simca,matra,talbot en sunbeam topic deel 2

Guest
bij deze begin ik een nieuwe topic omdat het andere topic niet meer reageert.
waarschijnlijk zit deze helemaal vol.
ik begin deze keer waar ik bij het andere topic geeindigd ben en wel het bekijken van de talbot 1100 ls op de brug.
eenmaal op de brug constateerde ik dat de bodem nog nooit naderhand is gelast en dat ik hier ook helemaal niets aan hoeft te lassen.
alleen de schokbrekerbakken achter krijgen een lasbeurt.
verder heeft de buitenkant 2 nieuwe schermen nodig aan de voorzijde.
de linkerkant heb ik al maar ik ben op zoek naar de rechterkant.
is er iemand die mij daar aan kan helpen?

simca%2520banners%25202.jpg
:LOL:

DSC03059.JPG

hee TI.
hier ben ik dan ook op het nieuwe topic.
ik had inderdaad nog gereageerd op STOTERSTANGEN90, maar dat staat er niet meer op.
zal vw1100 ook even mailen.
ben vandaag met de Samba naar de keuring geweest.
moet een klein plaatje gelast worden en 2 stabilisator rubbers vervangen.
en wat klein spul als mistlampje en kentekenplaat verlichting.
valt alles mee dus.
hoop dat de rest ook snel komt.

Hoi Mannen,

Ook in dit topic ben ik er bij, bij dl 1 kreeg ik een "fatal error" en dacht dat het aan mijn pc lag. Goed dat Sunbeam is toegevoegd.
De Lotus versie en Ti versie vond en vind ik geweldig !

simca1006 zei:
Hoi Mannen,

Ook in dit topic ben ik er bij, bij dl 1 kreeg ik een "fatal error" en dacht dat het aan mijn pc lag. Goed dat Sunbeam is toegevoegd.
De Lotus versie en Ti versie vond en vind ik geweldig !

ik had hetzelfde probleem en dacht daarom maar de stoute schoenen aan te trekken en een nieuw topic te openen.
ik denk dat er meerdere hetzelfde probleem hadden.
heb je wat getikt en verstuurd,krijg je inderdaad dat fatal error in beeld.
ik hoop dat iedereen gauw dit topic weer zal vinden en op de oude voet weer verder te gaan.

JA, BEN ER OOK WEER!!!!:D
Duurde even voordat ik begreep wat er aan de hand was....ik snap nog steeds weinig van computers.

@matra,

Gelijk ophalen die Matra Mustang.
Ik wou dat ik er nog de tijd, ruimte en financiën voor had, het lijkt me een leuke uitdaging om een 1e type bagheera weer op de weg te brengen.
Maar ik ben bang (lees weet zeker) dat het thuisfront ernstige problemen gaat maken als ik een derde project aan m'n verzameling toe ga voegen....:(

Ik ga van de week nog even goed kijken naar de auto.
neem even een lamp mee en oude kleren om eronder te kijken.
maar ga het zowiezo wel doen.
bagheeragroen1.jpg

alleen is het kenteken niet meer bekend bij rdw.

in het papieren bestand kennen ze hem nog wel.
Je moet er wel mee mangs een rdw station, maar na herkomstonderzoek krijg je gewoon weer een kenteken.

Tsja, eind vorig jaar heb ik geïnformeerd, en het blijkt dat ze bij heruitgifte van het kenteken wél een apk-waardige auto willen zien. Dit in tegenstelling tot import, waar je tegenwoordig zelfs een verrot exemplaar zou mogen laten kentekenen...

Je moet eerst iemand van de RDW laten komen, dan krijg je een soort zegel/loodje, dan restaureer je de wagen en als ie dan APK goedgekeurd is mag je weer de weg op (krijg je een geldig kenteken). Hoe het precies zit weet ik niet, je kan gerust de RDW een keer bellen.

Leuke vondst, die Bagheera. De enige schuurvondst die ik tot nu toe heb gedaan, was een rode Hyundai Excel die al 5 jaar in een soort kolenhok staat.:(

Hey, kijk eens aan, een nieuw topic! Het Autoweekforum is het ook helemaal niet gewend he, 79 pagina's :D Normaal wordt er bij 50 pagina's "al" een nieuw topic aangemaakt.

Heerlijk zo'n schuurvondst, matra. Is het via de club of niet?? Zal wel een hoop werk aan zitten om weer rijdend te krijgen ben ik bang.

Ik zal overigens eens de stoute schoenen en bij een nicht van mn oma haar Sunbeam Chamois gaan bekijken. Die auto is nog van haar al jaren overleden vader (uit 1906 ofzo) en er is al zeker 8 jaar niet mee gereden. Staat alleen maar te staan in een Rotterdamse garagebox.

Die Sunbeam was mijn vaders eerste auto net voordat ik geboren ben heeft hij die gekocht.

Daarna stapte hij binnen een paar jaar over naar een Dyane, omdat die auto, zoals de garagehouder tegen mijn moeder zei "Er moet voor ongeveer 400 gulden aan gerepareerd word om hem veilig te maken." Mijn moeder schrok zich echt..

ik ken de benaming"chamois"helemaal niet.
ik dacht dat dit type sunbeam imp werd genoemd.
mijn kennis met sunbeam is natuurlijk ook niet zo groot helaas.
komt misschien wel verandering in met het volgen van de discussie toch?

Bijna waar..Die jij bedoeld is de Hillman Imp en dit was dan de Sunbeam-versie, de Chamois. Typisch gevalletje badge-engineering

Hallo Nederlanders!

In Zweden staat nog een Matra te koop!

https://www.blocket.se/vi/20147733.htm?ca=11_s&last=1

Matra Murena -83 Pris: sek.57000:-
Färg: Grön
Karosseri: Sportkupé
Info: Bra orginal bilen har gått 6000 mil.
Motor totalrenoverad.
Karosseri: 2-d coupé
Motor: 4-cylindrig radmotor 118 hk
Drivning: Mittmotor
Växellåda: 5-vxl manuell
Hjulbas: 244 cm Längd: 407 cm Bredd: 175 cm Höjd: 122 cm
För mer info ring Janne 070-2597287
Registreringsnummer: NFT172

Vertaling:
Matra Murena -83 Prijs sek.57000,-- (€5500-5700)
Kleur: groen
Carrosserie: Coupé
Info: Goede originele auto heeft 60.000km gelopen (1 Zweedse mil= 10 Km)
Motor: 4 cilinder lijn motor 118 PK
Aandrijving: midden motor
Versnellingsbak: 5 versnelling hand geschakeld
Wielbasis 244cm, lengte 407cm, breedte 175cm, hoogte 122cm
Voor meer info bel met Janne 0046702597287
Kenteken: NFT172

Om dat deze auto een goede 400km van mijn huis staat ben ik nog niet in staat geweest om deze te bekijken!:(

vandaag met matra even uit geweest na kleppen stellen en nog wat klein winteronderhoud,hierna weer terug in zijn stalling,
28lq2bm.jpg

Zie ik het nou goed, en liggen er ALFA wielen onder jouw Matra ?

:D klopt goed gezien,achter 15 inch 7j en voor 14 inch 6j,aangezien mijn andere grote hobby alfa romeo is tja blijft weleens een onderdeeltje over en ik vind ze prima staan achter zitten zelfs spoorverbreders (sry) sommigen van onze club gruwen ervan en vinden dat auto helemaal origineel moet blijven.

ik heb nog wat foto,s uit de oude doos gevonden ik denk zelf 1985 circuit zandvoort en die blauwe was eerst zilver en nu dus weer zilver
25ambyb.jpg

was dit een racedag met de simca matra sports club?
ik heb er diverse keren aan mee gedaan en het was altijd zeer leerzaam om op een andere manier met je eigen auto over zandvoort te scheuren.
je kreeg altijd eerst uitleg van hoe je de bochten moest nemen enz.
voor weinig geld was je de gehele dag actief op het circuit met op het eind vrijracen.
ik had hier toen een rallye 2 voor.
is nu helaas niet meer te betalen.
leuk om die foto`s van toen weer te zien.

ginkelvanmichiel zei:
ik vind die velgen prima staan moet ik zeggen!
en als het nou ook nog een rode bagheera was geweest :)
dank! zelf vind ik rood geen goede kleur voor een bagheera maar dat is natuurlijk persoonlijk:)

(y) was inderdaad top die circuitdagen ook wel ontluisterend soms dacht je zelf aardig te rijden kreeg je me toch commentaar van de instructeur! zelf ook nog aantal keren achterstevoren gestaan maar wel erg leerzaam helaas zoals je zegt is huren van het circuit voor een kleine club onbetaalbaar en de dagen die er nu zijn voor de clubs zijn wel erg druk en geen instructie meer

ik heb daar niet zo veel verstand van helaas maar een link plaatsen kan natuurlijk wel.
hoe je dat doet zou ik graag willen weten.
heb je dan wat filmpjes uit de oude racetijd met de simca`s?
coupsimca1200shd6.jpg

simca ti zei:

Ik heb me vandaag een breuk lopen zeulen aan Peugeot en Simca/Talbot/Chryslerdelen. Er zat veel plaatwerk bij, waaronder een 1100 voorscherm en voorfront. Kan me alleen even niet herrinneren welke kant het was. Verder wat Simca 1000 plaatwerk, Samba achterschermen, Tagora voorscherm, 1307 kriksteunen, Solara plaatwerk, Sunbeam voor en achterschermen, veel bumpers etc. Moet het allemaal nog uitzoeken maar het gaat geleidelijk MP op.Het was ons nl. alleen om het Peugeot scherm te doen.

(y) leuk deze lx was mijn eerste auto knaloranje geruild voor een racebaan van fleischmann kreeg nog 150 gulden toe heb er 1,5 jaar mee rondgereden zelfs er mee naar spanje geweest,heerlijke auto en nooit maar dan ook nooit problemen mee gehad.ik zal eens zoeken in oude foto's

ik heb geen originele race filmpjes maar wel wat materiaal van oude circuitdagen,is ook grappig een bagheera rijdt een slalom tegen een murena 2.2 en WINT!:)

Zo'n Sunbeam Chamois heb ik '92 nog tussen wat afgedankte auto's zien staan in de Limousin:

sunbeamchamois.jpg

De twee oldtimers rechts zijn een Simca Aronde P60 en een Renault Dauphinoise in besteluitvoering.

:) die achterkant lijkt wel heel sterk op de renault 25 of zie ik het verkeerd? is toch nooit in productie geweest ?

lion605 zei:
simca ti zei:

Ik heb me vandaag een breuk lopen zeulen aan Peugeot en Simca/Talbot/Chryslerdelen. Er zat veel plaatwerk bij, waaronder een 1100 voorscherm en voorfront. Kan me alleen even niet herrinneren welke kant het was. Verder wat Simca 1000 plaatwerk, Samba achterschermen, Tagora voorscherm, 1307 kriksteunen, Solara plaatwerk, Sunbeam voor en achterschermen, veel bumpers etc. Moet het allemaal nog uitzoeken maar het gaat geleidelijk MP op.Het was ons nl. alleen om het Peugeot scherm te doen.
wil je de 1100 spullen en evt 1000 spullen aan mij kwijt?
het scherm is voor de mispel 1100 uit zeist en ik heb nog een paar 1100 modellen.
kan helaas niet alles gebruiken.
ik hoor het wel van je.

D. Elzinga zei:
Jawel, als zijnde Peugeot 309:)

klopt... en ik ben in Frankrijk een prototype op het spoor. 't is in feite nog een Talbot Horizon, maar dan met 309 koets. Zal nog wel een tijd duren, maar als alles goed gaat komt dit prototype naar Nederland :)

Arievectra zei:
Is dat een speciale uitvoering die Matra Mustang?
bagheeragroen1.jpg

nee het is een Bagheera van het eerste type.
als ik hem heb gaat het mustang plaatje er snel af:)
mijn Bagheera is van het 2de type.
matra1.jpg

matra2.jpg

heb trouwens nog een stickerset te koop voor de 1000 Rallye:
simcastickerset3.jpg

simca ti zei:
wil je de 1100 spullen en evt 1000 spullen aan mij kwijt?
het scherm is voor de mispel 1100 uit zeist en ik heb nog een paar 1100 modellen.
kan helaas niet alles gebruiken.
ik hoor het wel van je.

Ik zal aan je denken, moet eerst alles uitzoeken en eens informeren naar de waarde van het een en ander. De partij kostte aardig wat, dus een (klein) deel moet via de verkoop van het niet Peugeot spul terugkomen. Wel leuk trouwens, ik vond heel veel chromen bumperhoeken en bumpers, nieuwe deurpanelen inde verpakking en een kofferbakvloer. En een glimmend stuk chassisbalk: blijkt een gegalvaniseeerd stuk Murena chassis te zijn!

https://v5.tinypic.com/player.swf?file=2jewcr8&s=5%22%3E%3Cbr%3E%3Cfont

yep eindelijk na 5x proberen gelukt

ginkelvanmichiel zei:
D. Elzinga zei:
Jawel, als zijnde Peugeot 309:)

klopt... en ik ben in Frankrijk een prototype op het spoor. 't is in feite nog een Talbot Horizon, maar dan met 309 koets. Zal nog wel een tijd duren, maar als alles goed gaat komt dit prototype naar Nederland :)

:eek: Heb je daar foto's van?

Terug
Bovenaan