Lexus RX / RX L | Nieuw: facelift 2020

Wouter82

Moderator

q64y9mfbae2p.jpg

epvyvj7b5pp5.jpg

ifgyr11bf3qm.jpg

evsy8afb9l6g.jpg

qybysfdb79ew.jpg

98zyooebtd59.jpg

fezyggjbn4qn.jpg

[size=x-large]Nieuwe Lexus RX schittert in New York[/size]

Lexus heeft in New York de compleet nieuwe, vierde generatie van z'n grootste cross-over gepresenteerd: de RX! De huidige RX werd in 2009 gepresenteerd en kreeg in 2012 nog een laatste opfrisbeurt. De Japanners vinden het nu hoog tijd voor generatie nummer vier, die wat verpakking betreft goed heeft gekeken naar kleine broer NX. De nieuwe RX is met z'n scherpe vouwen en forse grille overduidelijk een Lexus. We zien drievoudige, L-vormige led-koplampunits en flinke wielkasten - opgevuld met 20-inch lichtmetaal - die de RX een stoere uitstraling geven. Op de eerder getoonde teaser konden we al zien dat er met het dak van de cross-over iets bijzonders aan de hand leek te zijn. De achterste raamstijlen zijn deels in zwart uitgevoerd, waardoor het dak lijkt te zweven, een ontwerpgeintje dat we in de toekomst mogelijk op meer Lexussen te zien gaan krijgen.

Onder de kap legt Lexus uiteraard weer een hybride aandrijflijn. Een vernieuwde 3,5-liter V6 die volgens het Atkinson-principe loopt is samen met de elektromotoren goed voor 'meer dan 300 pk'. All Wheel Drive is standaard van de partij. Lexus monteert binnenin een fors head-updisplay en een 12,3 inch metend display geeft daarbij nog eens extra informatie. De wielbasis is met 2,79 meter 5 cm langer die van de huidige RX, waar met name de achterpassagiers van profiteren. Verwarmbare stoelen geven ook de passagiers op de achterbank - indien gewenst - een warm zitvlak.

Nieuw is Lexus Safety System+, een uitgebreid pakket actieve veiligheidssystemen, waaronder Pre-Collision System, Lane Keeping Assist, Automatic High Beam en Dynamic Radar Cruise Control. Optioneel is Adaptive High-beam System, Panoramic View Monitor en een dodehoekassist leverbaar. Aan het eind van dit jaar is de nieuwe RX - die ook als F Sport Line beschikbaar komt - in de Nederlandse showrooms te vinden. Prijzen zijn op dit moment nog niet bekend.
https://www.autoweek.nl/nieuws/32388/nieuwe-lexus-rx-schittert-in-new-york

Getverdegetver, wat een ontzettend lelijke neus.
Los daarvan vind ik de golvende in de c-stijl niet passen bij de hoekige stijl die lexus voor de rest toepast.

Prachtige wagen, veel mooier dan het huidige model. Deze Lexus zal zeker weer bijdragen aan de verdere (sterke) groei van het merk met name in de USA en Azië.

Ik vind dit toch wel erg lelijk hoor..
Vooral die neus vind ik helemaal niks, net als die rare vouwen, hoeken en lijnen overal.

Ik vind 'm (de blauwe dan) best wel stoer! Die C-stijl had van mij zeker niet gehoeven zo (lelijke trend in mijn ogen), maar de rest mag er best zijn! Ik ben ook heel benieuwd naar het interieur. Lexus kennende zullen ze daar ook wel weer iets moois van hebben gemaakt! (y)

De huidige designtaal van Lexus is echt dramatisch. In dit geval komt daar ook nog eens een opmerkelijk grote voorhang aan de voorkant bij.

Blegh.(n)

Dit moet een grap zijn. Toch?
cx1oK8O.gif

Na (vooral) de NX had ik al niet veel hoop op iets moois, maar dit overtreft zelfs mijn ergste verwachtingen. Wat een verschrikking.

'Verschrikking' komop zeg. Zijn de Lexus/Toyota haters hier weer? :rolleyes:

Buiten die aparte C stijl is het gewoon een stoere auto gewoon. (y)

Dit is toch precies wat 'we' willen? Iedereen loopt te miepen dat auto's steeds meer op elkaar lijken en in windtunnels worden gevormd. Eindelijk eens een uitgesproken design!

Rob0032 zei:
Dit is toch precies wat 'we' willen? Iedereen loopt te miepen dat auto's steeds meer op elkaar lijken en in windtunnels worden gevormd. Eindelijk eens een uitgesproken design!

Dat betekent niet direct dat we het ook mooi moeten vinden, toch?
Apart is het zeker, maar ondanks dat ik geen 'Lexus/Toyota-hater' ben, vind ik de designtaal van beide merken gewoon bijzonder lelijk.

Oh nee hoor, maar dat zeg ik toch ook niet? Juist dat er verdeeldheid over is, bevestigt m'n standpunt dat men steeds minder eenheidsworsten produceert.

Rob0032 zei:
Oh nee hoor, maar dat zeg ik toch ook niet? Juist dat er verdeeldheid over is, bevestigt m'n standpunt dat men steeds minder eenheidsworsten produceert.

uh lol wat? De verdeeldheid bevestigd je standpunt dat men steeds minder eenheidsworsten produceert?

Is het minder produceren van eenheidsworsten niet gewoon een constatering?

Ben het verder met Caspian eens. Vind Lexus een bijzonder lelijke vormtaal hebben. Ik kan die grille niet begrijpen.

JP2010 zei:
Rob0032 zei:

uh lol wat? De verdeeldheid bevestigd je standpunt dat men steeds minder eenheidsworsten produceert?

Is het minder produceren van eenheidsworsten niet gewoon een constatering?

Ik zie mezelf niet als degene die bepaalt wanneer een auto eenheidsworst is of niet en dus kan ik niets constateren, maar enkel mijn mening geven en een standpunt innemen.

Caspian zei:
Rob0032 zei:

Apart is het zeker, maar ondanks dat ik geen 'Lexus/Toyota-hater' ben, vind ik de designtaal van beide merken gewoon bijzonder lelijk.
Vast wel, als het van Duitse makelij kwam werd het wellicht op gejuich onthaald, niet? ;) Velen reageren wellicht eerder uit een reflex ala 'het is Toyota/Lexus dus ik moet het lelijk vinden'.

Anyway, een stoere 'in your face' grille, indien je die ziet in je achteruitkijkspiegel ga je wel opzij op de snelweg!

@JV11

Helemaal mee eens, maar smaken verschillen nu eenmaal. Ik vind deze nieuwe RX helemaal geslaagd, zoals ik ook de NX erg fraai vind (in het echt oogt deze wagen veel beter dan op de foto's). Lexus verkoopt overigens als een tierelier in de USA en breekt het ene verkooprecord na het andere, de laatste drie is de afzet in de USA met 44% toegenomen en zitten ze in de USA Mercedes op de hielen.

Het ontbreken van diesels maakt de NX en RX, alle Lexus modellen, kansloos in Europa, erg jammer. Ook Toyota heeft meer en meer last van het ontbreken van een ruim aanbod aan concurrerende dieselmotoren in Europa, daar verandert de inkoop van BMW dieses niets aan. De verkoop van Toyota in Duitsland is met 15% afgenomen..... . Wellicht dat Lexus/Toyota nog meer gaat samenwerken met BMW op motorengebied zodat wij ook Lexus modellen krijgen met dikke BMW dieselmotoren.

jv11 zei:
Caspian zei:
Rob0032 zei:

Vast wel, als het van Duitse makelij kwam werd het wellicht op gejuich onthaald, niet? ;) Velen reageren wellicht eerder uit een reflex ala 'het is Toyota/Lexus dus ik moet het lelijk vinden'.

Gut gut, het slachtoffertje is er ook weer. Want ja, iedereen is laaiend enthousiast over de Mercedes-Benz GLE Coupé en BMW X4/X6. Luid gejuich...!

Inderdaad nogal zielig om zo in de slachtofferrol te kruipen, moet ik die Rob potverdorie alweer gelijk geven. Een lelijke bak is een lelijke bak, of dat nou een NX is (heel lelijk) of een X6 (ook lelijk).

Rob0032 zei:
Gut gut, het slachtoffertje is er ook weer. Want ja, iedereen is laaiend enthousiast over de Mercedes-Benz GLE Coupé en BMW X4/X6. Luid gejuich...!
Ah kom Rib geef toe, sommigen reageren gewoon zo. En ja, ze zien er niet allemaal uit als een ferrari of lamborghini, maar dat is pakweg een Golf ook niet. Maar over het ene staan ze constant te kwijlen terwijl men bij de andere overdreven negatief reageert. Dat is niet het slachtoffertje uithangen maar gewoon een objectieve vaststelling.

Enja, over smaken valt niet te twisten maar je kan toch wel vaststellen dat er veel met oogkleppen op gereageerd wordt als men zelfs een LFA of GT86 al 'extreem lelijk onding' vindt, dat is gewoon overdreven. Ziekelijke en kinderachtige fanboy mentaliteit hier.

jv11 zei:
Rib0032 zei:
Ah kom Rib geef toe, sommigen reageren gewoon zo. En ja, ze zien er niet allemaal uit als een ferrari of lamborghini, maar dat is pakweg een Golf ook niet. Maar over het ene staan ze constant te kwijlen terwijl men bij de andere overdreven negatief reageert. Dat is niet het slachtoffertje uithangen maar gewoon een objectieve vaststelling.

Enja, over smaken valt niet te twisten maar je kan toch wel vaststellen dat er veel met oogkleppen op gereageerd wordt als men zelfs een LFA of GT86 al 'extreem lelijk onding' vindt, dat is gewoon overdreven. Ziekelijke en kinderachtige fanboy mentaliteit hier.

Nee, dat geef ik zeker niet toe. Kijk eens naar 'standaard' reacties onder VAG-producten. Hetzelfde gepiep en geween. Ik ben met je eens dat Toyota's/Lexi tegenwoordig niet vaak met luid gejuich onthaald worden, maar (in mijn net zo objectieve vaststelling) in mijn beleving is het merk hier enigszins zelf debet aan. Waar ik Toyota's tot pakweg 2005 best een tof merk vond, vind ik er momenteel echt niets aan en vind ik ze eigenlijk achterlopen bij andere merken. Ik snap dat dit niet tof is om te horen als liefhebber van een merk, maar ook Fords worden tegenwoordig nog maar nauwelijks met unaniem gejuich onthaald.

@Bimmert,
Het wordt nog eens wat! ;)

Ik vind de NX, zeker in het echt, erg gaaf. Druk maar wel in balans en sowieso met mooie verhoudingen. Maar dit... die C-stijl slaat echt nergens op

Rob0032 zei:
jv11 zei:
Rib0032 zei:

Nee, dat geef ik zeker niet toe. Kijk eens naar 'standaard' reacties onder VAG-producten. Hetzelfde gepiep en geween. Ik ben met je eens dat Toyota's/Lexi tegenwoordig niet vaak met luid gejuich onthaald worden, maar (in mijn net zo objectieve vaststelling) in mijn beleving is het merk hier enigszins zelf debet aan. Waar ik Toyota's tot pakweg 2005 best een tof merk vond, vind ik er momenteel echt niets aan en vind ik ze eigenlijk achterlopen bij andere merken. Ik snap dat dit niet tof is om te horen als liefhebber van een merk, maar ook Fords worden tegenwoordig nog maar nauwelijks met unaniem gejuich onthaald.

@Bimmert,
Het wordt nog eens wat! ;)
Hetzelfde gepiep en geween? Heb je die topics wel goed gelezen? Of ben je selectief blind?
En sorry, achterlopen? Ze pionierden hybride techniek en nu ook waterstof... En voor die laatste hebben ze de patenten vrij gegeven en op hybride techniek maken ze de meest geavanceerde hybrides. Maar goed, als jij 'achterlopen' bepaalt van het aantal gadgets in een auto of wel of niet mee doen aan downsizen dan vind ik dat nogal kortzichtig en jammer.

Ik vind het een mooie bak, is wel wennen voor de doelgroep want die heeft totaal geen smaak natuurlijk (X6, Q7).

Lexus RX 350
Lexus-RX_350-2016-800-03.jpg

Lexus-RX_350-2016-800-14.jpg

Lexus-RX_350-2016-800-16.jpg

Lexus RX 350 F Sport
Lexus-RX_350_F_Sport-2016-800-0c.jpg

Lexus-RX_350_F_Sport-2016-800-16.jpg

Lexus-RX_350_F_Sport-2016-800-1f.jpg

Lexus-RX_350_F_Sport-2016-800-25.jpg

Lexus-RX_350_F_Sport-2016-800-2b.jpg

Lexus RX 450h
Lexus-RX_450h-2016-800-06.jpg

Lexus-RX_450h-2016-800-16.jpg

Lexus-RX_450h-2016-800-1f.jpg

Lexus RX 450h F Sport
Lexus-RX_450h_F_Sport-2016-800-0d.jpg

Lexus-RX_450h_F_Sport-2016-800-02.jpg

Lexus-RX_450h_F_Sport-2016-800-10.jpg

Lexus-RX_450h_F_Sport-2016-800-11.jpg

Lexus-RX_450h_F_Sport-2016-800-14.jpg

Lexus-RX_450h_F_Sport-2016-800-15.jpg

Lexus-RX_450h_F_Sport-2016-800-19.jpg

Alle foto's: https://www.netcarshow.com/lexus/

Allemachtig, zelden zo'n afschuwelijk monster gezien. Wat een overdesigned hok zeg. Ook het interieur oogt niet zo hoogwaardig als de concurrentie en tamelijk rommelig voor een interieur dat juist redelijk rustig ontworpen is. Ik kan mij aardig inleven maar dat iemand dit echt mooi vind begrijp ik echt niet..

Ik was afgelopen zaterdag bij een presentatie van de RX450h in het Louwman museum en ik ben er absoluut niet van onder de indruk. Daar ook gesproken met mensen die in het vorige model rijden en dan schrik je van de gerealiseerde verbruikscijfers. En een SUV waar maar 2000 kg achter kan heb je sowieso weinig aan naar mijn mening. Het woord Utility wordt dan wel erg beperkt. Overigens, prima verzorgd en een geweldige entourage, daar mankeert het niet aan.

Genoeg mensen met een SUV die nooit een 2000+ kg aanhanger erachter hangen.

Dat klopt maar anderzijds is het SUV concept daarvoor wel bedoeld. Ik heb gereden met de vorige RX450h, vond het helemaal niks. die CVT niet, het gewicht van de auto niet....nee spreekt mij totaal niet aan. En dan 1:9 rijden...nou zo'n prestatie is dat niet.

Zeer positief overigens is de dealerorganisatie en de mensen die ik spreek zijn zonder uitzondering zeer plezierig, beschaafd en geinteresseerd. Punt is dat die hybride-techniek mij niet triggert....maar bijvoorbeeld een IS250 met zo'n zijdezacht lopende zescilinder of een LS met een V8 kan wel op mijn goedkeuring rekenen. Maar dat is inmiddels old school bij Lexus.

Ja oke, maar het SUV concept is ook bedoeld voor een licht offroad rijden, maar hoe vaak gebeurt dat?
Ik ben met je eens dat de RX voor een selecte doelgroep bestemd is. Misschien dat dat ook wel z'n kracht is? Persoonlijk vind ik de techniek wel mooi, maar ik snap het als mensen er minder mee hebben. Het moet je echt aanspreken.

jv11 zei:

Die c-stijl is eigenlijk het enige fraaie, en aparte zonder te extravagante te zijn (om het extravagant te zijn) wat de rest van de auto wel is.

Het is qua lijnvoering echt een Aziatische auto en dat spreekt mij totaal niet aan. Heel anders dan de vroegere LS400/LS430, die hadden iets van een S-klasse, A8 en/of van een Amerikaan, een heel ander verhaal dus.

Anderson zei:
jv11 zei:

Die c-stijl is eigenlijk het enige fraaie, en aparte zonder te extravagante te zijn (om het extravagant te zijn) wat de rest van de auto wel is.

Dit geloof ik niet.
C-stijl [size=x-small]fraai[/size] ???

Kom op, gimme mie a break!!
Dit is willekeur.
Dit is niets begrijpen van esthetiek (ik trouwens ook niet maar ah la),
Dit is het resultaat een gedrogeerde zeewierkweker die geblinddoekt wat lijnen trok!

Wel geinig: Die wielkasten. De 207 / 3008 kaasschaaf treatment vindt zowaar navolging!!

Treurig, maar echt waar: deze Lx design taal (aardappelsnijder grille etc) is succesvol. Er zijn landen waar dit prima verkoopt.

Jesse Van Es zei:
Anderson zei:
jv11 zei:

Dit geloof ik niet.
C-stijl [size=x-small]fraai[/size] ???

Kom op, gimme mie a break!!
Dit is willekeur.
Dit is niets begrijpen van esthetiek (ik trouwens ook niet maar ah la),
Dit is het resultaat een gedrogeerde zeewierkweker die geblinddoekt wat lijnen trok!

Wel geinig: Die wielkasten. De 207 / 3008 kaasschaaf treatment vindt zowaar navolging!!

Treurig, maar echt waar: deze Lx design taal (aardappelsnijder grille etc) is succesvol. Er zijn landen waar dit prima verkoopt.
Of de kieskeurige Europeaan weet niet wat hij wilt of hij blijft vastgeroest zitten in clichés dat hij alle Lexus/Toyota's per definitie lelijk moet vinden. Neen, voor sommige fanboys van (bepaalde) Europese merken zal Toyota/Lexus nooit goed kunnen doen.

[size=medium]Vanafprijs Lexus RX 450H minder dan 70.000 euro[/size]
[size=x-small]Autonieuws • 29 september 2015 • Tekst: Bob Kroese[/size]

Lexus heeft de vanafprijs van de nieuwe RX bekend gemaakt. De orderboeken zijn per direct geopend, bestellen kan vanaf net geen 70.000 euro.

Lexus zet de nieuwe RX 450h voor minimaal 69.990 euro in de prijslijst. Het nieuwe model wordt vanaf begin volgend jaar geleverd maar kan nu al besteld worden. Lexus levert de RX met één aandrijflijn, uiteraard hybride. De RX 450H heeft een vernieuwde 3.6 V6 benzinemotor en een elektromotor, samen goed voor 313 pk. Het theoretische verbruik is 5,3 l/100 km (1 op 18,8). De RX 450H mag een aanhanger tot 2.000 kilogram trekken.

De RX wordt verkocht in vijf verschillende uitvoeringen. De prijs van de topversie President Line is al bekend: 91.990 euro. Tussen de basis- en de topuitvoering zitten dan nog de Business Line, Luxury Line en F-Sport Line. Die laatste voegt sportieve elementen aan het ontwerp van de RX toe.

Exacte uitrustingsspecificaties hebben we nog niet, maar de basisuitrusting omvat in ieder geval vierwielaandrijving, een navigatiesysteem, automatische transmissie, adaptieve cruise control, privacy glass, LED-koplampen, elektrische stoelbediening en een alarm met hellingshoekdetectie.

Bron: https://www.autokopen.nl/autonieuws/2015/september/39382-vanafprijs-lexus-rx-450h-minder-dan-70-000-euro

Lexus RXL

2019-Lexus-RXL-3.jpg

2019-Lexus-RXL-1.jpg

2019-Lexus-RXL-2.jpg

2019-Lexus-RXL-21.jpg

2019-Lexus-RXL-7.jpg

2019-Lexus-RXL-8.jpg

2019-Lexus-RXL-19.jpg

2019-Lexus-RXL-20.jpg

2019-Lexus-RXL-9.jpg

https://4.bp.blogspot.com/-hdNClRBB6v0/Wh76hy5HopI/AAAAAAASi_M/LxKFov2cbUwRlMkFZBBGTfXZvRDC2sQVQCLcBGAs/s1600/2019-Lexus-RXL-13.jpg/img]

Info en alle foto's: https://www.carscoops.com/2017/11/2018-lexus-rxl-gives-rx-owners-third.html

Ik kan maar niet wennen aan die grill. Je bent bijna blij met die gele kentekenplaat in het midden van die muil. Dat is toch wel heel erg want die gele kentekenplaat is nu niet echt het toonbeeld van mooi.

Heeft Lexus de designer van de Ssangyong Rodius voor een ongekend hoog transferbedrag in dienst genomen......?
Waar ik de nieuwe Lexus Coupé een plaatje vind en die (ook daar net iets te) grote grill nog wel vind passen is dit gewoon een tranentrekker .....
En als je dan ook nog iemand, die dit design bekritiseert, ervan beschuldigt dat alleen maar te doen, omdat hij/zij alleen maar Duitse auto's mooi zou vinden, dan heb je werkelijk een heel bos Japans hout (van de plasticboom.....;)) voor je plaat......o_O

Ik ben ook geen fan van de RX, de Lexus NX vind ik dan wel heel gaaf. Dat deze zevenzitter RX L achteraf is ontworpen is 'm aan te zien.

UX, NX en RX, RXL, design disasters m.i. erg jammer, verkopen vallen ook tegen van deze modellen (met uitzondering van de UX want nog niet op de markt, maar eerste reactie op het ontwerp van de UX zijn bijna unaniem (zeer!) negatief. Dit terwijl nu juist met de LS en de LC een meer evenwichtige ontwerpstijl lijkt gekozen.

dca492, verkopen van die modellen vallen hier in NL tegen bedoel je? Je hebt ‘t niet over wereldwijde verkopen.

Arno zei:
dca492, verkopen van die modellen vallen hier in NL tegen bedoel je? Je hebt ‘t niet over wereldwijde verkopen.

Met name Europa, USA valt het mee hoewel de dealers hebben geschreeuwd om deze extra lange RX. In Canada zie je zeer veel RX'en..... .

Lexus spreekt mij echt niet aan. De LC is fantastisch, de NX klopt nog wel en de LS kan er mee door maar de rest is om te huilen. En meestal zijn de diverse knopjes in het interieur al een regelrechte afknapper. Ik vond juist het ingetogen (maar licht sportieve) van de oudere modellen wél geslaagd

m1by0hpb8ic3_480.jpg

m1fyhigbscsl_480.jpg

m1by0lqbtg9h_480.jpg

m1dywsub8plk.jpg

Als ik deze modellen zie kijk ik altijd even om! De reden waarom ik BMW steeds minder aantrekkelijk vind is vanwege de vele lijnen, gaten, plooien enz en Audi tegenwoordig meer aansprekende modellen maakt met behoudende lijnen

@Bird Nerd

Helemaal met je eens maar de verkopen worden gerealiseerd in Azië, Midden-Oosten en China, USA, daar houden ze van plooien, glimmers en edel kitsch. Vind persoonlijk de LS wel mooi en zeker de LC maar de RX niet om aan te gluren.

Ook de Duitse drie begaan de weg van druk design (Audi houdt zich nog in gelukkig), heel erg jammer allemaal, wordt er m.i. niet fraaier op.

Facelift

o8dyklabgjvj.jpg

n17ygbgbc3g2.jpg

f8qyjdqbbhb5.jpg

jyxyjw9bh6m4.jpg

nuoy219bjr64.jpg

9g6y35cbikw0.jpg

2i3yzn4bzgle.jpg

do7ybvnbwfox.jpg

[size=x-large]Lexus vernieuwt RX[/size]

Apple Carplay, Android Auto en betere rij-eigenschappen. Lexus grijpt Hemelvaartsdag aan om de RX, de grootste SUV in z’n Europese line-up, van een strakgetrokken koetswerk te voorzien. Ook op verschillende andere punten wordt de auto aangepakt. De huidige RX is de vierde generatie van het model en loopt in die vorm sinds 2015 mee. Niet zo gek dus dat Lexus het tijd vindt voor een facelift, al valt de RX qua uiterlijk nog niet uit de toon. Om te voorkomen dat dat toch gebeurt, geeft Lexus ‘m nu een nieuw front. Groot zijn de verschillen niet, maar wie de oude (boven) en nieuwe (onder) versie naast elkaar zet zal zien dat er strakkere, optisch bredere koplampunits zijn gemonteerd. Die lampen zijn voorzien van wat Lexus Bladescan-techniek noemt, een slimme dynamische grootlichtassistent. Ook de voorbumper is anders ingedeeld, net als de achterlichtunits. De vernieuwing geldt overigens niet alleen voor de reguliere RX450h (wit), maar ook voor de vorig jaar op de Nederlandse markt verschenen L-versie, een zevenzitter.

Nieuw
In het interieur zijn de verschillen zo mogelijk nog kleiner dan aan de buitenkant. Het belangrijkste nieuws is hier de komst van Android Auto en Apple Carplay, die het voor respectievelijk Android-telefoons en iPhones mogelijk maken om verschillende apps via het infotainmentscherm te bedienen. Ook het infotainmentsysteem zelf is echter gemoderniseerd. Daarbij wordt de ‘controller’ vervangen door het uit andere Lexus-modellen bekende touchpad en is het centrale scherm, als een aanvulling daarop, nu ook te gebruiken als touchscreen. Minder zichtbaar, maar wel belangrijk is dat de RX nu standaard is voorzien van een pakket maatregelen onder de naam Lexus Safety System +. Dat is vergelijkbaar met Toyota’s Safety Sense en bestaat uit de eerder omschreven koplampen, een rijstrookassistent en een automatische noodrem die onder meer voetgangers en fietsers goed moet herkennen. Lexus zegt dat ook de rij-eigenschappen van de RX naar een hoger plan zijn getild. Dat heeft het merk voor elkaar gekregen door de carrosseriestijfheid te verbeteren. Daarnaast zijn er andere schokdempers en is de besturing tegen het licht gehouden. Over wijzigingen aan de aandrijflijn rept het merk niet, dus is er nog steeds een hybridecombinatie met V6 aan boord die in totaal 313 pk op de been helpt.
https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/lexus-vernieuwt-rx/

Terug
Bovenaan