300CE
Startmotor
Auto's nemen zolang als ik me kan herinneren een vrij centrale plek in, in mijn leven. De uren die ik als kind heb doorgebracht op de achterbank van zo'n beetje elke generatie Passat Variant tussen 1990 en 2005 in combinatie met mijn grote verzameling van Siku autootjes hebben onbewust denk ik mijn voorkeur voor Duitse auto's en stationwagens in het bijzonder gevormd.
Toen ik 17-18 was, was een C124 300CE echter mijn grote droom, maar toen qua prijs net zo onhaalbaar als mijn droom groot was. In de overweging wat ik als 18 jarige me wel kon veroorloven was de E30 Touring een makkelijke keus. Een leuk exemplaar kocht je voor €1.000,- á €1.500,- euro en zodoende kocht ik op m'n 17e mijn eerste 318i Touring. Toen ik mijn rijbewijs haalde had ik inmiddels een 325i Touring gekocht die er voor gezorgd heeft dat Mercedes-Benz definitief naar de tweede plaats was gezakt.
De desbetreffende 325i was een feest om te rijden, als hij reed, maar 1 auto liet mijn hart nog sneller kloppen, een BMW E34 Touring met een M60 V8 die ik meekreeg als leenauto toen mijn 325i weer eens wat issues had. Daar was zaadje 1 geplant.
In de opvolgende tien jaar hebben diverse 3 en 5 Series de revue gepasseerd, zo goed als allemaal 2.5 6 cilinders op een verloren 330d Touring na. Die auto, een E46, kon me nooit bekoren, maar hij heeft bij mij een enorme liefde aangewakkerd voor de 3.0d van BMW.
Nu de sprong naar 2023, mijn auto's:
Deze F11 525d 3.0 Touring is nu bijna 3 jaar onze familie pakezel: naast het feit dat ik dit een hele mooie auto vind, is het een van de weinige stations waar drie volwaardige Maxi Cosi kinderstoelen naast elkaar inpassen en dit was de doorslaggever om een F11 te kopen. (Op het moment van kopen waren ze 4, 2 en baby)
In zijn natuurlijke habitat als vakantie auto / familie pakezel in zomer en winter outfit:
In de 70.000 kilometer die wij er nu mee afgelegd hebben (actuele KM stand: net geen drie ton) heeft hij zich zeer betrouwbaar bewezen. De laatste beurt omvatte wel 6 verstuivers, schijven en blokken en een EDC demper maar ik werk bij een autobedrijf, dus het was gelukkig gewoon duur in plaats van héél duur, haha.
Het is een High Executive Individual met M Pakket en hij reed bij BMW AG zelf in München en is hij dus ook zéér goed uitgerust:
Individual combi van Fueller Weiss en Alpin Weiss met een Individual interieur met nappa lederen comfort stoelen met memory, verwarming én ventilatie en nappa leder dashboard + alcantara hemel. Grote navi, 360 graden camera, DVD schermen achterin, Head up display, adaptive cruise control, dodehoek detectie, softclose en ga zo maar door.
Een young / oldtimer (hij zit er wat tussenin..) begon ook weer te kriebelen en nu het huis verbouwd was en wij getrouwd zijn was er gelukkig op alle manieren toch nog wat ruimte over om deze droom weer te verwezelijken. De zoektocht richtte zich in eerste instantie op een E34 V8 Touring maar de te koop staande exemplaren (slechts 2, 1x NL 1x DE) waren allemaal in een matige staat voor te veel geld.
Toen realiseerde ik me dat ik nog nooit een 7 Serie had gehad en heb ik lang met een schuin oog naar onderstaande auto gekeken. Toch een keer een belletje gedaan en dat resulteerde in een proefrit en een koop. Pa was ook enthousiast geworden van deze sloep en dit resulteerde in onze eerste vader/zoon aankoop, nog leuker! Een van A tot Z gedocumenteerd exemplaar met slechts geringe gebruikssporen en hele frisse techniek. Wat een droom om te rijden, deze heerlijke 730i met de oersterke M60B30 V8:
Nog een weekje, dan gaat hij de winterstalling in tot komend voorjaar. In 2024 gaat hij slechts op de zonnige dagen op pad en wellicht ook een keer mee op vakantie, hij is in elk geval al de grote favoriet van de kinderen.
Tot zoverre, bij updates post ik wel weer wat leuks.
Toen ik 17-18 was, was een C124 300CE echter mijn grote droom, maar toen qua prijs net zo onhaalbaar als mijn droom groot was. In de overweging wat ik als 18 jarige me wel kon veroorloven was de E30 Touring een makkelijke keus. Een leuk exemplaar kocht je voor €1.000,- á €1.500,- euro en zodoende kocht ik op m'n 17e mijn eerste 318i Touring. Toen ik mijn rijbewijs haalde had ik inmiddels een 325i Touring gekocht die er voor gezorgd heeft dat Mercedes-Benz definitief naar de tweede plaats was gezakt.
De desbetreffende 325i was een feest om te rijden, als hij reed, maar 1 auto liet mijn hart nog sneller kloppen, een BMW E34 Touring met een M60 V8 die ik meekreeg als leenauto toen mijn 325i weer eens wat issues had. Daar was zaadje 1 geplant.
In de opvolgende tien jaar hebben diverse 3 en 5 Series de revue gepasseerd, zo goed als allemaal 2.5 6 cilinders op een verloren 330d Touring na. Die auto, een E46, kon me nooit bekoren, maar hij heeft bij mij een enorme liefde aangewakkerd voor de 3.0d van BMW.
Nu de sprong naar 2023, mijn auto's:

Deze F11 525d 3.0 Touring is nu bijna 3 jaar onze familie pakezel: naast het feit dat ik dit een hele mooie auto vind, is het een van de weinige stations waar drie volwaardige Maxi Cosi kinderstoelen naast elkaar inpassen en dit was de doorslaggever om een F11 te kopen. (Op het moment van kopen waren ze 4, 2 en baby)


In zijn natuurlijke habitat als vakantie auto / familie pakezel in zomer en winter outfit:


In de 70.000 kilometer die wij er nu mee afgelegd hebben (actuele KM stand: net geen drie ton) heeft hij zich zeer betrouwbaar bewezen. De laatste beurt omvatte wel 6 verstuivers, schijven en blokken en een EDC demper maar ik werk bij een autobedrijf, dus het was gelukkig gewoon duur in plaats van héél duur, haha.
Het is een High Executive Individual met M Pakket en hij reed bij BMW AG zelf in München en is hij dus ook zéér goed uitgerust:
Individual combi van Fueller Weiss en Alpin Weiss met een Individual interieur met nappa lederen comfort stoelen met memory, verwarming én ventilatie en nappa leder dashboard + alcantara hemel. Grote navi, 360 graden camera, DVD schermen achterin, Head up display, adaptive cruise control, dodehoek detectie, softclose en ga zo maar door.
Een young / oldtimer (hij zit er wat tussenin..) begon ook weer te kriebelen en nu het huis verbouwd was en wij getrouwd zijn was er gelukkig op alle manieren toch nog wat ruimte over om deze droom weer te verwezelijken. De zoektocht richtte zich in eerste instantie op een E34 V8 Touring maar de te koop staande exemplaren (slechts 2, 1x NL 1x DE) waren allemaal in een matige staat voor te veel geld.
Toen realiseerde ik me dat ik nog nooit een 7 Serie had gehad en heb ik lang met een schuin oog naar onderstaande auto gekeken. Toch een keer een belletje gedaan en dat resulteerde in een proefrit en een koop. Pa was ook enthousiast geworden van deze sloep en dit resulteerde in onze eerste vader/zoon aankoop, nog leuker! Een van A tot Z gedocumenteerd exemplaar met slechts geringe gebruikssporen en hele frisse techniek. Wat een droom om te rijden, deze heerlijke 730i met de oersterke M60B30 V8:




Nog een weekje, dan gaat hij de winterstalling in tot komend voorjaar. In 2024 gaat hij slechts op de zonnige dagen op pad en wellicht ook een keer mee op vakantie, hij is in elk geval al de grote favoriet van de kinderen.
Tot zoverre, bij updates post ik wel weer wat leuks.
Laatst bewerkt: