2de hands c-cegmenter budget ca. €15.000

A

Anoniem

Guest
Beste forumleden,

Ik ben sinds kort op zoek naar een sportieve diesel voor 15K of net iets er boven. De bedoeling is om de auto zo’n 2 jaar in mijn bezit te hebben. Handig om te weten is dat ik per jaar zo’n 50.000KM rijd (werk + privé). Door de hoeveelheid auto’s die in Nederland te koop staan en mijn gebrek aan kennis qua betrouwbaarheid vraag ik om jullie hulp.

Voorkeuren:

- Betrouwbaar (vanzelfsprekend natuurlijk)
- 5 deurs
- KM stand onder de 150K
- Lederen/alcantra bekleding (optioneel)

Graag hoor ik jullie mening over de volgende occasions:

- Volvo V40 2.0 D4
- BMW 120D
- Volkswagen 2.0 TDI GTD

Ik zie graag jullie op/aanvullingen tegemoet!

Zijn alle 3 snelle diesels, maar een Golf is nooit echt sportief, daarbij is dit een import exemplaar.
Alfa Romeo Giulietta
0-b8587061-0e6a-402e-bc34-3cb55efd6d6a.jpg

Ford Focus
ford-focus-2-0-tdci-150pk-5dr-titanium-18-inch-trekhaak-navi-climate.jpg

Honda civic
honda-civic-2-2-i-dtec-150pk-sport-business-mode.jpg

Paar voorbeelden, voor de rest nergens opgelet.

Hendrik 8282667 zei:
Beste forumleden,

Ik ben sinds kort op zoek naar een sportieve diesel voor 15K of net iets er boven. De bedoeling is om de auto zo’n 2 jaar in mijn bezit te hebben. Handig om te weten is dat ik per jaar zo’n 50.000KM rijd (werk + privé). Door de hoeveelheid auto’s die in Nederland te koop staan en mijn gebrek aan kennis qua betrouwbaarheid vraag ik om jullie hulp.

Voorkeuren:

- 5 deurs
- KM stand onder de 150K

- Volvo V40 2.0 D4
- BMW 120D
- Volkswagen 2.0 TDI GTD

Van deze drie auto's zou ik de Volvo V40 D4 kiezen, er is veel aanbod van orgineel geleverde Nederlandse auto's, met volledige onderhoudshistorie en NAP. En de auto heeft een aantrekkelijke prijs. Ze staan goed aangeschreven.

Als sportief betekend er vlot uit zien en een krachtige motor. Kijk dan eens naar de Peugeot 308 2.0 HDI met 180 pk en in GT uitvoering.

Die 15k ga je in die 2 jaar wel vrijwel compleet afschrijven als je de auto van 150 naar 250 dkm rijdt, hou daar rekening mee. Verder zou ik absoluut een 120d adviseren :)

ak2 zei:
Als sportief betekend er vlot uit zien en een krachtige motor. Kijk dan eens naar de Peugeot 308 2.0 HDI met 180 pk en in GT uitvoering.
Probleempje met de 308 is dat er binnen jou budget en zelfs iets daar boven maar 1 hatchback te koop staat, de rest is station. geen idee of je dat wilt.

Maar dat is wel een rijk uitgeruste wagen in een mooie kleur.

https://www.carnext.com/nl-nl/autos/peugeot/308/3mh4c-8sy6-berd/

Epica zei:
Zijn alle 3 snelle diesels, maar een Golf is nooit echt sportief, daarbij is dit een import exemplaar.
Alfa Romeo Giulietta
0-b8587061-0e6a-402e-bc34-3cb55efd6d6a.jpg

Ford Focus
ford-focus-2-0-tdci-150pk-5dr-titanium-18-inch-trekhaak-navi-climate.jpg

Honda civic
honda-civic-2-2-i-dtec-150pk-sport-business-mode.jpg

Paar voorbeelden, voor de rest nergens opgelet.

Bedankt voor je aanvullingen! Deze 3 auto’s spreken mij alleen niet echt aan. Ik heb de Golf die ik genoemd heb meteen geschrapt van mijn huidige lijstje, dan blijven er dus nog twee over op dit moment. Wat bedoel je trouwens met “maar een Golf is nooit echt sportief”?

Auto encyclopedie zei:
Een goed alternatief voor de bmw is de Mazda 3.

Het interieur van de Mazda 3 vind ik zeer fraai, en zo ook de voorkant. Alleen de achterkant is voor mij echt een afknapper.

Diesels zijn momenteel heel lastig te verkopen, tuin niet in de verhalen van de gemiddelde handelaar dat zij er geen last van hebben. Er zit zat onderhandelingsmogelijkheid. En ander particulier wel (die hebben enorme doorlopende kosten met een diesel).

Je kan dus hele goeie dingen doen qua prijs. Een 120d uit 2014 met 1,5 ton op de klok kan je zeker voor 10-12k op de kop tikken als je goed zoekt. Goeie auto's, niet heel ruim maar rijden heel lekker.

Heb een V40 als leasebak gehad, zijn fijne auto's. Neus wel wat laag dus met drempels vervelend. Extreem zuinig (ik had een d2), kofferbak heel onpraktisch (smal & hoge tildrempel). Kwaliteit na 1,5 ton durf ik mijn hand niet voor in het vuur te steken.

Ik zou zelf eerder voor zo een Civic kiezen, jammer dat die niet aanspreekt maar begrijpelijk. Veel ruimer, betrouwbaarder en rijdt super.

edit: Mazda 3 is ook een super goeie wagen, zelf geen ervaring mee maar hoor heel veel goede verhalen. Heb er wel een proefrit mee gedaan jaar of 3/4 terug en hij reed erg goed (beter dan golf/focus/astra/alfa).

ak2 zei:
Hendrik 8282667 zei:
Beste forumleden,

Voorkeuren:

- 5 deurs
- KM stand onder de 150K

- Volvo V40 2.0 D4
- BMW 120D
- Volkswagen 2.0 TDI GTD

Van deze drie auto's zou ik de Volvo V40 D4 kiezen, er is veel aanbod van orgineel geleverde Nederlandse auto's, met volledige onderhoudshistorie en NAP. En de auto heeft een aantrekkelijke prijs. Ze staan goed aangeschreven.

Bedankt voor je input! Aan de 308 had ik zelf nog helemaal niet gedacht. Sportief betekent inderdaad vlot exterieur en een krachtige motor. De 308 heb ik toegevoegd aan mij lijstje.

S J 1001 zei:
Diesels zijn momenteel heel lastig te verkopen, tuin niet in de verhalen van de gemiddelde handelaar dat zij er geen last van hebben. Er zit zat onderhandelingsmogelijkheid. En ander particulier wel (die hebben enorme doorlopende kosten met een diesel).

Je kan dus hele goeie dingen doen qua prijs. Een 120d uit 2014 met 1,5 ton op de klok kan je zeker voor 10-12k op de kop tikken als je goed zoekt. Goeie auto's, niet heel ruim maar rijden heel lekker.

Heb een V40 als leasebak gehad, zijn fijne auto's. Neus wel wat laag dus met drempels vervelend. Extreem zuinig (ik had een d2), kofferbak heel onpraktisch (smal & hoge tildrempel). Kwaliteit na 1,5 ton durf ik mijn hand niet voor in het vuur te steken.

Ik zou zelf eerder voor zo een Civic kiezen, jammer dat die niet aanspreekt maar begrijpelijk. Veel ruimer, betrouwbaarder en rijdt super.

edit: Mazda 3 is ook een super goeie wagen, zelf geen ervaring mee maar hoor heel veel goede verhalen. Heb er wel een proefrit mee gedaan jaar of 3/4 terug en hij reed erg goed (beter dan golf/focus/astra/alfa).

Bedankt voor het advies! Ik ga binnenkort een proefritten-rondje doen. Dan kan ik meteen bij de V40 aanvoelen of ik veel last ondervind aan de onpraktische dingen die je hebt benoemd. Ik twijfel nog of ik hierbij toch ook een proefrit met een Mazda 3 wil maken, ik ben bang dat het exterieur er toch voor zorgt dat ik ‘m aan de kant schuif.

Dit kan ook nog een leuke auto zijn:

https://www.autowereld.nl/opel/astra/195pk-cdti-biturbo-19-lmv-open-dak-leer-xenon-winterpakket-nl-auto-32993300/details.html

Of als 3 deurs:

https://www.autowereld.nl/opel/astra-gtc/2-0-cdti-biturbo-all-in-prijs-lederen-int-navigatie-20-inch-lm-xenon-195-pk-33185294/details.html

Misschien is dit iets? Ook automaat.

https://www.autotrack.nl/a/volkswagen-golf-49586733

Bobslee zei:
@speedtouch en auto encyclopedie, hoe zijn die 2 auto's sportief te noemen?
Moet er sportief uitzien, niet als Bose naar misschien wel als GT-line.

Ik zou lekker voor een V40 gaan. Zoek naar een Summum versie met elektrisch bedienbare stoelen met geheugen. Zit je in als een vorst en één van de betere stoelen die je in een auto kan krijgen. Misschien wel één van de belangrijkste punten als je een auto voor 50k km/jaar zoekt.

Zo'n mooie (ik vind wit best gaaf) witte Ocean Race met alles erop en eraan.

0-cbdbf346-e1f8-4dcd-8f5d-ec3290e48d52.jpg

https://www.autotrack.nl/a/volvo-v40-diesel-2014-48540015

Terug
Bovenaan