Pietzoveel
Asfaltkampioen
De Duitse fabrikanten willen graag mastadonten bouwen, verdienen ze veel aan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ja? Bron?De Duitse fabrikanten willen graag mastadonten bouwen, verdienen ze veel aan.
Ik ben het zeker met je eens dat auto's gemiddeld te groot en te zwaar zijn geworden. Het probleem is denk ik niet dat daar helemaal niet in gestuurd wordt. Ik zou zou een obese auto niet goedkoop willen noemen. Het probleem is denk ik dat we te welvarend zijn en mensen het geld er graag voor over hebben. Het is denk ik ook lastig om dat te ontmoedigen. Iemand die een grote auto nodig heeft met bijvoorbeeld 7 zitplaatsen wil je ook niet overbelasten.Maar wat doet deze club? We gaan ice auto's vervangen door zwaardere batterijvoertuigen met een smoesje dat dat veel minder energie kost en ondertussen laten de energiereductie die behaald kan worden met auto's zonder autobesitas links liggen. We zeggen dat iedereen aan de warmtepomp moet, want die kan ook koelen. We gooien tegen een nieuwe woonwijk tonnen steen, cement en beton. We prutsen een boom de verbrandingsoven in want over 50 jaar bezien is dat CO² neutraal.
En in dat licht is deze sloopregeling gebakken lucht - die ook nog eens sterk stinkt.
De Chinezen poepen kleine stadsautootjes uit alsof het niets is, VAG heeft pas sinds zeer kort de ID-2, Hyundai al veel langer de Inster, de Renault 5 is er ook al een tijdje de Zoë en Twingo. De Smart is ook geen klein autootje meer, BMW geen opvolger voor de i3.... Mercedes kleinste EV is een C klasse?Ja? Bron?
Ooit gehoord van kijken naar het modellen gammaJa? Bron?
Een Mercedes 200D was in 1970 een grote auto. Als je er nu zo een in het moderne verkeer ziet, is het een klein autootje.Ja? Bron?
Hoe veel jaar geleden was de laatste mogelijkheid om 50 km op natuurijs te schaatsen? Of heb jij dat nog nooit meegemaakt?
Moderator
Ik draag mijn steentje bij door geen kinderen te hebbenDe mens is de grootste CO² producent en het aantal inwoners op onze aardkloot groeit enorm tot 2050....
klopt, maar je kan niet ontkennen dat onze manier van leven daar een grote invloed op heeft.klimaat verandert al zolang er klimaat is
Er zijn onderzoeken die aangeven dat planten bij een te hoge concentratie CO² afsterven.Volgens mij nog enkele jaren voor corona en anders zeker in februari / maart 2010.
Tussen 1963 en 1987, dus 22 jaar, was er geen Elfstedentocht.
Nu staan 'we' sinds 1997 droog.. dus nu zeven, bijna acht jaar, meer dan de vorige, lange, periode zonder Elfstedentocht en dát in een heel andere tijd.
Ja, er is verandering.. maar vroeger was er dus ook een hele periode met te weinig koude voor 'de tocht der tochten'![]()
Juist daarom vind ik dat we moeten inzetten op grootschalige energiebesparing, niet het gerommel in de marge van alleen een verbrandingsmotor vervangen door een accu en elektromotor.
Ik vind de klimaatdiscussie een discussie die hoognodig is maar de plank mis slaat.Houd die ene regeling de gemoederen nog steeds bezig hier?
Je hebt gelijk, mijn cijfers zijn niet helemaal correct....Vijftig jaar geleden zat ik op school en in de les vertelde de leerkracht dat het percentage CO2 0,02% was. Inmiddels wordt er al 0,04% geroepen en we maken meer CO2 dan ooit te voren...
Voor de industriële revolutie was het zo'n 280 ppm, nu zo'n 420. Dat is dus niet van 0,02% naar 0,04%. Maar 0,028% naar 0,042%. En dat is over meer dan 50 jaar... wel de juiste cijfers gebruiken graag. 100% toename is wat anders dan 50%...
Het treurige feit is dat die conflicten veel mensenlevens kosten en daarmee ook wel weer energie/uitstoot besparen.Mee eens. Ik las vorige week, in het kader van de algemene VN vergadering, dat er 64 (of waren het er 69?) conflicten (oorlogen) in de wereld momenteel actief zijn.
Laten we die eens stoppen.. dat zal een hoop energie/uitstoot gaan schelen..![]()
Ik vind de klimaatdiscussie een discussie die hoognodig is maar de plank mis slaat.
Pizza boeren zetten niet voor niets pubers op elektrische fietsen in.
Elk nadeel heeft zijn voordeel?Een elektrische fiets is geen elektrische auto. Lijkt me dus niet dat de regeling daarvooer bedoelt is. Ik zou overigens nooit een dergelijk bedrag aan een fiets uitgeven, ook niet met subsidie.
Het treurige feit is dat die conflicten veel mensenlevens kosten en daarmee ook wel weer energie/uitstoot besparen.