A3-White: C3 ‘79, Clio ‘99, CX-5 ‘19, M3 ‘19

JW01, 18" is voor de instapper, welke ik heb. 20" is op andere modellen mogelijk / standaard. Velgen lijken klein, daar ben ik het wel mee eens, rijd wel heel comfortabel.

Velen zullen het nieuws wel hebben gezien, slecht weer in Illinois, wij zijn er goed vanaf gekomen, al was het slecht weer, Coal City, is een 50 mijl ten zuiden van ons, daar is veel, erg veel schade.

Vandaag bij de jukebox show geweest, mooie boel, kwam een paar Nederlanders tegen van jukebox.nl. Aardige mensen, waren reeds 18 dagen in de VS, hadden 2 40ft container vol met spullen klaar staan om naar NL te sturen, met van alles en nog wat, inclusief oude tankpompen. Volgende keer als ik in NL ben ga ik bij ze langs,

A3-White zei:
JW01, 18" is voor de instapper, welke ik heb. 20" is op andere modellen mogelijk / standaard. Velgen lijken klein, daar ben ik het wel mee eens, rijd wel heel comfortabel.

Ach, ik heb 20" en ook ik krijg af en toe de opmerking dat ik kleine velgen heb. Alles is relatief :D

Nog niet veel plezier gehad van de winterbanden, geen sneeuw gezien.....wel wat kilometers mee gereden, en kan niet anders zeggen dat de Blizzaks iets totaal anders zijn dan de winterforce banden op de Avenger. Vooral afrolgeluiden zijn een groot verschil.

Iedere keer als ik naar de auto loop dan denk ik, lekker fout Adrie! Vandaag naar de dealer, even olie laten pijlen en laten wassen. Gaan in de tussentijd even kijken naar de nieuwe Cherokee, vrouwlief is gecharmeerd, niet at we gaan kopen, zeker niet, als is het alleen al omdat de Avenger het gewoon goed doet, de Cherokee nieuw is en problemen had met de software, dus eerst maar eens een jaartje of twee kijken wat de auto doet.

Sales meeting in de voorbereiding, hotel en meetingroom geboekt, restaurant ook maar meteen gedaan. Word een leuke 11-13 december, nu aan de presentaties werken, spannend maar nodig, containertjes moeten blijven komen.

Gisteren de eerste opdracht van de nieuwe verkoper binnen, iets meer dan 3000 m2 werkplaats voor een Ford Dealer in Texas, genaamd 5 Star Ford. Wel een rare kleursteling, twee maal vermeld dat het een foute keuze is, maar de man is stellig, dus houd het op. Alles is getekend, betaling is binnen, dus de eerste container worden verscheept richting Dallas.

Brouwerijen is ongelooflijk, kwam een lijst tegen van 80 brouwerijen in oprichting in Colorado............dus als er iemand hier op het forum is die levert aan brouwerijen, laat het weten. Vestig jezelf in Ft Collins, prachtige stad, dicht bij de Rockies, 300 dagen per jaar zonneschijn. Ik zou er graag willen wonen en werken.

Deze week zou je naar Houston komen, toch? Ik stap echter straks de KLM 747 in. Even een weekje naar Nederland.

Twix, fijne reis, ik blijf deze week hier, in Houston was onze nieuwe medewerker afgelopen week. Van 1 tot 6 december in Canada (London, Toronto, Montreal), met de auto.

Ik was er niet, maar ben er zeker van bij de nieuwe Audi dealer (5 verdiepingen!), en bij Momentum BMW, die gaan nieuwbouw doen in West Houston. Verder bij Southern Star, zijn in contact met de heren aldaar, gaan bouwen en hebben mondeling toezegging. Het hangt op de financiering, komt goed!

Fijne reis! Ik ken al jaren het KLM telefoon nummer uit mijn hoofd 020 4747747, moest er aan denken. Ik vlieg overigens nooit meer met de KLM naar Nederland, doen altijd erg moeilijk met inchecken zeker op schiphol, gewicht wordt zo streng nageleefd, gewoon eng.

Een klein beetje sneeuw gisteren, bandjes waren sublime, voelen heel anders dan dd Winterforce banden op de Avenger. Zal wel meer zijn dan enkel en alleen de banden.

C0889B0E-E38C-4925-899E-4441B61082F4-5753-0000047EEC498C80_zps829903ac.jpg

We zijn in Toronto, Zondag aan het einde van de middag vertrokken, 375 mijlen voor de boeg en 5,5 uurtjes later op bestemming, een keer gestopt voor een kopje koffie, lees drive through. Auto is heerlijk, 22 mijl per gallon, grotendeels 75 mijl per uur gereden. Maandag ochtend getankt, en de grens overgegaan bij Sarnia, 1.5 uurtjes naar de eerste klant, Dr Oetker wie kent hem niet.

Daarna nog even naar een Audi dealer, gaat nieuwbouwen, dus potentie! Architect wil ons erin hebben, nu de boel netjes en correct afhandelen.

Tijd om naar Oakville te gaan: de reuzen Porsche dealer:

2F7D8E3A-FFF2-4BDE-AAF0-4FAAE38F1DD1-10576-000008B0C2C4C7C9_zpsf7be74e4.jpg

1854961D-DC06-4D2C-94AC-0C222C42F14E-10576-000008B0D3FE1575_zps55bf598b.jpg

Werkelijk een erg mooie dealer! Daarna naar de Porsche Downtown, service director daar heeft altijd goede informatie van wat er in de regio gebeurt, en zo ook nu weer.

Dag was nog niet voorbij dus op pad naar Honda, BMW, en jawel een hapje eten. Vandaag zit ook vol, eerst een brouwerij dan een Acura dealer, terug naar de Porsche, samen met de installateur om een nieuw project te bespreken. Later op de dag naar Peterborough en overnachten in Montreal, totaal 6 uurtjes sturen. Je moet wat als handelsreiziger!

Blijft toch gaaf die job van je en het avontuur in de States.
Maar wat onderscheidt jullie (oneerbiedig gezegd) 'tegeltjes' van de rest?

Blijft leuk om de verhalen van het leven in de VS te lezen.
Sluit qua beroep ook leuk aan op de kant die ik uit wil, alleen wou ik het dan bij Europa houden :) Uit wat ik zo op kan maken bevalt het prima om veel onderweg te zijn en interessante (zowel zakelijk als om te lezen) klanten te bezoeken?

A3-White zei:
Je moet wat als handelsreiziger!

Dat reiziger is wel een understatement....:D

En volledig eens met Meeuw...wij kopen als bedrijf ook veel in bij externe toeleveranciers en de drive en het commitment van de verkoper zijn altijd een belangrijk deel van de beslissing...

@Adje - dat denk ik ook wel eens,

@Meeuw - Actief is een punt,

@RRL - Ik kon ook Europa doen, maar vond dat te saai voor de familie, ik een uitdaging, zij ook

@Speed - Niet meer, inmiddels aangepast volgens mij,

@Majortom - Voor mij komt eerlijkheid op de eerste en tweede plaats, derde plaats de wens van de klant, en dan zien we wel wat nodig is om het Ja woord te krijgen.

Overigens, vandaag in Montreal aangehouden door de politie, reed te snel, 73 km/uur waar 50 km/uur mocht. Gestopt, rijbewijs en verzekeringsbewijs ter inzage gegeven, 5 minuten later de bekeuring, en we konden weer op pad, aardige gast, deed niet moelijk over waarom en hoe gevaarlijk het kan zijn (volgens mij wist hij ook dat 50 km/uur op dat stuk gewoon erg laag is).

In totaal nu een 1175 mijl gereden, morgen nog een paar afspraken alhier en dan richting Toronto - dat is een uurtje of 6, dan vrijdag terug naar huis, ik schat een uurtje of 9, dus rond het middag uur maar eens vertrekken. Hopelijk niet al te druk bij de grens, dat is altijd maar weer afwachten.

Aardige gast? Niet moeilijk doen? Die woorden gebruik ik alleen wanneer ze me een waarschuwing geven :)

Twix zei:
Aardige gast? Niet moeilijk doen? Die woorden gebruik ik alleen wanneer ze me een waarschuwing geven :)

Nou, ik denk er eigenlijk ook als A3 over. Ben ooit eens op de snelweg aangehouden door een politieVolvo na een radarcontrole (toen men nog achter de overtreders aan ging). Heel correct. Vroeg (alleen) mijn rijbewijs en nog waarom ik te hard reed (antwoord: ik heb geen excuus). Schreef heel correct en vlot de bon uit. Handje geven en weer verder. Prima toch? (preken heb ik geen trek in).

Twix zei:

Niet altijd.... wij stonden een keer vooraan het stoplicht. Mijn vader gaf flink wat gas en reed uiteindelijk +/- 120 waar hij 70 mocht, en liet toen meteen zijn gas los. Wat we niet gezien hadden was dat er twee auto's achter ons een politieauto stond. Hele preek van die vent, maar uiteindelijk kon hij niets doen omdat hij geen meting had en hij alleen in de auto zat.

Meeuw zei:
Twix zei:

Nou, ik denk er eigenlijk ook als A3 over. Ben ooit eens op de snelweg aangehouden door een politieVolvo na een radarcontrole (toen men nog achter de overtreders aan ging). Heel correct. Vroeg (alleen) mijn rijbewijs en nog waarom ik te hard reed (antwoord: ik heb geen excuus). Schreef heel correct en vlot de bon uit. Handje geven en weer verder. Prima toch? (preken heb ik geen trek in).

Voor de duidelijkheid: met waarschuwing bedoel ik niet de preek. Ik bedoel met waarschuwing een papiertje zonder boete-bedrag dat niet onderdeel van je driving record wordt.

We zijn weer in de Toronto regio, morgen nog een architect bezoeken (onaangekondigt, die personen reageren niet op de mail en dus zet ik ze maar voor het blok, je moet wat in deze tijd), daarna naar een bedrijf in Oakville, doen in plastics, lunchen, en dan maar eens op huis aan rijden.

Dan hebben we toch bijna 2300 mijl gereden in 5.5 dagen, voldoende dacht ik zo.

We zijn thuis, laatste ritje vandaag, 535 mijl, inclusief grens overgang, 7 uur 25 minutes. Niet harder 82 mijl per uur gereden, 95% cruise control, een keer getankt, Alles zat mee.

Na terugkomst uit Canada twee dagen ziek geweest, koude rillingen, zweet aanvallen, geen koorts, maar flink balen, heb de directie uit Duitsland over en als ik er dan niet ben,.....maar het is niet anders. Dinsdag weer aan de slag gegaan, 's avonds uit eten, en vandaag naar Chicago downtown om later nog een directielid op te halen.mdus de komende vier avonden uiteten. Over het werk maken we ons geen zorgen, was het in 2012 180 containers, dit jaar net over de 300. En volgend jaar, goede vraag beangstigend, maawaarom niet 400?

Zit overigens een flinke kras op de Durango, hoe dit is gekomen, geen idee. Maar naar laten kijken, auto is nu meer vies dus het valt niet echt op, koud is het ook, -12 gemiddeld.

Het is weer maandag ochtend, vandaag naar het werk, voldoende te doen, worden een laatste paar rustige weken voor 2013. Deze week is er voldoende sneeuw gevallen, leverd mooie plaatjes op. De auto gedraagd zich voorbeeldig, wat een verschil met de Journey, verbruik is wel stevig, hoop dat dat nog wat zakt. Staat inmiddels 5700 mijl op de tellen in twee maanden, waarschijnlijk deze week naar Minneapolis, zal het laatste ritje zijn voor dit jaar.

Heb er zin in!

Ben op zoek naar een nieuwe horloge, zit te denken aan een Tag Heur, het liefts een chronograaf, maar budget is niet ongelimiteerd, swiss army heeft ook mooie modellen. Niet al te sportief, maar ook niet klassiek. Nadeel is dat zo veel keuze is, en er geen verstand van heb.

A3-White zei:
Ben op zoek naar een nieuwe horloge, zit te denken aan een Tag Heur, het liefts een tachograaf, maar budget is niet ongelimiteerd, swiss army heeft ook mooie modellen. Niet al te sportief, maar ook niet klassiek. Nadeel is dat zo veel keuze is, en er geen verstand van heb.

Kerstcadeautje voor jezelf? :)

Ik moet/mag er ook nog een uitzoeken voor mijn afgelopen birthday. Samen maar eens op zoek dan? Ik ga me maar eens in het horloge-topic op dit forum inlezen binnenkort. :)

@DerM : Vrouwlief vond dat ik mijzelf iets moest gunnen............lekker ding! (je was vlug met reageren, ik dacht aan een tachograaf........)

@Adi: Kunnen zeker samen op zoek gaan, ik was gisteren al begonnen, en kwam op deze twee uit:

Zou zo maar iets heel anders kunnen worden, zag een mooie TH Carrera, maar ook een Baume & Mercier Clifton. Er is zo veel keuze.

Prijzen zijn voor mij ondoorzichtig, waarom de een drie keer zoveel kost als de ander, en beide evenveel doen, of zelfs minder........Maar ja ik ben geen horloge man, wil wel iets speciaals, iets voor zoonlief voor als hij groot is (en papa er niet meer is).

@Meeuw, daar hebben we een Iphone voor met GolfLink Game Tracker, lekker 3D,

A3-White zei:
Ben op zoek naar een nieuwe horloge, zit te denken aan een Tag Heur, het liefts een chronograaf, maar budget is niet ongelimiteerd, swiss army heeft ook mooie modellen. Niet al te sportief, maar ook niet klassiek. Nadeel is dat zo veel keuze is, en er geen verstand van heb.

Inderdaad, óf je moet iets specifieks op het oog hebben, óf je moet echt rustig 'het terrein' bestuderen! Zijn de boven afgebeelde horloges Zwitserse?

@Speed - beide zijn Zwitsers de een is Tag Heuer de ander Victorinox. Als je ook nog eens gaat kijken op het web naar de beste prijs, dan zijn eer ook grote verschillen. Kopen online spaart (mits out of state gekocht), de sales tax, van 7.5% dat is toch weer een paar nieuwe schoenen. Ik weet alleen niet of ik een dergelijk horloge online durf te kopen,.........wil het voelen, aanraken, ruiken, zien.

Het lijkt erop alsof je de prijs die op het kaartje staat niet hoeft te betalen, en dan wordt het leuk, dan ben ik in mijn hum, op de plaats van de inkoper. Was gisteren in een shop, genaamd Jared, best wel wat keuze, maar vreselijk, iedere keer als er wat werd verkocht ging en een bel af, iedereen ging klappen.........voor mij een afknapper en zal daar dus niets kopen. Beetje respect voor mijn $ mag er wel zijn.

Ik heb een paar jaar terug een Lorus (https://www.loruswatches.com/) Titanium gekregen voor mijn verjaardag, maar heb die nauwelijks meer om.
Zoek nu een iets meer zakelijker horloge met leren band. Donkerbruin of zwarte band. Beetje formaat, maar ook weer niet te groot en niet teveel rompslomp er omheen. Tachymeter e.d. hoeft van mij niet. :)

Ik vind zelf de Urban-collectie (https://www.loruswatches.com/Products/Show/Collection/Urban) van Lorus wel gaaf. Althans, een beetje in die richting zoek ik, bijvoorbeeld de RT383CX9:
lorus-rt383cx9-rt383cx9-3.jpg

Ze vallen onder Seiko, goedkoopste prijs ligt onder de 100,-. Dus dan heb ik weer zoiets van, hoe is dan die kwaliteit? Dat kan haast niet iets geweldigs zijn. Budget ligt toch wel een stuk hoger want het moet iets zijn dat enige tijd mee kan.
Site van TW ook al doorgespit maar daar vind ik ook niks geweldigs.

Moet me toch maar eens gaan mengen in het horloge topic hier op AW volgens mij. ;)

Horloge topic hier is niet veel bezocht.............: bij mij kwam deze net voorbij:

https://www.tourneau.com/shop/brand/baume-mercier/rvids/5187#pdpSeoKey!shop_brand_baume-mercier_clifton-62286p

@A3-White tja dit is een moeilijke keuze. Met wat ik nu aan budget voorbij zie komen ook niet eentje die je te snel moet maken. Contact eens Ketelapper. Weet er wel wat van. Ook van de markt ;) Schijnt nogal vaak mogelijk te zijn om over de prijs te praten. Zeker bij voorraad spul. Cashflow is in die king.

17jaar geleden kocht ik een Maurice Lacroix met schakelband.
ding ligt in het laadje en loopt nog steeds maar ik voel me toch
wat prettiger met m'n Swatch met bruinleren bandje.

Re: @Meeuw, daar hebben we een Iphone voor met GolfLink Game Tracker, lekker 3D,

En dat is dus niet toegestaan: https://www.golf.nl/nieuws/detail/ngf-niet-meten-met-smartphones/

@meeuw, in mijn ogen zou ook een dergelijk horloge verboden moeten zijn.

Vanavond de TG Carrera bekeken, in meest simpele uitvoering een lichtgewicht, dat wordt hem niet,van de week kijken voor een Hamilton.

Zo White, mooie dromen (y) Ik vind mezelf wel 'ervaringsdeskundige' met TH Monaco (blauw), TG Grand Carrera (bruin) en TG Monaco LS Calibre 12 (zwart). Check privébericht ;)

Ik heb één duurder klokje (keramieken Hublot Classic Fusion automaat), wat TW Steels (had ik een goedkoop adres voor) en wat spul met een Miyota uurwerk er in.

Waar droom ik van: de klok van ketelapper... een TH Monaco, liefst een Steve McQueen uitvoering. Die zijn lastig in een nette staat voor een normale prijs te vinden.

ff snel op het web:

https://www.tourneau.com/shop/brand/tag-heuer/rvids/5037#pdpSeoKey!shop_brand_tag-heuer_monaco-calibre-11-automatic-chronograph-steve-mcqueen-limited-edition-39mm-50559p

Jullie zitten duidelijk in de midlife-crisis. Man wat kosten die dingen goud geld. :)
Ik ga me maar even separaat inlezen in klokjes met een prijsklasse tot een 500 euries o.i.d. anders wordt de wederhelft gek.
Ze is wel gek op me, maar zo gek? :)

Ik vind ze nog te druk overigens, die TH's

@BMW - ieder zijn smaak, Rolex is voor mij patserigheid,

@Adje - Midlife crisis of niet, we hebben allemaal een budget, en die van mij is iets hoger, echter de TH Carrera binnen mijn budget word het sowieso niet. Weet ook al dat het geen TH wordt, de Formula 1 range is mij te wild.

Denk dat het een Hamilton Jazzmaster wordt, nog even goed slapen en het model zoeken, iets als dit:

https://www.tourneau.com/shop/brand/hamilton/rvids/4715#pdpSeoKey!shop_brand_hamilton_jazzmaster-auto-chrono-3580p

adinsx zei:
Jullie zitten duidelijk in de midlife-crisis. Man wat kosten die dingen goud geld. :)
Ik ga me maar even separaat inlezen in klokjes met een prijsklasse tot een 500 euries o.i.d. anders wordt de wederhelft gek.
Ze is wel gek op me, maar zo gek? :)

Ik vind ze nog te druk overigens, die TH's

19334_3.jpg

Inderdaad, ik ben hier al helemaal tevreden over hoor. Maar goed, leuk als je 't je kunt veroorloven.

Terug
Bovenaan