A3-White: C3 ‘79, Clio ‘99, CX-5 ‘19, M3 ‘19

A3-White zei:
We zijn weer in Chicago. Dat is op zich goed nieuws, maar beter is dat we hebben besloten om een verlenging van het visum aan te vragen. Het zal een klein feest zijn als we dit krijgen gehonoreerd.

Komende week niet veel spannends te doen. Wel even naar de nieuwe MINI dealer in Chicago, daarna hapje eten in de stad.

Nogmaals, we komen niet terug naar NL de komende jaren.

Allereerst gefeliciteerd voor de beslissing die genomen is! Ik snap het helemaal ;)

Waar ergens zit die nieuwe Mini-dealer in Chicago? Ik ben daar al meerdere malen geweest (en waarschijnlijk weer in oktober) en wil daar ook weleens langsgaan. Tot nog toe daar al bij de BMW-, Lexus en Mercedes-Benz-dealer geweest, en natuurlijk bij de Bentley-/Lamborghini-boer downtown. Erg spectaculair. Toen ik daar in april was stonden er een handvol Continental GT's, een Murcielago, een GT SuperSports en een Azure buiten.

Heren, bedankt voor de felicitaties!

@Rob013: 1111 W. Diversey Parkway, Chicago IL 60614 - pand is in eigendom van Perillo (BMW en de Bently / Lambo dealer), maar franchise word gedaan door Fields Automotive.

De Lexus dealer daar (McGrath) zit dan iets buiten de ring, maar is wel leuk om te zien. Ten noorden zit nu ook een McLaren dealer, welke ook Maserati en Ferrari verkoopt.

Stuur me een PM als je in Chicago bent en ik kom naar je toe voor een drankje in de Hankock Building:
003.jpg

Even wat nieuws:

Avenger: Krijgt een andere utilaat, aan weerszijde een pijpje (75 mm). Geluid blijft gelijk want de nieuwe komt van een 3.5 ltr en heeft dezelfde knalpot.

Journey: In de garage voor een nieuwe versnellingsbak - tenminste zo ziet het eruit. Garantie geval. Schakelen van 2 naar 1 ging soms gepaard met een harde klap in de rug. Nu blijkt dat ook opschakelen niet meer optimaal was (heb hier zelf niets van gemerkt). Weet niet wanneer de auto terug komt, denk zelf na het week einde. We zullen zien en zal de updates hier vermelden.

Bedankt voor het adres! Is de Bentley-/Lamborghini-boer downtown ook van Perillo? En inderdaad McGrath was dat. Toen we naar Wisconsin gingen kwamen we daar langs. Ik meen dat daar (of een stukje verder) ook grote Saab-, BMW- en Audi-dealers zaten. Erg indrukwekkend, alhoewel het vooral veel van hetzelfde was. Volgende keer ook maar naar die McLaren-boer gaan.... Lijkt me erg spectaculair!

Zal ik zeker doen! Ik hoop dat ik weer kan gaan want het blijft elke keer een feest om daarheen te gaan. Hancock was ook super en gelukkig ietsjes minder commercieel (en gratis) dan de Sears Towers. Hier nog wat foto's van de dealer downtown:

1379218486_6_QbNX_1.jpeg

1379219268_6_cFQX_1.jpeg

1379218169_6_sqBO_1.jpeg

1379219606_6_fiap_1.jpeg

My God, wat mis ik de VS zeg....

Weet niet wanneer je de laatste keer in Chicago was maar Fletcher Jones heeft een nieuwe MB geopened, drie verdieping, net buiten de ring. McGrath werkt aan een nieuwe Acura dealership. In Madison hebben wij vorig jaar de MINI geleverd, ook de Lexus en de Toyota (oostzijde) hebben onze tegeltjes.

Zojuist de mondelinge opdracht voor een Nissan in TX en een BMW in Ontario Canada in opdracht.

Dat was in april van dit jaar, maar enkel voor een weekje. Echt? Dat wist ik niet. M'n maat die daar woont heeft een CLK 320 en brengt die meestal naar een andere MB-dealer, vlakbij Diversion geloof ik. Hij woont nu in de wijk Halsted, niet heel ver daar vandaan.

Misschien een stomme vraag (maar ik ben niet zo into iedereen op dit prachtige forum), maar wat voor werk doe je dan?

Update over de Journey: Een van de "compounders" en de solenoid package wordt vervangen. Hadden de versnellingsbak deels uit elkaar gehaald. Best interessant om te zien. Bak zat nog aan de motor gekoppeld, linkervoorwiel was verwijderd als ook de binnenzijde van het spatbord. Alles was netje afgedekt en heb een uitleg gekregen. Oorzaak onbekend, wat belangrijk is dat het garantie is, geen gezeur daarover.

@Rob, ik verkoop tegeltjes.

Hopelijk krijg je snel bericht dat jullie visa worden verlengd. Na afgelopen jaar Florida, staat voor ons volgend jaar weer de USA gepland. Mijn vrouw wil terug naar de plek waar ze rond haar 20e een tijd heeft gewoond: San Diego. Idee is dan om in een maand van Seattle naar het zuiden te knallen en wat parken te bezoeken.

Wat een topic, gaat alleen over de USA en wat ik over de auto schrijf is niet eens meer interessant. Had Plop verwacht, maar de ex taxi chauffeur laat het ook afweten.

Reizen van Seatle naar San Diego: als je van wijn houd dan komt het helemaal goed.

dag Arie, ik lees alles over de States hoor, die een mindere rating krijgt toe bedeeld.
ik snap alleen niet dat alles kapot gaat waar je mee rijdt is dat gebruikelijk daaroo :)

Plop, daar ben je weer, miste je al. Zou het aan de / mijn manier van rijden liggen? Ben laatst ook weggesleept en wie weet heeft men niet gezien dat het een AWD is.

@SolomanL De Camry is nog in ons bezit en rijdt in California rond. Zie geen rekeningen, enkel brandstof, dus de(ze) Camry is zeker een goede auto.

Auto heb ik vanmiddag opgehaald, en lijkt het beter te doen. Morgen eens een lange rit maken.

A3-White zei:
Plop, daar ben je weer, miste je al. Zou het aan de / mijn manier van rijden liggen? Ben laatst ook weggesleept en wie weet heeft men niet gezien dat het een AWD is.

Ik denk dat het ook wel een beetje aan de bouwkwaliteit ligt... de Amerikanen hebben toch nog wel een weg te gaan. Je bent wel lekker bezig met tunen zo.

De eerste schade aan de Journey is er ook. Dacht dat de parkeerplaatsen hier ruim zijn opgezet maar helaas. Een kras door de lak van zeker 20 cm land. Midden achterop de bumper. Duidelijk dat men mij heeft geraakt. Helaas geen telefoonnummer.

Verzekering is gemailed, we zullen zien wat er gaat gebeuren.

Denk dat velen van jullie Snap-On wel kennen. Het trainingscentrum in Mississauga krijgt onze tegels. Niet veel maar ben er blij mee.

Vorig jaar was ik op de Mecum.com auction hier in het dorp als bezoeker. Dit jaar ben ik van plan om er te gaan staan en om restpartijen tegels te verkopen. Logistiek is alles op orde, moet alleen de bevestiging nog krijgen. Iets waar ik naar uitkijk.

Die van de Avenger ook maar even plaatsen:
437f6be4.jpg

935976cc.jpg

Vandaag weer even op stap geweest naar de Bahama Breeze in Schaumburg carshow. We waren daar wat laat, net op tijd voor de prijsuitreikingen en het vertrek van de autos, heerlijk wat maken de Mustangs toch een lekker geluid, helemaal met supercharger en ander uitlaatje. Daarna richting huis, en deels fout gereden. Was geen schande, kwamen op een parkeerterrein uit waar een circuitje (40 seconden in een Fiat X 1/9 - 30 seocnden in een Impreze WRX) was uitgezet. Erg gaaf, maar geeft ook weer aan hoe gek de Amerikaan is, je eigen straat auto heerlijk op een parkeerplaats op zijn donder geven. Wat reed er nog meer, Mazda MX5, Evolution XIII en XIV, 911, Mx37!, S2000 en een X 1/9. De X 1/9 is een leuk autotje moet ik zeggen.

294a8e91.jpg

61711537.jpg

0c8314c8.jpg

In Schaumburg zelf is nu een Fiat dealer. Deze, Zeigler, verkoopt de auto's uit een tent, wel herkenbaar als Fiat. Had men een andere keuze, niet echt, er zijn niet veel dealers die een nieuwbouw neerzetten, wel die de used car showroom ombouwen naar Fiat. Wat impressies:
1600e96e.jpg

56b2b713.jpg

e40a6ec5.jpg

022a641c.jpg

78afdcae.jpg

Stonden er een stuk of 25, duurtste erg compleet met leer en alles (heb van 1 een foto van de window sticker) : $ 25.550

Om af te sluiten met de Avenger:
60114953.jpg

Die kras op de Journey, is dat nog weg te poetsen?
En hoe komt de Avenger aan de schade? Dat lijkt niet een auto-schade?

Wat kun je eigenlijk nog meer kopen bij de Fiat-dealer, buiten de 500. En rijden die daar veel rond? Amerikanen die ik sprak vonden de Mini al claustrofobisch, laat staan een 500.

@Adinxs: allebei de schades op de parkeer plaats gebeurt, auto of winkelkarretje.

@Ron013: Alleen de 500 kan je bij de dealer kopen, en ja er rijd al wat rond, maar valt nog niet echt op. Ook de Mini zie je niet iedere dag. Overigens wordt in hoofdzaak de service gedaan bij de CDJ dealers.

A3-White zei:
Ook de Mini zie je niet iedere dag.

O nee? Ik zie er minimaal 1 per dag... Maar even zonder gekheid, het valt mij juist op hoeveel Mini's er hier rondrijden. In Austin word je er bijna mee doodgegooid... juist in 'truck-state' Texas verwacht je dat niet.

Zo, een rumoerige week achter de rug en een drukke tijd voor de boeg met erg veel reizen. Ik zeg het al jaren, als een verkoper besluit te vertrekken dan kan hij meteen gaan, dus een van onze medewerkers nam afgelopen maandag zijn ontslag en komende dinsdag zit ik in LA om alles af te handelen en dinsdag de eerste gesprekken met een nieuwe medewerker.

Wel grappig om alle CV's door te lezen, de een is nog meer een topper dan de ander. Zo anders dan in NL.

Donderdag avond met zoonlief naar een locale classic car show gegaan en de auto er tussen gezet, dat mag en er staan meerdere nieuwe autos. Was leuk maar vooral ontspannend:
ad2e7030.jpg

e2a916aa.jpg

69cb53de.jpg

Begon om 6 uur, wij waren er omstreeks 05.15, geparkeerd, pizza besteld, stoeltjes uit de auto, colatje erbij en Adrie en zoonlief hadden een heerlijke avond.

En een plaatje van deze ochtend:

005c92ab.jpg

Hoi Gert,

ff bijgelezen en hoop gebeurd merk ik al.
Veel succes met je zoektocht naar een nieuwe topper.

Hang dezelfde filosofie aan, wil je weg dan ga je maar om nooit meer terug te komen.

Al wat gehoord van je visum ?

Enne.....die striping.....heb ik echt ergens gemist, weet dat ik aan een brilletje toe ben maar zie deze nu pas voor het eerst.

Red,

De striping heeft een verhaal en ontwerp van zoonlief op een van zijn tekeningen en was er van overtuigd dat het op de auto mooi zou zijn. Dus naar een vinyl snijder en laten maken. Kost wat, maar het is uniek (achterzijde).

Striping is hier op veel "muscle cars" aanwezig.

Heb overigens ook een andere uitlaat gevonden, een van een 3.5 ltr dwz met aan weerszijde een pijp. Doe er nog een kleine aanpassing aan en dan is dat ook gedaan. Wat het volgende project is weet ik niet, maar denk iets van verwarmde zetels voor en achter. Wordt winter dus lekker voor werk in de garage.

Ik vind de striping ook zeker niet misstaan, past wel bij de auto en ook nog eens leuk dat het uniek is!

Zal nog wat meer foto's maken. Even ter illustratie, zoonlief van 10 jaar oud die even dit briefje in het engels opschrijft, met inleiding en hoofdzaak, toen ik 10 was deed ik hem dit niet na.

aebc359f.png

@White
Gefeliciteerd met de keuze. Blijkt wel dat jullie je draai beginnen te vinden. Succes met het visum.

Dank je Fast!

Vanochtend eens gekeken naar de winterbanden;

b13466be.jpg

Was een projectje van zoonlief:
0e44f2e8.jpg

fcb3b867.jpg

0d94c191.jpg

Helemaal goed!

Ziet er lekker 'fout' uit. Misschien nog een blauwe bies ofzo erop? Lijkt me mooi uitkomen met de striping.

Slavendrijver !!!

Zie die jongen constant werken aan die bak van je :p

Leuk om te zien dat hij er helemaal voor gaat, doen jullie goed (y)

Ben weer terug uit LA. Wat een drukte daar, voor het weer zou je er willen wonen, maar dat is ook het enigste.

Simpel voorbeeld, het strand van Santa Monica, je ruikt de zee niet, geen zoutlucht, 10 mijl naar beneden in Long Beach wel. Simpel lucht vervuiling, daar kan je niet wonen. Vliegveld Long Beach is een aanrader, OK geen luxe maar inchecken en naar de gate in een kwartiertje overkomt mij niet vaak.

Uitlaat is geleverd, zal er vandaag eens naar kijken. Hopelijk ergens volgende week de aanpassingen doen.

@Red: Ja hij houd mij goed onder controle. Hoef alleen nog maar de auto buiten te zetten, de rest doet hij onderhand. Wel lekker!

Zo, het pakketje met de uitlaat maar eens opgehaald van kantoor.

965899c1.jpg

De uitlaat, een van een 3.5 ltr V6 welke aan weerszijde een RVS tipje hebben:
57dc2eea.jpg

fd31a67c.jpg

Gespoten:
486ed9c9.jpg

Even relaxen:
bbf81092.jpg

Over een week of twee zal de uitlaat erop worden gezet, moet dan ook de bumper een klein beetje wijzigen, maar dat zal geen probleem zjn.

Je blijft bezig.

@ Fast, communicatie met de redactie was niet top. Heb het gevoel dat het blad op sterven is.

@ Flop, yep en verwacht tot midden october een graadje of 22.

@ twix, gewoon met je uitlaat naar de post gaan en vragen of ze het inpakken en versturen. Wordt gewoon gedaan, service noemt men dat, waar vindt je dat nu nog?

Vandaag naar Geneva geweest: de classic car show:
81ad4d50.jpg

91816953.jpg

98375114.jpg

6d3530da.jpg

e052066f.jpg

8da6a444.jpg

9fe49a74.jpg

9421f8c4.jpg

2cbd9f5d.jpg

Was uiteraard ook weer lekker eten, ditmaal bij Gratto's:
https://grattoitaliantapas.com/Menu_Wine_List.html

Lekker zo met de lunch!

@Terrence, en al die shows binnen 15 km om het huis heen.

15 tot 18 september the Mecum Auto Veiling in het dorp: mecum.com

Kijkt allen, en laat me weten welke ik moet kopen.

Een 911 voor jezelf :D Lot S38 of S106

En voor mij een (h)eerlijke T1 of Karmann Ghia. Maar lijkt alleen een T2 te komen.

Zo, we zijn in Toronto, gisteren (woensdag) aangekomen en de huurauto opgehaald.

Een Ford Focus, 2011, 8000 km op de teller, 6 bak automaat, beige leder groen exterieur. En, nou ik ben geen Ford man, dus ook deze kan mij niet bekoren. Heeft wel een hele roedel aan knoppen op het stuur, telefoon, radio, cruise control en boordcomputer. Belachelijk, helemaal die onderste knoppen van de CC en telefoon. Ik dacht dat het flippers waren om te schakelen.

Interieur bij knie berijder en middenconsole steekt bij deze erg slecht in elkaar een enorme kier. Exemplarisch of niet? Wie geeft het antwoord.

Het rijden, ach behelpen met de power, schakelen doet hij lekker, in de sportstand een beetje erg sportief terug schakelen.

Wat wel positief is is de blinde hoek spiegel in de spiegels op de deuren. Blij door verrast, zal gewenning zijn maar soms denk ik dat er twee autos naast mij zitten (als je nagaat dat de Toyota Camry erg veel is verkocht 1 op de 5 in dat segment!, dan is dit misschien te snappen).
2011_ford_focus_sel_sedan_15_cd_gallery.jpg

Nee, Ford is niet mijn merk.

Verder is het druk met constructie projecten, maar moeilijk, onmogelijk om als buitenlands bedrijf als subcontractor te werken. Local labour wordt gepromoot, zou ook in NL moeten zijn!

Naja, om nu allemaal in een Colt te gaan rijden, Hollandsche kaas te gaan eten en SBS6 te moeten kijken....

A3-White zei:
Nee, Ford is niet mijn merk.

Ik stond gisteren naast een draaiende Ford Mustang Boss 302 Laguna Seca... nou, dan zeg je bovenstaande niet meer... Wauw, wat een bak.

Die dooie hook spiegel is wel apart trouwens. Op bijvoorbeeld de F-250 hebben ze dat ook, maar dan zit de split gewoon horizontaal, veel duidelijker. Ik wou dat ik dat had op de Expedition.

@Twix, de Mustang Boss 302 is inderdaad een hele mooie auto, heb er nog niet ingereden, wie weet komt dat nog, ben tenslotte over een week of 2 weer in LA.

Moest net nog even weg in het donker, deur ontgrendelen, lampjes aan onder de buitenspiegel, deur open, deurgrepen binnen lichten oranje op, deur dicht greep is blauw, zo ook de voeten verlichting, en de opbergvakken in de deuren. Een grote kermis...........Nee opgeruimd moet het zijn.

Nog niet naar het verbruik gekeken, zal het morgen doen bij het inleveren van de auto.

Auto is ingeleverd, CAD$206 armer. Gereden 394 km, 50% snelweg / 50% stad, verbruik 1 op 11.

Netjes, weet het niet. Moregen naar de Flee Market, kijken of er wat te verkopen valt, zal vast wel.

Soloman zei:
Ford Focus? In the states? Hebben ze die daar dan?

Al sinds 1999. Eerst hetzelfde model als wij, toen een eigen tweede generatie en nu weer dezelfde derde generatie als wij. https://www.ford.com/cars/focus/gallery/photos/

Terug
Bovenaan