Teutonia LXV :Geschwindigkeit

rgja68j.jpg

Proefritje gemaakt ...

Yep.

280SEL 1977 origineel NL met 124.000 km in wat mij betreft één van de mooiste kleurstellingen

fsvWsSm.jpg

En in een staat zoals ik ze zelden gezien heb.

Jaja ik weet het.... dat zei mijn vrouw ook al :)

Heb hem ook (nog) niet gekocht, sta nog in dubio.

Ja, echt een plaatje. Moet altijd wel binnen hebben gestaan, 90% eerste lak, chroomwerk als nieuw, interieur amper verkleurd, bekleding smetteloos (ondanks de besmettelijke kleur), tellerwijzers nog net zo fel oranje als af fabriek en nergens roest. En gemiddeld nog geen 3.000 km per jaar gereden. Voor een origineel NL auto toch wel bijzonder.
Alleen de chromen wielkastranden vind ik jammer, die had ik er liever niet op gehad. Maar die kunnen er altijd tzt nog eens af, ze zitten er in elk geval strak op en bij deze kleur misstaan ze eigenlijk niet. Ik verwacht ook niet dat er roest onder zit.

Ja dat gaat door. Deze was dus helemaal niet gepland, maar soms komt er iets op je pad wat je liever niet laat lopen... ben er dus nog niet uit.

Was ie maar niet zo mooi geweest dan was mijn keuze makkelijker :)

Oef, da's inderdaad een lastige. Een W116 in deze staat is schaars (en dan ook nog eens ONK).
Succes met je afwegingen!

SL zei:
Ja dat gaat door. Deze was dus helemaal niet gepland, maar soms komt er iets op je pad wat je liever niet laat lopen... ben er dus nog niet uit.
Haha, gewoon een nest aan S klasses straks. Na deze op zoek naar een 450? ;)

Hahaha, nee absoluut niet :)
Loopt ook mooi hoor zo’n 280SE(L), fantastisch geluid. Toch wel een verschil met de 280S die ik ooit heb gehad.

Maar mocht het doorgaan dan weet ik ook nog niet of het allemaal blijvertjes zijn, kan dan best zijn dat ik er op termijn weer één van de hand doe. Wellicht is het afvinken leuker dan het bezit op de lange termijn, we gaan dat zien.

Lol, dat is inderdaad bijna een museum waardige collectie, ik voel een teutonia meet aankomen :T

Anyway, gefeliciteerd, wat een prachtig apparaat (y)

Kom je dan ook even over GW? :D

Wordt inderdaad een aardige collectie zo, loopt een beetje uit de hand:) Wel aardig dat de oudjes allen uit verschillende decennia komen, jaren 70, 80 en 90.

Wat een geweldige aankoop weer Sportleicht! wagen is showroom nieuw :eek:
Jij gaat echt lekker het voorjaar in met 2 nieuwe wagens! genieten.
Zeer benieuwd naar je ervaringen.

Dank Funf, ja ben er ook zeer content mee nog steeds!
Haha idd lijkt wel zo met die tak zo de achtergrond, maar wees gerust 1 antenne lees helemaal OEM :)

Gullwing zei:
Lol, dat is inderdaad bijna een museum waardige collectie, ik voel een teutonia meet aankomen :T

Leuk idee, keertje ergens midden van het land.
Beetje buiten banden schoppen kan al snel denk ik op een mooie dag.

Bofkont 350 zei:
Gullwing zei:

Leuk idee, keertje ergens midden van het land.
Beetje buiten banden schoppen kan al snel denk ik op een mooie dag.
Niet te hard tegen die van mij schoppen, ies al oud. Val wel heel erg buiten de boot.

Proficiat Sportleicht! (y)

Zonder chrome wielkasten lijkt me inderdaad mooier, maar dit is niet storend. Het verschil tussen mooi en nog wat mooier. Nog nooit in mogen rijden, lijkt me erg ontspannend.

Haha komt goed Aras, denk niet dat iemand dat echt zou doen :T
De Xantia kan toch ook prima, leuke wagen!

Roy R zei:
Proficiat Sportleicht! (y)

Zonder chrome wielkasten lijkt me inderdaad mooier, maar dit is niet storend. Het verschil tussen mooi en nog wat mooier. Nog nooit in mogen rijden, lijkt me erg ontspannend.

Die chroomranden zijn voor mij dan ook het enige minpuntje, maar omdat ze er zo mooi strak (waarschijnlijk al vanaf nieuw) op zitten en de auto verder ook nagenoeg perfect is wilde ik hem er niet om laten staan. Behalve de staat en de kleurstelling zijn ook alle opties aanwezig die een W116 “af” maken, zoals airco, automaat, schuifdak, armsteun, hoofdsteunen achter, pullmann bekleding en het feit dat het een SEL (verlengd) is. Het rijdt idd heel comfortabel, echt jaren ‘70 topklasse.

Ook wel bijzonder, na 44 jaar is de bekleding nauwelijks verkleurd, het houtwerk nog nieuw, en zijn de tellerwijzertjes nog net zo fel oranje als toen ie uit de fabriek kwam
Eqx3do3.jpg

6aXd8jt.jpg

Uit nieuwsgierigheid, een prachtige collectie met auto’s die alle rijklaar en in goede tot zeer goede staat verkeren.
Zeer verschillende karakters, maar toch ook weer zeer dicht bij elkaar als het gaat om functionaliteit. Tussen de SL en E-cab kan ik het wel bedenken, maar wat zijn de criteria om welke auto uit de garage te kiezen? Lijkt me op bepaalde dagen een bijna onmogelijke opgave. Of valt dat wel mee?

We gaan het zien DD. Al denk ik niet dat ik met de beide SEL’s heel veel km zal gaan maken, leuk om nu en dan eens een mooie rit mee te maken bij droog weer en dat is het dan wel. Zo houd ik ook de km-standen laag, en als ik er op ben uitgekeken dan verkoop ik er toch één? Beetje doorwisselen is misschien ook leuk, zo blijf ik ook gecharmeerd van een mooie 500E dus die zou er dan ook nog wel eens kunnen komen. Prijzen zullen niet snel dalen (wellicht wel stijgen), dus financiëel hoef ik er dan niet op achteruit te gaan.

Kan ik me goed voorstellen. In ieder geval een mooi probleem om te hebben. Wat ik zelf wel mooi vindt is dat ze alle (dan vergelijk ik de w116/w126/w213) een prachtige weergave van het toenmalige wereldbeeld geven.

Sport Leicht zei:
Kom je dan ook even over GW? :D

Nog even wachten, zolang de horeca in NL dicht is, zit ik hier prima zo, op het terras :cool:

0FzVXIa.jpg

even geen teutoon, maar hoe langer ik ernaar kijk, hoe meer ik m wil hebben. Lekker betaalbaar scheurijzertje. En qua leeftijd kan het nog net, ik ben nog net niet te oud dat een klein coupeetje gênant wordt :)

Dat gevoel krijg ik er ook bij. Zet maar neer, ik denk dat er veel plezier aan te beleven valt.

stPyEOB.jpg

Mogen ze nog wel wat aan die voorkant doen, dat ziet er niet uit zo met dat rechthoekige rooster

Zo te zien dezelfde rechthoek als bij de gele...

Voor 35K is het een leuk ding, maar in NL zal ie wel het dubbele gaan kosten :T

Hoe mooi is dat? Zo rijd je er met je E60/61 toch weer helemaal up to date bij !

33wDWzs.jpg

:)

Man man man...hopelijk hebben ze oude grille en bumper behouden. Daar kan je straks weer iemand met een 4-serie blij mee maken...

Dat is ook geen originele E60 bumper, lijkt ook zo’n opzet-geval maar daarme moet ie dan op een G30 lijken ipv op een 4-Serie coupé.... :cry:

Over Nissan gesproken...1 van de fijnste auto's waar ik ooit in gereden heb is een Nissan GT-R. Fabelachtig goed, alleen te zwaar voor een sportwagen.

Sport Leicht zei:
Hoe mooi is dat? Zo rijd je er met je E60/61 toch weer helemaal up to date bij !

33wDWzs.jpg

:)

Heb de link gezien.... 2500 Yen... dus nog geen 20 Euro.. beetje shipping en invoer erbij. Laten we zeggen onder de streep met een rammelbus-spuit laagje 250 Euro....
Voor l*l rijden was nog nooit zo voordelig

Sport Leicht zei:
maar in NL zal ie wel het dubbele gaan kosten :T

Gaat hier helemaal niet (officieel) verkocht worden.

Wat trouwens bij de voorkant van die Nissan en ook die BMW met capybaragebit wel scheelt is dat er hier een kentekenplaat voor moet.:)

D Elzinga zei:
Sport Leicht zei:

Wat trouwens bij de voorkant van die Nissan en ook die BMW met capybaragebit wel scheelt is dat er hier een kentekenplaat voor moet.:)

Op onze X5 hebben we de plaat vóór thuisgelaten. Er zaten geen gaten in de voorbumper en dat houden we lekker zo. Ik zag van de week een 4-serie waarbij er ook geen plaat aan de voorkant zat.

Twix zei:
D Elzinga zei:
Sport Leicht zei:

Op onze X5 hebben we de plaat vóór thuisgelaten. Er zaten geen gaten in de voorbumper en dat houden we lekker zo. Ik zag van de week een 4-serie waarbij er ook geen plaat aan de voorkant zat.

Maar jij zit in de States toch? Daar is zo'n ding aan de voorkant dan ook in sommige (maar naar ik meen niet alle) staten niet verplicht. De auto's waar ik het met name echt ontsierend vind zijn degenen waar hij noodgedwongen op een asymmetrische plek moet, zoals bij diverse Alfa's. Toen ze net nieuw waren zag je veel 156's met zo'n klein USA-formaat plaatje rondrijden.:)

D Elzinga zei:
Twix zei:
D Elzinga zei:
Sport Leicht zei:

Maar jij zit in de States toch? Daar is zo'n ding aan de voorkant dan ook in sommige (maar naar ik meen niet alle) staten niet verplicht. De auto's waar ik het met name echt ontsierend vind zijn degenen waar hij noodgedwongen op een asymmetrische plek moet, zoals bij diverse Alfa's. Toen ze net nieuw waren zag je veel 156's met zo'n klein USA-formaat plaatje rondrijden.:)

Ik woon in Texas, waar een plaat aan de voorkant verplicht is... maar het wordt gedoogd zonder.

Ziet er inderdaad heerlijk uit. Naar mijn mening de fraaiste S-klasse na de 126. En jij hebt ze straks gewoon allebei. (y)

Thnx!

Zoals gezegd zat het dus zeker niet in de planning. Voor de W116 heb ik altijd een zwak gehad (en in de jaren ‘90 ook een tijdje een 280S gehad), maar de laatste jaren trok het mij niet meer zo om er één te bezitten. Wel een paar keer eentje bekeken, maar echt warm werd ik er dan niet meer van. Dat lag dan of aan de staat van de auto, of de kleurstelling/uitvoering ervan.

En toen kwam deze 280SEL dus voorbij, en hierbij klopte voor mij nagenoeg alles. De buitenkleur (silbergrun), het interieur (beige Pullman, meestal onbestendig groen icm deze buitenkleur), het is een L (mooiere verhoudingen), de aanwezige opties (automaat, schuifdak, airco, armsteun, hoofdsteunen achter), de km-stand, hisorie en documenten bij de auto, de smetteloze staat, en -ook niet onbelangrijk- de reputatie van de verkoper. De auto oogt zo fris (ondanks dat er na 44 jaar natuurlijk best wel wat kleine onvolkomenheden te vinden zijn), ruikt fris (lijkt vooral binnen te hebben gestaan, geen muffe geur door vocht), perfect chroomwerk, en dan ook nog een NL exemplaar. Tja, toen hoefde ik er niet lang over na te denken. En mocht ik na een tijdje toch de lol eraf hebben dan verkoop ik hem toch weer? Maar voorlopig hoop ik ervan te genieten!

Inmiddels al een set donkerblauwe platen besteld, vind ik toch mooier dan de gele die er nu op zitten, oogt net iets klassieker. En het mag ook officieel want de auto is van ‘77. En een Blaupunkt Bremen ligt klaar, die zal er vast mooier in staan dan het exemplaar met nep-wortelnotenhout dat er nu in zit en is van alle moderne technieken voorzien. Kunnen we straks mooi “ich bin wie du” en andere klassieke Schlagers draaien in de Teutoon :)

Terug
Bovenaan