A
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
BENZine zei:Negatieve reacties hier.... en ik sluit mij daar helemaal bij aan.
Blogger zei:Die achterkant doet me denken aan een lijkenauto. Typeert in ieder geval wel het gevoel wat ik bij deze auto krijg.
BENZine zei:Negatieve reacties hier.... en ik sluit mij daar helemaal bij aan. Wat een inspiratieloze bagger! Seat zou het Alfa Romeo alternatief moeten worden las ik onlangs ergens... nog een hele lange weg te gaan dan.
Bird Nerd zei:Ibiza verkoopt ook een stuk minder dan de Polo. Het zogenaamde verkoopkanon Ateca blijft op dit jaar op plek 95 hangen en de Mii zie je amper ivm de Up. Ben benieuwd of het echt een enorm succes zal worden
Matthijs82 zei:Ik vind het een mooie wagen, alleen jammer dat hij het SEAT gezicht mist. Gril past niet in de huidige line-up en de achterkant met die strip ook niet, zonde.
P. Klieder zei:BENZine zei:Negatieve reacties hier.... en ik sluit mij daar helemaal bij aan. Wat een inspiratieloze bagger! Seat zou het Alfa Romeo alternatief moeten worden las ik onlangs ergens... nog een hele lange weg te gaan dan.
Alfa verkoopt totaal niet. Daar zit dus niemand op te wachten. Dus lijkt mij dat ze van het Alfa alternatief afgestapt zijn.
Moderator
Die achterlichten hadden ze met de tweede generatie inderdaad Toledo ook. Destijds best fraai. Maar nu zijn ze daarmee trendvolgend ipv trendzettend.P. Klieder zei:Vind hem wel mooi zo. Die doorgetrokken lichtbalk kan een referentie zijn aan de Toledo van begin dit decennium.
BENZine zei:P. Klieder zei:BENZine zei:Negatieve reacties hier.... en ik sluit mij daar helemaal bij aan. Wat een inspiratieloze bagger! Seat zou het Alfa Romeo alternatief moeten worden las ik onlangs ergens... nog een hele lange weg te gaan dan.
Alfa verkoopt totaal niet. Daar zit dus niemand op te wachten. Dus lijkt mij dat ze van het Alfa alternatief afgestapt zijn.
Bericht van een paar weken geleden
Het gaat daarbij niet om de verkoopaantallen, maar om de status van het merk. Nou, dan moet Seat dus snel wat anders verzinnen i.p.v. dit soort eenheidsworst-containers.
nack zei:De hele manier van auto's uitbrengen binnen het VW-concern begint me zowat tegen te staan. Vooral de aandacht vestigen op de Skoda-broertjes zodat VW er met de Tiguan mee wegkomt. Nergens in de berichtgeving van Autoweek wordt er naar die auto verwezen en daarmee wordt ernstig afbreuk gedaan het intellect van de bezoeker. En dat is steeds vaker bij nieuws over VAG. Alsof we dom zijn met z'n allen.
Verder doet de auto met z'n platgeslagen Datsun-grille me niets.
D-C zei:nack zei:De hele manier van auto's uitbrengen binnen het VW-concern begint me zowat tegen te staan. Vooral de aandacht vestigen op de Skoda-broertjes zodat VW er met de Tiguan mee wegkomt. Nergens in de berichtgeving van Autoweek wordt er naar die auto verwezen en daarmee wordt ernstig afbreuk gedaan het intellect van de bezoeker. En dat is steeds vaker bij nieuws over VAG. Alsof we dom zijn met z'n allen.
Verder doet de auto met z'n platgeslagen Datsun-grille me niets.
En dat terwijl het gewoon een Tiguan Allspace is met ander derde zijruitje, andere neus en gelijke deuren, voorruit, dak, skelet en onderstel etc. Dat AutoWeek daar geen melding van maakt en alleen de veel meer afwijkende Skoda Karoq vermeldt, is op zijn zachtst gezegd vreemd. Zeker omdat de Allspace en Tarraco toch een beetje de zustermodellen Sharan en Alhambra overbodig zullen maken, al zijn die natuurlijk praktischer. De kans dat Volkswagen namelijk met nieuwe generaties van die modellen uitbrengt is namelijk nihil, de Espace krijgt geen opvolger en de S-MAX en Galaxy gaat buiten Nederland de laatste ronde in - in Nederland zijn ze al verdwenen.
De Ibiza ziet er goed uit, maar Seat heeft geen signatuur. Niemand wil een Seat hebben, mensen kopen een Seat omdat ze een VW te duur vinden. Nou, dat is wat boud gesteld, maar toch. Waar Skoda zich met succes heeft gevestigd als de modellen die wat praktischer en (nog) nuchterder zijn dan de modellen van VW, met slimme vondsten, meer waar voor het geld en weinig poeha, heeft Seat nog geen eigen gezicht.
Maakt waarschijnlijk deel uit van het 'verlichtingspakket': waarom zou je iets standaard aanbieden als je er ook een meerprijs voor kan vragenLancia Lover zei:Doet die lichtstreep ook nog wat, of is 't alleen maar een designfoefje?
Lancia Lover zei:Doet die lichtstreep ook nog wat, of is 't alleen maar een designfoefje?
MBdoubleyou zei:Zeker geen lelijke auto. Maar wat een karakterloos ding. Veel bij Skoda, VW en Seat is met dezelfde designtaal overgoten. Er is niets Seat aan deze auto. Teveel een Tiguan Allspace met wat aanpassingen. Net zo als bij de Ateca en Karoq. Totaal niets echts of iets eigens. Vlees noch vis. Middle of the road. Maar er is vraag naar dus toch doen ze iets goed bij VAG.
Matthijs82 zei:Heb je de 3 merken wel eens naast elkaar gezet? Het zijn strak ontworpen modellen, maar daar houd in mijn ogen de overeenkomst ook wel op.
Matthijs82 zei:MBdoubleyou zei:(...) De 3008 is daar een mooi voorbeeld van, uitdagend design. De een vind hem schitterend, de ander verschrikkelijk. Dat geeft ook wisselvallige verkoopcijfers denk ik.
Het grootste verkoopsucces van Peugeot in jaren. Nee, niet echt een goed voorbeeld.
Matthijs82 zei:Heb je de 3 merken wel eens naast elkaar gezet? Het zijn strak ontworpen modellen, maar daar houd in mijn ogen de overeenkomst ook wel op.
Bird Nerd zei:
Rembrandt zei:Maar er zit wel degelijk verschil in materiaalgebruik. En dan staat de VW echt wel bovenaan.
Dat verschil zit zelfs al tussen een VW Comfortline en Highline. En Seat overstijgt dan het Comfortline niveau niet.
D-C zei:Wel apart dat in zo'n beetje alle media wordt doodgezwegen dat het een Tiguan Allspace-kloon is...
D-C zei:Wel apart dat in zo'n beetje alle media wordt doodgezwegen dat het een Tiguan Allspace-kloon is...
D. Elzinga zei:Ja, zo goed is de vermomming nu eenmaal. Door de grote aandacht die er is besteed aan deze toekomstige designklassieker van Seat, lijkt hij qua uiterlijk in niets op de Tiguan Allspace, of welke andere auto dan ook.
Bird Nerd zei:Verbaas ik mij ook steeds over. Internationaal gebeurt hetzelfde. De Allspace wordt wel genoemd maar men begint vooral over de Kodiaq..