Het leuke en/of zeldzame projectauto te koop/gezocht topic

PascalD

Wegverkenner
In navolging van het goedlopende topic "Het leuke of zeldzame old\youngtimers en klassiekers te koop topic" dacht ik dat het wellicht ook leuk en handig is om projecten te plaatsen. Daarnaast zie ik op mijn Facebook wel eens links verschijnen naar projecten die te koop staan. Door diverse omstandigheden kan een project stranden en belanden op het www om daar de weg te vinden naar een nieuwe liefhebber. Wellicht dat we via dit topic mensen kunnen helpen aan projecten. En daarnaast wil ik het topic laten gebruiken als een zoekfunctie voor projecten. Wellicht dat er nog projecten niet aangeboden worden, maar waarvan men weet dat ze bij een aannemelijk bod wel weg mogen.

Is er interesse voor of open ik dit topic zinloos?

Regels
- Maximaal 2 foto's per aangeboden project
- Bij een zoekopdracht vragen naar een compleet project (dus merk en type) en niet naar losse onderdelen.

Hier een paar projecten, waarvan de eerste mij deed besluiten dit topic te openen. Zou graag een dergelijke wagen willen bezitten, maar ben niet handig en dan gaat zoiets in de papieren lopen:

1979 Mini 1000 VAN met alle onderdelen aanwezig
$_85.JPG

$_85.JPG

Austin Healey Sprite MK II waarschijnlijk compleet
$_85.JPG

Zo moet hij dus worden.
$_85.JPG

1983 Volkswagen Golf 1
qLxtCvhvf2JZ2JSpGJs1zw==.jpg

qyoektU5S7BNQuLNoqwxNg==.jpg

Waarom kunnen de projecten niet gewoon bij de leuke auto's te koop?

vergis je niet, ik vind projectauto's erg leuk, maar van mij hoeven ze niet apart.

stoterstangen90 zei:
Waarom kunnen de projecten niet gewoon bij de leuke auto's te koop?

vergis je niet, ik vind projectauto's erg leuk, maar van mij hoeven ze niet apart.

En daar twijfelde ik dus over om ze daar te plaatsen, omdat ik vind dat in dat topic vooral de kant-en-klare bolides moeten staan. En hier weet je gewoon dat de autoambulance mee moet om je project mee naar huis te nemen. Denk dat dit vooral een topic zal worden om de wintermaanden mee door te komen.

Ik vind hem ook leuk(y)

En hoort inderdaad niet bij het hier eerder genoemde topic. Ik ga hem volgen dus.

Inderdaad erg leuk!

Ik vind dat dit ook niet onder het normale old-/youngtimer te koop topic valt. In het normale topic vind je alleen "kant en klare" auto's, of auto's waar maar kleine dingen aan mankeren. Een topic voor alleen projectauto's is dus een goede aanvulling. (y)

Goede aanvulling. Interessant topic!
Wel allemaal zwaar overpriced voor projecten, of ze nou zeldzaam zijn of niet.

Een project waar niks meer mee te beginnen is hoeft hier inderdaad niet te staan. Maar het gaat om de projecten die om wat voor reden dan ook stranden en dus door een andere liefhebber afgemaakt kunnen worden.

Maar het aanbod is nog minimaal in dit topic ....

Heb ook nog een "Projectauto" die eventueel wegmag...

'75er Ford Taunus station. 2.0 OHC en Duitse Zulassung.

20140303_165524.jpg

20140303_165608.jpg

Heb te veel projecten, en te weinig tijd....:(

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldtimers/m803673466-lancia-delta-1500-1981.html?c=9b26ed2a557deff636f4f8b9c5b7a618
Klein projectje voor 450 euro.
$_85.JPG

Leuk topic! Hier ga ik ook vaker neuzen.

Die Fiat is inderdaad gaaf. In goede staat is het een prachtige auto. Alleen jammer dat ie in Leeuwarden staat. Voor dat geld zou ik morgen zijn gaan kijken, maar heb geen zin om zo'n eind te rijden.

Gaaf hoor, hoewel ik zo'n Delta niet gauw zou aandurven...

https://link.marktplaats.nl/m800494846
$_85.JPG

Zonde om voor onderdelen te plukken, maar er moet wel wat aan gedaan worden om er weer een knappe auto van te maken :)

Wouter82 zei:
Wat een gave Fiat! Wel vreemd, kenteken uit 1985 maar eerste registratie in Nederland 1987 :confused:

Niks vreemds aan, blijkbaar geïmporteerd door een autobedrijf die er vervolgens twee jaar over heeft gedaan om hem te verkopen.

Zoek voor de gein eens de AM-07-07 op en vervolgens de AM-07-08. Zit dik 7 jaar tussen ;)

Maar niet zo zeldzaam als een Magnum! Oke, er staat ook al maaaaaaanden een erg leuke Cuore van begin jaren 80... Tegenwoordig nog maar 310 euro!

Vraag me dan toch af waarom de meeste mensen hem Besteleend noemen Eend is trouwens ook maar een bijnaam.

Rob0118 zei:
Maar niet zo zeldzaam als een Magnum! Oke, er staat ook al maaaaaaanden een erg leuke Cuore van begin jaren 80... Tegenwoordig nog maar 310 euro!

Zou hem graag willen hebben. Maar ontbreekt aan tijd en ruimte. En dinsdag krijgen onze nieuwe Mazda 3 al.

Volgens mij is dat onschuldige schade van een lange tijd geleden...

Zal wel flink wat werk aan zijn, maar is nog niet zo erg mishandeld zo te zien.

Direct de shredder in, dat is niet meer te redden. Voor € 500,- koop je een net, rijwaardig exemplaar met kentekenpapieren.

Voor het interieur misschien? of de motor? maar meer dingen die me hoopvol doen stemmen, kan ik niet ontdekken!

Audi80Coupé zei:
Direct de shredder in, dat is niet meer te redden. Voor € 500,- koop je een net, rijwaardig exemplaar met kentekenpapieren.

Waar dan?
Op gaspedaal staan er 2, eentje voor 395 bij een Jet Cars achtig bedrijfje en een van een particulier voor 1000 euro..

Aan de andere kant... In duitsland worden er 66! aangeboden, waaronder deze.
150 euro, met APK...

Misschien moet ik ook maar m`n auto uit duitsland halen, scheelt een slok op een borrel.

Heeft een Panda nog liefhebbers, volgens mij is er niemand die een Uno leuk vind. Het eerste model van voor de facelift zie je amper, maar eerlijk is eerlijk, de broers en zusjes van het wrak wat Braadslee toonde, is ook uitgestorven (in mijn ogen dan), jammer eigenlijk want een Uno is niet eens super lelijk, of is het kwalitatief zo'n slechte auto?

Pjötr zei:
Heeft een Panda nog liefhebbers, volgens mij is er niemand die een Uno leuk vind. Het eerste model van voor de facelift zie je amper, maar eerlijk is eerlijk, de broers en zusjes van het wrak wat Braadslee toonde, is ook uitgestorven (in mijn ogen dan), jammer eigenlijk want een Uno is niet eens super lelijk, of is het kwalitatief zo'n slechte auto?

De Uno is best een leuk wagentje, maar volgens mij heeft deze auto gewoon heel erg last van het italiaanse roestmonster...
En de Panda heeft volgens mij ook niet heel erg veel liefhebbers meer, althans... de 1e en 2e generatie (Dan bedoel ik 80-86 en 87-03) zijn niet meer in trek... Terwijl ik van de nieuwe Panda juist weer heel veel modellen zie rondrijden helaas (Vind dat helemaal geen bijzondere auto)

Er rijden nog wel Panda`s rond in Nederland, maar dat zijn meestal de latere modellen `96 - `03

Nu we het er toch over hebben, waar zijn alle Florino`s gebleven? Er stond er een paar jaar geleden bij mijn vader in de straat eentje (een witte) en die is ook (net zoals de Seat Terra die m`n vader had) van de aardbodem verdwenen.

braadslee zei:
Pjötr zei:

De Uno is best een leuk wagentje, maar volgens mij heeft deze auto gewoon heel erg last van het italiaanse roestmonster...
En de Panda heeft volgens mij ook niet heel erg veel liefhebbers meer, althans... de 1e en 2e generatie (Dan bedoel ik 80-86 en 87-03) zijn niet meer in trek... Terwijl ik van de nieuwe Panda juist weer heel veel modellen zie rondrijden helaas (Vind dat helemaal geen bijzondere auto)

Er rijden nog wel Panda`s rond in Nederland, maar dat zijn meestal de latere modellen `96 - `03

Nu we het er toch over hebben, waar zijn alle Florino`s gebleven? Er stond er een paar jaar geleden bij mijn vader in de straat eentje (een witte) en die is ook (net zoals de Seat Terra die m`n vader had) van de aardbodem verdwenen.

Afgelopen halfjaar zijn er hier drie op de sloperij in de buurt geëindigd. Twee waren in normale staat, maar ik denk roestproblemen. De laatste had forse voorschade.

Bedrijfswagentjes hebben het sowieso zwaar. Daar overleven er meestal al veel minder van dan van de gewone exemplaren.
Kijk maar eens naar de Citroen C15 of de Morris Marina Van......

Terug
Bovenaan