2 auto-gerelateerde auto vragen in 1 topic

Val

Startmotor
Goede avond,

In dit topic heb ik een tweetal vragen en wil jullie vragen om ze te beantwoorden.
Ik heb een oude Toyota uit 1999. Weer een jaar goed gekeurd maar hij blijft rijden. Ik heb hem nu bijna 2 jaar. Her en der wel roest en de rubbers zijn erg slap en stuk op bepaalde delen.

De eerste vraag (1): Vorig jaar winter waren alle ruiten aan de binnenkant stijf bevroren. Komt denk ik door de roest/slechte rubbers. Heeft het nog zin, dagwaarde is bijna niks, om dit te vervangen of word dat een duur geintje en kan ik beter iets anders kopen?

Daar komt gelijk vraag 2 aan. Ik heb afgelopen weekend 2 auto's bekeken. De één had wat meer mijn interesse dan de ander.
Mij vielen de volgende punten op:

- Ik had de motor 5 minuten aan stationair (betreffende auto is niet van plek af geweest) en de motortemperatuur had in die tijd al de 90 graden bereikt
- In het dashboard branden het airbag lampje en motormanagementlampje. (Kun je daar nog mee rijden?)

-De deurvergrendeling werkte niet. Voordeuren open, achterdeuren op slot. Kofferbak niet open te krijgen. (Is dit een groot mankement?)

De tweede vraag (2): Wat vinden jullie van de situatie met betreffende auto? Kan dit gemakkelijk worden opgelost?

Ik zie de reacties graag tegemoet. Alvast bedankt voor het reageren.

De tweede vraag (2): Wat vinden jullie van de situatie met betreffende auto? Kan dit gemakkelijk worden opgelost?

Een auto die met dit weer na vijf minuten stationair de bedrijfstemperatuur aangeeft is niet perse een probleem, afhankelijk van het model waar het om gaat. Airbags- en motormanagementlampjes zijn dat echter wel, cv die niet werkt is ook onhandig. Kan een makkelijk te verhelpen kwaaltje zijn, kan duur zijn (nogmaals, afhankelijk van het model) maar als je de gok zelf moet nemen zou ik er een oude maar nog goede Toyota niet voor wegdoen.

Volgens mij heeft de huidige auto alleen problemen met vorst en dat is er de komende maanden niet en daarna zou je zelfs een truuk kunnen verzinnen met een (gratis) parkeergarage, even niet rijden of een gaskacheltje in de auto.

Opknappen is meestal interessant als alles motorisch nog goed rijdt en schakelt.

De tweede auto klinkt als volop ellende.

Terug
Bovenaan