Aandachtspunten 508 2020

Jeroen Octavia

Wegverkenner
Laatst had ik al een topic hier over een vervanger voor mijn Octavia.
Toen de 508 een beetje afgeschreven, maar nu heb ik toch een fijn exemplaar gevonden uit 2020 met net geen 100.000 op de teller.
Het is een GT-line met 1.6 Puretech

Zijn hier nog specifieke aandachtspunten voor bekend?
Ik kom online weinig tegen.
Auto ziet er goed uit en rijdt heerlijk.

De hybride uitvoeringen zijn ook wel betaalbaar, maar ik betwijfel of dat een verstandige keuze is omdat die ook veel zwaarder is en natuurlijk complexer.

De Peugeot 508 generatie vanaf 2019 met deze 1.6 is een betrouwbare auto.
Kent geen specifieke zwakke punten, natuurlijk moet je wel kijken naar de staat, of die goed rijdt, historie, en of alle knopjes goed werken.

Gaat om een keurige auto, bij de merkdealer en met een jaar garantie. Onderhoudshistorie is bekend dus dat lijkt allemaal prima te zijn

Moet je dan niet verder bij dat topic :p

Ik vind de 508 prachtig, ben wel benieuwd naar de ruimte gezien de daklijn. Kijk er nog naar en heb zelf weinig problemen gevonden, al heb ik niet heel uitgebreid gezocht. Zoekt en gij zult vinden, dat ook natuurlijk.

Maar als alles verder klopt, why nut!

We hebben 3 jaar met een 508 II gereden, weliswaar de 1.5 eHDI. Qua auto en looks is het een fantastische wagen geweest. Als liefhebber van Franse auto's moet ik wel toegeven, sommige hier zullen nu heel blij worden, dat de kwaliteit onderdoet voor een gelijke Insignia.
Na een jaar of twee verschenen er echt overal rammetjes, ergens bij de rechter spiegel en het navigatie scherm. En dat was niet te verhelpen, helaas. Ook hoe randen van portiervakken zijn afgewerkt, hoort echt netter in een D-segmenter.
Hoofdruimte achterin is belabberd, maar voor ons toen geen probleem. De dealer zegt ook: "voor gezinnen hebben we de 5008", tsja.

Bedankt voor de feedback!
Net nog eens proefgereden.

Heerlijke auto om te rijden. Lage instap wel, maar geen probleem ondanks mijn 1.90m
Had in dit segment en zeker op basis van alle lovende reviews verwacht dat het stiller aan boord zou zijn.
Er is zeker verschil met mijn Skoda, maar niet zoveel als ik zou verwachten.

Randen van de portiervakken heb ik niet op gelet.

Cz1KO7Z.png

Terug
Bovenaan