Komende week 10.000km op de klok. Niet representatief voor een heel jaar, want er zaten twee lekkere ski-trips in. Vrijdagavond thuisgekomen van 2e trip. Deze laatste Oostenrijk trip was opnieuw bevestiging van het heerlijke reiskarakter van zo'n A6. Heenreis van 19.10u 's avonds Druten vertrek tot 03.20u Königsleiten aankomst. Na 940km dus vlot gemiddelde. Verbruik volgens boordcomputer 6,4 liter per 100km. Na nog weer 50km heb ik 66 liter getankt, dus die berekening klopt wel zo ongeveer.
Heimreise overdag gestart, 11.15u Abfahrt boven op de berg. Eerst naar Audi Forum Ingolstadt. Daar heerlijk door het museum gedwaald en even shop bekeken. Toen verder naar huis; locatie mrs. dit keer. 23.10u aangekomen na 1.068km. Omweg in DE en verder NL in dan mijn eigen huis. Rij-tijd net geen 10 uur, dus gemiddelde iets boven 100 km/u. Verbruik nog netter volgens boordcomputer: 5,9 liter per 100km.
Vandaag zomerwielen er onder gelegd. Ben er helemaal happy mee
Set van Audi A8. Bescheiden 21 inch doorsnee, banden a.k.a. 'walsen' van 275mm breed. Vandaag alweer 150km ermee gereden. Voelt duidelijk strakker aan dan de 19" winterslofjes. Voor mijn smaak en gebruik nog riant meer dan comfortabel genoeg. En geen extra geluid t.o.v. winterslofjes van 245mm breed. Ben er dus blij mee, want rijgedrag echt slagje lekkerder voor mijn gevoel.
Wat ik ook gaaf vind op deze foto's: de auto is NIET gewassen! In bijna 10.000km heb ik 'm alleen nog maar 3x in wasbox met actief schuim 'overgoten' en daarna met hoge druk afgespoten. En ondanks regen, sneeuw, pekel en deze afstanden blinkt-ie op deze plaatjes. Lang leve de Brila glascoating van Jurgh (www.detailing.nl)