7 zitter voor gezin met 3 kinderen

Total Loss zei:
U komt ik dus uit op de volgende drie autos.

-Touran 1.2/1.4 tsi

Jij houd wel van flink gokken zo te zien!
Een risico TSI uit die periode en dan ook nog op gas zetten, stoer hoor.

Edit : Touran Ik zou voor deze gaan, dan ben je echt een durfal, TSI + DSG + Ingevoerd + Apeldoorn = gegarandeerd prijs.

Stoer he! Je kan ook gewoon beargumenteren waarom niet? Ik vraag om hulp?!

Total Loss zei:

-Touran 1.2/1.4 tsi

Edit : Touran Ik zou voor deze gaan, dan ben je echt een durfal, TSI + DSG + Ingevoerd + Apeldoorn = gegarandeerd prijs.

Ik had op anwb gelezen dat de problemen bij de nieuwe versie van Touran waren verholpen bij de TSI motor dus bouwjaar 2015?
Was iets met de distributieketting die uitrekt?

Maine 1622353 zei:
Total Loss zei:

-Touran 1.2/1.4 tsi

Stoer he! Je kan ook gewoon beargumenteren waarom niet? Ik vraag om hulp?!

Heb je al op google gezocht naar "problemen TSI" ?
Vervolgens gekeken hoeveel TSI's er daadwerkelijk op Gas rijden?

Net even gekeken op gaspedaal.nl en van na 2013 zijn er 17.335 benzine Volkswagens en er zijn welgeteld 3 ( drie ) auto's op LPG.
Dus jij bent dan nummer 4 ongeveer.

Maar dat heb je ook met de Prius en die rijdt ook perfect op lpg.. op dit moment 0 beschikbaar op lpg.

Maine 1622353 zei:
Maar dat heb je ook met de Prius en die rijdt ook perfect op lpg.. op dit moment 0 beschikbaar op lpg.

Waarschijnlijk omdat ze zo goed zijn dat niemand er van af wilt :D

Maar alle gekheid op een stokje, een Prius Plus lijkt me gewoon de beste optie (y)

Zadelsnuiver zei:
Maar alle gekheid op een stokje, een Prius Plus lijkt me gewoon de beste optie (y)

[size=large]+1[/size] (y)

https://www.anwb.nl/auto/tests-en-specificaties/detail/merk=toyota/model=prius/occasiontest/026983da-c522-43bd-822f-1ac6d75196b4?/merk=toyota/model=prius:
Pluspunten
+ Uniek concept
+ Redelijk rijcomfort
+ Futuristisch model
+ Zeer betrouwbaar

Conclusie
De Toyota Prius Wagon, of Prius +, heeft goed beschouwd geen concurrentie. Geen enkel ander merk biedt zeven zitplaatsen en hybridetechniek. Als die combinatie wenselijk is, kun je als occasionkoper niet om de Prius Wagon heen.

En dan de Touran: https://www.anwb.nl/auto/tests-en-specificaties/detail/merk=volkswagen/model=touran/occasiontest/9b975ac4-25e8-df11-a731-000c29d2a1e4?/merk=volkswagen/model=touran:

Pluspunten
+ Sterk imago
+Zeer gewild als ocassion
+ Tijdloos model

Minpunten
- Niet de comfortabelste MPV
- Diverse vaker optredende euvels bekend ([size=x-small]lees even, nou ja, even... het gedeelte "Dit vindt de Wegenwacht"[/size]).

Jazzik zei:
Zadelsnuiver zei:

[size=large]+1[/size] (y)

https://www.anwb.nl/auto/tests-en-specificaties/detail/merk=toyota/model=prius/occasiontest/026983da-c522-43bd-822f-1ac6d75196b4?/merk=toyota/model=prius:
Pluspunten
+ Uniek concept
+ Redelijk rijcomfort
+ Futuristisch model
+ Zeer betrouwbaar

Conclusie
De Toyota Prius Wagon, of Prius +, heeft goed beschouwd geen concurrentie. Geen enkel ander merk biedt zeven zitplaatsen en hybridetechniek. Als die combinatie wenselijk is, kun je als occasionkoper niet om de Prius Wagon heen.

En dan de Touran: https://www.anwb.nl/auto/tests-en-specificaties/detail/merk=volkswagen/model=touran/occasiontest/9b975ac4-25e8-df11-a731-000c29d2a1e4?/merk=volkswagen/model=touran:

Pluspunten
+ Sterk imago
+Zeer gewild als ocassion
+ Tijdloos model

Minpunten
- Niet de comfortabelste MPV
- Diverse vaker optredende euvels bekend ([size=x-small]lees even, nou ja, even... het gedeelte "Dit vindt de Wegenwacht"[/size]).

Dat is een link van de Touran tdi... 1e gen.

Ik kijk naar deze 1.4 tsi 2e gen

https://www.anwb.nl/auto/tests-en-specificaties/detail/merk=volkswagen/model=touran/occasiontest/986ce064-a258-4b89-bb41-0e4d9c81fdd5

Pluspunten
royaal en variabel in te delen interieur
comfortabele zitpositie
krachtige en stille motor
achterbank geschikt voor drie kinderzitjes
goed LED-lichtsysteem (optioneel)
Minpunten
hoog brandstofverbruik
hoge aanschafprijs
geen koplampweergave op de instrumentengroep

Maine 1622353 zei:

In de handleiding van mijn CT200H (zelfde techniek) staat nadrukkelijk dat de auto absoluut niet geschikt is om op LPG te rijden.

Hoeveel waarde je daar aan moet hechten is een tweede maar ik kan me voorstellen dat je op die manier mensen afschrikt.

Dat laatste minpunt vind ik vrij lachwekkend.

Touran is wel een fijne auto (vooral eerste pluspunt). Als “looks” niet belangrijk zijn.:)
Ik heb alleen ook altijd begrepen dat TSi en lpg niet echt goed samengaan.
En de 1.6VTi van de Citroën staat juist wel bekend om de lpg-mogelijkheden.

En een Corrolla Verso? Als je al ervaring hebt met een Toyota op gas......

Ik sluit me aan bij de Prius+, qua betrouwbaarheid veruit de beste in je shortlist, en een fijne automaat die ook heel blijft. Zelfs op benzine zou het nog redelijk te doen zijn qua kosten (zeker niet slechter dan een diesel als je ook de wegenbelasting en het onderhoud meetelt). Maar ze kunnen inderdaad prima op LPG. Toyota zelf is daar blijkbaar geen fan van, maar in Duitsland rijden er best wat Toyota hybrides op LPG, dan zijn ze zelfs nog steeds relatief zuinig en lach je je helemaal rot aan de pomp. Maar even goed overwegen en de kosten op een rijtje zetten voordat je een LPG installatie in laat bouwen want ook op benzine zal de Prius+ prima voldoen en is hij nog steeds relatief goedkoop te rijden.

Citroen c4 grand Picasso vol automaat is inderdaad een goede optie of Renault grand scenic 1.6dci. Zeker de laatste is betrouwbaar en vaak compleet uitgerust. Moderne benzinemotoren zou ik niet aandurven op lpg.

Freekas zei:
Citroen c4 grand Picasso vol automaat is inderdaad een goede optie of Renault grand scenic 1.6dci. Zeker de laatste is betrouwbaar en vaak compleet uitgerust. Moderne benzinemotoren zou ik niet aandurven op lpg.

Alleen is de 1.6 DCI Grand Scenic wel aan de zware kant vergeleken met de Picasso.

Iedereen nog bedankt voor de reacties.

Tot nu toe kom is dus uit op

Citroen c4 grand picasso 1.6VTI (LPG Inbouwen) of de 1.6 e HDI.. Beide Handbak

Wat zouden jullie aanraden?

Maine 1622353 zei:

Ik zal voor de 1.6 blue hdi gaan ipv de 1.6 e-hdi , want je woont in Amsterdam en euro 6 (blue hdi) ben je net even meer een stap voor dan met euro 5 (e-hdi)

Daarnaast meer koppel

Aan zoiets moet je dan denken

picasso blue hdi

citroen-grand-c4-picasso-1-6-bluehdi-business-7-pers-pdc-navi.jpg

Maine 1622353 zei:

Bij de C4 Grand Picasso zou ik het jongste exemplaar kiezen, dat zal waarschijnlijk in dit geval de 1.6 eHDI zijn. Of ik zou ook kijken naar een Blue HDI.

Terug
Bovenaan