2020 VW Polo afwerking achterportier

Guest
Forumleden,

In bijna elke auto zie je in de onderste hoek van de ruit van het achterportier een driehoekig zwart afdekkapje. Bij de huidige VW Polo is dit kaal metaal (vind ik lelijk) in de exterieurkleur van de auto. Weet iemand of dit driehoekje bij de huidige VW Polo met een afdekkapje kan worden afgewerkt?

Volgens de dealer is het niet leverbaar en daarnaast past het mooi bij het sportieve karakter van de Polo.

Haha, dan is de dealer geslaagd voor zijn cursus verkooptechnieken. Maar zoals ik het zie zijn er twee mogelijkheden, 1/ Je koopt de auto niet vanwege het ontbreken van een essentieel kapje 2/ Je maakt met een 3D printer zelf iets.

Je bedoelt aan de binnenkant? Anders eventueel met plastidip zelf zwart spuiten? Dat behoeft niets anders dan even afplakken en je pulkt het later als een sticker ook weer heel makkelijk er af.

volkswagen-polo-rear-seats.jpg

Dat nog zichtbare oranje stukje dus? Zeer sportief, ik heb meteen besteld en een bijpassend trainingspak aangetrokken toen ik dat zag.

D Elzinga zei:
Dat nog zichtbare oranje stukje dus? Zeer sportief, ik heb meteen besteld en een bijpassend trainingspak aangetrokken toen ik dat zag.

Toch wel bij de Action hoop ik? Want die combinatie van zwarte deurbekleding, kaal staal en lichtgrijze raamstijlen en plafon oogt wel erg goedkoop.

Ben blij dat ik mij niet zo druk kan maken om dit soort futiliteiten.

Dit is weer een besparing die het sjoemelen teweeg heeft gebracht. Waar VW nog de benchmark was qua interieurafwerking is het nu de middenmoot geworden.

Volkswagen steekt het geld van dit soort afwerkingsdetails liever in het perfectioneren van de techniek onder de motorkap. :D
Bij de vorige Polo was dit driehoekje ook in carrosseriekleur. Bij een Up prima, maar bij een Polo van 25k moet je je gewoon schamen.

Wat is eigenlijk het probleem dat een stukje van het exterieur naar binnen wordt gehaald? Het is weer eens wat anders dan een stuk zwart plastic.

Ik vind wel dat hij gelijk heeft, met een zwart driehoekje ziet het er een stuk netter uit. Gewoon even matzwarte lak erop.

polo.jpg

Maar als je dat gedaan hebt, wat ga je dan doen met die hele raamstijl vooraan het portier (zie links op de foto)? Daar zit je ook tegenaan te kijken, en dat is bij alle portieren het geval.

@Tydelyck: ziet er inderdaad veel netter uit. Raamstijl vooraan het portier kan wel in kleur carrosserie vind ik, hoewel er autofabrikanten zijn die ook daar een zwarte kunststof afwerking toepassen.
@Kristian: mee eens! Bij een auto van dat bedrag mag je meer verwachten!
@Smarter: is ook een optie, auto in het zwart bestellen.

mike 1834566 zei:
Gelukkig zijn er momenteel geen zaken waar je je echt zorgen om moet maken in de wereld...

Je zit hier natuurlijk wel op een autoforum. Even iets anders dan "c" is ook wel fijn.

Erik Abarth500c zei:
Goh waar je je al niet druk om kan maken.
Ook weer voorspelbaar zijn de zure VW hatertjes.

Nou, dat valt nog wel mee volgens mij. De reactie die ik nu quote is de zuurste tot nog toe.

Het is mij nog nooit opgevallen. Wel jammer dat het inderdaad een argument kan zijn om ook voor een grijze of zwarte te gaan. :)

Erik Abarth500c zei:

Voor mij is zichtbaar gespoten blik aan de binnenkant een reden om een auto te laten staan. Een passen plastic stripje kost een fabrikant misschien 43 cent per deur.

Gullwing zei:
Erik Abarth500c zei:

Voor mij is zichtbaar gespoten blik aan de binnenkant een reden om een auto te laten staan. Een passen plastic stripje kost een fabrikant misschien 43 cent per deur.

Precies, en dan kan iedereen weer lekker zeuren over het goedkope plastic. ;)

Voor mij is zichtbaar gespoten blik aan de binnenkant de reden om een gave kleur te kiezen, zie onze Citigo ;) :D

Gullwing zei:
Erik Abarth500c zei:

VW is al jaren aan het bezuinigen op dit soort zaken. Je ziet het bij iedere generatie wat 'erger' worden. Vergelijk maar eens een VW van eind jaren negentig met die van nu.

Dat dit stukje plastic nu is wegbezuinigd wist ik overigens nog niet. Vind het altijd wel leuk om achter dit soort dingen te komen.

Kristian zei:
Bij de vorige Polo was dit driehoekje ook in carrosseriekleur.

Das is volgens mij niet helemaal waar. Er zat gewoon netjes een plastic kapje voor. Kan alleen zo een-twee-drie geen afbeelding vinden om dit te laten zien...

Ah kijk, voor de meerkosten van een vrolijk kleurtje op een nieuwe Polo koop je ook een ouwe Polo. Zonder lelijke delen ongespoten metaal in je interieur.:T

76053088

929V6 zei:
Erik Abarth500c zei:

Nou, dat valt nog wel mee volgens mij. De reactie die ik nu quote is de zuurste tot nog toe.
:)

Eric Abarth 500C heeft toch gewoon gelijk: VW zet weer eens een nieuwe standaard en onmiddellijk klinkt de kritiek ;)

Lancia Lover zei:
Gullwing zei:
Erik Abarth500c zei:

VW is al jaren aan het bezuinigen op dit soort zaken. Je ziet het bij iedere generatie wat 'erger' worden. Vergelijk maar eens een VW van eind jaren negentig met die van nu.

Dat dit stukje plastic nu is wegbezuinigd wist ik overigens nog niet. Vind het altijd wel leuk om achter dit soort dingen te komen.

Kristian zei:

Das is volgens mij niet helemaal waar. Er zat gewoon netjes een plastic kapje voor. Kan alleen zo een-twee-drie geen afbeelding vinden om dit te laten zien...

@Lancia Rover: Dat was dus niet het geval,...

Modeljaar 2007:
volkswagen-polo-1-4-16v-comfortline-airco-apk-30-04-2021.jpg

Modeljaar 2004:
volkswagen-polo-1-4-16v-highline-118-000-km-nap-2e-eig.jpg

Ander willekeurig voorbeeld, een auto in carrosseriekleur wit (het kan dus wel netjes worden afgewerkt):
honda-jazz-1-3-elegance-aut-nu-euro-2200-lente-deal-voordeel-navigatie-camera-keyless-entry.jpg

Niet alleen op een stuk plastic is bezuinigd, ook de stoffen afwerking van de binnenzijde van de achterportieren is verdwenen.

Barri zei:
Voor mij is zichtbaar gespoten blik aan de binnenkant de reden om een gave kleur te kiezen, zie onze Citigo ;) :D

Precies, is een plastic kapje mooier dan de originele lakkleur? Je vindt dezelfde kleur toch ook mooi aan de buitenkant?

RenFan zei:
Lancia Lover zei:
Gullwing zei:
Erik Abarth500c zei:

Kristian zei:

@Lancia Rover: Dat was dus niet het geval,...

Jij laat de Polo van twee generaties geleden zien.

afterglow zei:
Barri zei:

Precies, is een plastic kapje mooier dan de originele lakkleur? Je vindt dezelfde kleur toch ook mooi aan de buitenkant?

Jij vindt binnenafwerking dus overbodig? Waarom niet de hele binnenkant in gespoten metaal?
(Tip: misschien omdat de binnenkant een andere functie heeft dan de buitenzijde)

Hoewel ik ook eigenlijk vind, dat het nergens over gaat, snap ik de TS wel. Het valt behoorlijk uit de toon, in het interieur.
En hoe meer je er naar gaat kijken, hoe storender het wordt.
Vind het ook niet bepaald een sportief tintje, het hoort er gewoon niet.
Dus als je je er echt aan stoort, zwart maken.

Klein beetje huisvlijt tijdens de ophokplicht en jouw ergernis is verleden tijd en je hebt weer wat te doen.

Als je een nieuwe auto koopt wil je het toch gewoon in orde hebben? Ik snap dat wel hoor. En een auto laten staan om zo'n dingetje gaat dan ook weer nergens over.

Dus nu vraag hij zich af hoe hij dat het beste kan oplossen. Zo'n gekke vraag is dat niet, kom op zeg.

De beste thuis oplossing lijkt mij goed afplakken, plastidip met een kwast er op. Stukje wrap vind ik ook een goede. Dan kan je misschien ook wel een soort van stof krijgen, ze hebben de gekste dingen. Of er zelf gewoon een stukje stof op plakken.

Als je het echt heel netjes wil hebben zou ik het een keer vragen bij een autobekleder.

Mooi stukje wrap op laten plakken door een goed bedrijf. Zij weer wat omzet, jij van je ergernis af.

Terug
Bovenaan