Bentley Bentayga

Guest
Bentley-Bentayga-30.jpg

Bentley-Bentayga-29.jpg

Bentley-Bentayga-32.jpg

Bentley-Bentayga-31.jpg

Bentley-Bentayga-12.jpg

Bentley-Bentayga-20.jpg

Bentley-Bentayga-33.jpg

Bentley-Bentayga-34.jpg

Bentley-Bentayga-2.jpg

Bentley-Bentayga-3.jpg

Bentley-Bentayga-13.jpg

Bentley-Bentayga-6.jpg

Bentley-Bentayga-4.jpg

Bentley-Bentayga-5.jpg

Bentley-Bentayga-17.jpg

Bentley-Bentayga-9.jpg

Bentley-Bentayga-16.jpg

Bentley-Bentayga-11.jpg

Bentley-Bentayga-8.jpg

Bentley-Bentayga-14.jpg

Bentley-Bentayga-27.jpg

Bentley-Bentayga-26.jpg

Alle foto's en info: https://www.netcarshow.com/bentley/2016-bentayga/

Schitterend interieur, daarmee overstijgt ie overduidelijk de Q7 maar van buiten vind ik hem echt niet mooi. Te lomp, geen mooie lampenunits, niet chique genoeg en dat meegespoten gaas is al jaren lelijk. Dat deden ze vroeger op getunede auto's al. Maar moet wel zeggen, hij is niet zo wanstaltig als de concept

Bentley-EXP_9_F_Concept-2012-800-08.jpg

Bentley-EXP_9_F_Concept-2012-800-0a.jpg

Bentley-EXP_9_F_Concept-2012-800-0b.jpg

Bentley-EXP_9_F_Concept-2012-800-0d.jpg

Nou,
de Beckhams en rappers van deze wereld met meer geld dan smaak weten weer wat te kopen... ;)

Super mooie binnenkant!

De buitenkant, herkenbaar als Bentley, niet super opvallend, daardoor oogt ie net als de rest van de Bentleys een tikkeltje saai maar ook tijdloos.

Alleen die neus... En vooral die lampen, de knipperlichten vind ik echt lelijk, goedkoop ogend en niet echt bij de rest van de auto passen.

Ik vind het geen lelijke auto. Natuurlijk is het even wennen, maar het totaalplaatje oogt zeker niet verkeerd. Zal het vast goed gaan doen.

Net zo'n mastodont en net zo pompeus als de Audi Q7. En de Q7 vind ik fraai, dus deze zeker ook (y)

Bentley is van een roemrucht Brits merk veranderd in het Maybach van Volkswagen/Audi, ook deze Bentayga (belachelijke naam overigens) heeft een Q7-uitstraling, maar dan wat luxer afgewerkt en met meer uiterlijk vertoon.

Zal overigens vorstelijk rijden, daarover geen twijfel.

Grappig trouwens, die "B" in de achterlichten!
En zouden die kastjes in de bagage ruimte standaard zijn?

R W D zei:
Bentley is van een roemrucht Brits merk veranderd in het Maybach van Volkswagen/Audi, ook deze Bentayga (belachelijke naam overigens) heeft een Q7-uitstraling, maar dan wat luxer afgewerkt en met meer uiterlijk vertoon.

Jij bent niet thuis in oudere Bentleys? Zit je anti- VAG chromosoom je weer dwars? Bentleys zijn altijd groot, snel en opvallend geweest. Dat is met deze SUV niets anders.

R W D zei:

Gelukkig maar, anders had het merk niet meer bestaan.

Pjötr zei:
Grappig trouwens, die "B" in de achterlichten!

Scherp, was me niet eens opgevallen.

Tja. Brooklands Coupé was de laatste mooie Bentley. Tot aan die tijd had je toch een beetje het idee dat ze met hun ontwerpen gewoon hun eigen ding deden zonder aan trends of weet ik wat te denken. Arnage, Conti R, prachtige ingetogen klassieke en toch krachtige lijnen.

Met de eerste Conti GT ging het fout en het is er daarna bepaald niet beter op geworden. Alhoewel die concept laatst wel fraai was maar dat was natuurlijk gewoon een F-Type met wat Bentley features :p

R W D zei:

En dan is het maar net wat je als koper belangrijk vindt.

Ik heb dat zelf met de C140 van Mercedes. Een nogal plompe coupé. Maar het rijdt fantastisch. En in getunede versies waren er droommotoren leverbaar. Tenminste, droommotoren voor mij. Een ander zal dat niks boeien.

De zeer interessante motor heft het plompe uiterlijk op. Het is een balans.

Ik moet zeggen: hij valt mij alleszins mee(y) Zeer fraai interieur, exterieur is niet geweldig maar kan ermee door. Evengoed ben ik in het algemeen geen fan van "hoge" auto's, maar itt de oorspronkelijke concept levert dit in ieder geval geen gevoelens van walging op.

P. Klieder zei:
R W D zei:

Jij bent niet thuis in oudere Bentleys? Zit je anti- VAG chromosoom je weer dwars? Bentleys zijn altijd groot, snel en opvallend geweest. Dat is met deze SUV niets anders.

Stel je niet zo aan zielige man, als je goed leest dan begrijp je mijn punt. Of niet natuurlijk, maar dan ligt dat aan jou ;).

Bentley-Bentayga-3.jpg

Zo te zien heeft VAG hetzelfde photoshopcontract voor alle merken, wat een rare foto is dit bijvoorbeeld. Met licht rechtsachter, een schaduw die beduidend korter is dan bij de struiken erachter, ...

Zeer algemeen ogende SUV die achteraf met een Bentley-sausje lijkt te zijn overgoten. Op zich mankeert er niet zoveel aan het ontwerp, maar op de een of andere manier mist de auto de exclusieve uitstraling die ik van een Bentley verwacht; iets dat wellicht ook niet meevalt bij het ontwerpen van een eerste SUV voor Bentley.

Leuk om te lezen:
Al die "shock & awe" reacties op buitenlandse websites.

Rob0032 zei:
der Magistrat zei:
Jesse Van Es zei:
Leuk om te lezen:

Ja, de auto wordt compleet afgebrand op Autoblog.com.

Is die site niet een beetje het automobiele equivalent van GeenStijl?

En wat dan nog? Ook op die site zijn de meningen en opmerkingen vaak zeer terrecht.

R W D zei:
Rob0032 zei:
der Magistrat zei:
Jesse Van Es zei:
Leuk om te lezen:

En wat dan nog? Ook op die site zijn de meningen en opmerkingen vaak zeer terrecht.

Beweer ik het tegendeel? Meningen zijn altijd terecht.

Hm. Ze moeten wel, maar ik vind een SUV totaal niet passen bij de merkwaarden van Bentley. Maar goed, datzelfde vind ik van z'n VAG-broertjes. Hij is niet gruwelijk lelijk, maar er zit ook niets aan deze auto wat ik mooi vind. Een Continental GT verenigt de huidige designelementen van dit merk op een veel harmonieuzere manier.

Rob0032 zei:
R W D zei:
Rob0032 zei:
der Magistrat zei:
Jesse Van Es zei:
Leuk om te lezen:

Beweer ik het tegendeel? Meningen zijn altijd terecht.

O vind ik niet, eigenlijk. Over het algemeen redelijk op de hoogte, wel wat sensationele artikelen, maar een prima site. Qua nieuws een van m'n favorieten zelfs (hoewel er met AW/Autoblog/Autotelegraaf/... niet zo veel concurrenten lijken te zijn).

Ik vind het altijd wel interessant hoe een bepaalde mening (pro dan wel contra) meestal sterk in de meerderheid is en dat die meerderheid lijkt af te hangen van de bron (bijv. AW vs. AutoVisie).

Klassiekerrijder zei:
Een Continental GT verenigt de huidige designelementen van dit merk op een veel harmonieuzere manier.

En zelfs dan zijn er zoveel mooiere auto's (Aston Martin, MB S Coupé) te koop voor hetzelfde geld.

R W D zei:
Klassiekerrijder zei:
Een Continental GT verenigt de huidige designelementen van dit merk op een veel harmonieuzere manier.

En zelfs dan zijn er zoveel mooiere auto's (Aston Martin, MB S Coupé) te koop voor hetzelfde geld.

Er is een hoop mensen die dat niet vindt en derhalve een hele berg geld stukslaat op een Continental.

P. Klieder zei:
R W D zei:
Klassiekerrijder zei:

Er is een hoop mensen die dat niet vindt en derhalve een hele berg geld stukslaat op een Continental.

Nou ja een hoop, niet overdrijven Kliederaar.

En de motor en bouwkwaliteit maken daarvoor een goed punt. Ik heb meer vertrouwen in de bouwkwaliteit van een Conti GT dan van een Aston Vantage (ja, ik heb in allebei gereden). En ik zie liever stukjes Audi terug komen dan een Ford Ka-sleutel, Volvo-afstandsbediening en -navigatie, maar dat is persoonlijk.

R W D zei:
P. Klieder zei:
R W D zei:
Klassiekerrijder zei:

Nou ja een hoop, niet overdrijven Kliederaar.

Je gaat toch niet weer via PM spammen he? In de dure coupe klasse is de Continental geen muurbloempje.

P. Klieder zei:
Je gaat toch niet weer via PM spammen he?

Ai wat een zielige reactie weer Kliederaar als je het met iemand niet eens bent, heel triest.
Natuurlijk maakt Bentley hele goede auto's, maar mij laten ze koud. En mag ik dat zeggen? Ja dat mag ik zeggen.

Ben wel benieuwd naar de verkoocijfers van S klasse Coupe, Continental, Aston Martin.

Zucht... kunnen jullie je vete ook gewoon niet publiekelijk uitvechten, maar in een speeltuin ofzo?

Ik ben het wel een beetje met Klassiekerrijder eens, een SUV is niet echt des Bentley's. Net als een Maserati diesel, of een Chrysler met Lancia-badge.
Maar goed, als de markt het wil, of het het enige middel is om te overleven, prima.

Het model vind ik wel erg in de lijn met de andere Bentley's. EN ik vind dat VAG het best wel goed gedaan heeft met Bentley. Van een merk wat één model leverde wat een sportieve utivoering van een Rolls was, en een afgeide coupé. Naar een merk nu qua verkoop aantallen veel meer voorstelt. Nog steeds wel dezelfde kernwaarden uitdraagt.
EN dat ze naast de klassieke doelgroep, nu ook echt de "nieuwe rijken" aanspreken, als je daar nu trots op moet zijn is een tweede maar goed..

R W D zei:
P. Klieder zei:
Je gaat toch niet weer via PM spammen he?

Ai wat een zielige reactie weer Kliederaar als je het met iemand niet eens bent, heel triest.
Natuurlijk maakt Bentley hele goede auto's, maar mij laten ze koud. En mag ik dat zeggen? Ja dat mag ik zeggen.

Dat mag jij ook zeker zeggen. Jij begint mij Kliederaar te noemen :confused:

Je zou bijna denken dat ze het concept model expres zo lelijk hebben gemaakt. Door dat model zijn we de eerste schok nu ondertussen wel te boven...

En verrek, best een mooie auto eigenlijk.

Wat kijkt het ding je toch dom aan met z'n lelijke bolle "ogen". Maar dat doen eigenlijk alle Bentley's tegenwoordig.

Oké..., nou..., ik vind dus dat de Bentley (met z'n grote en ver naar binnen staande ronde koplampen) je nou niet bepaald zelfverzekerd "aankijkt". Eigenlijk een beetje als een VW Kever of een T1 spijlbus, maar terwijl het bij die auto's juist leuk, grappig, koddig (of anderszins van dien aard) overkomt vind ik het bij een statige Bentley nogal sullig staan.

bentley-bentayga-275566-800.jpg

0_big.jpg

Snap je nu wat ik bedoel?

Wat ver gezocht JP o_O

De Bentley oogt inderdaad wat sullig en de Rolls eerder nors. Dus ja, zo'n verschil in hoe een auto "oogt" snap ik wel.

JP2010 zei:
Wouter82 zei:
Wat ver gezocht JP o_O

Euhh, RWD maakt de vergelijking, niet ik..

Euhh, Wouter82 bedoelt natuurlijk dit:

JP2010 zei:
Ah kijk, een VAG product en een BMW product. En natuurlijk wint voor RWD het BMW product weer.
Zo vermoeiend dit.

Slaat weer nergens op, is bovendien weer recht op de man i.p.v. over de auto, kortom het is een aantal maanden goed gegaan maar helaas verval je weer in je oude trieste gewoonte.

Terug
Bovenaan