Dag Forumleden. Voordat jullie denken: daar heb je weer iemand met een vraag, die zien we nooit meer terug.. ik kon niet meer op mijn minstens 15 jaar oude account dus heb een nieuwe aangemaakt. Ben hier lang niet geweest, maar heb toch wat hulp nodig.
Het zit zo: ik rij/reed altijd oudere auto’s. Bijvoorbeeld een Lexus IS200, een civic coupe uit 2001 (nog in bezit) en een mx5 (na, in bezit). Prima japanse “analoge” auto’s die vooral doen wat ze moeten doen. Toen ik in december voor mn nieuwe baan neer moest rijden wist ik precies wat ik nodig: een zuunige b-klasse diesel. Het werd een Clio IV in de prachtige kleur rouge flamme, stuk sexier dan alles wat uit Duitsland komt.
Maar: ik kan er niks mee. Ja ik was verliefd tijdens de proefrit, want “oeh alles is zo modern en strak”. Het is echter niet comfortabel, de auto bemoeit zich teveel met o.a. anti-afsla-hulp bij wegrijden, achterruitenwissers die aangaan als je in de achteruit schakelt, etc. Ik kan er niet aan wennen, vind het een onoverzichtelijke auto, en kwam er tijdens een lekke band achter dat ik met schuim moet klooien.
Ben er klaar mee. Ik wil een echte auto. Met een echt reservewiel, comfort en zonder foefjes. Maar ook: zuinig vanwege de kilometers. Ik weet niet waar ik moet kijken, iets moderns trekt me wel omdat het minder gezeik is met onderhoud maar een oude volvo of mercedes is ook wel mijn type auto.
Overig:
Budget van 0 tot 10k
Niet te duur in gebruik (dus geen v8’en op lpg)
Trekhaak
Auto’s die ik leuk vind:
Toyota Aygo, zo lekker basic
Alfa Guilietta, mooiste auto in z’n klasse
W124 station
Bmw 4 serie, of een e36 coupe/station
Audi A5
Subaru
Auto’s die ik niet kan kopen:
Alfa Brera diesel (zwaar, onzuinig)
Bmw 4 serie (duuuur)
Al het standaard VAG spul
Hopelijk is het niet te vaag, echte eisen heb ik niet, maar wel een drang naar een “klik” met een auto. Zoals de glimlach die je krijgt van de MX5 klaploplampjes.. of de civic coupe die gewoon-niet-stuk-wil en waar werkelijk alles in past dat ik in de bouwmarkt koop ondanks dat het een coupé is.
Misschien de Civic opknappen? Wordt het een Fiat Panda? Of een moderne premium zoals een 1 serie?
Wat zouden jullie doen?
Het zit zo: ik rij/reed altijd oudere auto’s. Bijvoorbeeld een Lexus IS200, een civic coupe uit 2001 (nog in bezit) en een mx5 (na, in bezit). Prima japanse “analoge” auto’s die vooral doen wat ze moeten doen. Toen ik in december voor mn nieuwe baan neer moest rijden wist ik precies wat ik nodig: een zuunige b-klasse diesel. Het werd een Clio IV in de prachtige kleur rouge flamme, stuk sexier dan alles wat uit Duitsland komt.
Maar: ik kan er niks mee. Ja ik was verliefd tijdens de proefrit, want “oeh alles is zo modern en strak”. Het is echter niet comfortabel, de auto bemoeit zich teveel met o.a. anti-afsla-hulp bij wegrijden, achterruitenwissers die aangaan als je in de achteruit schakelt, etc. Ik kan er niet aan wennen, vind het een onoverzichtelijke auto, en kwam er tijdens een lekke band achter dat ik met schuim moet klooien.
Ben er klaar mee. Ik wil een echte auto. Met een echt reservewiel, comfort en zonder foefjes. Maar ook: zuinig vanwege de kilometers. Ik weet niet waar ik moet kijken, iets moderns trekt me wel omdat het minder gezeik is met onderhoud maar een oude volvo of mercedes is ook wel mijn type auto.
Overig:
Budget van 0 tot 10k
Niet te duur in gebruik (dus geen v8’en op lpg)
Trekhaak
Auto’s die ik leuk vind:
Toyota Aygo, zo lekker basic
Alfa Guilietta, mooiste auto in z’n klasse
W124 station
Bmw 4 serie, of een e36 coupe/station
Audi A5
Subaru
Auto’s die ik niet kan kopen:
Alfa Brera diesel (zwaar, onzuinig)
Bmw 4 serie (duuuur)
Al het standaard VAG spul
Hopelijk is het niet te vaag, echte eisen heb ik niet, maar wel een drang naar een “klik” met een auto. Zoals de glimlach die je krijgt van de MX5 klaploplampjes.. of de civic coupe die gewoon-niet-stuk-wil en waar werkelijk alles in past dat ik in de bouwmarkt koop ondanks dat het een coupé is.
Misschien de Civic opknappen? Wordt het een Fiat Panda? Of een moderne premium zoals een 1 serie?
Wat zouden jullie doen?