2e auto gezocht (Hot hatch)

Matthijs82

Startmotor
We hebben nu een paar jaar genoten van een redelijke basic golf 6 cabrio, echter vanwege persoonlijke omstandigheden hebben we een wat praktischere auto nodig, dus de zoektocht begint en ik hoop dat jullie ons een beetje kunnen helpen.

Eisen zijn niet zo extreem, 5 deurs is een harde eis, stuurbediening en climat control zijn ook een must. Verder graag een hot hatch met een beetje vermogen en de motor mag ook wel wat geluid maken.
Budget 10 k- 15k
km-stand max 130k.

Ik kom al snel uit op de Golf 6 GTI, alleen Youtube maakt mij nogal angstig over de aankoop, hoop motorgerelateerde ellende die voor kan komen.

Kunnen jullie ons op weg helpen? Focussen op de Golf of verder kijken naar een ...

Golf GTI is wel een geijkte keuze. maar los van dat ze relatief prijzig zijn, niet iedereen de liefde en onderhoud heeft gegeven die nodig is, is de kwaliteit van de 6e generatie ook niet echt top. je hebt dan ook nog een Audi S3 of Leon Cupra wat technisch vrijwel het zelfde zijn.

Er zijn genoeg leuke alternatieven

ALs je echt een snelle pure hothatch wil dan is zo'n Mazda 3 MPS echt een beest

Alfa Romeo Giulietta 1.7 TBi Quadrifoglio

Maar het beste alternatief is misschien toch wel de eerder genoemde ford focus st, veel keuze en rijplezier. zoiets

Iets minder hothatch maar wel gewoon een sportieve 5 deurs met bovengemiddeld vermogen en kwalitatief goed. Doordat er geen 'GTI' or 'ST' label aan hangt minder bekend en gewoon veel auto voor je geld; Renault megane 2.0 TCE 190PK

zelfde geld een beetje voor de KIA C'eed GT met 204 PK, minder bekend maar vlot genoeg, sportief uiterlijk, rijd goed, kwaliatief top en veel waar voor je geld

Bedankt voor de reacties allemaal.

Staan wat leuke opties tussen, sommige niet helemaal mijn ding, maar anderen zeker wel.
De "outsider" Kia vind ik een erg leuke optie! Ik ga me hier eens verder in verdiepen.
(Italiaans en Frans durf ik ook niet echt aan wegens eerdere ervaringen met een peugeot en fiat die dramatisch waren)

Matthijs82 zei:
Bedankt voor de reacties allemaal.

Staan wat leuke opties tussen, sommige niet helemaal mijn ding, maar anderen zeker wel.
De "outsider" Kia vind ik een erg leuke optie! Ik ga me hier eens verder in verdiepen.
(Italiaans en Frans durf ik ook niet echt aan wegens eerdere ervaringen met een peugeot en fiat die dramatisch waren)

De al genoemde Focus St, Megane 2.0 TCe, en Giulietta zijn hele goede opties.
Ik zou dan ook zeker kijken naar een klasse kleiner een Fiesta ST, Clio RS, snelle Mito.

De genoemde Kia en Mazda zijn ook erg leuke opties.

Ik zou uit deze jaren juist een Renault of Alfa kopen, die zijn over het algemeen van veel betere kwaliteit dan auto's van de VW AG groep uit deze periode.

De VW Golf 6 was van zeer matige kwaliteit, dat zie je alleen niet aan de prijzen.
De Golf 5 was beter maar was volgens VW te duur om te produceren. Op de Golf 6 is zoals we nu weten veel te veel bezuinigd.

ak2 zei:
Ik zou dan ook zeker kijken naar een klasse kleiner een Fiesta ST, Clio RS, snelle Mito.
Dat moet je wel even met de zaag aan de slag, want die hebben maar drie deuren.

Barri zei:
ak2 zei:
Daarom kwam ik ook niet met de Opel Astra, kwam er achter dat deze ook 2 deuren te kort heeft.

Wat vind je hier van? Iets te duur:
https://www.autoscout24.nl/aanbod/peugeot-308-1-2-puretech-allure-130pk-navigatie-climate-benzine-grijs-6fa16ead-8451-49a3-bc36-ac77859f5776?sort=price&desc=1&lastSeenGuidPresent=true&cldtidx=204&position=204&search_id=j3claw8pnk&source_otp=t10&source=listpage_search-results

speedtouch zei:
https://www.autoscout24.nl/aanbod/peugeot-308-1-2-puretech-allure-130pk-navigatie-climate-benzine-grijs-6fa16ead-8451-49a3-bc36-ac77859f5776?sort=price&desc=1&lastSeenGuidPresent=true&cldtidx=204&position=204&search_id=j3claw8pnk&source_otp=t10&source=listpage_search-results

Wat is daar hot aan?

Carfanatic zei:
speedtouch zei:

Wat is daar hot aan?
Helemaal niets en ik heb een Peugeot 308 gehad en ga nog liever op de fiets dan er weer 1 te kopen :)

Matthijs82 zei:
Carfanatic zei:
speedtouch zei:

Wat is daar hot aan?
Helemaal niets en ik heb een Peugeot 308 gehad en ga nog liever op de fiets dan er weer 1 te kopen :)

Lekkere dankbare reactie

Auto encyclopedie zei:
Matthijs82 zei:
Carfanatic zei:
speedtouch zei:

Wat is daar hot aan?

Lekkere dankbare reactie
Kom dan ook met waar er om gevraagd wordt.

Barri zei:
ak2 zei:

De Renault Clio 4 1.6 RS is altijd 5 deurs, en de Fiesta ST is als 3 en 5 deurs geleverd, de Mito is alleen als 3 deurs geleverd, de Mito is dus niet geschikt.

We hebben besloten om nog even door te sparen en dan voor een Golf 7 GTI te gaan. Wel gaan we nog een proefrit tegen die tijd maken in een Focus ST omdat die toch ook wel erg leuk is, al hou ik persoonlijk meer van het strakke interieur van de Golf (wat sommige saai zullen noemen)
Bedankt voor de tips en de alternatieven.

Ik rij een Golf 7 (weliswaar geen GTI), maar ik zou dan ook zeker kijken naar de hier eerder genoemde Leon Cupra. Ik vind het jammer dat daar geen trekhaak onder kan (voor mij een eis), maar die zijn ook vrij voordelig te vinden. Zeker in Duitsland waar ie erg veel geleverd is. En die kan zich toch best meten met een Golf.

Barri zei:
Ik rij een Golf 7 (weliswaar geen GTI), maar ik zou dan ook zeker kijken naar de hier eerder genoemde Leon Cupra. Ik vind het jammer dat daar geen trekhaak onder kan (voor mij een eis), maar die zijn ook vrij voordelig te vinden. Zeker in Duitsland waar ie erg veel geleverd is. En die kan zich toch best meten met een Golf.

Leon ook naar gekeken, maar ik vind het exterieur zo saai, de Cupra heeft helemaal geen leuke toevoegingen of iets.

Volvo V40 met de 5 cilinder? Zal lastig te vinden zijn maar lijkt me een heerlijke en betrouwbare auto. Qua geluid zit je dan goed. De Giulietta met 1750 TBI ook een goede en betrouwbare keuze.

Golf 5 GTI of Golf 5 R32.

Ook waardevast, en misschien we meer dan dat.

APT zei:
Volvo V40 met de 5 cilinder? Zal lastig te vinden zijn maar lijkt me een heerlijke en betrouwbare auto. Qua geluid zit je dan goed. De Giulietta met 1750 TBI ook een goede en betrouwbare keuze.

Klinkt zo tegenstrijdig, een italiaan als betrouwbare keuze.

Terug
Bovenaan