Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Gepost door Astra F 

Die staat er weer strak bij! Prachtig!

En zoals je de Astra op de foto ziet moet ie nog gepoetst worden...daar waren alleen de velgen nog maar gedaan..winking smiley

Bijzonder van die handgreep! Dat zijn van die dingen die je pas ziet bij zo'n klus. Zo had mijn Focus ook meer deukjes/plekjes dan ik dacht toen ik 'm kocht.

Klopt..je leert je auto altijd heel goed kennen als je hem gaat poetsen. Zie toch altijd meer krasjes, deukjes, dan je zou willen..winking smiley
Dat is absoluut een nadeel van poetsen, de bewustwording van elk klein krasje sad smiley
Velgen strak in de wax is ook prettig, dat maakt absoluut een verschil met vastplakken van remstof én het weer schoonmaken er van.
Daarom ook wel blij dat mijn donkere velgen, daar valt het een stuk minder op big smile smiley
@ Richard; optie 4 was andere douchewand? grinning smiley

@Rob; ziet er super strak uit, ondanks hij nog gepoetst moest worden blijkbaar. Zwart is wel een dankbare kleur. ja smerig word het toch wel, maar goed gepoetsts spoelt het smeer er ook zo weer af.

Ik heb destijds de laguna in ceramische coating gezet en zelfs 2 jaar na dato hechtte het vuil amper en zelfs na een regenbui glom hij zelfs weer. Na 2 jaar begon het effect wel langzaam minder te worden overigens.

Ik vind mijn eigen auto poetsen altijd wel ontspannend. Maar dat gevoel heb ik totaal niet bij andersmans auto's. Dat doe ik dus ook niet. Misschien dat ik de meriva van mijn ouders een keer onder handen neem, maar verder niet.

@ Richard; optie 4 was andere douchewand? grinning smiley

Ja, of in stukjes naar boven en weer in elkaar lijmen grinning smiley
Wat wel grappig was, mijn schoonzusje wilde een douchewand van 1.40 en mijn broertje leek 1.20 ook wel prima als compromis zijn ze dus uitgekomen op 1.30 big smile smiley
1.20 had wel via de trap gekund, maar 1.40 was ook door het raam spannend geworden big smile smiley

@ Poetsen, het eerste kleine regenbuitje na een poetsbeurt is toch altijd wel weer mooi. Ja, je auto is weer smerig maar al die kleine druppeltjes die er dan op blijven liggen is oo een tof gezicht thumbs up
Haha prachtig smiling smiley
Doet me denken aan mijn bezoekje van de Ikea vorige week: je moest in de auto blijven wachten. Geweldig om te zien hoe mensen denken dat sommige dingen in een auto passen grinning smiley

@Jimmy: in Oudenbosch heb je die mooie kerk, maar dan is dan blijkbaar het enige winking smiley
Mogguh!

Bijzonder van die handgreep! Dat zijn van die dingen die je pas ziet bij zo'n klus. Zo had mijn Focus ook meer deukjes/plekjes dan ik dacht toen ik 'm kocht.
Nou, ik kom nu ook achter een boel onverklaarbare kleine krasjes: op 1 hoek van de auto allemaal kleine krasjes. Net of er takken tegenaan hebben gewaaid. Van boven tot onder... was me eerst nooit zo opgevallen en we parkeren de auto nooit naast bosjes. Bijzonder.
Sowieso vallen me steeds meer kleine schades op... tja: dacht een strakke V40 gevonden te hebben, valt toch tegen. Maar van een afstandje zie je het niet big smile smiley
Ooit de auto maar eens laten polijsten.

@ Rob: lekker bezig hoor, staat er superstrak bij zo thumbs up (zelfs blijkbaar zonder dat de auto gepoetst is)

Doet me denken aan mijn bezoekje van de Ikea vorige week: je moest in de auto blijven wachten. Geweldig om te zien hoe mensen denken dat sommige dingen in een auto passen grinning smiley
Ik heb er ook al eens zo bij gestaan. S. had de benen tegen het dashboard en toen paste het grinning smiley

Doet me denken aan mijn bezoekje van de Ikea vorige week: je moest in de auto blijven wachten. Geweldig om te zien hoe mensen denken dat sommige dingen in een auto passen

Ja heerlijk! big smile smiley Als je ook hoort hoe veel achteruitenwissers er afbreken bij de eerste drempel omdat men met een touwtje de trekhaak aan de ruitenwisser vast maken omdat de achterklep niet goed dicht wil. Als er dan iets speling is dan breekt de ruitenwisser zo.

Ook achterruiten gaan soms omdat men de achterklep dicht gooit en het toch iets uit steekt en te hard tegen de ruit aan komt. Om maar niet te spreken van uitstekende lading aan de achterkant, zijramenen pakketen die op dak worden bevestigd. grinning smiley Ben echt al zeker een 1,5 jaar niet meer daar geweest overigens. Toen we het huis kochten kwam ik er nog wel eens omdat het op steenworp afstand is van mijn huis maar daarna minder en minder
Ze zouden bij de Ikea een terras moeten maken naast het 'auto inpak terrein', geweldig!
Ik was een bestelling ophalen (houten stellagekasten, die je echt nergens voor een vergelijkbare prijs vindt), en heb zitten genieten. Een Dacia Logan MCV met een pakket van 2,5mx2mx30cm op de dakdragers big smile smiley En een stel wat allerlei spullen in een 3-serie sedan probeerde te krijgen, maar wat groter was dan de kofferklepopening én de opening van het achterportier.
Pro-tip voor Ikea aankopen. Ga naar de product pagina op de website. Daar staan naast de afmetingen van het product óók de afmetingen van de verpakking.
Zo hebben wij een logeerbed gekocht, die zou net wel/net niet moeten passen in de **** destijds. Toen ik de afmetingen van de verpakking vond kwam ik er snel achter dat het zeker niet ging passen.

En ach, beetje logisch nadenken kan ook geen kwaad in veel gevallen big smile smiley

Pro-tip voor Ikea aankopen. Ga naar de product pagina op de website. Daar staan naast de afmetingen van het product óók de afmetingen van de verpakking.

Haha heerlijk..precies zoals ik het ook altijd doe..grinning smiley Vorig jaar heb ik daar een hele ST vol weg gehaald en heb alles van tevoren opgemeten of het wel ging passen.
Vooral de parasol was een uitdaging..smiling smiley
Zo had vrouwlief zo’n rotan hangstoel gekocht in Nunspeet, maar die cocon paste nét niet in de Astra.
Dus naar het tankstation gereden voor een pak ‘n bak, bleek die daar ook niet in te passen grinning smiley

Heb de huif er af gehaald, toen paste het wel thumbs up
De oudere zus van de nieuwe generatie astra, hopen dat de astra hier dan wat op gaat lijken. Ik vind hem best goed gelukt zo thumbs up
Hij ziet er inderdaad lekker uit!

Gisteren ook garantieafspraak gemaakt voor de Astra. Zal begin april even naar Groningen. Moeten ze even kijken naar de storingen in de Intelliluxverlichting en het slecht gespoten deel achter mijn handgreep.

Vrijdag even een lekker ritje naar ter Apel waar we even een fietskar voor de kleine man willen ophalen zodat we tijdens onze vakantie wel wat kunnen fietsen.

Vandeweek ook eindelijk een Netflix abbo afgesloten..lang tegengehouden maar at is dat verslavend zeg..smiling smiley
Zomaar een willekeurige serie gestart (the 100) en je wilt gewoon blijven kijken...grinning smiley

En qua telefoon ben ik ook al voorzien. Ik ben voor de net uitgekomen Samsung A52 5G gegaan. Prima betaalbaar toestel dat perfect werkt en stukken goedkoper is dan die veel te dure topmodellen.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-03-2021 09:07 door rjthefrisian.

andeweek ook eindelijk een Netflix abbo afgesloten..lang tegengehouden maar at is dat verslavend zeg..smiling smiley
Zomaar een willekeurige serie gestart (the 100) en je wilt gewoon blijven kijken...

dat er nog mensen zijn zonder! eye popping smiley grinning smiley

Staan inderdaad hele goede series op. Sommige zijn echt heel verslavend. Zeker met homeland zat ik echt aan de buis gekluisterd. Terwijl ik eigenlijk helemaal geen echte TV kijker ben. Eigenlijk kijk ik heel weinig TV, maar juist netflix staan echt mooie dingen op.

Mag ook wel, want bij sommige series die ze zelf bekostigen (zoals the crown) kost 1 enkele aflevering van 1 uur soms wel 10 miljoen euro (!)

Ook voor de kinderen staat er veel op

Wij zijn wel een echte nederlander die het account deelt met 3 anderen grinning smiley lekker goedkoop

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-03-2021 09:24 door AsconaGT.
Netflix, wat is dat? tongue sticking out smiley
Ik heb geen abo op tv streaming diensten. Dus ze bestaan nog!

@DS4: wauw, wat een idioot grote wielen weer.
Geen Netflix? eye popping smiley
Hoe ben je dan de corona tijd doorgekomen? big smile smiley

Wij kijken amper reguliere TV, wel veel Netflix en Videoland. Juist ook ideaal als je 's avonds niet veel tijd hebt, maar toch even wilt bankhangen. Veel afleveringen duren circa 40 á 60 minuten. Nadeel is wel dat veel series erg verslavend werken. Qua aanbod van films vind ik zowel Netflex als Videoland maar matig overigens.
Mogguh!

Gisteren kennis gemaakt met de nieuwe buurman: vluchteling die een tijd in het AZC heeft gezeten en nu een huurhuis heeft. Zijn gezin zit nog in het thuisland en die heeft hij al een jaar niet gezien: is via allerlei oorlogslanden naar Nederland gekomen.
Kan heel gebrekkig Nederlands, maar puur omdat hij het zelf wilde leren. Op het AZC was er geen les ivm Corona... tja. Nu gaat hij 1x per week naar Nederlandse les.
Wel bijzonder om zijn verhaal te horen.

Maar die man had nog helemaal niks in huis: 2 tuinstoelen en 2 geleende tafels van een buurvrouw. Dus maar gevraagd naar een lijstje van wat hij nodig heeft, eens kijken of we hem wat op weg kunnen helpen!

@ Netflix: we hebben het wel (nouja, gedeeld abo) maar ik kijk eigenlijk nooit. Ik hou het niet vol om al die seizoenen te kijken. Ik kan ook op Videoland en Amazon Prime, maar ook nog nooit gekeken.

Zo had vrouwlief zo’n rotan hangstoel gekocht in Nunspeet, maar die cocon paste nét niet in de Astra.
Allemachies wat een ding ook grinning smiley
Hier ook wel een lichte verslaving aan netflix en Prime, Niet altijd maar nu zit ik helemaal in de serie Vikings. Maar vaak genoeg dan "pakt" het niet en zet ik het na 3 afleveringen uit. K kan er ook wat van smiling smiley. Je moet toch wat smiling smiley
Reguliere TV staat enkel op History channel en Diiscovery, daar kijk ik dan wel wat dingen, verder nooit iets anders.

@Rob, ja the 100 was inderdaad erg verslavend winking smiley

@ DS4, erg dik zo vanuit deze hoek.
Vanmorgen gebeld met de makelaar over wat info over dit huis. Leek ons wel wat maar wat ik al verwacht had..
Vanafprijs van 415k.. deze huizen stonden vorig jaar nog te koop voor 340-350k..

link

Dit huis gaat ons boven budget maar we hebben wel onze gegevens bij deze makelaar achter gelaten. Deze doet vooral stille verkoop.
Maar mijn vrouw heeft na alle ellende nu wel wat de knop omgezet en is wel toe om de stap tzt te gaan zetten naar een andere woonplaats die wat centraler is en dichter bij ons werk. Maar we zien wel..de markt is knettergek...

Geen Netflix? eye popping smiley
Hoe ben je dan de corona tijd doorgekomen? big smile smiley

Wij zitten niet veel achter de tv; gaan er liever op uit met de kids of andere dingen doen.
Liggen ook vaak vroeg op bed omdat s ochtends het wekkertje om 5.15 weer gaat.
De oudste dochter gaat rond 19.00-19.30 op bed; dan nog wat opruimen en dan mag je blij zijn als je nog een uurtje voor de tv kunt hangen.
Nog even journaal kijken en nog een serietje oid en weg is de dag weer.
En in het weekend moet of mijn vrouw werken of we gaan er lekker op uit.
Mogguh!!

@ Netflix: We hebben het voor B, ik geef er echt niks om. Is in de regel voldoende leuks te kijken, zeker als je af en toe nog eens een film op neemt.
Maargoed, ben in de regel al 1,5-2 avonden in de week naar de brandweer. En dan komt er ook nog wel een vergadering 1x per maand bij.
In de zomer zitten we liever buiten bij t vuurtje..... en net zoals Rob liggen wij er meestal optijd in. Doordeweeks 21.30 uur dat we naar bed gaan, vrijdags/zaterdags ook niet echt later als 22.00uur. De wekker gaat voor mij optijd en ik heb mijn slaap wel nodig.

@ Gerwin: Er zitten wel heel schrijnende gevallen bij, mooi dat hij een plekje heeft gekregen. Iemand die echt inzet toont, die kan ook veel bereiken.
Moet in ieder geval een fijn gevoel geven wanneer je hem kunt helpen.

Zag gister een schroef in de auto-band zitten, net tegen de zijkant van de buitenwang aan. Maar direct ff naar de dorpsgarage gereden, die trok de schroef uit de band.....geen lekkage eye popping smiley Dat was dan snel gepiept....

Vanmorgen gebeld met de makelaar over wat info over dit huis. Leek ons wel wat maar wat ik al verwacht had..
Vanafprijs van 415k.. deze huizen stonden vorig jaar nog te koop voor 340-350k.
Herkenbaar: hier in de buurt ook een huis nieuw in de verkoop. 4 jaar geleden 275, nu voor 350 en in die 4 jaar is alleen het toilet opgeknapt, de rest van het huis/tuin nog hetzelfde.

415 is zelfs hier voor een tweeonder1kapper veel geld winking smiley

Ik zit sinds gisteravond in een Whatsappgroep met geïnteresseerden voor een nieuwbouwplan in een naastgelegen gemeente: benieuwd hoe dat gaat grinning smiley

@ Gerwin: Er zitten wel heel schrijnende gevallen bij, mooi dat hij een plekje heeft gekregen. Iemand die echt inzet toont, die kan ook veel bereiken.
Ik ben wel vrij kritisch over het vluchtelingenbeleid, maar deze man doet zo zijn best om vrienden te maken en Nederland te leren kennen. Hij wist de verkiezingsuitslagen, namen van de lijsttrekkers en dat je bij Nederlanders tussen 6 en 7 niet moet aanbellen omdat ze dan aan het eten zijn haha

Dus als hij zo z'n best doen, dan wil ik 'm helpen integreren.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-03-2021 11:39 door Sanoma.
rjthefrisian

Eerlijk gezegd zie ik op het eerste zicht de meerwaarde niet t.o.v. de woning waar je thans woont,
dit lijkt me ook al een zeer mooie, degelijke en ruime woonst.
+ 25m2 meer woonoppervlak
+ 120m2 meer perceel
+ geen schuine wanden meer vanaf 1e etage; veel meer inhoud
+ nieuwe keuken en badkamer (ach eigenlijk alles vrijwel nieuw in dit huis)
+ zonnepanelen
+ centrale ligging in hele mooie wijk met water en wandelmogelijkheden en direct aan de A32
- weer geen bijkeuken

Maar jah..is dit inderdaad minimaal 175k meer waard dan onze huidige woning...

centrale ligging in hele mooie wijk met water en wandelmogelijkheden en direct aan de A32

Lindewijk is echt enorm populair. Elk huis wat te koop komt is na een paar dagen weg en wordt overboden. En dit huis springt eruit, qua prijs, vanwege het perceel denk ik?
Volgens mij komt er wel weer een volgende fase aan met nieuwbouw, misschien is dat de moeite waard om in de gaten te houden.

Vanafprijs van 415k.. deze huizen stonden vorig jaar nog te koop voor 340-350k..

Onze WOZ-waarde is van 2020 naar 2021 ook met 43.000 EUR gestegen.
En dan wordt de forenzenbelasting Sluis ook nog eens op een andere (lees : minder gunstige) wijze berekend op dat bedrag.
Hier maken we er doordeweeks ook geen nachtwerk van, maar dan is het juist fijn om na het eten, de kleine naar bed en alles opgeruimd is lekker om op de bank te ploffen en een serie te starten. Niet eerst zoeken wat er op TV is, middenin een reclame vallen of doelloos zappen. Dat bevalt ons wel.
Al moet ik zeggen dat we tegenwoordig ook vaak genoeg aan tafel gaan zitten om een spelletje te doen........ we worden burgerlijk.

@ Rob, fraai huis!
Maar de prijs vind ik wel iets teveel van het goede, de prijs van vorig jaar vind ik "normaler". Bieden vanaf ook nog, heel benieuwd waar dat gaat eindigen.
En idd geen bijkeuken (toch wel erg prettig) wel een garage, maar deze houdt qua ruimte ook niet over.

Ik ben vandaag, voor het eerst in een halfjaar, weer op kantoor. Voelt gek en toch vertrouwd, ook al is onze eigen afdeling nog afgesloten.
Het is absoluut niet druk, maar de reuring is toch wel lekker en toch ook gelijk weer gek om iets meer lawaai om je heen te hebben big smile smiley

En we hebben nieuwe koffie automaten waaruit de koffie wél te pruimen is thumbs up

Lindewijk is echt enorm populair. Elk huis wat te koop komt is na een paar dagen weg en wordt overboden. En dit huis springt eruit, qua prijs, vanwege het perceel denk ik?
Volgens mij komt er wel weer een volgende fase aan met nieuwbouw, misschien is dat de moeite waard om in de gaten te houden.
Reageren Reageren met quote Bericht r

Klopt. I know...vrienden van ons wonen er ook. Was dus ook al weinig hoopvol voordat we de makelaar belden..winking smiley
Maar de tip neem ik ter harte!
Bizar Rob, 415.... Hier in de wijk zijn ook 2 nieuwe huizen gebouwd, mooi maar niet zo groots als ons huis. vroegen ze ook 460 voor.
maargoed smiling smiley nog altijd iedere dag blij verhuisd te zijn smiling smiley
Mooi huis Rob, helemaal goed! Garage is helaas wel wat ondiep.

Wij hadden een leuk huis gezien. Direct gereageerd, dus we konden bezichtigen. Gisteren na het werk direct langsgereden en toch afgezien van de bezichtiging. Maar zo werkt het tegenwoordig: eerst een afspraak maken en dan pas kijken en verder overdenken, anders ben je te laat.
In ons dorp staan nu 7 'huizen' te koop. Eén betreft een leeg perceel en één betreft een woonboot, maar de gemiddelde prijs van deze 7 is 1,4 miljoen nut smiley [www.funda.nl]
Iets verderop, op de Loosdrechtsedijk, ben je nog nergens met 1,4 miljoen. De duurste is 7,5 grinning smiley
Nieuw penthouse voor 3,7 is ook wel aardig...
Je mag echt heel blij zijn als je een huis hebt...
@Barri Pfff, 5 1/2 ton voor 99 m2

Bij ons kwam er een leuk pandje aan ( in ) het water te koop.

Blijft bizar de huidige huizenmarkt. Net toevallig van de buurvrouw vernomen dat hun appartement ook verkocht is, krijg dus tegen de zomer aan allebei de kanten nieuwe buren.

Ik dacht eerst, belachelijk. Maar als je dan naar het oppvervlakte, inrichting, en op de fraaie luchtfoto's de bijzondere locatie; dan zal daar vast wel snel een koper voor te vinden zijn.

Ik zou voor dit geld een garage en tuin toch te veel missen

Je mag echt heel blij zijn als je een huis hebt..
Eens, maar dan snap ik ook echt niet dat voor 3 jaar terug de huizenmarkt totaal in elkaar zakte en er prognoses waren dat herstel lang zou duren. nut smiley
Hoezo? Er komen echt wel weer generaties die een huis willen kopen.

Maar op het moment voelt het alsof er ineens 40% bevolking bij is gekomen die een huis zoekt. Dat zal ook wel mede met de lage hypotheekrente te maken hebben waardoor lenen bereikbaarder is geworden. En nu we door de corona-crisis geld besparen wordt het ook nog wat makkelijker. Dat werkt wel door.
Barri
Netflix, wat is dat? tongue sticking out smiley
Ik heb geen abo op tv streaming diensten. Dus ze bestaan nog!

Hier nog één nut smiley

Huizen Hier in Amersfoort is het ook gekkenhuis. Verderop in mijn straat staat een gelijkwaardig ( qua inhoud en oppervlakte ) huis te koop. 10 % boven het bedrag wat ik vorig jaar heb betaald. En dan heb ik nog een nieuwe keuken, toilet, nieuw gestucte muren en plafonds en overal nieuwe ( deels massief ) houten vloeren..
Mogguh!

Wij hadden een leuk huis gezien. Direct gereageerd, dus we konden bezichtigen. Gisteren na het werk direct langsgereden en toch afgezien van de bezichtiging. Maar zo werkt het tegenwoordig: eerst een afspraak maken en dan pas kijken en verder overdenken, anders ben je te laat.
Jep! Helemaal waar. Zie ook al bij dat huis staan dat ze niks meer met reacties doen vanwege de drukte.
Maar mooie locatie hoor! Alleen wel een klein huisje voor (minimaal) 550.000 euro eye popping smiley

Wauw! Ik krijg wel gelijk het 'tussen kunst en kitsch' nummer in mijn hoofd big smile smiley

Maar op het moment voelt het alsof er ineens 40% bevolking bij is gekomen die een huis zoekt.
Bij ons in de buurt kwam een vergelijkbaar huis als de onze te koop maar dan een tussenwoning en ik ken de verkopende partij: die zeiden ook al dat het net leek of dat iedereen op zoek was naar een huis. Ze werden overstelpt met reacties...
Mooi huis in Wolvega Rob, ik denk dat een vergelijkbaar huis hier rond de 6 ton moet opbrengen.
@Joost Op uw verzoek. klik

Een paar huizen verderop in hetzelfde rijtje, groter balkon/dakterras ( tuin kan ik je helaas niet bieden ) en een grote garage inclusief eigen cafe, gewoon omdat het kan grinning smiley

Mooi huis in Wolvega Rob, ik denk dat een vergelijkbaar huis hier rond de 6 ton moet opbrengen.

Dat zal kloppen maar gaat er ook om wat erbij moet. Een gelijkwaardig huis als de onze zal bij jullie ook veel meer waard zijn.

Gisteren nog een leuke gadget op mijn Astra gezet. Iemand op het Astra K forum heeft een variant op Android Auto gebouwd waarmee je nu ook de OBD gegevens op het scherm kunt laten zien. Heb een OBD reader op Ali besteld en als ik die heb kan ik gegevens als turbodruk, olietemperatuur, in en uitlaat temperatuur, koppel, enz. op het infotainment scherm laten zien via AA. Erg geinig en werkt nog mooi samen met de andere AA apps. Nu alleen nog wachten op de OBD reader om het echt werkzaam te maken.

20210324_192813 by Rob de Vries, on Flickr
Er worden ook weinig huizen gebouwd. Veel bouwvakkers zijn er overigens ook niet meer, zijn omgeschoold door de crisis en willen nu echt niet meer terug de bouw op. Veel metselaars en stukadoors komen uit oost Europa. Niet zozeer vanwege de prijs, maar omdat ze er simpelweg veel te weinig zijn in NL. (en ze werken lekker door)

Een vriend van mij werkt bij een groot bouwbedrijf / projectontwikkelaar. die in het hele land werkt. Sommige projecten beginnen ze niet eens aan omdat het gewoon veel te onzeker en duur is als men daadwerkelijk gaat bouwen qua prijzen en vergunningen. Met name projecten in het westen van het land. Iedereen probeert er een slaatje uit te slaan. gemeentes vragen hoofdprijzen voor projecten om hun tekorten op te vullen. en ook toeleveranciers vullen graag hun zakken.
Veel bouwmaterialen zijn dagprijzen lijkt het . Vooral grote prefab betonplaten en wat andere specifieke dingen kunnen ten tijde van aanbesteding een bepaalde prijs hebben. maar ten tijde ven bestellen een jaar later zomaar vele duizenden euro's duurder zijn per plaat. Nog los van de maanden levertijden die ook erg onzeker zijn.

En dan nog het hele stickstofbeleid en vergunningen. Ze kunnen wel sneller bouwen maar vergunningen en regels houd de rem er ook flink op

Tel daar bij jou dat de economie weer is aangezwengeld, mensen hebben weer meer financiële ruimte, rentestanden zijn laag en dan krijg je dus een enorm te tekort wat ook niet zomaar even is ingehaald. Die vriend van mij verwacht dat het wel iets gaat afvlakken maar dat dit echt nog wel jaren gaat duren, maar ook afhankelijk van de economie.

Bij sommige nieuwbouwprojecten is gewoon verlies op geleden door vertragingen, exorbitant hoge prijzen ten tijde van bouw qua arbeid en materialen. Ondanks de hoge verkoopprijzen. Ik vermoed ook dat daar de toch wel matige kwaliteit van nieuwe huizen vandaan komt als ik dat soms zie in mijn omgeving met nieuwbouw. Alles moet goedkoop en snel. Op het eerste oog lijkt het heel mooi, maar als je gedetailleerd kijkt zie je toch wel veel zaken die net zo netjes zijn.

vrienden van mij hadden iemand ingehuurd die hun nieuwbouwhuis ging inspecteren voor oplevering, die vond nog 104 punten die opgelost moesten worden nut smiley allemaal kleine dingen overigens.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-03-2021 10:08 door AsconaGT.
@Joost, dat klopt inderdaad. Ik moet iemand hebben om de buitenboel te schilderen maar alle bedrijven die ik bel is het of, aankomende winter of zelfs al 2022... Echt bizar!
@ Rob: geinig zulke upgrades! Volgens mij is de V40 net wat te oud om dat soort leuke dingen te kunnen doen.

@ Joost: Dat vat de situatie volgens mij wel mooi samen. Op het gebied van grondstoffen is het op dit moment 1 grote doffe ellende: tekorten en de prijzen stijgen de pan uit. Zal in de bouwwereld ook zo zijn. Na de zomer wordt er iets meer rust verwacht op dat gebied.

@Joost, dat klopt inderdaad. Ik moet iemand hebben om de buitenboel te schilderen maar alle bedrijven die ik bel is het of, aankomende winter of zelfs al 2022... Echt bizar!
Ik heb 'onze' schilder maar even gevraagd of ie niet vergeet ons in te plannen dit voorjaar voor het buitenschilderwerk: ik had 'm rond de zomer vorig jaar al gevraagd...
Wij moeten de achterkant van het huis ook weer een keer doen. De schilder die wij spraken die bij de buren aan het werk was; "dit jaar zitten we vol" nut smiley

@Joost Op uw verzoek. klik

wat een bizar huis nut smiley Wel een leuk huis met potentie. daar moet je echt rondlopen om een idee te krijgen hoe het echt is volgens mij. maar ook daar moet nog wel wat aan worden gedaan. Maar nee; da

maar blijft toch liever hier, vlak bij ons huis staat de oude burgermeesterwoning te koop, stuk goedkoper dan het pandje daar. met een garage voor een stuk of wat auto's winking smiley

Blijft bizar om te verschillen te zien. ben door corona overigens al een jaar niet meer in jou omgeving geweest. Schiet hier niet op met de kilometers
Schilderen doe ik hier zelf weer; elk jaar een deeltje zodat je het werk wat verspreid. Maar is hier ook goed te doen..alles is op maximaal keukentraphoogte. Alleen de zijgevel niet maar die heb ik vorig jaar gedaan. Dit jaar weer wat deuren en kozijnen. Maar merk wel dat het huis een flinke opdonder krijgt met kids..het verfwerk was altijd strak maar vooral in huis zitten de spetters tomatensaus, schaaf en schuurplekken en dergelijke overal...grinning smiley

Wild west in ons buurdorp. Het is allemaal politie, arrestatieteams en een politiehelikopter die ik voorbij hoor komen.
Loopt en verwarde man rond in het centrum en loopt met een pistool te dreigen.
Bij ons is alles hoog. Misschien dat ik het dit jaar zelf ook wel ga doen hoor., moet dan alleen een fatsoenlijke ladder lenen. Die heb ik niet.

Binnen is het net als bij jou rob. Alles krijgt flink op zn donder. Dat je zie je nu echt wel. grinning smiley vooral de muur achter de kinderstoel

planning is over 3 jaar de hele beneden verdieping groots aanpakken, keuken, vloerverwarming, vloer en dan ook gelijk al het schilderwerk. Tot die tijd geloof ik het wel smiling smiley Hopelijk zijn ze tegen die tijd iets voorzichtiger met alles.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-03-2021 13:32 door AsconaGT.
Vakmensen hebben het druk en verdienen een leuke boterham, dat komt niet alleen door corona maar is al hele tijd het geval.
De zijkant van de woning ga ik dit jaar ook zelf schilderen, daar zit een buitendeur en een raam van mijn werkkamer. Die krijgt het zomers wel flink te verduren, want de zon staat er bijna de hele dag vol op. Ben benieuwd of ik dat netjes geschilderd krijg smiling smiley

@ Rob, leuke gadget!
Vind het mooi om te lezen dat jij en Ferdinand toch een actievere Astra gebruikersgroep hebben weten te vinden, is mij destijds niet gelukt.
Ook wezen tanken gisteren; het is een relatief goedkoop tankstation maar ook hier is een litertje euro 95 ook gewoon de €1,70 overstegen eye popping smiley

IMG_20210318_101101 by Joost, on Flickr

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-03-2021 13:52 door AsconaGT.

@ Rob, leuke gadget!
Vind het mooi om te lezen dat jij en Ferdinand toch een actievere Astra gebruikersgroep hebben weten te vinden, is mij destijds niet gelukt.

Echt ontzettend leuk! Twee zeer gedreven oprichters. Lekker losjes forum en no nonsens en er zit van alles op. Net als de Astra zeg maar..smiling smiley
En je kunt er echt nuttige dingen afhalen. En de oprichters organiseren ook allemaal leuke dingen. Meetings, kortingsacties (nu 10% korting bij carclean voor alle leden, korting bij een tuner, gezamenlijke inkoop, flyers en folders voor achter de ruitenwisser, stickers voor op de auto, ballonnentelactie bij het 1 jarig bestaan met prijzen, enz..)

Moet trouwens nog even checken wat voor ECU ik heb. Je hebt twee types en de een is te chippen van 150 naar 180 pk en de ander (nog) niet. Wil het na de garantieperiode wel graag doen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-03-2021 14:14 door rjthefrisian.
Ik krijg thuis al commentaar. Heb de verschillende chiptuners onder snelkoppeling, als ik dan weer eens een auto gevonden heb laat ik gelijk even zien wat er nog meer uit te halen valt. Ze vind het het geld nog niet waard grinning smiley
Nu is de voet van mijn vriendin op sommige momenten zeker net zo zwaar als die van mij, dus uiteindelijk zal ze het wel kunnen waarderen big smile smiley

@ Joost, volgens mij heb ik vorige week nog getankt voor 1.92. Was wel langs een N-weg, maar ik was weer blij mijn tankpas op dat moment big smile smiley

@ Joost, volgens mij heb ik vorige week nog getankt voor 1.92. Was wel langs een N-weg, maar ik was weer blij mijn tankpas op dat moment big smile smiley

Dit tankstation is ook een onbemande en relatief goedkoop. Ondanks de tankpas proberen we er wel een beetje rekening mee te houden en tanken we nooit lands een grote weg. Ben wel blij met de tankpas voor de Up. En dat de mercedes relatief gunstig rijd. (daar gooi ik altijd 98 V-power in) Is toch niet meer te doen zo nut smiley

Veel C350e rijders die hem nu als occasion kopen laten ook hun auto chippen. vaak bij dit bedrijf die er dan 330 PK en 700 Nm uit haalt eye popping smiley Er zijn andere bedrijven die zelfs 350 PK beloven met alleen tuning en 400+ PK met enkele mechanische aanpassingen.

maar ik doe dat maar niet; het is al behoorlijk veel vermogen, gebruik het maar zelden en komt de complexe techniek niet ten goede denk ik

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-03-2021 13:03 door AsconaGT.
Ik tank niet zo vaak meer, maar de laatste keer schrok ik ook wel van de prijs. Overigens tank ik standaard 98.

@Joost: 700 Nm, wauw!
@Richard: haha, gelijk al chippen big smile smiley Ik heb de Focus niet gechipt, maar zit er wel eens aan te denken. Gewoon lekker om nét wat meer koppel te hebben in het gebied wat je het vaakst gebruikt.
700Nm, dat vreet wel banden big smile smiley
Moet wel zeggen dat de gegevens op die site bij veel types wel wat optimistisch lijken met de cijfers die ik van andere bedrijven ken.

En ach, gelijk chippen. Heb het uiteindelijk bij de Leon ook nooit gedaan, ook al was deze er behoorlijk geschikt voor. Achteraf wel spijt van als ik nu naar de Leon 2.0 TFSI van mijn broertje kijk, die heeft nu ook 270pk en dat gaat toch behoorlijk rap van zijn plek. Inhalen in welke versnelling dan ook geeft echt een glimlach op je gezicht smiling smiley

Kijk ik naar een 320D dan gaat deze van 184pk en 400Nm naar 220pk en 440Nm. Leuk, maar meer ook niet.
Een 320i echter gaat van 184pk en 270Nm naar 260pk en 400Nm, dat is de moeite! big smile smiley
Dat blok is nagenoeg gelijk aan de 330i waardoor deze waardes prima haalbaar zijn. Voor de automaten is ook andere software beschikbaar met verschillende standen waardoor in "D" de auto net wat meer gebruikt maakt van het koppel en dus comfortabeler is, waarbij in "S" alles wat vlotter gaat en sportiever gaat.

Een GTE gaat van 218pk en 350Nm naar 295pk en 500Nm, ook leuk maar zou ik niet aandurven denk ik.
Een TDI met 120pk en 250Nm gaat naar 150pk en 330Nm, dat is eigenlijk wel een must drinking smiley

En toch mis ik het vermogen in de Focus nu ook niet. Is echt prima voor dagelijks gebruik. Denk ik dan weer aan een vakantietrip waarbij je lekker op de Autobahn rijdt, het net iets teveel heuvelop gaat en de snelheid dus terugloopt en/of je terug moet schakelen. Dan is wat meer vermogen wel prettig.... omdat het kan, niet omdat het moet.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.