Toyota C-HR

Volt

Asfaltkampioen
"Toyota betreedt nu eindelijk ook het segment van de compacte cross-overs en doet dat met deze funky C-HR."

e45yzfbbe765.jpg

bron: Toyota C-HR is Nissan Juke-concurrent

toyota-c-hr-01.jpg

toyota-c-hr-02.jpg

toyota-c-hr-03.jpg

toyota-c-hr-04.jpg

toyota-c-hr-05.jpg

[size=x-large]Uitgelekt: Toyota C-HR is Nissan Juke-concurrent[/size]

Toyota betreedt nu eindelijk ook het segment van de compacte cross-overs en doet dat met deze funky C-HR. In september 2014 liet Toyota de C-HR Concept zien, een crossover coupe met slechts twee portieren en -zoals het een concept betaamt- hele grote wielen. Dat het Toyota menens was, bleek wel toen ze de concept een jaar later een ander kleurtje gaven en licht bijpuntten (jaja, de zogenaamde concept-facelift). Nu is de tijd aangebroken om het doek te trekken van het productiemodel. Dat wilde Toyota eigenlijk pas volgende week in Genève doen, maar we hebben nu al de eerste persfoto’s in handen gedrukt gekregen van een man in regenjas. De auto moet de strijd aan gaan met de Nissan Juke, maar ook met auto’s als de Captur, Mokka, CX-3 en EcoSport. De C-HR staat op hetzelfde Toyota’s New Global Architecure (TNGA) platform en zal dan ook beschikbaar komen met hybride aandrijflijn. Exacte technische details volgen waarschijnlijk snel.
https://www.autoblog.nl/nieuws/uitgelekt-toyota-c-hr-is-nissan-juke-concurrent-84896?comments=all#comments

Gaaf! Ziet er beter uit dan ik had verwacht. En hybride vergroot de kansen op enig verkoopsucces.

Ik vind het jammer dat de auto zo'n fantasieloze codenaam heeft gekregen. Het is verder wel een gaaf ding! Wilde vormen, maar het valt hier allemaal wel redelijk op zijn plek. Hopelijk is het een veel praktischer auto dan de Nissan Juke en Mazda CX-3. Ik ben ook benieuwd naar de maten: Juke-formaat of Qashqai-formaat, of iets ertussenin: Honda HR-V, Mazda CX-3, Fiat 500X, Opel Mokka? Ik vermoed het laatste. De versie met de hybride-aandrijflijn concurreert ook gelijk met de Kia Niro.

Hebben ze er toch nog ontzettend lelijke achterportiertjes in weten te vrotten... Jammer. Als driedeurs had het een fraaie auto kunnen zijn.

Wat een enorme rommelbak van lijnen en vlakken, zo schuin van achteren gezien. Jammer, want de voorkant spreekt me wel aan.
Ik ben het met ---GT--- eens dat die achterdeuren wel erg lelijk zijn, zeker met die hoge handgrepen, maar als driedeurs zou hij waarschijnlijk niet veel verkopen.

Lang verwacht, gave concept, maar ik moet hem dinsdag toch even in het echt zien voordat ik overtuigd ben (of niet).

Mooi? Wwah... toch wél.
Goed? Ongetwijfeld.
Wordt het een verkoopsucces in Nederland...? Nou ehhh...
Helaas steekt Toyota daarvoor met de C-HR waarschijnlijk de kop véél te ver boven het maaiveld uit en dan gaat die kop...
a154.gif

Wat een prachtige wagen! Raampjes van de achterportieren zijn wel erg klein, maar voor de rest een prachtig echt Japans ontwerp, er staat een gave en stoere wagen, mooi gedaan van Toyota en ook nog met Hybride aandrijving, helemaal top.

Mooi hoor. Ook op het nieuwe platform en nieuwe HSD dat de Prius heeft. En die rijdt echt heel prettig.

De maten van deze C-segment Crossover zijn lengte rond de 4,35 'm, ruim 180 cm breed en 150cm hoog. Dus geen concurrent voor de Juke, maar de Qashqai. Zoals autoweek al eerder schreef.

Echt ontzettend lelijk, wat een rommelig ontwerp. Daar word je als dealer toch ook niet blij van, dit hok straks in je showroom zetten en proberen te verkopen. Hoewel ze daar bij Toyota de laatste tijd wel aan gewend zijn geraakt.

van de achterdeuren hebben ze wel een potje gemaakt. veel te hoge deurgreep en het extra spijltje zodat de ramen achterin ook open kunnen.

Mijn god wat is dit nu weer?
Ze hadden beter de Landcruiser kunnen ''verkleinen''
Dat had veel minder tijd gekost en zou veel stoerder/robuuster hebben uitgezien.

Ik zie liever een auto met mooie voor- en achterportieren, dan een auto met zichtbare 'verborgen' achterportieren. Ten eerste kloppen de verhoudingen voor een quasi-driedeurs niet en tevens doen de nodige aanpassingen om achterportieren mogelijk te maken teveel afbreuk aan het ontwerp. Het ergste wat mij stoort zijn de raamspijltjes. Had dan gekozen voor uitklapraampjes, zoals in de Aygo.

Ik vind hem volledig in lijn met de RN van Lexus.
Hadden het model in Europa misschien beter als instap Lexus uitgebracht.
Ziet er fraai uit!

Dat lijkt wel een dashboard van 40 jaar geleden. Dit, samen met de vormgevingmissers, gaat er voor zorgen dat de auto slecht verkocht gaat worden. Toyota heeft al weinig krediet bij potentiele klánten.

Ik geloof niet dat dit het dashboard , dit is het dashboard van de rav4. Op 1 van bovenstaande foto's zie je de rechterbovenhoek van het centrale display. De vormgeving lijkt daar meer op die van de nieuwe Prius.

Dit is (naar het schijnt de enige foto van) het dashboard van de C-HR. Weliswaar niet van de productieversie, maar van de concept.

2016-toyota-c-hr-concept-20_600x0w.jpg

Bron: https://www.topspeed.com/cars/toyota/2014-toyota-c-hr-concept-ar165333.html

Uh, ik mag hopen dat je een grap maakt...

Dit is natuurlijk gewoon het interieur van een Aygo.

De eerste officiele promotiefilm van de nieuwe Toyota H-CR

https://www.youtube.com/watch?v=tiogF2WA7C0

[size=x-large]NU OFFICIEEL: TOYOTA C-HR ONTHULD[/size]

TOYOTA'S AANVAL OP DE CROSS-OVERS. Cross-overs zijn niet aan te slepen en ook Toyota doet mee met de trend. In Genève is zojuist de C-HR gepresenteerd, een welgemikte aanval op landgenoot Nissan Qashqai. Afgelopen weekend lekte de C-HR al het internet op, de productieversie van de C-HR Concept die we de afgelopen jaren al twee keer van Toyota opgediend kregen. De Zwitserse beurs is de locatie waar Toyota vandaag zelf het doek van zijn belangrijke model heeft verwijderd. De C-HR staat op Toyota's TNGA-platform, een basis waar ook de nieuwe Prius gebruik van maakt. Toyota zou Toyota niet zijn, als het de C-HR niet de beschikking zou geven over een hybride aandrijflijn. Ook onder de kap komen we Prius-genen tegen. Een 1.8-liter viercilinder is gekoppeld aan een elektromotor waarmee het gecombineerde vermogen uitkomt op 122 pk Liever alleen een benzinemotor? Geen probleem, ook de geblazen 1.2-liter viercilinder met 116 pk staat op de bestellijst. Erg vrijgevig met informatie is Toyota op moment van schrijven nog niet. Wel maken de Japanners melding van een lage zitpositie en een laag zwaartepunt. Eind dit jaar moeten de eerste exemplaren bij de dealers verschijnen.
https://www.autoweek.nl/nieuws/36292/officieel-toyota-c-hr-onthuld

Dit zou 'm kunnen zijn, mijns inziens toch een veel te braaf dashboard (gevonden door Navigare :cool:):

EDIT: ook dit is 'm toch niet (dit zou de nieuwe Hilux zijn)

b60e228a907c799826b44b64c20a86c6.jpg

Volgens de japanse toyota site zijn dit de afmetingen:

lengte 4,350
breedte 1,795
hoogte 1,565

tevens zijn er 3 motoren (98, 116 en 150 pk). De 150 geldt voor de hybride versie met CVT (de vermelde 122 van Autoweek zijn volgens mij daarom ook niet correct). Voor de 116pkvariant wordt ook AWD vermeld, misschien ook in Europa?

.
https://newsroom.toyota.co.jp/jp/detail/11223498

Live @ Genève:

toyota-al-salone-di-ginevra-2016_5.jpg

toyota-al-salone-di-ginevra-2016_4.jpg

toyota-al-salone-di-ginevra-2016_3.jpg

toyota-al-salone-di-ginevra-2016_8.jpg

toyota-al-salone-di-ginevra-2016_1.jpg

Meer foto's:
https://www.omniauto.it/salone/ginevra2016/stand/1479/toyota
https://www.autokopen.nl/autonieuws/2016/maart/40338-toyota-onthult-gewaagde-c-hr-op-autosalon-van-geneve

Hoe creëer je een hippe SUV? Toyota en Audi denken er anders over, de laatste autofabrikant pakte de figuurzaag en plakte een stuk plastic (o.i.d.) in een contrasterende kleur op de C-stijl, Toyota begon met een schoon vel papier. Ik ga in dit geval voor de methode Toyota.

Idd prachtige wagen, kan niet wachten tot deze bij de dealer staat, echt een wagen die je vooral ook 'in het echt' moet bekijken.

De achterkant lijkt inderdaad sterk op de Civic. De naam op een mix van de HR-V en CR-V...

Waarom heeft Toyota niet voor een vlotte naam gekozen? Aangezien Scion ermee stopt en Toyota de C-HR in de VS gaat aanbieden, was het een uitgelezen kans geweest om 'm Toyota Scion te noemen. Dat bekt toch veel lekkerder.

Scion-C-HR-concept-1031-626x382.jpg

Ik hou helemaal niet van dat drukke design maar wekt heeft op een of andere manier wel soort van begeerte op.

Of een naam met Cruiser, daar moet toch ook wel iets mee te bedenken zijn. Sport Cruiser of zo, ook niet heel origineel maar beter dan zo'n code.

Ja, leuke auto. (y) Hopelijk komt er dan nog een versie met een turbomotor en niet alleen een hybride aandrijving.

Joël D. zei:
Ja, leuke auto. (y) Hopelijk komt er dan nog een versie met een turbomotor en niet alleen een hybride aandrijving.

De volgende motoren worden hier leverbaar:

1.2T 85 kW/115 pk (viercilinder uit de Auris)
1.8 Hybrid 90 kW/122 pk (uit de nieuwe Prius)

Voor andere markten (Rusland e.d.) is er nog een 2.0 gekoppeld aan een CVT.

Bron: https://pers.toyota.nl/toyota-op-de-geneva-motor-show-c-hr-bestormt-met-uitdagend-design-het-crossover-c-segment/

GRRRR, o_O Na de nieuwe RAV4 komt toyota met deze auto. Nu begin ik te twijfelen of ik de aanschaf van de RAV4 ga uitstellen om deze in het echt te zien. Ik kan aan de hand van de foto's geen keuze maken welke ik graag zou hebben.

Ik vind het fijn dat Toyota een nieuwe vormgeving probeert, maar ik vind dat je een driedeursontwerp niet van lelijke 'verborgen' achterportieren moet voorzien. Ontwerp dan liever een fraaie vijfdeursauto. Het concept zonder achterportieren is zoveel mooier, en al sinds de Alfa 156 zijn achterportieren niet te verbergen: je blijft ze altijd zien.

Tsja, dit ding laat nog maar eens duidelijk zien dat Toyota compleet de weg kwijt is op design gebied...

Zie hier, de Nederlanders weten het weer beter wat mooi en lelijk is, Als het niet Duits is is het blijkbaar weer allemaal lelijk. Hun kleine markt betekent niets en bijgevolg betekent hun mening ook niets.

Roder zei:
Tsja, dit ding laat nog maar eens duidelijk zien dat Toyota compleet de weg kwijt is op design gebied...

Eerst worden ze beschuldigd van saaiheid en nu is er van saai geen sprake meer en is het weer niet goed.

Het hoeft toch ook niet meteen goed te zijn als het iets anders dan saai is?

Lelijk kent geen nationaliteit. Zichtbaar weggestopte achterportieren zijn altijd lelijk. Zelfs een Alfa wordt daar lelijk van.

Terug
Bovenaan