1700-2000 toeren constante snelheid licht schokken.

Rick 5334242

Net ingestapt
Hallo,
Ik heb een klein probleempje met mijn auto.
Als bijv 30 of 50 rij precies en dan constant. Zo rond de 1700 en 2000 toeren dan vloeit hij niet meer over de weg maar dan hik of schokt hij heel licht alleeb op asfalt is het voelbaar. Zodra ik gas geef of los laat is het weg.
Maand geleden onderhoud gehad boegies vervangen.
Wat kan dit zijn?

Gaat om een 1.2 tsi benzine motor

is niet echt een ideale toerental, boven de 2000 begint de trekkracht pas een beetje.
Iets meer info is wel prettig. KM stand, merk, type.
Wanneer is het begonnen?
En zit het niet gewoon tussen je oren nu je erop let.

Golf 7 2014 1.2 tsi bleumotion
118.000+
Twee week terug viel het mij op.
En nee het zit niet tussen mijn oren.
Het is echt als ik het pedaal licht inhoud om op dezelfde snelheid te blijven schokt tie heel licht net beetje het gevoel gas los gas gas los gas gas los enz.

Bij die versnelling en snelheid moet toch kunnen. En als het eerder niet was en nu wel, dan is wat mis.
Heb zoiets ook gehad. Was een kapotte mapsensor. In het begin gaf het motormanagement nog geen foutmelding. Pas later toen de sensor echt kapot was, ging er een storingslampje branden.

ForEverFord zei:
Bij die versnelling en snelheid moet toch kunnen. En als het eerder niet was en nu wel, dan is wat mis.
Heb zoiets ook gehad. Was een kapotte mapsensor. In het begin gaf het motormanagement nog geen foutmelding. Pas later toen de sensor echt kapot was, ging er een storingslampje branden.

En hoe kom ik erachter dat de map sensor niet meer goed werkt?

Dat is kennelijk niet zomaar vast te stellen. Bij mijn auto kwam de monteur pas tot die conclusie nadat de foutmelding tot twee keer terugkwam na een reset. Dat kan natuurlijk ook aan de monteur hebben gelegen.
Ik zou zeggen: ga terug naar de garage die het onderhoud heeft uitgevoerd. Wellicht dat een gasmeting aan het licht brengt dat er onverbrande brandstof uit de uitlaat komt.

Ketting al vervangen?... Die hoeven namelijk geen ratel te geven maar kunnen wel rare storingen geven als ze al ver zijn uitgerekt.

Ik heb mijn buizen vab he turbo naar het gasklephuis even losgehaalt om te kijken of het gasklephuis erg vies is. Nu kom ik olie tegen in het gasklep huis. Dat hoort niet lijkt mij

Rick 5334242 zei:
Ik heb mijn buizen vab he turbo naar het gasklephuis even losgehaalt om te kijken of het gasklephuis erg vies is. Nu kom ik olie tegen in het gasklep huis. Dat hoort niet lijkt mij

Een beetje laat, maar nog iets gevonden ? Beetje olie is niet erg , gasklephuis reinigen is opzich zo gedaan meestal moet je daarna je gasklep even kalibreren.

Terug
Bovenaan