7 persoonsauto

Epica zei:
De Lancia kan je wel van je lijst halen, staan er maar 7 van op gaspedaal en allemaal oudjes.
Bij de Sharan en Alhambra de TSi links laten liggen.
Maar is een S-Max niks?

Ook zeker een mogelijkheid! Maar buiten de wegenbelasting wat zouden nu grote voordelen kunnen zijn om S-Max te kiezen t.o.v. een Galaxy?

JJB zei:
Epica zei:
De Lancia kan je wel van je lijst halen, staan er maar 7 van op gaspedaal en allemaal oudjes.
Maar is een S-Max niks?

Ook zeker een mogelijkheid! Maar buiten de wegenbelasting wat zouden nu grote voordelen kunnen zijn om S-Max te kiezen t.o.v. een Galaxy?
Het veel grotere aanbod, 120 galaxy's om 265 S-max's. De Galaxy is groter maar ik persoonlijk vind de S-max er beter uitzien. Het grote voordeel van de Ford's is dat ze nog lang te koop zijn geweest en je dus een jongere auto kan kopen.

s velthuis zei:
Durashift zei:
RDW zegt dat het er 7 zijn.

Ik bedenk me nu: zouden bij die full size MPV's voor de RDW niet altijd uitgegaan worden van het maximum aantal potentiële stoelen? Montagepunten zijn aanwezig en de gordels zitten aan de stoelen zelf:

(..).

Ja, je hebt gelijk. Ik heb de toelichting te snel gelezen. Er wordt inderdaad over het maximaal aantal zitplaatsen gesproken.
Inderdaad omdat de gordels aan de stoelen zitten en je dus bij een 5 zitter stoelen kan bijkopen.

https://www.startpagina.nl/v/maatschappij/wetgeving/vraag/442653/regels-betreft-mpv-rdw-site/

De betreffende Espace zal dan wel 6 stoelen hebben?

Ik heb een renault espace gezien 2.0 uit 2009 bij mij in de woonplaats. Een heel hoog km aantal van bijna 3 ton. Echter is er de afgelopen 2 jaar veel onderhoud geweest met aantoonbare facturen. koppeling, distributie, pompen, veren etc etc allemaal recentelijk vervangen. Er heeft bijna voor 5000 euro aan onderhoud plaats gevonden. Nu is mijn vraag, met goed onderhoud tot hoe ver zou deze auto kunnen lopen?

Groet

Is het een 2.0T of een 2.0dci?

Bijna elke auto blijft wel rijden als je het onderhoud bijhoudt en (dure) reparaties blijft uitvoeren. Houd in ieder geval rekening met een paar duizend euro aan onderhoud per jaar, en een auto waar altijd wel wat (kleine) dingetjes aan markeren.

TYN zei:

Bijna elke auto blijft wel rijden als je het onderhoud bijhoudt en (dure) reparaties blijft uitvoeren. Houd in ieder geval rekening met een paar duizend euro aan onderhoud per jaar, en een auto waar altijd wel wat (kleine) dingetjes aan markeren.

Het gaat om de 2.0T.

En een paar duizend euro aan onderhoud per jaar verwacht je? Hoe verhoud zich dat t.o.v. de Galaxy/sharan/alhambra uit dezelfde jaren?

JJB zei:
TYN zei:

Het gaat om de 2.0T.

En een paar duizend euro aan onderhoud per jaar verwacht je? Hoe verhoud zich dat t.o.v. de Galaxy/sharan/alhambra uit dezelfde jaren?
De kosten die je krijgt met een auto met 300dkm op de teller zullen bij elke auto hoog zijn.

JJB zei:
Ik heb een renault espace gezien 2.0 uit 2009 bij mij in de woonplaats. Een heel hoog km aantal van bijna 3 ton. Echter is er de afgelopen 2 jaar veel onderhoud geweest met aantoonbare facturen. koppeling, distributie, pompen, veren etc etc allemaal recentelijk vervangen. Er heeft bijna voor 5000 euro aan onderhoud plaats gevonden. Nu is mijn vraag, met goed onderhoud tot hoe ver zou deze auto kunnen lopen?

Groet
Eigenlijk is het moeilijk aan te geven, kijk gewoon wat er recent aan vervangen is, en wat gezien de kilometerstand er nog aan kan komen. Dure onderdelen zijn bijvoorbeeld de turbo. Eigenlijk is het een goed teken als alle facturen er bij zitten. De Sharan/ Alhambra en Galaxy zijn niet beter uit deze jaren. De Renault is zeer goed tegen roest behandeld.

Als de auto goed, vlot en soepel rijdt, de motor krachtig aanvoelt, goed schakelt, geen lampjes blijven branden, alles werkt, de motor droog is en niet lekt, en er geen bijgeluiden uit de auto komen dan zou ik het zeker aandurven. Ik denk dat de motor bij goed onderhoud nog wel 100.000 km of (veel) meer mee kan, alleen is dat gewoon heel lastig te voorspellen.

Tsja die 2 liter draai je niet zomaar kapot....dus het is meer de vraag wat je nog meer kunt verwachten aan andere onderdelen.

Grote kans dat die auto het makkelijk red tot 450.000 zonder grote kosten, maar wellicht dat er nog eens revisie nodig is van onderdelen die je normaal niet als slijtageonderdeel zou zien zoals de stuurinrichting, zaken als schokdempers, veren en dergelijke hebben ook wel wat te lijden van al die km's.

JJB zei:
Ik heb een renault espace gezien 2.0 uit 2009 bij mij in de woonplaats. (..). Er heeft bijna voor 5000 euro aan onderhoud plaats gevonden. Nu is mijn vraag, met goed onderhoud tot hoe ver zou deze auto kunnen lopen?
(..)

Ik zou ook de vraag stellen / uitzoeken waarom de auto nu te koop staat.. Moet er weer een 'ronde geïnvesteerd worden qua onderhoud"? of is er een andere reden waarom de vorige eigenaar nog niet ff wat langer van die 5 mille wilt genieten?

Het blijft in deze klasse / leeftijd altijd een gok. Je kan de gok wel minder 'groot' maken door enige zekerheden in te bouwen, zoals een goede reputatie tegen roestbescherming en een gekende motorkwaliteit.

Onderstaande een klokje rond keuring van een gasgestookte Avantime 2.0T met bijna 3 ton op de teller. Misschien niet het beste filmpje uit de Klokje Rond's historie.. maar het geeft mij geen slechte indruk.

https://www.youtube.com/watch?v=KfqzYMoBmZI

JJB zei:
Epica zei:
Maar is een S-Max niks?

Groter aanbod (de S-Maxxen waren populairder)
Tikje geringer brandstofverbruik (ietsje lichter, ietsje gestroomlijnder)
Ziet er minder Utility uit.

mvrgr, m'ns

PSsst, zowel S-Max als Grand Espace lijken me uitstekende keuzes. Galaxy idem. Sharan en Alhambra sowieso links laten liggen.

.

mns afd AE en D zei:

.

Ik blijf dat toch maf vinden, dat mensen ruimte en praktisch gemak bij dergelijke auto's zo makkelijk inruilen voor uiterlijke schijn. Zo heeft de SUV de MPV markt al de nek omgedraaid (een oude Scenic is in alle opzichten gelijkwaardig of superieur aan een Qashqai bv) en is wat er nog aan MPV te koop is geen MPV meer.

Het hele idee van dergelijke dingen was dat ze het vlottere en vaak veiliger gezinsalternatief waren voor een echte bus. Echte 7 zitters met ruimte zullen nu eenmaal nooit een sportcoupé uiterlijk hebben.

Nu zitten we dus vooral opgescheept met 4+1 of 4+3 zitters. Maar wel 'mooi'.
Ga je bv met zn zessen kamperen in zuid Spanje, dan is zoiets gewoon onverslaanbaar:

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/chrysler/m1425749713-grand-voyager-3-8-v6-limited-lpg-gas-swivel-go-3xtv-dvd-usb.html?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer

s velthuis zei:
mns afd AE en D zei:

.

Ik blijf dat toch maf vinden, dat mensen ruimte en praktisch gemak bij dergelijke auto's zo makkelijk inruilen voor uiterlijke schijn. Zo heeft de SUV de MPV markt al de nek omgedraaid (een oude Scenic is in alle opzichten gelijkwaardig of superieur aan een Qashqai bv) en is wat er nog aan MPV te koop is geen MPV meer.

Het hele idee van dergelijke dingen was dat ze het vlottere en vaak veiliger gezinsalternatief waren voor een echte bus. Echte 7 zitters met ruimte zullen nu eenmaal nooit een sportcoupé uiterlijk hebben.

Nu zitten we dus vooral opgescheept met 4+1 of 4+3 zitters. Maar wel 'mooi'.
Ga je bv met zn zessen kamperen in zuid Spanje, dan is zoiets gewoon onverslaanbaar:

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/chrysler/m1425749713-grand-voyager-3-8-v6-limited-lpg-gas-swivel-go-3xtv-dvd-usb.html?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer

Hoe verhoudt zo grand voyager zich dan qua betrouwbaarheid?

TYN zei:

Ik heb nog steeds geen 7-zitter gekozen. Maar ik heb wel weer een pracht exemplaar gevonden van een Grand Espace. Het betreft een 2.0T met ongeveer 180.000 km op de teller. Op internet heb ik gelezen dat de turbo en de dynamo nog wel eens stuk gaan en dat dure reparatie zijn (>1000eu). Is er een manier om de status hiervan te checken? En de 2.0T, hoe zijn verder de ervaringen daarmee? Het onderhoudsboekje is afgetekend, maar er zijn geen facturen beschikbaar...

Ik hoor graag weer van jullie!

Groet,
Jaap-Jan

Volgens mij zijn die 2.0T blokken in de basis hartstikke sterk.

zaken als turbo of zo is lastig checken, zolang de auto mooi netjes loopt en geen gekke geluiden maakt is er niets aan de hand. Maar volgende week kan dat zo anders zijn.

zoals eerder aangegeven blijft het lastig, het zijn iets oudere auto's met hogere kilometerstanden. Dan kun je nooit garanties hebben. Kosten ga je toch wel krijgen, dat is met de meeste auto's zo. Je wil alleen geen buitengewoon grote kosten en problemen hebben. Aantoonbaar onderhoud, mooi lopend exemplaar zonder gekke dingen heb je de kans voor jezelf het kleinst gemaakt.

Ik heb ook zo'n 2.0T in mijn auto zitten, maar heb een andere renault met een lagere km stand. Kan alleen zeggen dat hij tot nu toe 100% probleemloos is gebleken. Destijds wel research gedaan en kwamen weinig schokkende dingen uit. Wel even checken wanneer de distributieriem voor het laatst is vervangen.

JJB zei:
TYN zei:

Ik heb nog steeds geen 7-zitter gekozen. Maar ik heb wel weer een pracht exemplaar gevonden van een Grand Espace. Het betreft een 2.0T met ongeveer 180.000 km op de teller. Op internet heb ik gelezen dat de turbo en de dynamo nog wel eens stuk gaan en dat dure reparatie zijn (>1000eu). Is er een manier om de status hiervan te checken? En de 2.0T, hoe zijn verder de ervaringen daarmee? Het onderhoudsboekje is afgetekend, maar er zijn geen facturen beschikbaar...

Groet,
Jaap-Jan

Bij een dynamo weet je het vaak niet, die doet het wel of doet het niet. Je kunt alleen ( laten) checken of die nu genoeg spanning levert. Dit onderdeel kost overigens veel minder, en kost tussen de € 200,00 en € 250,00 inclusief werk en riem ben je op een niet al te duur adres denk ik veel minder kwijt dan € 1000,00. Bij een turbo kun je wel horen of die goed klinkt.

Een turbo kan met een nette rijstijl en op tijd olieverversen ook heel oud worden. Belangrijk is rustig aan als de motor koud is, en als de motor hard heeft gewerkt nog ongeveer een halve minuut stationair laten lopen. Ik heb een auto ingeruild met 275000 kilometer, de turbo en dynamo waren toen nog gewoon orgineel, ( ook startmotor en koppeling waren orgineel) en de turbo klonk nog goed. De rijstijl van de bestuurder heeft heel veel invloed op de levensduur van de turbo en koppeling maar ook op veel andere slijtage gevoelige autoonderdelen.

Informeer ook even bij de garage waar de auto in onderhoud is geweest wat er aan gedaan is, de 2.0 T motor van Renault staat goed aangeschreven, en is een degelijke motor. De motor is geleverd in verschillende Renault modellen.

ak2 zei:
JJB zei:
TYN zei:

Groet,
Jaap-Jan

Bij een dynamo weet je het vaak niet, die doet het wel of doet het niet. Je kunt alleen ( laten) checken of die nu genoeg spanning levert. Dit onderdeel kost overigens veel minder, en kost tussen de € 200,00 en € 250,00 inclusief werk en riem ben je op een niet al te duur adres denk ik veel minder kwijt dan € 1000,00. Bij een turbo kun je wel horen of die goed klinkt.

Een turbo kan met een nette rijstijl en op tijd olieverversen ook heel oud worden. Belangrijk is rustig aan als de motor koud is, en als de motor hard heeft gewerkt nog ongeveer een halve minuut stationair laten lopen. Ik heb een auto ingeruild met 275000 kilometer, de turbo en dynamo waren toen nog gewoon orgineel, ( ook startmotor en koppeling waren orgineel) en de turbo klonk nog goed. De rijstijl van de bestuurder heeft heel veel invloed op de levensduur van de turbo en koppeling maar ook op veel andere slijtage gevoelige autoonderdelen.

Informeer ook even bij de garage waar de auto in onderhoud is geweest wat er aan gedaan is, de 2.0 T motor van Renault staat goed aangeschreven, en is een degelijke motor. De motor is geleverd in verschillende Renault modellen.

Ik ga even proberen die garage te achterhalen waarbij de laatste onderhoud heeft plaats gevonden. Hier nog even linkje van deauto

Ik zou die renault gewoon doen als ik jouw was.
Rijden met dat ding, als de dynamo het begeeft ben je max 300 kwijt.
En als dan ooit ook nog eens de turbo gaat, dan zou ik die ook laten repareren, voor de prijs van die reperatie heb je geen andere wagen en je weet nu(dan) wat je hebt.
Hoe zijn de interieur delen van die renault? (vind dat altijd wel slijtage gevoelig)

auto ziet er zo op het oog keurig uit. Ook nog eens een super de luxe initiale. Zou gewoon eens gaan kijken en zien hoe het gevoel is of alles goed aan voelt. Werken alle elktrische ramen, centrale vergrendeling, glazen dak. Werken al die displays goed, die kaarten van de afstandsbediening, dashboardverlichting, airco etc. Als dat allemaal goed en hij rijd prima, gewoon doen. Het is een later bouwjaar dus die kinderziektes waar de eerste bouwjaren mee werden geplaagd zijn er wel uit.

Ik snap dat nooit zo goed.. eerst flink investeren in een (jaar)beurt en APK en dan de auto verkopen?
In juni dit jaar heeft ie dat gehad, lees ik in het boekje... Wat zou dan de reden van verkoop / inruil zijn?

Ik zou de historie goed achterhalen en ook je gevoel meenemen wat je bij het verkopende bedrijf krijgt.. (auto lijkt voor een andere pand gefotografeerd te zijn dan dat daadwerkelijk is.. (het bedrijf in de hoek van de straat namelijk).

Deze heb ik niet voorbij zien komen.

Over betrouwbaarheid en zuinigheid hoef je je geen zorgen te maken.

Je vroeg om een 7 persoonsauto.. Misschien boven je budget, maar waarschijnlijk is er wel één te vinden rond 15k euro.

toyota-prius-wagon-1-8-aspiration-navi-pandoak-camera-cruise-lm-velgen-trekhaak.jpg

Veel succes.

Soihon zei:
Deze heb ik niet voorbij zien komen.

Over betrouwbaarheid en zuinigheid hoef je je geen zorgen te maken.

Je vroeg om een 7 persoonsauto.. Misschien boven je budget, maar waarschijnlijk is er wel één te vinden rond 15k euro.

toyota-prius-wagon-1-8-aspiration-navi-pandoak-camera-cruise-lm-velgen-trekhaak.jpg

Veel succes.

Ik heb deze auto zeker overwogen, zelf bedacht dat het hier wel interessant kan zijn om deze gedeeltelijk te financieren. Maar helaas kan ik niet met deze auto + caravannetje de alpen doorkruizen :(

Terug
Bovenaan