Renault Zoe (facelift @ pag. 8)

Geen idee of meneer Velthuis paranoïde is :confused: Hij schrijft normaal ;) Volgens mij is hij een aardige gast :) Ik denk wel dat er gelobbyd wordt en dat journalisten net mensen zijn die hun eigen merkvoorkeuren hebben. Dat laatste is niet te vermijden. Buiten de publiciteit hecht ik ook niet al te veel waarde aan de prijs.
 
De meerwaarde van de Octavia lijkt me nogal duidelijk. Je krijgt heel veel auto voor jouw geld. Maar om hem nu boven de Zoë te zetten... nee. De Skoda doet iets simpels, heel erg goed. De Zoë doet iets nieuws, goed.
 
Foto van de Zoe Next TWO:

2331407-renault-next-conducteur-ok-jpg_2022773.jpg


Deze Zoe zou in 2018 op de markt kunnen komen. Meest opvallende ontwikkeling is het volledig autonoom kunnen rijden (tot ca. 30 km/u), maar op de foto valt ook het donkere dashboard op, de totaal andere schermen en het feit dat er geen conventionele schakelhendel meer is, maar een middenarmleuning met knoppen.

2331408-renault-next-volant-deux-jpg_2022774.jpg


Aan de buitenkant geen echt opvallende verschillen. Camera onder de binnenspiegel, een radar in de gril en park-distance control sensoren in de voorbumper. En natuurlijk die heerlijke kleur! :wink: 8)

2331405-renault-next-camera-jpg_2022771.jpg


Uiteraard is dit nog maar een prototype, maar het toont aan in welke richting de opvolger de Zoe heen gaat.
 
sinds kort hebben we een zoé als aflosauto (pic), gisteren kon ik er voor het eerst een paar honderd meter mee rijden. wat een gaaf ding (y)
 
In Frankrijk wordt het maandelijkse accu-lease-bedrag van de Zoé gehalveerd.
Wat scheelt dat? E 40 p/m?
 
De bedragen voor de accuhuur wijzigen niet, wel komt er een nieuw contract voor mensen die minder / weinig willen rijden. Als je minder dan 1250 km per maand rijdt en totaal niet meer dan 5000 km per jaar, dan betaal je € 49,- per maand. Niet bekend is of dit contract ook in Nederland aangeboden gaat worden.
 
Je leest het bijna nergens, maar toch een leuke aanbieding:
Ter gelegenheid van de eerste verjaardag van de Renault Zoe leveren de dealers tijdelijk standaard met laadpunt t.w.v. € 1.209,- incl. BTW.

De Renault Zoe is jarig en trakteert ter gelegenheid daarvan nu tijdelijk met een GRATIS Z.E Ready 1.2 wallbox (1x16A / 3,7kw) inclusief installatie ter waarde van € 1.209,- incl. BTW. bij aanschaf van een nieuwe Renault ZOE.

Dit aanbod is geldig voor particulieren- en klein zakelijke aanschaf tot en met 31 augustus 2014.
 
In NL zitten we nu op 600 Zoé's.
Benieuwd wanneer de '1000' wordt aangetikt

(dat aantal had natuurlijk allang bereikt moeten zijn)
 
Carfanatic zei:
sinds kort hebben we een zoé als aflosauto (pic), gisteren kon ik er voor het eerst een paar honderd meter mee rijden. wat een gaaf ding (y)

Goed bezig, Arriva(y)

Hopelijk kijken de 'collega' van Connexxion.. Kunnen die MB Sprinters DC er een keer uit..

Bij Syntus Gelderland hebben ze recent een vloot Ibiza ST's voor dat doel aangeschaft.. Jammer..

-------------

Leuk, die verjaardag van de ZOE en de actie. Zeker in combinatie met publiek-privaat laden.. de wallbox aan de muur naast de deurbel;)
 
JP2010 zei:

Is dat wel slim?
Slim om je vingerafdruk publiekelijk te maken?

Denk aan biometrische pasje, ID's, security.

Je maakt een pic, verkleint 'm, prutst wat met papier of kunststof, schaft een 3-D printer aan et voila.
Vervolgens wandel je Renault's zwaar beveiligde R&D binnen, jat het portfolio aan toekomstige modellen, en een zwik sleutels en rijdt vervolgens in de Scenic opvolger het terrein af.

Hongerige Chinezen geven je een koffer poen, jij geeft hunnie de data stick en sleutels.
Je eindigt bij de Open AW Dag in Lelystad en geeft de aanwezigen een rondje.

Ik zeg: "win, win".

Edit: miste een '.' (een punt. ;))
 
Inderdaad, daarnaast lijkt me dit vingerafdruk iconisch. Dus wellicht dan wel gebaseerd op de vingerafdruk van de designer, maar uitvergroot en niet in detail gelijkend. :)
 
Yellow Cab zei:
Lijkt me geen volledige vingerafdruk. Te weinig informatie dus om ondeugende dingen mee te doen.

Tuurlijk. Mee eens. Wist ik toen ik bovenstaande schreef.
Maaar hè, vrijdagmiddag, mag het ff?? :) ;)
 
[size=x-large]Renault annonce une nouvelle Zoé pour le Printemps prochain[/size]

Les - toujours rares - modèles de voitures électriques actuellement sur le marché sont clairement voués à évoluer. Les technologies étant encore jeunes, elles s'améliorent avec le temps. Renault vient ainsi de dévoiler plusieurs innovations et évolutions techniques, dont un nouveau moteur, destinés à ces futurs véhicules.

Au Printemps 2015, le constructeur français équipera ainsi sa Zoé, devenant par là-même Zoé ZE, de ce tout nouveau moteur, lequel sera désormais fabriqué dans l’usine de Cléon et alimenté par des batteries plus performantes, produites à Flins. Malgré des caractéristiques identiques (65 kW, 88 ch, et 220 Nm couple), il est plus efficient que l’actuel, tout en étant 10% plus compact, en offrant une meilleur autonomie et en mettant moins de temps lors de la recharge.

Et la Zoé ne sera pas le seul véhicule à bénéficier de ces nombreuses innovations. En vérité, ce sont tous les modèles nommés ZE qui en tireront parti. Le Kango ZE en profitera par exemple plus tard dans l’année.

Sans être véritablement impressionnantes, ces avancées techniques devraient être plutôt bénéfiques, aux voitures comme aux conducteurs. Espérons maintenant que les tarifs ne soient pas (trop) impactés. Affaire à suivre donc!

https://www.gizmodo.fr/2014/12/28/renault-nouvelle-zoe-printemps-prochain.html
 
Dit bericht gaat over een nieuwe compactere en zuinigere motor. Niet over de autonome versie. :)
 
JP2010 zei:
[size=x-large]Renault annonce une nouvelle Zoé pour le Printemps prochain[/size]

Les - toujours rares - modèles de voitures électriques actuellement sur le marché sont clairement voués à évoluer. Les technologies étant encore jeunes, elles s'améliorent avec le temps. Renault vient ainsi de dévoiler plusieurs innovations et évolutions techniques, dont un nouveau moteur, destinés à ces futurs véhicules.

Au Printemps 2015, le constructeur français équipera ainsi sa Zoé, devenant par là-même Zoé ZE, de ce tout nouveau moteur, lequel sera désormais fabriqué dans l’usine de Cléon et alimenté par des batteries plus performantes, produites à Flins. Malgré des caractéristiques identiques (65 kW, 88 ch, et 220 Nm couple), il est plus efficient que l’actuel, tout en étant 10% plus compact, en offrant une meilleur autonomie et en mettant moins de temps lors de la recharge.

Et la Zoé ne sera pas le seul véhicule à bénéficier de ces nombreuses innovations. En vérité, ce sont tous les modèles nommés ZE qui en tireront parti. Le Kango ZE en profitera par exemple plus tard dans l’année.

Sans être véritablement impressionnantes, ces avancées techniques devraient être plutôt bénéfiques, aux voitures comme aux conducteurs. Espérons maintenant que les tarifs ne soient pas (trop) impactés. Affaire à suivre donc!

https://www.gizmodo.fr/2014/12/28/renault-nouvelle-zoe-printemps-prochain.html

En in het Nederlands is dat...
 
Ivanov zei:
JP2010 zei:
[size=x-large]Renault annonce une nouvelle Zoé pour le Printemps prochain[/size]

Les - toujours rares - modèles de voitures électriques actuellement sur le marché sont clairement voués à évoluer. Les technologies étant encore jeunes, elles s'améliorent avec le temps. Renault vient ainsi de dévoiler plusieurs innovations et évolutions techniques, dont un nouveau moteur, destinés à ces futurs véhicules.

Au Printemps 2015, le constructeur français équipera ainsi sa Zoé, devenant par là-même Zoé ZE, de ce tout nouveau moteur, lequel sera désormais fabriqué dans l’usine de Cléon et alimenté par des batteries plus performantes, produites à Flins. Malgré des caractéristiques identiques (65 kW, 88 ch, et 220 Nm couple), il est plus efficient que l’actuel, tout en étant 10% plus compact, en offrant une meilleur autonomie et en mettant moins de temps lors de la recharge.

Et la Zoé ne sera pas le seul véhicule à bénéficier de ces nombreuses innovations. En vérité, ce sont tous les modèles nommés ZE qui en tireront parti. Le Kango ZE en profitera par exemple plus tard dans l’année.

Sans être véritablement impressionnantes, ces avancées techniques devraient être plutôt bénéfiques, aux voitures comme aux conducteurs. Espérons maintenant que les tarifs ne soient pas (trop) impactés. Affaire à suivre donc!

https://www.gizmodo.fr/2014/12/28/renault-nouvelle-zoe-printemps-prochain.html

En in het Nederlands is dat...

In een notendop dat Renault in de lente 2015 met wijzigingen op de Zoe komt, met name technisch. Nieuwe motor met dezelfde prestaties, maar zuiniger en compacter met een grotere actieradius en een kortere laadtijd. De techniek blijft niet alleen aan de Zoe voorbehouden, maar de andere ZE modellen zullen er ook van profiteren, de Kango ZE bijvoorbeeld later in 2015. De verwachting is dat de prijzen vergelijkbaar zullen blijven.
 
s velthuis zei:
Ivanov zei:
JP2010 zei:
[size=x-large]Renault annonce une nouvelle Zoé pour le Printemps prochain[/size]

Les - toujours rares - modèles de voitures électriques actuellement sur le marché sont clairement voués à évoluer. Les technologies étant encore jeunes, elles s'améliorent avec le temps. Renault vient ainsi de dévoiler plusieurs innovations et évolutions techniques, dont un nouveau moteur, destinés à ces futurs véhicules.

Au Printemps 2015, le constructeur français équipera ainsi sa Zoé, devenant par là-même Zoé ZE, de ce tout nouveau moteur, lequel sera désormais fabriqué dans l’usine de Cléon et alimenté par des batteries plus performantes, produites à Flins. Malgré des caractéristiques identiques (65 kW, 88 ch, et 220 Nm couple), il est plus efficient que l’actuel, tout en étant 10% plus compact, en offrant une meilleur autonomie et en mettant moins de temps lors de la recharge.

Et la Zoé ne sera pas le seul véhicule à bénéficier de ces nombreuses innovations. En vérité, ce sont tous les modèles nommés ZE qui en tireront parti. Le Kango ZE en profitera par exemple plus tard dans l’année.

Sans être véritablement impressionnantes, ces avancées techniques devraient être plutôt bénéfiques, aux voitures comme aux conducteurs. Espérons maintenant que les tarifs ne soient pas (trop) impactés. Affaire à suivre donc!

https://www.gizmodo.fr/2014/12/28/renault-nouvelle-zoe-printemps-prochain.html

En in het Nederlands is dat...

In een notendop dat Renault in de lente 2015 met wijzigingen op de Zoe komt, met name technisch. Nieuwe motor met dezelfde prestaties, maar zuiniger en compacter met een grotere actieradius en een kortere laadtijd. De techniek blijft niet alleen aan de Zoe voorbehouden, maar de andere ZE modellen zullen er ook van profiteren, de Kango ZE bijvoorbeeld later in 2015. De verwachting is dat de prijzen vergelijkbaar zullen blijven.

Ok, dank je wel (y)
 
[size=medium]Renault Zoe met nieuwe motor niet duurder[/size]
[size=x-small]Autonieuws • 13 mei 2015 • Tekst: Bob Kroese[/size]

Renault heeft de prijs bekend gemaakt van de Zoe met nieuwe, efficiëntere elektromotor. De vanafprijs bedraagt 20.990 euro, exclusief de batterijen.

Renault start met de verkoop van de Zoe met nieuwe elektromotor. Die heeft als belangrijkste voordeel de verbeterde actieradius. In theorie komt de Zoe met de nieuwe motor 240 kilometer ver op een acculading, in de praktijk is dat zo’n 170 kilometer. Dat is 20 kilometer meer dan met de oude motor.

Renault blijft de oude motor gewoon leveren, want deze heeft in tegenstelling tot de nieuwe krachtbron een snellaadfunctie. In 30 minuten kan de accu voor 80 procent worden volgeladen via een snellader, de Zoe met de nieuwe R240-motor doet daar twee keer zo lang over. Opladen aan regulier stopcontact duurt met de nieuwe motor juist drie uur korter.

De Zoe kost met de nieuwe elektromotor 20.990 euro. Wil je toch de 'oude' motor – die met 65 kW (88 pk) hetzelfde vermogen levert – dan betaal je een meerprijs van 500 euro. De prijzen van batterijhuur blijven ongewijzigd, vanaf 79 euro per maand.

Bron: https://www.autokopen.nl/autonieuws/2015/mei/38598-renault-zoe-met-nieuwe-motor-niet-duurder
 
[size=x-large]Renault says new motor will cut EV losses[/size]


Nick Gibbs
Automotive News Europe
June 24, 2015 06:01 CET
CLEON, France -- Renault’s losses on electric car sales will be reduced after the automaker introduced a version of its Zoe subcompact EV powered by a motor built inhouse, said Vincent Carre, the automaker's head of sales and marketing for EVs.

The Zoe is Renault’s best-selling EV. The company has just started sales of a version powered by a motor developed by its engineers that replaces a motor supplied by Continental. The new motor and its optimized battery combined to increase the Zoe’s range by 30km to 240km (149 miles).

The motor, dubbed the R240, costs less to build than the Continental Q210 unit, Carre said at event at Renault’s engine factory here that builds the new powerplant.

Renault sold 4,653 Zoes in Europe in the first four months, up 153 percent, according to market researcher JATO Dynamics. Last year European sales of the car were 11,005. Carre said the new motor option will help boost Zoe sales by 50 percent in 2016 compared with this year.

Also helping Zoe sales is a 10,000-euro bonus offered by the French government to encourage owners of diesel cars more than 13 years old to buy a new electric car.

Renault does not break out EV profitability but Carre said the company is “clearly not making money” on electric cars. Cutting production costs for the Zoe is important for profitability and also because some governments are reducing incentives to EV buyers, he said.

Renault does not use the same electric motor in the Zoe that Nissan uses for its Leaf EV because Nissan’s motor was not available to Renault when it started design of the Zoe eight years ago, Bertrand Largy, head of development for electric powertrains and batteries, told Automotive News Europe.

Renault will make its new motor available to Nissan, he said. He did not say whether Nissan plans to use the R240.

Largy said one reason the R240 is cheaper to build is because it does not use magnets, which are commonly found in electric motors and use expensive rare-earth materials.

Renault engineers succeeded in cutting the R240 motor’s size by 10 percent compared with the Q210 without sacrificing performance, the company said in a statement.

Largy said a battery in an EV costs more to produce than the motor but the motor's cost was “still significant.”

Renault will continue to sell a Zoe with the Continental motor. Customers for that model will pay 500 euros more for the Continental version because it is compatible with quick chargers, unlike the R240.

Higher alliance EV sales

Renault and its alliance partner Nissan have invested 4 billion euros [$4.5 billion] in developing electric cars since announcing in 2012 a goal of selling 1.5 million EV sales by the end of this year. The two automakers have sold 250,000 EVs since the Leaf, the alliance's first EV launched, Renault-Nissan said in a statement Wednesday.

Nissan has sold 185,000 electric vehicles globally since December 2010 when the Leaf went on sale, with the U.S. as the Leaf's top market, accounting for 80,000 sales; Japan No. 2 with about 53,500 units; and Europe No. 3 with a volume of about 41,500. Other markets accounted for the remaining 10,000 units.

Renault has sold 65,000 electric vehicles since its first model, the Kangoo Z.E., launched in October 2011.

Through May, the alliance's global EV sales were 31,700, up nearly 15 percent over the same period of last year, the statement said. Its EV sales in 2014 were just over 200,000.

https://europe.autonews.com/article/20150624/ANE/150629995/renault-says-new-motor-will-cut-ev-losses
 
Twee interessante nieuwtjes m.b.t. de Renault ZOE:

1) Stukje tekst gekopieerd uit de aankondiging van Renault betreffende de Autoshow van Geneve:

- ZOE Swiss Edition, an upmarket version of Renault’s all-electric city car, further asserts the company’s supremacy as European number-one in electric vehicles.

Ik ben erg benieuwd wat precies dat upmarket in gaat houden? Lederen bekleding? LED verlichting? CSS lader? R-link2? Head-up-display? Stoelverwarming? Automatische Cruise Control? Of misschien wel allemaal?

En of zo'n "Swiss Edition" ook naar andere landen gaat komen natuurlijk.

Bron: https://media.renault.com/global/en-gb/r ... iaid=75635

2) Renault heeft in Frankrijk een enquête onder ZOE bezitters rondgestuurd, waarin gevraagd wordt of ze bereid zijn te betalen voor een accu upgrade. Renault wil weten of de huidige ZOE bezitters voor een accu die een reëel rijbereik van 300 km garandeert (= ca. het dubbele) een hoger huurbedrag voor het accupakket willen betalen. Of dat ze bij de vervanging een bedrag (€ 5.000,- wordt genoemd) in een keer willen betalen. Een opmerkelijke vraagstelling, maar wel een concreet bewijs dat men zo dus inderdaad ZOE's overweegt te upgraden.
Bron: This is what Renault is asking their customers.
Current Zoe’s drivers are being asked by email to say how much are they willing to pay to get a bigger battery that will give a 300 km real range.
Read more...
 
Renault moet klantvriendelijker worden bij het beschikbaar stellen van de Zoé.

Dit accu gedoe is prijzig, verwarrend en weinig 'customer-centric'.

Zonde, want "toch eens een EV doen? " ligt steeds vaker op de tong van autokopers.
De Zoé passeerde in 2015 de Leaf als Europa's meest gekochte EV.
Om de interesse nog groter te maken moet Laurens + team de Zoé wat aanpassen.

De VW Up gaf het goede voorbeeld.
De facelift is gering, maar maakt de grille plots meer onderscheidend.
 
Ik snap de constructie van de lease van accupacks. Maar die heeft een looptijd toch? Stop er bij verlenging gewoon dat grotere pack in. Word iedereen blij van. En het zet de Zoe nog meer op de kaart in combi met de lease als de oplossing als je een EV wilt kopen.
 
Valt natuurlijk een beetje in het niet bij al het Geneve nieuws en bovendien vooralsnog exclusief voor Zwitserland (maar wel een voorbode voor een nieuwe topversie voor Q4-2016 aldus het persbericht). De Zoe Swiss Edition limited.

Verkrijgbaar in een nieuwe kleur Yttrium Grey. Voorzien van specifieke 16" lichtmetalen velgen. Het interieur kent een nieuwe kleurstelling, waarbij de deurpanelen, de R-link omlijsting, ventilatieopeningen en de voorkant van het dashboard nu in Fumé Grey zijn uitgevoerd. Tot nu toe was dat allemaal wit (Life en Zen uitvoering) of zwart (Intens uitvoering). Verder wordt het interieur voorzien van zeer hoog kwaliteit leer. Renault noemt een speciale behandeling waardoor het leer zachter en natuurlijke aanvoelt. Ook benadrukt men dat voor de behandeling van het leer slechts de helft van de vernis en chemische stoffen gebruikt worden ten opzichte van normale lederen interieurs. En men claimt kwalitatief zeer goed en fraai stikwerk. Ook nieuw is dat de voorstoelen zijn in drie standen te verwarmen zijn en de verstelbare lendensteun voor de bestuurder. En in tegenstelling tot de overige Zoe versies is ook de handremhendel nu met leer bekleed.

76236_1_5.aspx


75977_1_5.aspx


Om extra van de stilte in een elektrische auto te kunnen genieten, krijgt deze ZOE ook nog een audio update in de vorm van het bij Renault welbekende Bose systeem. En tenslotte kunnen bij deze Zoe de buitenspiegels elektrisch ingeklapt worden.
 
Jammer dat ze een bijpassende armsteun zijn vergeten. Die kun je voor de 'normale' versies wel bestellen (accessoire) en biedt erg veel extra comfort vind ik.
 
Renault15.17 zei:
Jammer dat ze een bijpassende armsteun zijn vergeten. Die kun je voor de 'normale' versies wel bestellen (accessoire) en biedt erg veel extra comfort vind ik.

Over armsteunen gesproken, die had de dame ter hoogte van Breda op de A27 om 10.15 vanmorgen niet nodig:
regen, wind, trucks, alles reed 90 tot 100 km.

Komt een rappe juf in een .......... Zoé langs stuiven, dik 130! Leuk gezicht.
Die Zoé bedoel ik, niet die juf.
 
De ZOE haalt vanaf nu 400 km (NEDC cyclus)!
De nieuwe ZOE R90/Q90 worden geleverd met een nieuw 41 kWh accupakket, Z.E. 40 genaamd en wordt leverbaar met zowel de Continental (voorheen Q210, nu Q90) als Renault motor (R90, tot nu toe R240). Met een nieuwe instapversie "Entry" die nog wel het 22 kWh pakket behoud (R75). En tevens een nieuwe topmodel welke "Bose" gaat heten.

1-renault-zoe-1500x781.jpg



Het accupakket kun je nog steeds huren, maar kopen behoort nu ook tot de mogelijkheden. Meerprijs voor het accupakket: € 7.900,-

Zie: https://media.renault.nl/mediabericht/renault-zoe-nieuwe-z-e-40-batterij-400-km-actieradius-nedc/

NB het bijschrift bij de afbeelding verklapt dat Renault het heeft over "fase 1 modeljaar 2017"
 
Bij deze rijschool krijg je alvast een les in een Zoé.
https://dewiezer.nl/nieuws/zakelijk/rijschool-dofferhoff-eerste-met-elektrische-auto-gehele-regio
 
Rijscholen met een ZOE ken ik inderdaad meer. En met het nieuwe accupakket en zo'n 280-300 km echt praktijk rijbereik is de elektrische auto mijns inziens voor bijna iedereen prima bruikbaar. Ik denk dat we de ZOE nu toch meer gaan zien in het straatbeeld. (y)
 
Een van de twee nieuwe kleuren staat op de beursvloer in Parijs, rouge intense:

Renault-Zoe-ZE-40-Paris-show.jpg


Het grootste nieuws is natuurlijk de 41 kWh accu waarmee in de zomer een rijbereik van 300 km haalbaar zou moeten zijn. In de winter, zo geeft Renault aan is dat dan nog circa 200 km. Wel goed dat Renault dat ook vermeld naast de weinig reeele NEDC waarde.

Maar een wat minder in het ook springende wijziging is te zien op de volgende foto. Ik krijg bij mijn huidige ZOE bij langere ritten altijd pijn aan mijn linker elleboog omdat de armsteun op/in het portier zo keihard is. De 2017 ZOE's krijgen nu ook een beklede armsteun op de portieren (behalve de Life versie).

00113355 by Dave Vrijaldenhoven, on Flickr
 
Op de Parijse Salon werd iedere 6 minuten een Zoé verkocht.

Da's 10 per uur.
Da's 100 per dag.
Da's 1000 in totaal.

Meest verkochte model van de hele beurs.
(wel een beetje een natte vinger schatting, lijkt mij)

https://group.renault.com/actualites/blog-renault/le-mondial-de-lauto-2016-ferme-ses-portes-zoe-n1-des-ventes-de-renault/
 
Volgens mij heeft Renault iedere 6 minuten een auto verkocht op de Mondial. En het best verkochte model was de ZOE. Zo lees ik het althans.
 
Ah.. is de Mondial dan toch ook een verkoopbeurs? ;)

Wel, begin volgend jaar maar om de 5 minuten een Renault verkopen op de Salon in Belgie?
:cool:
 
Renault15.17 zei:
En dan liefst allemaal ZOE's. ;)(y)

Eh, denk niet dat daarmee de aandelen van Mitsubishi mee betaald kunnen worden. ;)

Voor de luchtkwaliteit van de stad Brussel lijkt het mij wel een goede actie.
 
Het wordt tijd dat er op de Zoé en al die andere Alfa 156 na-apers een klink op het achterportier komt.
Alfa zelf had al met de opvolger van de 156 in de gaten dat het niet handig en niet echt esthetisch was.
 
Renault15.17 zei:
Volgens mij heeft Renault iedere 6 minuten een auto verkocht op de Mondial. En het best verkochte model was de ZOE. Zo lees ik het althans.

Eens R255!(y)
De info staat in een apart vakje, de kop van dat vakje was Zoé, dus tegen middernacht heb ik iets te snel een verband gelegd.;)
 
Terug
Bovenaan