ketelapper: Audi A6 4K (2019) na 30.000km / onderhoudsbeurt / weekende Oostenrijk pag.8

Gepost door ketelapper 
Mooi verslag en toch weer verbazend hoe ze een, op het oog nagenoeg perfecte auto, telkens nog iets weten te verbeteren thumbs up
Rembrandt
Damn, dat LEZ wist ik niet. Donderdag dwars door Brussel gereden. Niks gezien.
Was sinds lange tijd dat ik weer eens in het buitenland moest zijn.)

Toch nuttig, het topic doorlezen. Komende donderdag die kant op (Eigenlijk Grimbergen, maar vooraf eerst in Brussel wat eten met relaties), dus toch maar even registreren zie ik.
Zou de Aanvraag van de Lez niet een taak zijn (service) van de LM?
A3 White
Dat zou wel een chique leasemaatschappij zijn! Anders heel misschien als het een Belgische auto was geweest, al betwijfel ik dat. Het ligt toch een beetje in dezelfde categorie als tolvignetten, parkeerabonnementen, etc. Dat soort dingen regel je als berijder normaliter gewoon zelf. Overigens verstrekt de LM desgewenst wel verklaringen e.d. als je die nodig hebt voor het aanvraagproces.
DeeTwee
A3 White
Dat zou wel een chique leasemaatschappij zijn! Anders heel misschien als het een Belgische auto was geweest, al betwijfel ik dat. Het ligt toch een beetje in dezelfde categorie als tolvignetten, parkeerabonnementen, etc. Dat soort dingen regel je als berijder normaliter gewoon zelf. Overigens verstrekt de LM desgewenst wel verklaringen e.d. als je die nodig hebt voor het aanvraagproces.

Ik heb die aanvraag net door zitten klikken, maar kwam er te laat achter dat je aan het eind verschillende kopieën moet bijvoegen van de auto en van jezelf meen ik. Alweer afgehaakt dus, vanavond maar eens in verdiepen.
Het is toch een kostenloze inschrijving?, vandaar de vraag.
@adinsx
Met je telefoon een foto maken van je kentekenbewijs en dat uploaden. Werkt vanaf je mobiel dus al snel.

@Rembrandt
Oei sad smiley Ik vrees dat je een boete gaat ontvangen... of je moet de mazzel hebben dat de Belgische systemen... uhm... nou ja... uhm... 'Belgisch' zijn winking smiley

@A3 White
Tja, de inschrijving wel maar de tijd van de leasemij niet. De leasemij is niet verantwoordelijk voor mijn internationale gebruik, dus als die dingen moet ik zelf regelen. Vind ik wel begrijpelijk en terecht. Zij leveren de auto die is geregistreerd in NL en volledig geschikt voor gebruik in NL.
^^^^ maar wél op winterbanden. Keuze van berijder, natuurlijk, maar hoeft niet om legaal in NL op de weg te zijn (in DLD natuurlijk ook niet als de zon schijnt en de weg zwart is..drinking smiley ).

Anyway, in het kader van klantverwachtingen overtreffen én bonuspunten voor de NPS score binnen te sprokkelen .. zou men natuurlijk een extra vakje op het bestelformulier kunnen maken: inschrijving in (buitenlandse) milieuzones.

winking smiley
Ook winterbanden moet berijder c.q. leasenemer (werkgever) zelf bepalen en regelen. Is onze keuze om dat al dan niet in regeling op te nemen.

Over bonuspunten en NPS helemaal eens thumbs up maar dat projecteer ik eerder op dealer dan leasemij. Of beter: projecteerDE... want wel terecht punt dat je maakt. Ik zal het eens in evaluaties in gaan brengen. Bij mij rijdt iedereen wel eens naar Brussel, immers.
ketelapper
@Rembrandt
Oei sad smiley Ik vrees dat je een boete gaat ontvangen... of je moet de mazzel hebben dat de Belgische systemen... uhm... nou ja... uhm... 'Belgisch' zijn winking smiley

Tja...ik las iets over een 3 maandelijkse periode begin 2019 waarin je alleen een waarschuwing krijgt (en daar valt maart gelukkig nog in), en je kunt niet meer dan eens per 3 maanden een boete krijgen.
Ik zie het wel. Voor de volgende keer weet ik het nu. Ik hoef helemaal niet in Brussel te zijn, maar bij Waterloo. Dus volgende keer gewoon de Ringweg pakken.
@Ketelapper, ga hem vanmiddag maar eens op de telefoon invullen dus. Alleen even op zoek naar het kentekenbewijs. Ligt vast al een jaar in het dashboardkastje...
Officieel mag het niet in de auto blijven liggen meen ik, net als de tankpas. Maar na een keer tanken en dan bedenken dat de portemonnee nog binnen ligt blijft het maar in de auto tegenwoordig.
ketelapper
@Rembrandt

In deze link wordt gesteld dat dit (voor voertuigen ingeschreven in het buitenland) slecht 150 euro bedraagt.
[www.lez.brussels]

Ergens anders las ik dat een boete 350 euro zou bedragen..

Tja, het is net als met de milieuzone's in NL.. iedere gemeente mag eigen norm / handhaving instellen.. Want in Antwerpen is een NL gekentekend voertuig vrijgesteld van registratie vooraf..confused smiley

Overigens, ik lees nu ook dat registratie slechts 3 jaar geldig is. Is, natuurlijk, een prima termijn voor Ketellapper winking smiley maar het gemiddelde leasecontract duurt net ff wat langer..
Zal nog wel een hele kluif worden om de compliance afdeling te overtuigen van het nut voor deze 'nice to have' dienstverlening. grinning smiley

Rembrandt
Tja...ik las iets over een 3 maandelijkse periode begin 2019 waarin je alleen een waarschuwing krijgt (en daar valt maart gelukkig nog in), en je kunt niet meer dan eens per 3 maanden een boete krijgen.
.

Volgens mij slaat dat op de categorie voertuigen (milieuclassificatie) die in 2018 nog wel de LEZ in mochten maar dit jaar niet meer.

lez.brussels.be
(..)
Voor 2019 werd voorzien dat de boetes voor de nieuwe voertuigen die betrokken zijn bij het verbod zullen worden verstuurd vanaf april 2019. Er is een overgangsperiode van 3 maanden voorzien, en gedurende deze periode zullen er enkel waarschuwingen worden verstuurd naar de overtreders. Een periode van dezelfde duur is voorzien voor 2020.
Bron:
[www.lez.brussels]
Wederom een schitterende auto Vincent. Bij iedere nieuwe auto weet je weer positief te verrassen. De kleur is uitgesproken, maar misstaat zeker niet. Gelukkig fleur je de wegen wat op, want wederom een zilvergrijze of zwarte A6 was wel jammer geweest. Interieur is schitterend. Op winterwielen lijkt de auto wel wat 'smal' te staan, maar gelukkig gaan de zomerwielen er snel onder cool smiley

Je oog voor detail doet me als autoliefhebber en benoemd 'detailneuker' goed drinking smiley

Wederom chapeau en veel veilige en aangename kilometers gewenst!
Bedankt voor de melding rondom de LEZ in Brussel... heb deze direct zelf aangevraagd.
Hoewel ik officieel voor ons kantoor in Brussel werk, hoef ik daar maar eens in de 1 a 2 maanden heen. Sinds een jaartje of wat ga ik dan ook met de trein (Eurostar, vanaf Midi ongeveer 15min lopen Louiza en ik ben er). Vandaag door omstandigheden maar weer eens met de auto gegaan... mijn goede, mwat een drama. Een stad die pretendeerd het centrum van de EU te willen zijn zo slecht bereikbaar. Bijna 4 uur over 260km gedaan. Zeg het niet snel, maar hier is de trein echt de slimmere optie
België is een drama qua verkeer, vooral rond Antwerpen en Brussel. Zo irritant hoe gemakkelijk er even een weg wordt afgesloten, of een wegstrook over vele kilometers terwijl er amper werkzaamheden plaatsvinden. En dan ook nog het beroerde asfalt, onbegrijpelijk dat ze daar tol voor durven te vragen.

En vliegen vanaf België kun je al beter helemaal niet meer doen, door de vele stakingen heb je grote kans dat je vlucht vertraagd is of helemaal niet doorgaat.

Maar voor de zekerheid heb ik die LEZ ook maar even aangevraagd, je weet maar nooit.
Komende week 10.000km op de klok. Niet representatief voor een heel jaar, want er zaten twee lekkere ski-trips in. Vrijdagavond thuisgekomen van 2e trip. Deze laatste Oostenrijk trip was opnieuw bevestiging van het heerlijke reiskarakter van zo'n A6. Heenreis van 19.10u 's avonds Druten vertrek tot 03.20u Königsleiten aankomst. Na 940km dus vlot gemiddelde. Verbruik volgens boordcomputer 6,4 liter per 100km. Na nog weer 50km heb ik 66 liter getankt, dus die berekening klopt wel zo ongeveer.

Heimreise overdag gestart, 11.15u Abfahrt boven op de berg. Eerst naar Audi Forum Ingolstadt. Daar heerlijk door het museum gedwaald en even shop bekeken. Toen verder naar huis; locatie mrs. dit keer. 23.10u aangekomen na 1.068km. Omweg in DE en verder NL in dan mijn eigen huis. Rij-tijd net geen 10 uur, dus gemiddelde iets boven 100 km/u. Verbruik nog netter volgens boordcomputer: 5,9 liter per 100km.

Vandaag zomerwielen er onder gelegd. Ben er helemaal happy mee thumbs up

Set van Audi A8. Bescheiden 21 inch doorsnee, banden a.k.a. 'walsen' van 275mm breed. Vandaag alweer 150km ermee gereden. Voelt duidelijk strakker aan dan de 19" winterslofjes. Voor mijn smaak en gebruik nog riant meer dan comfortabel genoeg. En geen extra geluid t.o.v. winterslofjes van 245mm breed. Ben er dus blij mee, want rijgedrag echt slagje lekkerder voor mijn gevoel.

Wat ik ook gaaf vind op deze foto's: de auto is NIET gewassen! In bijna 10.000km heb ik 'm alleen nog maar 3x in wasbox met actief schuim 'overgoten' en daarna met hoge druk afgespoten. En ondanks regen, sneeuw, pekel en deze afstanden blinkt-ie op deze plaatjes. Lang leve de Brila glascoating van Jurgh (www.detailing.nl) smiling bouncing smiley
Zo, dat straalt zeg.
Ik ben benieuwd of de bredere sloffen merkbaar zijn in het verbruik.
Als je zelf rijdt (als in “geen chauffeur hebt”) waarom zou je dan nog een A8 kopen als je dit machtige apparaat dat niks te wensen overlaat kan configureren...
Holy f*ck, 275 rondom, dat is een serieuze lap rubber. smileys with beer

Staat erg gaaf, je zou niet zeggen dat het 21" is (en dat is positief).
Dank mannen smiling smiley
Verbruik ben ik ook benieuwd naar; houd ik in de gaten.
eye popping smiley Heel mooi, ketelapper! Wat een top combinatie zo.

Staat de auto in een andere stand van de Adaptive Air Suspension op deze 2 foto's?
@Flieger
Helaas, AAS kan niet meer op de 4-cilinders. Dus ik heb nu het adaptieve onderstel en dat kent maar één hoogte.
Verschil in het beeld komt waarschijnlijk doordat aan de bestuurderskant de vering zich nog moest 'zetten'. Foto is gemaakt 1 seconde nadat de krik er onderuit was. Passagierskant is ingeveerd geweest omdat ik passagierskant als laatste heb opgekrikt. Iets anders kan ik niet bedenken.

Voor het hele mooie zou een centimetertje zakken perfect zijn, maar ik ga er verder niet aan sleutelen. Rijdt heerlijk zo. Ik had het echt niet verwacht maar meen het serieus: zelfs op 21" mis ik AAS nu niet thumbs up
Dank voor de link. Ben erg benieuwd wat deze nog gaat opleveren. Leasemij vroeg mij er 26k voor (incl btw en incl bpm).
Jeetje wat een kleine wieltjes onder die rooie grinning smiley

21" Vind ik wel echt kolossaal, bijna lachwekkend groot. Maar de blauwe lijkt er zowaar mee weg te komen, misschien vanwege het verfijnde ontwerp van de velgen.

Ketelapper
Heenreis van 19.10u 's avonds Druten vertrek tot 03.20u Königsleiten aankomst
Om 03.20 in een wintersportdorp aankomen, altijd gezellig. Ik neem aan dat je wel ergens terechtkon, had je hotel een nachtportier oid?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-04-2019 08:32 door DeeTwee.
ketelapper
Dank voor de link. Ben erg benieuwd wat deze nog gaat opleveren. Leasemij vroeg mij er 26k voor (incl btw en incl bpm).

Zou mooi zijn als er iemand in kan loggen om de uiteindelijke verkoopprijs aan het einde van de veiling te kunnen zien.
Er zit nog € 2.346 aan rest-BPM op, dus voor export zou ie dan € 23.654 moeten opbrengen, lijkt mij onmogelijk (zeker als je de prijzen in Duitsland ziet).
Ik denk dat ze blij mogen zijn met een veilingprijs van rond de 20k
DeeTwee
Ketelapper
Om 03.20 in een wintersportdorp aankomen, altijd gezellig. Ik neem aan dat je wel ergens terechtkon, had je hotel een nachtportier oid?

Een privé-chalet is altijd handig drinking smiley
Phaeton W12
DeeTwee
Ketelapper

Een privé-chalet is altijd handig drinking smiley
Ah. Op die ski. Ik moest terugdenken aan de keer dat ik zelf 's-nachts reed en om 5.30 hoog in de Franse alpen stond. Min twaalf ter plekke, nog geen onderdak beschikbaar en geen dekentje. Dan maar motor laten draaien. En dat terwijl we nog zo ons best hadden gedaan om te treuzelen onderweg.
Haha @DeeTwee en inderdaad @Phaeton W12
Om 3.20 lekker sleutel in het slot steken, stroom 'aanzetten', bedden opmaken en voor 4u had iedereen zijn/haar oogjes dicht. Om 9u verse broodjes van de deurklink pakken (jawel, eindelijk bakker met internet-bestelservice!) en om 10u op de ski's smiling bouncing smiley Ook al is het geen chalet (klein stukje ervan...), wel heel fijn zo!
Ik moest eerst nog even wennen aan het knalblauwe op een foto met grijs en grauw weer, maar wat staat het zo op de zomervelgen in het zonnetje ontzettend gaaf zeg! thumbs up
Inmiddels op €27.563,- voor de rode winking smiley
Verkocht voor €27.805,-
Lijkt mij een prima prijs voor Leaseplan.
Vincent op het 20u journaal op NPO1. Leuk hoor!
Ah zie, ik dacht al die ken ik ergens van. Nu valt het kwartje drinking smiley cool smiley

Aardige prijs trouwens voor de oude rode.
320dA
Vincent op het 20u journaal op NPO1. Leuk hoor!

Dus toch? Leuk! grinning smiley
Alweer?winking smiley
Met het jazzfestival in Den Bosch ook al eens cool smiley
Nu dus serieus met EU subsidies.

In opdracht van de NOS nog wel. thumbs up
Leuk mannen, goed gezien thumbs up Ben er voor ons hele bedrijf wel trots op dat de NOS ons 'etaleerde'. Mooie timing naar de EU-verkiezingen, veel reacties gehad en bijna ieder regionaal dagblad heeft ook iets geschreven op basis van onze data.

En @durashift jij hebt een erg goed geheugen! Als toenmalig voorzitter van Stichting Jazz in Duketown eens op RTL Nieuws geweest, in het jaar dat het zo enorm stormde tijdens Pinksteren.

Maar terug naar de bolides smiling smiley

Gisteren weer Audiforum poetsmeeting gehad. Ik had mijn cabrio uitgeleend aan vriend Erwin om zijn jongste dochter naar haar examengala te rijden (drie jaar terug idem voor zijn oudste dochter). Als bedankje heeft hij 'm mee gepoetst. Rondje polijsten en waxen en er is weinig te zien van de 13 jaar levenservaring van de S4.

Aan de A6 hoef ik niet veel te doen met dank aan de glascoating. Goed wassen en gedroogd, voilà. Blinkend setje smurfen smiling bouncing smiley
Met Sprintblauw pareleffect (2006) en Arablauw kristaleffect (2019) dicht naast elkaar ziet de kenner het verschil. Op een foto om met meer dan 5 meter er tussen, lijkt het wel hetzelfde.
Wordt er eigenlijk ook nagedacht over een opvolger van de A4? Nog steeds wel mooie auto hoor
Schitterende S4 cabrio, Ketel! thumbs up Ik zou 'm houden totdat het verboden wordt om met benzineauto's te rijden. Een mooi smurfenduo cool smiley
Bijna 18.000km onderweg met de A6 in drie maanden en vijf dagen. Met veel plezier en groot genoegen. Niets te klagen, rustig kilometers vreten.

Gisteren op de Audiforum poetsdag met Smurfen-duo kunnen vertroetelen, hiervoor al genoemd. Paar extra plaatjes. Mjammie smiling smiley

Zo dicht bij elkaar lijken Sprintblauw pareleffect (2006) en Arablauw kristaleffect (2019) heel veel op elkaar, zeker op de foto's. In real life wel verschil, maar erg afhankelijk van lichtinval. Sowieso wel duidelijk meer 'flakes' in de kristallak dan het pareleffect.

Nog kleine update: met dank aan de tip van mede-forummer heb ik twee bagagehaken in de kofferbak laten plaatsen. Paar tientjes kleingeld voor groot gemak. Beetje jammer wegbezuinigd door Audi sad smiley

In drie maanden en 14 dagen nu 10% van leasecontract onderweg. Keurig op schema dus van 36 maanden. Verbruik volgens tankbonnetjes 6,1 liter per 100km (BIS: 5,9). Ietsiepietsie zuiniger dan mijn vorige over 215.000km -dat was 6,2 'eindstand' op basis van tankbonnetjes.

Iedere dag en iedere kilometer met veel plezier smiling smiley
Met 23.000km op de klok inmiddels de 30k beurt afgesproken voor 7 augustus a.s. Netjes bij mijn vaste en favoriete monteur in Nijmegen smiling smiley
Dat gaat rap zeg thumbs up. Is er nou iets wat je écht mist uit de vorige? Iets qua optie, of juist werking van het multimediasysteem waar je na 23.000 km aan begint te ergeren? Of is het gewoon meer van hetzelfde maar vooral weer wat beter grinning smiley
De foto van beide Audi's naast elkaar is wel heel gaaf zo! drinking smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.