Aankoop advies 2de auto (liefst MHEV) max €20.000, Fiesta Active/vignale?

MiniMan

Startmotor
In onze zoektocht naar een 2de auto zien we door de bomen het bos niet meer.
Budget is €15.000 tot €20.000.
Frans is een no go!!!
Lichte voorkeur voor een Italiaanse auto.
En liefst een Hybride

Hier moet die aan voldoen!
- 5 deurs
- 5 zitplaatsen
- Niet te duur in de wegenbelasting
- Comfortabele stoelen
- Sportieve uitstraling
- Cruise Control
- Stoelverwarming

Dit zijn eventuele extra wensen:
- Climate Control
- Stuurwielverwarming
- Trekhaak

Zelf zat ik te denken aan de volgende modellen:
- Kia Rio
- Hyundai i20
- Mazda 2
- Ford Fiesta

Ben benieuwd waar jullie meekomen

Als Italiaans je voorkeur heeft dan een fiat tipo hatchback of een fiat 500 beide zijn er met een 1.5 mhev. Oh ja de hybride mazda 2 wordt in Frankrijk gemaakt
Fiat Tipo is te zwaar voor een 2de auto. En ook al aan de grote kant. 500X en 500L zijn ook zwaar. En een gewone 500 is 3drs.
Helaas is de Mito er niet met 2 deuren
En een Lanica Yplison ik weet niet wat ik daar van moet vinden, al vind de vrouw hem wel leuk!

Misschien toch een Ford?
Zag vanochtend een Ford Fiesta Active ergens staan. Maar ik hoor horor verhalen over die 1.0 EcoBoost, daarom viel Ford voor mij af. Zijn die 1.0 EcoBoost motoren echt zo slecht?

Fiat Tipo is te zwaar voor een 2de auto. En ook al aan de grote kant. 500X en 500L zijn ook zwaar. En een gewone 500 is 3drs.
Helaas is de Mito er niet met 2 deuren
En een Lanica Yplison ik weet niet wat ik daar van moet vinden, al vind de vrouw hem wel leuk!

Misschien toch een Ford?
Zag vanochtend een Ford Fiesta Active ergens staan. Maar ik hoor horor verhalen over die 1.0 EcoBoost, daarom viel Ford voor mij af. Zijn die 1.0 EcoBoost motoren echt zo slecht?
Nee zijn prima motoren. Gewoon de goede olie in gooien en na 8 jaar de riem vervangen.
De huidige generatie is alweer beter en voor dat bedrag heb wel een nette Fiesta hoor.
Ik heb zonder problemen mijn Focus naar 2 ton gereden.

Frans is een no go!!!

- Kia Rio
- Hyundai i20
- Mazda 2
- Ford Fiesta

Lijken mij alle 4 goede opties. De keus is groot.

Auto’s zijn tegenwoordig wereld auto’s, de Mazda 2 hybride en identieke Toyota Yaris, en Nissan Micra worden in Frankrijk gebouwd.

( mijn eigen auto van een Frans merk is in Turkije gebouwd, en bevalt erg goed)

Oke dan is de keuze waarschijnlijk

Een Kia Rio GT-line, of een Ford Fiesta (Active) Vignale of ST-line.

Welke zou jullie keuze zijn en waarom?
Allebei goede keuzes, ik zelf zou alleen niet voor een Active gaan vind dat net wat opgehoogde niet mooi, maar een leuke Vignale is niet verkeerd.

Ik vond mijn Active uitvoering van de Focus station geslaagd, maar op de een of andere manier vind ik dat minder mooi bij een hatchback. Misschien de verhoudingen?

Wij hebben hier naast onze kuga active ook als 2de auto een fietsta active, we zijn hier enorm tevreden over, zit net wat hoger wat handig is met een baby en een kleuter om ze in de auto te stoppen, rijd nog lekker ook een fiesta en door de hogere ophanging is hij rustig op de baan, we hadden hiervoor ook even een titanium en dit is toch duidelijk rustiger in het rijden. We hebben de 1.0 automaat met koppelomvormer ( 6 versnellingen ), hier trek je niet superhard mee door maar ook wel weer veel rust.

Even een onze voorkeur gaat uit naar een Fiesta Active, stoer uiterlijk maar toch een compacte hatch. Ik weet dat Volkswagen de Crosspolo heeft maar zijn er nog meer vergelijkbare b-segment hatchbacks die hoger op de poten staan en een stoerder uiterlijk hebben?

Frans is een no go!!!
En liefst een Hybride

Hier moet die aan voldoen!
- 5 deurs
- 5 zitplaatsen
- Niet te duur in de wegenbelasting
- Comfortabele stoelen
- Sportieve uitstraling
- Cruise Control
- Stoelverwarming

Dit zijn eventuele extra wensen:
- Climate Control
- Stuurwielverwarming
- Trekhaak

- Kia Rio
- Hyundai i20
- Mazda 2
- Ford Fiesta

Hoelang zou je de fiesta willen houden? Als dat langer dan 5 jaar is en je over de 150k km komt dan zou ik hem laten staan. Versnellingsbakken zijn zwak bij zowel de focus als de fietsta. EcoBoost 1.0 zijn ook niet gemaakt voor 200k.

Koop je er een met 20-50k die je max 5 jaar wilt houden dan zou ik het wel aan durven.

Anders Mazda 2 Suzuki Swift Toyota yaris. Ibiza en polo zijn ook wel oké maar de facelift modellen kunnen issues met het informatiesysteem hebben. Bij de eerste bouwjaren van dit type polo is dat niet zo.

Renault Clio met de 1.3 of hybride is ook een optie!

Hoelang zou je de fiesta willen houden? Als dat langer dan 5 jaar is en je over de 150k km komt dan zou ik hem laten staan. Versnellingsbakken zijn zwak bij zowel de focus als de fietsta. EcoBoost 1.0 zijn ook niet gemaakt voor 200k.
Waar haal je deze info vandaan?
Ik heb bijna 200k gereden met een 2019 focus met 1.0 ecoboost. Nooit problemen gehad met schakelen, ging juist erg fijn.

Opel Mokka, al is die soort van Fransig
Schaam je, een zwarte. Doe gek neem dan een lekker kleurtje :p
0-662d1dbc6eb23a40ca82fa25f6740c72.jpg

Schaam je, een zwarte. Doe gek neem dan een lekker kleurtje :p
0-662d1dbc6eb23a40ca82fa25f6740c72.jpg
Ik had geselecteerd op met name specs/opties, de zwarte heeft echt alle gewenste opties! ( zoals bijvoorbeeld stuur en stoelverwarming en een trekhaak )

Edit : Blauw kan ook, ook alle opties, zelfs automaat deze

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan