en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Nio ET7 | Vanaf € 84.900 09-01-2021 17:03 |
NIO introduceerde hun eerste sedan op 9 januari 2021 en opende het orderboek voor de voorverkoop. De ET7 is een grote sedan, afmetingen: 5098x1987x1505 mm op een wielbasis van 3060 mm. De luchtweerstandscoëfficiënt is 0,23. NIO zegt de wagen ontworpen te hebben voor een 5-sterren score in zowel de Chinese als Europese NCAP. De koets is een combinatie van hoge-sterkte staal en aluminium, met een torsiestijfheid van 37.100 Nm/graad. De auto heeft twee electromotoren. Op de vooras zit een 180 kW permanente-magneetmotor, op de achteras een 300 kW inductiemotor. Samen goed voor maximaal 480 kW (650 pk) en 850 Nm. De acceleratie van 0 naar 100 km/u gaat in 3.9 sec, remmen van 100 naar 0 in 33 meter. De batterijen komen van CATL en zijn van de laatste "only smoke, no fire"-generatie, die wanneer ze aan open vuur blootgesteld worden minstens een kwartier lang zelf niet in brand vliegen, maar alleen wat roken. Er zijn in eerste instantie twee groottes: 70 kWh voor een range van 500 km (NEDC) en 100 kWh voor een range van meer dan 700 km. Later volgt nog een nieuw pakket van 150 kWh voor meer dan 1000 km range. (Toevoeging: Deze accu is een vorm van solid-state, zie bericht verderop in in dit topic) Autonoom rijden NIO's eigen autonome pakket is beschikbaar voor 680 yuan/maand (€85). NIO Aquila Super Sensing is een sensorsuite van 33 sensoren, bestaande uit elf 8 megapixel camera's, een lidar, vijf gewone radars, twaalf ultrasone radars, twee GPS-sensoren, een wegdeksensor en een sensor die de bestuurder in de gaten houdt. Samen goed voor 8GB aan data per seconde. Die data wordt verwerkt door NIO Adam Supercomputing platform op basis van een Nvidia chipset. Samen vormen deze system NIO NAD (NIO Autonomous Driving) en is een inschakelbare optie voor elke ET7. Prijzen (incl. accu): 70 kWh: 448.000 yuan (€56.000) 100kWh: 506.000 yuan (€64.000) Prijzen (accuhuur): 70 kWh: 378.000 yuan + 980 yuan/maand (€48.000 + €125/maand) 100kWh: 378.000 yuan + 1480 yuan/maand (€48.000 + €190/maand) Levenslange garantie, pechhulp en gratis voertuiginternet, toegang tot gratis opladen Levering: Q1 2022 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-11-2022 21:40 door Wouter82. |
Re: NIO ET7 (CN) 09-01-2021 17:06 |
Ah, de volgende Tesla-imitatie. |
Re: NIO ET7 (CN) 09-01-2021 17:13 |
Ik was ook bezig met een heel stukje, dus ik plak de relevante informatie nu hier: Een nieuwe dag, een nieuwe elektrische auto uit China. De Chinese elektrische autofabrikant en start-up Nio heeft vandaag zijn eerste sedan voorgesteld: de ET7. Nio wil volgend jaar de Europese markt betreden. Nio is een van de meest succesvolle Chinese fabrikanten van elektrische auto's en is hoger gepositioneerd dan de meeste lokale concurrenten.
Bron: [autonews.gasgoo.com]
Bron: [europe.autonews.com] ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bronnen: [news.yiche.com] [elektrickevozy.cz] SAIC-merken MG en Maxus, Aiways en de Dongfeng-merken DFSK (Sokon) en Seres zijn reeds actief in Nederland. Lynk & Co (van Geely) komt daar binnenkort bij, niet veel later gevolgd door Xpeng, Nio, BYD en FAW's Hongqi. Een aantal van de grootste autofabrikanten zijn dan nog niet eens genoemd: hoofdmerk Geely, Changan, Chery, Great Wall-merken Haval, Wey, Great Wall zelf en Ora, wellicht JAC/Sol, BAIC, start-ups WM Motor (Weltmeister), LI, Leap, Hozon, Byton (dat een doorstart maakt met dank aan Taiwanese Foxconn). Het wordt nog dringen... 2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-11-2022 11:06 door Rutger DC. |
Re: NIO ET7 (CN) 09-01-2021 17:40 |
Sorry, Rutger, het was niet de bedoeling het gras onder je voeten weg te maaien. Maar ja, de ET7 was dan ook een introductie om naar uit te kijken. |
Re: NIO ET7 (CN) 09-01-2021 17:49 |
Haha geen probleem, ik heb niet het alleenrecht op topics. ![]() |
Re: NIO ET7 (CN) 09-01-2021 18:19 |
Ach, ze beweren dat hun NAD-systeem 7x zo krachtig is als Tesla's FSD. En ze beloven een FSD-systeem met punt-naar-punt navigatie. Dus geef een adres in en de auto brengt je er. Het ziet er allemaal heel veelbelovend uit. Ik vind het bovendien best indrukwekkend hoe ze de meeste van die 33 sensoren vrijwel onzichtbaar hebben weggewerkt in het ontwerp. Alleen die dingen op het dak zie je een beetje, als je weet dat ze er zijn. Genoeg vermogen ook om een BMW M5 of AMG Mercedes het schaamrood op de kaken te bezorgen en die 1000 km range versie (zal wel ongeveer 800 km WLTP zijn) is natuurlijk een hele mooie stap vooruit. Alleen jammer dat het naar Europa brengen van een Chinese auto zoveel kosten met zich meebrengt. Als'ie komt (en dat is nog even afwachten), dan zijn de genoemde prijzen natuurlijk niet in zicht. Minstens 70k hier voor de 500 km versie (~400 km WLTP). Nog steeds aantrekkelijk, maar buiten budget van velen, in ieder geval van mij. |
Re: NIO ET7 (CN) 09-01-2021 20:16 |
Wat ik nog vergeten was, de 150 kWh is een vorm van solid-state. De gegevens over deze batterij zijn echter heel summier. Hieronder staat de link naar de hele NIO Day presentatie (met wat Amerikanen die er af en toe doorheen praten). Rond 1:44.00 gaat het heel kort over de nieuwe accu. Gezien NIO's nauwe relatie met CATL zal die de nieuwe accu wel leveren. Er wordt een dichtheid genoemd van 360 Wh/kg (ongetwijfeld op cel-niveau) en dat is ongeveer 1,5x zo hoog als de cellen van Tesla. Verder noemen ze hoge nikkel-concentratie voor de cathode en silicium-coating voor de anode, met "in-situ solidification of lithium". Het klinkt mij in de oren als net zoiets wat QuantumScape onlangs presenteerde. Alle bestaande NIO-eigenaren kunnen upgraden naar deze nieuwe accu. De range varieert dan van 850 km voor de ES8, via 900/910 km voor de ES6/EC6 tot meer dan 1000 km voor de ET7. De accu wordt verwacht in Q4 2022. Verder zitten er in de presentatie nog wat aardige dingen als een nieuwe generatie swapping-station en de mogelijkheid voor eigenaren om te "handelen" met emissierechten. NIO verkoopt die, net als bv. Tesla, en voor alle verdiende emissierechten kunnen eigenaren punten verdienen, die ze kunnen besteden in NIO Houses, een soort hele fancy winkels met koffiebar, bibliotheek, werkplekken en kinderopvang. 2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-01-2021 20:21 door L Breevoort. |
Re: NIO ET7 (CN) 11-04-2021 01:31 |
Obviously, the Nio ES6 isn’t a track-tuned sports car, but in this video, we can see that it was able to lap the Nurburgring with decent pace and looks to be quite poised during some of the most difficult sections of the track. It didn’t perform flawlessly, however. As noted by the driver, the electronic stability control kept on engaging the brakes, thinking the driver didn’t have control of the SUV. This eventually led to the brakes overheating and caused a very spongy brake pedal. The ES6 also lost some power about halfway through the lap, capping top speed to 150 km/h (93 mph). [www.carscoops.com] |
Re: NIO ET7 (CN) + Solid-state accu 19-05-2021 09:39 |
een eerste in Noorwegen![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: NIO ET7 (CN) + Solid-state accu 11-03-2022 00:30 |
NIO ET7 test drive: en een rijverslag op mijn favoriete auto's-uit-China-website: https://carnewschina.com/2022/03/10/nio-et7-flagship-first-review-test-drive-best-ev-up-to-date/ Subtiel design, Mercedes/BMW-achtige afwerking, Tesla-prestaties, dit lijkt een pareltje te worden. |
Re: NIO ET7 (CN) + Solid-state accu 22-03-2022 21:17 |
Ben echt benieuwd. |
Re: NIO ET7 (CN) + Solid-state accu 10-10-2022 09:29 |
Uitgebreid verslag van Autogefuhl |
Re: NIO ET7 (CN) + Solid-state accu 10-10-2022 09:51 |
Wat een mooi model! En wat een goede specs. |
Re: NIO ET7 (CN) 10-10-2022 18:57 |
Het lijkt er ook op, dat de DNA van de duivel in de auto zit. Want op het dak boven de voorruit zitten de hoorntjes, links en rechts, ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Nio ET7 | Vanaf november in NL, lease vanaf € 1.300 22-11-2022 16:18 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Fotogalerij: [photo.yiche.com] ![]()
Bron: [www.autoweek.nl] |
Re: Nio ET7 | Vanaf november in NL, lease vanaf € 1.300 22-11-2022 17:58 |
Vorige week gezien in Assen, bij Van der Valk, erg fraaie en grote wagen. |
Re: Nio ET7 | Vanaf € 84.900 26-12-2022 17:58 |
![]() ![]() Ik dacht dat het een Tesla was maar door de achterlampen wist ik dat het een NIO was dus even naartoe gelopen. Fraaie auto, wel wat zware kont. Interieur vind ik wel heel fraai |
Re: Nio ET7 | Vanaf € 84.900 27-12-2022 01:27 |
Deze werd laatst in Autovisie getest tegen de EQE. Stond prima zn mannetje, werd volgens mij ook als winnaar bestempeld, maar dat vind ik niet zo boeiend. Waar ik echt met mijn verstand niet bij kan is hoe zo'n lel van een auto (dik 5 meter) niet meer kofferruimte biedt dan een middenmoot C-segmenter (375 liter meen ik). De Mercedes biedt 50 liter meer maar ook dat is een lachertje voor een dergelijk formaat auto. Ik dacht dat elektrische auto's juist veel meer ruimte zouden bieden door hun slimmere packaging? Worden ze soms opzettelijk zo ontworpen, omdat ze niet te praktisch mogen worden ofzo? |
Re: Nio ET7 | Vanaf € 84.900 27-12-2022 10:08 | Moderator |
Tja, er zit een elektromotor bij de achteras en die is iets groter dan een pak melk. |
Re: Nio ET7 | Vanaf € 84.900 27-12-2022 10:11 |
exact. ![]() |
Re: Nio ET7 | Vanaf € 84.900 27-12-2022 10:26 |
Ik begrijp zijn punt wel. Er zit ook zo'n sjappie op de homepage die dedicated platformen veel beter vind terwijl dat niet altijd betekend dat de auto ruimer is (bv Megane E-Tech), vaak hebben ze ook geen frunk. Plus je zit vaak met optrokken knieën achterin. Kona en Niro laten ook zien dat een platform voor meerdere aandrijvingen geen probleem hoeft te zijn en lijkt me voor de fabrikant ook goedkoper. AutoBlog is ook niet erg positief over deze NIO: [www.autoblog.nl] "Niets zo persoonlijk als de autokeuze, dus ik bevind me op dun ijs hier. De hoeveelheid power is indrukwekkend, maar daarvoor kan je ook bij de KIA EV6 GT of de Tesla Model S Plaid terecht. De rest van de auto is op de meeste fronten niet indrukwekkend en is ook niet echt een prijspakker. Trek je eigen conclusie…." |
Re: Nio ET7 | Vanaf € 84.900 27-12-2022 10:33 |
Dus? Dat heeft een Model S ook (Plaid heeft er 2 op de achteras meen ik?), toch biedt die bijna 800 liter bagageruimte. Zoveel hoeft niet per se, maar 364 liter is echt een lachertje. En waarom geen frunk? 1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-12-2022 10:35 door DeeTwee. |
Re: Nio ET7 | Vanaf € 84.900 27-12-2022 13:01 |
Men had ook voor naafmotoren kunnen kiezen, inchmaat is er groot genoeg voor. ![]() |