360 camera voor F11 (BMW 5 Touring 2013)

A

Anoniem

Guest
Ik zag een advertentie voor een 360 graden camera: https://www.achteruitrijcameras.nl/birdview-panorama-arc-av98

Ik vroeg me af of het display ook te tonen is op het bestaande display of dat er een aparte monitor voor nodig was.

Ik zie ook systemen met "app / remote viewing": https://www.aliexpress.com/item/New-4K-UHD-360-panoramic-driving-APP-WIFI-night-vision-Surround-View-System-Bird-View-Panorama/32846694884.html, dit lijkt me ook gaaf.

Iemand hier ervaring mee / wat de beste optie is hiervoor?

* Bij dit systeem wordt geen monitor geleverd.

Als het werkt op de monitor van de auto stond het er echt wel bij.

Daarnaast zou ik dit soort chinese meuk niet op de computers van mijn auto installeren, wie weet wat voor storingen ze kunnen gaan geven.

Niet beginnen aan dit soort rotzooi. Het kan potentieel werken, misschien is er zelfs nog wel een handige harry die ergens een video input op de BMW console kan programmeren/solderen, maar de kwaliteit van de hele set lijkt me ver onder de maat. Kijk naar die afstandbediening, dan moet je die elke keer gaan gebruiken als je rond je auto wil kijken? En hoe ga je in vredesnaam dit allemaal netjes inbouwen? Neem bijvoorbeeld de automatisch inklappende spiegels. Of voor het voorwiel. En als het dan na 3 maanden kapot is en verkoper is verdwenen zit jij met gaten in je plaatwerk.

Ik heb overigens de originele 360 camera. Ik vind het absoluut geen musthave:

1. Hoge zaken (beugels, bumpers, vangrails e.d) zie je niet.
2. Met zon/duister/schaduwen is het soms heel lastig te zien wat nu het obstakel is.
3. Door de 360 view mist het verder naar achteren kunnen kijken via achteruitrijcamera (daar kan je wel tussen schakelen)
4. Je 'ziet' minder dan wanneer je luistert naar de parkeerradar en kijkt via de spiegels.

Ik heb dit soort partijen inmiddels wel door:
Ze verkopen alles wat los en vast zit, zeggen overal ja op en maken filmpjes waarbij je alles binnen 3 minuten hebt geinstalleerd. De klant maakt z'n geld over, €300 bruto winst, zij geven minimaal support en zullen uiteindelijk vast wel een keer je geld teruggeven maar ze draaien gewoon op 9 van de 10 klanten die het in de hoek van de garage laat liggen.

Waar haalt u deze onzin vandaan? Wij zijn een bedrijf dan inmiddels bijna 10 jaar bestaat. Op genoemd product wordt 2 jaar omruil garantie gegeven.
De rest van uw betoog raakt verder kant nog wal en getuigd van weinig tot geen kennis van zaken.

achteruitrijcameras.nl
===========================================================================================
Ik heb dit soort partijen inmiddels wel door:
Ze verkopen alles wat los en vast zit, zeggen overal ja op en maken filmpjes waarbij je alles binnen 3 minuten hebt geinstalleerd. De klant maakt z'n geld over, €300 bruto winst, zij geven minimaal support en zullen uiteindelijk vast wel een keer je geld teruggeven maar ze draaien gewoon op 9 van de 10 klanten die het in de hoek van de garage laat liggen.

========================================================================================

Ik zou er ook niet aan beginnen, het is een geinige feature als ik in een auto zit waar het toevallig op zit. Maar ik mis het absoluut niet als ik in een auto zit waar het niet mee uitgerust is. De set is 450 euro zonder monitor, als je alles wil laten word word het een prijzige optie

Zover ik weet het ook geen plug and play op de monitor van de BMW, al zal daar allicht iets voor te maken zijn als je op internet googled

Los daarvan zou ik geen gaten in de auto/plaatwerk willen maken die daar niet origineel voor bedoeld zijn, en al helemaal geen elektronica aansluiten die niet op het complexe canbus systeem van de BMW thuis hoort.

Maar als ik er naast zit; dan hoor ik het graag. ik ben wel benieuwd hoe de installatie in zn werk gaat. Komt dit onder de spiegels? Hoe gaat de aansluiting op de monitor? Wanneer word het beeld ingeschakeld, zodra je hem in de achteruit zet? Want dan verdwijt dus automatisch de informatie van de parkeersensoren.

AsconaGT zei:
Ik zou er ook niet aan beginnen, het is een geinige feature als ik in een auto zit waar het toevallig op zit. Maar ik mis het absoluut niet als ik in een auto zit waar het niet mee uitgerust is. De set is 450 euro zonder monitor, als je alles wil laten word word het een prijzige optie

Een bijpassende monitor kost 79,- euro

Zover ik weet het ook geen plug and play op de monitor van de BMW, al zal daar allicht iets voor te maken zijn als je op internet googled

Het is standaard video(PAL) rca/tulp aansluiting. Niets geheimzinnigs aan.

Los daarvan zou ik geen gaten in de auto/plaatwerk willen maken die daar niet origineel voor bedoeld zijn, en al helemaal geen elektronica aansluiten die niet op het complexe canbus systeem van de BMW thuis hoort.

Het is inderdaad werk voor de vakman. Kleine gaten voor en achter en in de spiegels om de kleine inbouwcamera's te plaatsen.
Aansluiten kan gewoon op de accessoires aansluiting. Dus de canbus en wel of geen bmw heeft er niets mee te maken.

Maar als ik er naast zit; dan hoor ik het graag. ik ben wel benieuwd hoe de installatie in zn werk gaat. Komt dit onder de spiegels? Hoe gaat de aansluiting op de monitor? Wanneer word het beeld ingeschakeld, zodra je hem in de achteruit zet? Want dan verdwijt dus automatisch de informatie van de parkeersensoren.

Installeren is zoals al aangegeven werk voor de vakman. Gaten boren, kabels trekken, aansluiten en callibreren.
In principe is het beeld altijd beschikbaar van alle camera's rondom de auto. Door de processor wordt het tot een panorama beeld samengevoegd. Bij het in de achteruit zetten kan het beeld van alleen van de achteruitrijcamera getoond worden. En inderdaad bij het gebruik van de ingebouwde monitor zal het beeld van parkeersensoren verdwijnen. Maar of dat nu zo'n ramp is. Zo goed zijn ze van BMW niet, weet ik helaas uit eigen ervaring.

Achteruitrijcamera zei:
Waar haalt u deze onzin vandaan? Wij zijn een bedrijf dan inmiddels bijna 10 jaar bestaat. Op genoemd product wordt 2 jaar omruil garantie gegeven.
De rest van uw betoog raakt verder kant nog wal en getuigd van weinig tot geen kennis van zaken.

achteruitrijcameras.nl
=====

Wij van WC-eend... omruilgarantie? Omruilen voor wat?? Lekker handig, moet je dan nog meer gaten boren??

Tommy teleshop en Jetcars bestaan nog veel langer.

De PDC van BMW en het bijbehorende beeld werkt perfect en wil je zeker niet missen. In een nette 5-serie wil je ook geen apart schermpje.

Ik vind de PDC-weergave van BMW uitstekend, die zou ik niet willen missen in ruil voor een Chinese 'wat sneeuwt het hard'-camera.

Terug
Bovenaan