Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Ha... de afgelopen dagen de nodige kilometers gemaakt over het lokale industrieterrein. Mezelf gemengd met de lokale jeugd en lekker de auto dwars de bocht om gejakkerd. 'Fahrst du quer, siehst du mehr' enzo.
Heb al 2 dagen een dikke glimlach op de mond. Lekker die sneeuw en glibberigheid.
Hier in de buurt overigens een gekkenhuis met sleetjes achter de auto. Prachtig. Hebben wij natuurlijk ook gedaan. Meiden op de slee en karren maar. Wel mooi, dacht eergisteren een hele vent te zijn door met de meiden achter auto rondgereden te hebben, kwam er een auto voorbij met daarachter een keuken- of tuintafel op de kop met wat jeugd erop :D
Toch heerlijk om in een kleinere gemeente te wonen waar dit soort dingen nog kunnen zonder dat het gelijk een hoop gedoe geeft.

Ik ben met de Fiesta even naar een parkeerterrein gereden en kwam daar ook al wat E46's tegen en ook een X5 die leuk aan het spelen was.
In het dorp zie je ook regelmatig auto's met een slee erachter of iemand op ski's. :)

Voor het eerst sinds heel veel jaren had ik maar besloten om dit jaar de wielen eens niet te wisselen. Geen wintersport, weinig kilometers door de C-shit, en met die NL winter zou het toch ook vast wel weer meevallen....?

Gisterochtend met de Benz op pad.... niet te doen!
Bij het einde van de wijk maar omgekeerd, was blij dat ik weer thuis op de oprit stond :)
Maar gelukkig hebben we de Toyota nog (wél op winterbanden), prima vervoer voor deze dagen!

Helaas mis ik de sneeuw. Daarvoor is het hier net te warm. Is toch altijd weer een feest om een beetje te spelen.

Met de Duitse en Tsjechische wagen kom ik m’n erf met geen mogelijkheid af. In weerwil van winterbanden op de Tsjech.

Gelukkig staat er ook wat Japans in de schuur:LOL:

OCjMufz.jpg

Winterbarrel gekocht? :):confused:

Gezien de foto ga ik ervan uit dat de keuze is gemaakt en het wagenpark bij SL is uitgebreid. Gefeliciteerd. Nog altijd een meesterlijk imposante auto. (y)

Thnx DD. Het barrel wordt nu opgelapt en zal over een maand of 2 klaar zijn:). En als het goed is staat er dan een 560SEL in showroomstaat met 38K km op de teller en ook nog in mijn favoriete kleur, hoe mooi is dat!
Weer iets om op te verheugen dus :LOL:

Van harte SL!

Fijn om iets te hebben om naar uit te kijken in deze tijden. Gaat et bloed weer een beetje van stromen, bij gebrek aan vakanties enzo. En wat een geweldige auto. Prachtig.

Grappig genoeg staat er bij Jetcars een soortgelijk exemplaar (albeit een 420 SEL) met als ik me niet vergis een Pullman interieur voor nog geen 3.000 pop. Staat is op zijn zachts gezegd erbarmelijk te noemen maar toch.. blijft leuk spul voor dat geld

E_a8f8266c7e0fd4549759774aed140.jpg

https://www.jetcars.nl/index.php?kenteken=92rzz7&merk=mercedes-benz&model=s-klasse&occasions=1

@SL gefeliciteerd met deze schitterende W126 (y)

Thnx(y)

Het gaat vooral om puntjes op de i (veel slijtage is er natuurlijk niet na 38.000 km), maar door lang stil staan moet er wel het e.e.a. aan gebeuren. De lak en het chroomwerk zijn wat verweerd, daarom wordt de auto overgespoten (blanke laklaag) en het chroomwerk wordt nieuw verchroomd en van glascoating voorzien.
Verder wordt alle houtwerk gedemonteerd en gerestaureerd, het leder behandeld, de tellers krijgen een behandeling, velgen krijgen nieuwe coating, de nodige rubbers worden vervangen, gereviseerde Becker Mexico komt erin, 4 nieuwe Michelins er onder, en de techniek wordt uiteraard helemaal nagelopen inclusief grote onderhoudsbeurt. Daarna is ie als nieuw.

Op de foto ziet 'ie er al goed uit. Mooie bak. Juiste kleur ook, die past echt zo goed bij dit model.

FH163500 zei:
Top!! Zie mijn mening op 17 december 2020 om 14.53u.

Dat heeft mijn keuze zeker beïnvloed. Ik was aanvankelijk behoorlijk gecharmeerd van de smetteloze 280S, maar ben er ook achter dat een 560SEL een totaal andere auto is. Zaterdag heb ik de auto bekeken, en gereden met een exemplaar dat net was klaar gemaakt. Het verstelbare stuur (standaard staat het stuur te ver van je af voor een fijne zit), de verstelbare achterbank (maakt de zit achterin veel comfortabeler), de extra ruimte van de SEL (standaard W126 is amper ruimer dan een W124), en natuurlijk die krachtige V8 met z’n fantastische sound..... Ik had al snel geconcludeerd dat dit het moest worden.

Thnx voor je adviezen FH (y)

Wat een top aankoop. Heel erg leuk SL! Vind het persoonlijk ook de perfecte uitvoering zo. Zo'n oudere 280 is veel meer een klassieker, maar dit oogt heel anders. Is nog steeds een dikke auto om te zien. Stijlvol ook. Kun je op stand mee komen voorrijden.

Je pakt hem ook gelijk lekker aan zeg(y) Deel vooral wat foto's tijdens/na.

Wat een fantastische aankoop SL, van harte! Ben benieuwd naar meer foto's en je eerste ervaringen.

Zal geweldig staan naast de R107. :cool:

Allen bedankt!

Inmiddels al een originele Nederlandstalige handleiding en een NL brochure kunnen scoren, de voorpret is begonnen!

Prachtexemplaar SL(y)
Dat van die kleur daar sluit ik me helemaal bij aan. De punten die je aanpakt zijn ook echt de zwakke plekken van de laatste lichting. Met name het chroomwerk is pisbakkenstaal. Maar wat is die dik met die sacco bretter.:D

Gefeliciteerd SL, blijft na al die jaren nog steeds een imposante verschijning.

In mijn vage herinnering heeft een oom van mij er ook zo één gehad, uiteraard met stoffen/suède bekleding en er werden heel veel sigaren in gerookt, wat eigenlijk ook wel heel erg bij de auto past.

Daarna is de oom in kwestie overgestapt naar een eerste type Audi A8. Ik moet hem nog eens vragen hoe hij die overstap destijds (20 jaar geleden?) heeft ervaren.

Zo dan wat een geweldige aankoop Sport leicht!!
Ook geen halfwerk om de puntjes op de I te zetten, dat doe je echt goed.
Maximaal genieten komend voorjaar.

Dank Harmen en Bofkont (y)

Ja, ik heb er echt veel zin in om over een paar maandjes te kunnen toeren met deze dikke Benz :cool:

Net kwam de bestelde documentatie binnen, ook weer goed voor de voorpret!

2syrYAR.jpg

Leuk inderdaad, wat spulletjes verzamelen. :cool:

M'n S124 staat sinds donderdagochtend bij de garage, en ik hoop vandaag bericht te krijgen. Wel leuk, de monteur was gelijk enthousiast weer eens zo'n oudje in de werkplaats te hebben.

Inmiddels heb ik het volgende klaar liggen:
- OEM ruitenwisser voor (direct bij de dealer gekocht- kost een tientje meer dan een Bosch maar dan heb je wel het logootje erop :))
- Bosch ruitenwisser achter (OEM niet meer leverbaar blijkbaar)
- Nieuwe set vloermatten
- Bluetooth radio (ik wilde eigenlijk een nieuwerwetse Becker maar die zijn peperduur, deze Blaupunkt heeft de look die ik zocht, alleen dan wat voordeliger)

IsiNyEX.jpg

Allemaal lekker in de sneeuw te glibberen?
Vandaag in korte broek op een terrasje aan t strand, 22°C.

Maar toch, foto's van familie in de kou, waar ik als kind ook schaatste, ook leuk, voor een dag :)

Dat terras en passende temparatuur klinkt goed !
Gisteren (op veilige afstand...) met gezin en deel van schoonfamilie eerst op een zwemplaats in de buurt van Hoogeveen wezen schaatsen. En daarna nog naar de VAM berg geweest (48m hoog) om te sleeen (mooie lange stijle hellingen, aanrader). Zelfs oma van 85 ging ervan af ;) Als afsluiter de zon onder zien gaan vanaf het uitkijkpunt op die berg. Topdag. Lekker buiten en genoten van de buitenlucht. Kinderen lekker spelen, volwassenen die zich weer even kind voelen, en een dikke bak (zelfgemaakte) snert als toetje....
Vandaag denk ik wel spierpijn ;)

Hele mooie aanschaf SL! Kleur is ook top en de motorisering maakt 'm wel helemaal af.

Zelf heb ik lekker van de sneeuw genoten. Vorige week maar de E350 van mijn vader geconfisceerd. Toch wel heerlijk hoor dat vierwielaandrijving. Je moest het wel heel gek maken om het traction control lampje aan te laten gaan.

FN0onA3.jpg

2nCmsQU.jpg

Z4 leek ondertussen wel een Z4 Coupé.

Uiteindelijk gisteren nog een rondje (open natuurlijk!) gemaakt:

az4xEpT.jpg

Niet ideaal op zomerbanden, maar ging eigenlijk nog best goed. Verder alleen op de hoofdwegen gebleven, die waren gewoon schoon. Op het zout na dan, volgende week maar weer wassen.

Leuk winters plaatje van de Z4 Joel, maar moet er niet aan denken nu te gaan rijden, al die pekel en een oude auto brrrr.
Mijne staat mooi droog/schoon onder de carport aan de druppellader te wachten op het voorjaar.
Dikke Benz heeft je vader trouwens (y)

Durashift zei:
^^ volgend weekend dus. :T

Haha temperaturen zijn dan idd een stuk aangenamer maar met die miljoenen kg's pekel op de weg wacht ik nog wel even.
Halverwege Maart op zijn vroegst is mijn verwachting, heb er wel zin in!

Mooi plaatje Gullwing!
Jaloers.

Bofkont 350 zei:
Haha temperaturen zijn dan idd een stuk aangenamer maar met die miljoenen kg's pekel op de weg wacht ik nog wel even.
Ik verwacht eigenlijk dat er vanaf nu niet meer gestrooid wordt en het gaat een paar dagen regenen. Hoop dus wel dat al het zout dan weggespoeld is.

Monumentale aankoop RDW. Had ik een hoed gedragen, dan had ik die even voor je afgenomen.

Enjoy!

Terug
Bovenaan