Officieel: Nissan NV200

Gepost door Carfanatic 
Anonieme bezoeker
Re: Officieel: Nissan NV200
16-11-2009 20:29
Niet verkeerd.
Alleen de achterkant en de wielen ogen wel erg smalletjes.
Voor de rest ziet hij er wel stoer uit.
Getuige de Nederlandse website van Nissan zal binnenkort de Evalia worden toegevoegd aan het gamma, die het moet opnemen tegen de personenwagenversies van de Kangoo, Doblò/Combo, Berlingo/Partner en Caddy.

Rijtest: [www.auto-news.de]







In Duitsland is de standaarduitrusting voor zo'n omgebouwde bestelauto erg riant:

Grundpreis: 19.480 Euro
Ausstattungen Preis in Euro
ABS Serie
ESP Serie
Airbag Fahrer Serie
Airbag Beifahrer Serie
Seitenairbags vorn Serie
elektr. Fensterheber vorn Serie
elektr. verstellbare Außenspiegel Serie
Klimaanlage Serie
Zentralverriegelung mit Fernbed. Serie
Bildschirmnavigation 700
CD-Radio Serie
MP3 800
Metalliclackierung 350
Leichtmetallfelgen Serie
Sitzhöheneinstellung Serie
Tempomat 700
Nebelscheinwerfer Serie

Optionale Einzelsitze für die dritte Sitzreihe 800
Sitzheizung vorne Serie
Regensensor Serie
Keyless-Go Serie
Rückfahrkamera Serie

In Duitsland zijn er drie motoren: een 1.6 16V met 81 kW/110 pk en een 1.5 dCi met 66 kW/90 pk en 81 kW/110 pk. De Evalia is er zowel als vijf- als zevenzitter.
Toen de NV200 net uitkwam, leek het een redelijk grote bus die de Primastar zou vervangen.
Maar hoe vaker ik hem zie, hoe kleiner hij wordt.
Ik zag hem vandaag naast een oude Fiat Doblo rijden en ze leken beide even groot.
Nu is het wel duidelijk dat de NV200 qua prijs in de kleinste klasse valt, maar qua formaat loopt hij ook niet meer voor.
In de testen gaat de nieuwe Fiat Doblo aan de leiding.
Toch denk ik dat vanwege de hogere bouw de NV200 meer ruimte biedt dan een bestelauto met een lange personenwagen-neus.
@GT

Dat komt dat deze NV200 op de basis staat van de Logan MCV van Dacia/Renault. de MPV en Ludospace die in 2012 komen zullen nog meer overeenkomsten hebben met die NV200
Mitsubishi Delica D:3









Delica familie: Delica D:5, Delica D:3 (Nissan NV200 Vanette-kloon) en Delica D:2 (Suzuki Solio-kloon)



Meer foto's: [car.watch.impress.co.jp]

Delica Van







Meer foto's: [car.watch.impress.co.jp]
16 foto's: [www.carview.co.jp]
Re: Officieel: Nissan NV200
06-10-2011 19:30
Dus alleen de Delica D:5 is een eigen ontwerp? nut smiley
Nissan Evalia nieuwe personenbus

Nissan voegt de Evalia toe aan de catalogus. Dat is de personenuitvoering van de NV200 bestelauto. Hij is bedoeld voor ondernemers of grote gezinnen met een krap budget. De prijzen zijn bekend.
Nissan brengt van de NV200 bestelauto ook een personenversie uit. Die is Evalia gedoopt en te koop met vijf of zeven zitplaatsen. Als alle zeven zitplaatsen zijn geïnstalleerd kan er nog vijfhonderd liter bagage mee. Met alle zitplaatsen neergeklapt, is er een bestelautowaardige 2.900 liter laadruimte. De bus heeft een lengte van 4,40 meter, is 1,70 meter breed en 1,86 meter hoog. De wielbasis is 2,73 meter.

De Evalia is te koop met een 100 pk 1,6-liter motor. Die is voorzien van een handgeschakelde vijfbak en stoot 169 gr/km uit. Het gemiddelde verbruik is 7,3 liter op 100 km. Als Visia kost die 19.564 euro en de luxer aangeklede Acenta is 21.013 euro. Vervolgens is er de 1,5-liter dCi met 90 of 110 pk. Die eerste heeft een gemiddeld verbruik van 5,3 liter op 100 km en een uitstoot van 123 gr/km. De prijs voor de Visia is 23.358 euro en de Acenta is 24.707 euro. Bij de 110 pk versie lopen verbruik en uitstoot op tot 5,5 liter en 144 gr/km. De krachtigste diesel is er alleen als Acenta voor 26.000 euro.

Standaard is de Evalia voorzien van onder meer Isofix-aansluiting voor kinderzitjes, bumpers in carrosseriekleur, donker getinte achterramen, stalen 14 inch wielen, een radio/cd-speler met usb-aansluiting, elektrische ramen aan de voorzijde en centrale deurvergrendeling met afstandbediening. De Acenta doet naar nog eens verwennerijen als een zogeheten i-Key, achteruitrijcamera, handmatige airco, licht- en regensensor en cruise control bovenop.





autoweek.nl
Waarom zou je deze nemen in plaats van een Kangoo? Van de 'nieuwe' Kangoo is geen Nissanzusje meer zeker?
Omdat deze nog groter is?
De NV200 is de opvolger van de Nissan versie van de Kangoo.
Quote
Bentley Arnage
Omdat deze nog groter is?

Hij is langer en hoger, echter ook smaller. Daarbij is de bagageruimte minder en de prijs hoger.
Qua laadruimte is de NV200 de grootste in zijn klasse, op de verlengde Fiat Doblo na.
Quote
---GT---
Qua laadruimte is de NV200 de grootste in zijn klasse, op de verlengde Fiat Doblo na.

Excuses, je hebt gelijk. Ik heb het verkeerd onthouden, de Kangoo Family heeft 2866 liter tegenover 2900 van deze Nissan.
Ik vind de lengte van een laadruimte belangrijker dan de breedte ervan.
Liever ruim 2 meter lengte zodat je er in kunt slapen, of lange dingen kunt vervoeren, dan een kortere bredere laadruimte waar je dat niet mee kunt.
FedEX to trial the Nissan NV200 EV prototype in London

The trial of Nissan's NV200 EV prototype by Japan Post last summer must have had some amount of success as the all-electric van is now poised to take on the streets of London, England. This time around, it will be rocking the colors of the courier FedEx as it begins a two-month stint of package schlepping.

Performance specs for the prototype have not been released, but since it does use the same 80-kW motor and 24-kWh battery drivetrain as the Nissan Leaf, it likely puts up slightly lower acceleration and range numbers than the consumer hatchback. FedEx Express already has a few EVs operating in London – its world-wide electric fleet now totals 48 vehicles – and so it should be able to take advantage of quick-charging opportunities through the day as needed.

Nissan will continue these trials in other locations in 2012 including, we presume, the United States. Likewise, we imagine the company will eventually offer an electric version for sale, though if they do, we hope they can bump the energy storage up to, say, 35 kWh and thereby increase its utility as a commercial vehicle. Official press release awaits after the break.







Bron: [www.green.autoblog.com]
2012 Nissan NV200
The Smallest NV Joins the Team

Nissan is going big in the commercial van market, but now its NV lineup is getting a little smaller -- at least in size, that is. The 2014 Nissan NV200, which is getting its coming out party at the 2012 Chicago Auto Show, is joining its gargantuan NV1500, NV2500, and NV3500 siblings in the NV lineup.

The announcement shouldn't come as a surprise. Nissan first started rolling out its commercial vehicle aspirations in 2009. While most media outlets were fixated on the big, Titan-based full-size product developed specifically for North America, Nissan officials were hinting the small NV200 (also known as the Vanette), which was concurrently launching in overseas markets, could find its way stateside in the future. That possibility grew even stronger last year, when a modified version of the NV200 was selected by New York City as the successor to the Ford Crown Victoria taxi.

Unlike its larger siblings, the NV200 lives up to the compact van moniker Nissan calls out in its press materials. In fact, it's actually built on a modified version of Nissan's B-segment architecture, which underpins other Nissan small cars like the Juke, Cube, and Versa hatchback. NV200s still utilize MacPherson-type struts up front, although the torsion beam rear suspension is ditched in favor of leaf springs in order to boost payload to an estimated 1500 pounds.

North American NV200s are relatively compact, but they will be slightly larger than those sold in other corners of the globe. For instance, the 115.2-inch wheelbase is about 2.6 inches longer than in other markets. Overall length, at 186.2 inches, is about 7.9 inches longer than before. That stretch pays dividends not only for the NV200's livery aspirations, but also for commercial clients. Nissan says there's roughly 123 cubic feet of cargo space behind the front seats; though exact cargo dimensions have yet to be announced, the automaker says there's enough space between the wheel wells to lay a standardized 40-by-48-inch cargo pallet.

Although NV200s are offered with a wide variety of engine choices (including a few frugal diesel options), those sold in our market will be locked down to a single powerplant and transmission. Power comes courtesy of a sixteen-valve, DOHC 2.0-liter I-4, similar to that offered in most Sentra models. Nissan's preliminary specifications suggest the engine may be slightly detuned to about 135 hp and 145 lb-ft of torque. As is the case in so many of Nissan's B-segment offerings, that power is sent to the front wheels by way of a continuously-variable transmission.

Nissan's larger NV vans drew praise for a functional cargo area and a renewed focus on the driver, and it appears the NV200 may follow suit. Dual sliding side doors are standard, as are 40/60 split-opening rear doors that open as far as 180 degrees. Integrated mounting points in the body structure facilitate installing shelves and racks, while floor-mounted tie-downs provide anchor points for securing cargo. Nissan touts the functionality of a low load floor; if similar to European-spec NV200 models, expect liftover to be around 20 inches.

Up front, the driver is treated to an upright seating position, along with a six-way, manually adjustable bucket seat (the passenger seat is only adjustable in four ways). A tall center console provides two cup holders, storage for a laptop and hanging file folders, a pen/pencil tray, and -- if so equipped -- a second 12-volt power outlet. The passenger seat can fold flat to serve as a work surface, and also hides a pull-out storage bin beneath its cushion. Power windows; anti-lock brakes; and front, side, and side curtain airbags are standard on all models. The upgraded SV trim adds niceties like keyless entry, cruise control, a rear cargo floor mat, and wheel covers. Depending on the trim level, buyers can add optional extras including body-colored bumpers, Bluetooth hands-free phone connectivity, a navigation system, XM satellite ratio, and a back-up camera.

Nissan's correct in suggesting the compact cargo van market -- in North America, at least -- is a relatively new segment that's growing quickly, but it's far from the lone contender in the market. Ford's Transit Connect, which arrived on our shores in 2009, is currently one of the only players in the segment, but Chrysler's Ram brand did recently announce it would sell a version of the Fiat Doblo -- a similar-sized commercial vanlet -- by 2013 at the latest.

Though the NV200 may soon be afloat in a sea of similar competitors, expect what you see here to remain just the tip of the iceberg. The taxi-ready variant is expected to hit New York streets by 2014, and Nissan's also hinted that an electric version, powered by the same driveline used in the electric Leaf hatchback, could likely go into production in the near future. For now, the cargo van is simply the first step in Nissan's big plan for small vans. Production should begin in Cuernavaca, Mexico, later this year with deliveries beginning in early 2013.











Bron: [www.motortrend.com]
Ze hebben net als bij de NY taxi een stukje tussen de cabine en de laadruimte gelast.
Was de NV200 anders niet ruim genoeg voor de Amerikaanse markt?
Mooier wordt hij er niet van, maar extra ruimte is altijd welkom bij dit soort auto's.
Quote
---GT---
Ze hebben net als bij de NY taxi een stukje tussen de cabine en de laadruimte gelast.
Was de NV200 anders niet ruim genoeg voor de Amerikaanse markt?
Mooier wordt hij er niet van, maar extra ruimte is altijd welkom bij dit soort auto's.

Dat is nou eenmaal een verplichting voor NY taxi's. Wat dat met ruimte te maken moet hebben ontgaat me even...
Quote
i4S
Wat dat met ruimte te maken moet hebben ontgaat me even...

Door dat stukje extra wordt de auto iets langer...
Quote
---GT---
Quote
i4S
Wat dat met ruimte te maken moet hebben ontgaat me even...

Door dat stukje extra wordt de auto iets langer...

Daar zit dan ook een raam tussenwinking smiley
Live @ Chicago Motor Show:













Meer foto's: [www.motortrend.com]
Quote
i4S
Daar zit dan ook een raam tussenwinking smiley

Bedoel je dat het extra stukje carosserie ten goede komt voor de inzittenden en niet voor de laadruimte?
Nissan e-NV200











Meer foto's: [car.watch.impress.co.jp]

Nog een test van de Nissan Evalia: [www.autogetest.nl]





1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-05-2012 00:17 door Daewoo-Chevrolet.
Elektrische bestelauto Nissan e-NV200 gaat in productie
12 juni 2012 - 13:00 | Nieuws | Groen | Nissan |

Tussen het bericht dat de verkoopcijfers van Nissan in Europa met 3.5 procent zijn gestegen maakt het merk bekend de elektrische bestelauto e-NV200 in productie te gaan nemen.
De Qashqai blijft onverminderd populair en de stijgende vraag naar lichte bedrijfswagens heeft Nissan doen besluiten de e-NV200 in productie te gaan nemen. In de Spaanse fabriek te Barcelona zal de elektrische variant van de band gaan rollen. De e-NV200 moet een belangrijke bijdrage leveren aan het streven van Nissan om in 2016 ’s werelds grootste producent van lichte bedrijfswagens te zijn.

Het debuut van de e-NV200 als studiemodel vond plaats in Detroit. De auto biedt dankzij slimme plaatsing van de aandrijflijn en accu’s – geleend van de LEAF - dezelfde ruimte als de reguliere versie met verbrandingsmotor.
Quote

Chevrolet City Express is omgekatte Nissan NV200
14 mei 2013 | 18:08 | Tekst: Michiel Willebrands

Kruisbestuiving is in busjesland aan de orde van de dag en het meest recente koppeltje wordt gevormd door de Nissan NV200, die de blauwdruk vormt voor de Chevrolet City Express.

De Nissan NV200 is een populair ding; niet alleen wordt-ie ingezet als taxi in wereldsteden als Londen en New York, ook concurrerende merken maken graag gebruik van de arbeid die Nissan in het busje stak. Mitsubishi doopte de voormalig ‘Van of the Year’ om tot Delica D:3 en nu heeft Chevrolet aangeklopt in Japan of het z’n eigen emblemen op de NV200 mag plakken.

General Motors en Nissan ondertekenden vandaag een contract voor de levering van de tot Chevrolet City Express omgetoverde Nissan NV200 (foto 4). Vanaf de herfst van 2014 komt de auto op de markt in de VS en Canada. Op de vraag of de City Express ook naar Europa en/of Nederland komt, antwoordt de woordvoerder van Chevrolet Nederland ontkennend. “Maar mocht er op een gegeven moment behoefte blijken te bestaan voor dit model, dan zullen we kijken of we ‘m ook hierheen gaan halen.”







Bron: [www.autoweek.nl]

Apart dat men niet heeft gekozen voor de Fiat Doblò zoals de Opel Combo. De Ram 'Doblò' staat immers ook op de planning. Ford heeft zijn eigen Transit Connect, toch apart dat zo'n grote autofabrikant als GM het met rebadges moet doen.
Verbaast me toch wel... Had gedacht dat samenwerking GM en Renault Nissan op een lager pitje zou word gezet. Zeker nu PSA de banden met GM aanhaalt.. Het feit dat deze NV200 nu ook al Chevy komt bewijst dat de samenwerking nog springlevend is.
Nissan Evalia C
13-07-2013 17:35
Speciaal voor Italië: een cabrio-mpv!





Wie zegt dat een cabriolet niet gezinsvriendelijk kan zijn? In dit omgebouwde minibusje van Nissan geniet je met zeven inzittenden van de zon.

De Nissan NV200 bestelwagen en zijn personenversie Evalia zijn manusjes-van-alles. In Londen en New York rijden ze rond als taxi en als je deze zomer naar Italië op vakantie gaat, zou je deze opmerkelijke cabriolet kunnen tegenkomen.







De Evalia C is geen prototype of bevlieging van een of ander ontwerphuis: hij is daadwerkelijk te koop bij de Italiaanse Nissan-dealers. Nissan liet deze variant speciaal ontwerpen voor de Italiaanse markt door koetswerkbouwer Vernagallo. Die verving het stalen dak door een buizenstructuur met stoffen kap. De schuifdeuren van de Evalia werden deels behouden.

Cabriorijden met het hele gezin is niet goedkoop. De Evalia C kost in Italië 47.500 euro, waarvan dik 29.000 euro voor de ombouw.







Bron: vroom.be
Kijk, het creatieve uit Nissan komt weer naar voren!
Nu echt: de productieversie van de e-NV200.

Quote

Elektrische Nissan e-NV200 krijgt taxi-carrière in Barcelona
11 september 2013 - 17:24 Door: Mark van Loo

De elektrische Nissan e-NV200 krijgt een carrière als taxi. In Barcelona is vandaag het eerste exemplaar in taxi-uitvoering gepresenteerd aan de plaatselijke vertegenwoordigers. De Spaanse stad heeft een primeur te pakken en werkt met Nissan om elektrisch rijden in de stad uit te rollen.

Barcelona gaat als eerste stad ter wereld rijden met de elektrische Nissan e-NV200 taxi. Ook andere grote steden wereldwijd zullen de nieuwe elektrische Nissan inzetten. Nissan produceert de e-NV200 in de fabriek in Zona Franca in Barcelona vanaf het midden van 2014. De fabrikant investeerde 100 miljoen euro in de productiefaciliteit en creëerde zevenhonderd nieuwe banen. Nissan en Barcelona hebben een intentieverklaring ondertekend voor de gezamenlijke (fiscale en praktische) promotie en inzet van elektrische voertuigen voor taxi- en bezorgdiensten.

In de partnerovereenkomst met de stad zegt Nissan toe een elektrische taxiversie te ontwikkelen en de stad te steunen met de uitrol van oplaadmogelijkheden. Daarom zal Nissan CHADdeMO-snelladers leveren, waarmee de accu van de e-NV200 binnen dertig minuten van nul tot tachtig procent kan worden opgeladen. Deze serie snelladers maakt deel uit van de in totaal 1.200 snelladers die Nissan in Europa zal plaatsen. Uiterlijk maart 2014 moeten de snelladers er allemaal staan.

De e-NV200 is de tweede volledige elektrisch aangedreven auto van Nissan. Hij is ontwikkeld op basis van de bestelauto NV200, die bijvoorbeeld in New York als taxi rijdt. De nieuwe versie combineert de constructie van de NV200 met de aandrijftechniek van de Nissan LEAF.

















Bron: [autovandaag.nl]

Live @ IAA Frankfurt:













Meer foto's: [es.autoblog.com]
De volgende herlabelde NV200 is de Stile van Ashkok Leyland. Ashkok Leyland is na Tata de grootste Indiase fabrikant van bedrijfsvoertuigen. De NV200 wordt al even in India geproduceerd en verkocht, helaas voor Nissan is het een verkoopflop gebleken. De Ashkok Leyland Stile wordt onder de NV200 gepositioneerd.











Rijtest: [overdrive.in]


Bron: [car.watch.impress.co.jp]

Op de Tokyo Motor Show, waarvan de eerste persdag op 20 november is, presenteert Nissan de productieversie van de e-NV200 zoals we die al hadden gezien op de IAA van Frankfurt, maar nu zonder taxitenue.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-11-2013 20:36 door D-C.
e-NV200 live @ Tokyo Motor Show:







Fotogalerij: [car.watch.impress.co.jp]
Quote

Nissan e-NV200 volgend jaar in Nederland
27 november 2013 - 10:00 Door: Mark van Loo

Nissan is er klaar voor de e-NV200 in Japan te gaan leveren. Medio 2014 rolt de elektrische NV200 in Barcelona van de band voor de Europese markt. Niet veel later komt de EV-bus in Nederland op de markt.

Het is bij sommigen al bekend: de e-NV200 heeft het hart van de Nissan LEAF gekregen en is volledig ontwikkeld om elektrisch te zijn. Daarom heeft de elektrische bestelbus een volledig vlakke laadvloer (twee meter lengte) en is de laadruimte vrijwel gelijk aan dat van de NV200 met verbrandingsmotor, 4.2 m3. Nissan levert de auto zowel met enkele als dubbele cabine.

Die laatste variant is ideaal voor taxivervoer, dus geen wonder dat de auto in Barcelona ook aan de bak gaat als taxi en de Nederlandse importeur ook een zonnige toekomst op onze taximarkt ziet. Al was het bij Taxi E in Amsterdam, waar nu al LEAF's rijden. Tijdens Ecomobiel 2012 en 2013 kon het Nederlandse publiek alvast even voorproeven. Prototypes rijden al in London (FedEx) en Japan (Coca-Cola) als proef.

Om elektrisch rijden zo praktisch mogelijk te maken kan de e-NV200 met een snellader worden opgeladen. Wanneer de accu's helemaal leeg zijn heeft de lader weer voor 80% prik gezorgd binnen dertig minuten. Nissan helpt de uitrol van een snellaadnetwerk in Europa en verwacht in maart 2014 zo'n 1200 laders geplaatst te hebben.

Bron: [autovandaag.nl]


Quote
DS Online

Zo zien de nieuwe Londense taxi’s eruit

Nog dit jaar verschijnt in het Londense straatbeeld een nieuwe taxi. Nissan onthulde zijn versie van de emblematische zwarte taxi. De wagens hebben een benzinemotor, de elektrische versie volgt voor 2020.

De nieuwe taxi is geschoeid op het platform van de bestaande NV200, die in Barcelona wordt gebouwd. De auto heeft een 1,6 liter benzinemotor en een automatische versnellingsbak. Nissan belooft een ‘veel schonere’ taxi dan de huidige black cabs met dieselmotor. De nieuwe taxi wordt vanaf december 2014 verkocht.

Het kabinet van burgemeester Boris Johnson deed voorstellen voor het design dat afstand neemt van de lijn van de beroemde cab-klassieker die in hoofdzaak gebouwd werden door The Londen Taxi Company, een filiaal van het Chinese Geely (het moederbedrijf van Volvo) na de recente financiële redding.



wat een verschrikking.
En helaas geen slechte fotoshop,
er is blijkbaar zelfs op doorgedacht...

Quote
Telegraph.co.uk
The London black cab is one of the most recognisable vehicles on the road, and now Japanese car manufacturer Nissan has revealed its own interpretation, which will be launched by the end of the year.

The Nissan Taxi for London is based on a van, called the NV200, and was originally shown in August 2012. In response to feedback from several key organisations, including the London Mayor’s office and Transport for London, Nissan has designed a new face for the vehicle, it says “to better reflect the iconic nature of the traditional black cab.”

The design changes were carried out at Nissan’s studio in Paddington, London and include replacing the old angular headlights with round ones, and changing the grille to make it look more like a traditional black cab’s. There are also new bumpers and LED lighting for the “taxi” sign.
Quote
DS Online
De wagens hebben een benzinemotor, de elektrische versie volgt voor 2020.
Ik hoop niet dat elektrische belofte doorslaggevend is geweest voor deze beslissing. Voor 2020 moet er toch ook wel een elektrische versie van het huidige model mogelijk zijn? In de basis verder helemaal geen verkeerde auto zo'n NV200 maar de iconische black cabs verdienen een waardigere opvolger. Daar veranderd zo'n vreemd snuitje niets aan.

Quote
DS Online
Het kabinet van burgemeester Boris Johnson deed voorstellen voor het design dat afstand neemt van de lijn van de beroemde cab-klassieker die in hoofdzaak gebouwd werden door The Londen Taxi Company, een filiaal van het Chinese Geely (het moederbedrijf van Volvo) na de recente financiële redding.
Ook typisch dat de oorspronkelijke taxi's gered worden door een Chinese fabrikant, die vervolgens van de markt wordt gedrukt door een busje dat een metamorfose heeft ondergaan zoals alleen Chinezen dat doorgaans kunnen. nut smiley
Chevrolet City Express live @ Chicago Auto Show:













Meer foto's: [www.flickr.com]
Quote

Nissan e-NV200 klaar, ook als MPV Combi of Evalia
Autonieuws • 22 februari 2014 • Tekst: Ellen Kole

Over ruim een week toont Nissan de productieversie van de e-NV200. De elektrische bestelwagen wordt ook verkrijgbaar als MPV, onder de namen Combi en Evalia.

Nissan heeft bekendgemaakt wat het allemaal meeneemt naar de autosalon van Genève. De e-NV200 maakt er z'n werelddebuut. Deze bedrijfswagen is voorzien van de volledig elektrische aandrijflijn uit de Nissan Leaf en stoot daarom geen uitlaatgassen uit.

Nissan zal de e-NV200 ook uitbrengen als personenauto. De basisversie van deze vijfpersoons-MPV krijgt de naam Combi mee, de luxere uitvoering Evalia. Van die laatste rijdt al een brandstof aangedreven versie rond. Eerder al heeft Nissan een taxi-versie van de e-NV200 gepresenteerd. Die gaat rijden in onder meer Barcelona en Londen.

Er zijn nog geen afbeeldingen van de nieuwe elektrische bedrijfswagen; voor een impressie zie de conceptcar uit 2012 hiernaast. De productieversie verschijnt in mei op de markt. Dan verwachten we ook de prijzen.

Bron: [www.autokopen.nl]

Met ons belastingklimaat best interessant, zo'n e-NV200 Evalia. Ik vermoed dat 'ie niet veel duurder hoeft te worden dan de gewone Evalia 1.6.
Ik mis deze tussen al het NV200 E-taxi 'geweld'.



[www.greenescab.nl]

Prijsstelling e-NV200 Evalia..

Misschien dat de Combi ongeveer iets onder de 30K zal blijven..
Ik verwacht niet dat de kleine 10 mille aan (CO2) BPM kostendekkend is voor de EV aandrijflijn..
Vermoedelijk is de netto cat.prijs in NL wat verlaagt om de forse BPM nog enigszins te compenseren in de pricing strategy.

Met nog 30K zit je op niveau van ZOE & Leaf..
Vraag is inderdaad hoe Nissan die positie gaat inkleden.. Hangt er ook vanaf wat voor accupakket erin komt.. Zal vermoedelijk grotere capaciteit hebben om een soortgelijke actieradius als de Leaf te krijgen.
[www.autoweek.nl]
Quote

Nissan maakt prijs elektrische bestelauto e-NV200 bekend
Autonieuws • 4 april 2014 • Tekst: Bob Kroese

Voor de milieubewuste aannemer en pakketbezorger is er nu de Nissan e-NV200. Deze volledig elektrisch aangedreven bestelauto heeft een vanafprijs van 20.578 euro exclusief btw.

Nissan heeft prijskaartjes geplakt op de elektrische bestelauto e-NV200. De bestelwagen kost 20.578 euro, exclusief btw. Dat is exclusief de accu’s, die je erbij moet huren. De prijzen daarvan maakt Nissan later bekend, maar bij de Nissan Leaf - die dezelfde aandrijflijn heeft - kost accuhuur minimaal 79 euro per maand. Je kan de e-NV200 ook mét accu’s kopen, dan bedraagt de prijs 25.458 euro. Een vergelijkbare dieselversie (110 pk) kost iets minder dan 16.000 euro (exclusief btw en BPM).

De e-NV200 komt in aanmerking voor diverse subsidies, die afhankelijk van de stad waar je bedrijf gevestigd is varieert tussen de 3.000 en 5.000 euro. Ook profiteer je van de MIA, Milieu Investerings Aftrek.

De e-NV200 kan in theorie 170 kilometer rijden op een acculading, in de praktijk is dat zo'n 110 kilometer maar voor gebruik in de stad zou dat voldoende moeten zijn. In 30 minuten kunnen de accu’s voor 80 procent vol worden geladen met een snellader. Het laadvolume van de elektrische NV200 is gelijk aan dat van de diesel- en benzine-uitvoeringen, namelijk 4,2 m3 – goed voor twee europallets.

Van de e-NV200 komt ook de personenauto-uitvoering Evalia beschikbaar. De prijs daarvan is nog niet bekend. De levering van de e-NV200 start in de zomer.

Bron: [www.autokopen.nl]
Anonieme bezoeker
Re: Officieel: Nissan NV200
05-04-2014 09:48
(verbazingwekkend hoe lang deze pagina is - bij (bv) het 308 topic splitst de pagina in no-time)
Quote

Nissan prijst e-Evalia
22 mei 2014 | 08:48 | Tekst: Alexander Inia

We kennen inmiddels al aardig wat elektrische auto's, maar een elektrische MPV hadden we nog niet op de prijslijsten gezien. De Nissan e-Evalia brengt daar verandering in.

De e-Evalia is de vijfzits personenversie van de e-NV200, die onlangs al z'n prijskaartjes kreeg. De techniek komt ook hier uit de Leaf: een elektromotor met een vermogen van 109 pk. De e-NV komt 170 kilometer ver op een acculading en we denken dat de actieradius van de e-Evalia ook in die buurt zit.

De standaarduitrusting omvat onder meer automatische airconditioning, elektrisch verstelbare buitenspiegels, een navigatiesysteem, een achteruitrijcamera, verwarmbare stoelen en een verwarmd stuurwiel.

De Nissan e-Evalia Connect Edition Flex heb je voor 30.982 euro, de gewone Connect Edition mag mee voor 36.882 euro. Het verschil is dat je bij de Flex het accupakket leaset en dat dit bij de duurdere versie bij de prijs in zit.

Bron: [www.autoweek.nl]

Scherp geprijsd wil ik 'm niet noemen, maar het is een leuk en ruim alternatief voor de elektrische hatchbacks. Bovendien is 'ie veel krachtiger dan de Renault Kangoo Z.E.

Quote
rickm
(verbazingwekkend hoe lang deze pagina is - bij (bv) het 308 topic splitst de pagina in no-time)

Een pagina heeft 50 posts, deze pagina is zo lang door de hoeveelheid foto's en weinige commentaren daarop.
Een paar jaar geleden sinds de laatste post en ook geen nieuwe auto meer:

Maar kan iemand mij iets vertellen over de betrouwbaarheid van de NV200 met 1.5dCi motor?

Ik kan er weinig over vinden maar ik ben nog sceptisch omdat het om een Renault motor gaat.

De vorige Volkswagen bus was zeer slecht wat betreft betrouwbaarheid (bij redelijk net en normaal gebruik + onderhoud).

Bij voorbaat dank!
Quote
rickm
(verbazingwekkend hoe lang deze pagina is - bij (bv) het 308 topic splitst de pagina in no-time)

Zo! Dus dit is die RickM uit 2014.
Lees ik hier wel eens wat over.

Fulcrum, vervelende ervaring, die met de VW.
Aan mij heb je niet veel. Ik weet niet beter dan dat het 1.5 dCI blok prima is.
Of het toereikend is voor een bus, geen idee.
En met hoeveel procent is daarmee de actieradius gereduceerd? nut smiley
Met de wind in de rug zou die actieradius nog wel eens toe kunnen nemen.grinning smiley
Al redelijk geschikt voor ombouw tot minicamper, en voor de rest geen gezicht.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.