6 eigenaren - verhuurauto?

Hallo allemaal,

Ik heb een auto op het oog (ford kuga, 2021, 70.000 km.) maar twijfel over het verleden.

Ik heb voor de proefrit het RDW gecheckt, waar 2 zakelijke eigenaren stonden. Ik heb niet specifiek naar het verleden van de auto gevraagd, maar zag later in een kenteken check dat er 6 eigenaren geregistreerd zijn, waaronder verhuur en lease.

De eerste verhuur periodes zijn van slechts enkele dagen. Daarna een periode van 2,5 jaar verhuurd en 3 maanden in de lease gezeten. Maar wat ik niet helemaal begrijp is dat wanneer je een auto huur deze toch niet op jouw naam komt te staan?

Ik denk/schat in dat verhuur een status is voor normale verhuur maar denk ook aan garages, tijdelijk vervoer bij schade- en leasebedrijven e.d. zodat RDW/CJIB weet dat de eigenaar zeer waarschijnlijk niet de bestuurder is.

Wat mij altijd opvalt bij lease is dat de auto bij Finnik ook een eigenaarswissel krijgt als ie naar de bedrijfsvoorraad gaat. Daarna gaat ie naar de handel, en heeft ie direct dus al drie of vier zakelijke eigenaren terwijl er maar één iemand echt mee gereden heeft.
'Verhuur' kan ook zijn dat de dealer 'm moest registreren van de importeur (of om wat bonussen binnen te halen) en 'm toen op z'n verhuurtak heeft gezet zonder 'm daadwerkelijk te gebruiken.

Wat mij altijd opvalt bij lease is dat de auto bij Finnik ook een eigenaarswissel krijgt als ie naar de bedrijfsvoorraad gaat. Daarna gaat ie naar de handel, en heeft ie direct dus al drie of vier zakelijke eigenaren terwijl er maar één iemand echt mee gereden heeft.
'Verhuur' kan ook zijn dat de dealer 'm moest registreren van de importeur (of om wat bonussen binnen te halen) en 'm toen op z'n verhuurtak heeft gezet zonder 'm daadwerkelijk te gebruiken.
Dat klopt. En Finnik plaatst slechts de bekende gegevens en doet verder geen filtering. En het is logisch dat als een auto wordt ingeruild deze direct ingeschreven wordt met als eigenaar het bedrijf. Die er vervolgens zo snel mogelijk van af wil. Hetzij door direct te verkopen, dan wel het door te schuiven naar de handel. In een situatie dat een auto wordt ingeruild bij een dealer, deze hem de andere dag aan een naburige handelaar verkoopt die 'm nog diezelfde dag kan verkopen, dan heb je in 2 dagen 4 eigenaren gehad.

Terug
Bovenaan