Zadelsnuiver - '21 Tesla M3 Dual Motor. Welkom '17 e-Golf! Op zoek naar wielen voor de Golf

Gefeliciteerd Zadelsnuiver, het is een fraaie BMW 318Ci geworden(y).
Heb je nog plannen er iets aan te doen? Verlagen, velgen etc.?
Any way, veel plezier.

Jp053 zei:
Gefeliciteerd Zadelsnuiver, het is een fraaie BMW 318Ci geworden(y).
Heb je nog plannen er iets aan te doen? Verlagen, velgen etc.?
Any way, veel plezier.

Ha Joop, bedankt! Eigenlijk geen bijzondere plannen met deze auto. Eerste prioriteit is om de roestblaasjes weg te laten werken en daarna ga ik op zoek naar een set originele BMW velgen voor de zomerbanden. Nu zit er een set 16" EtaBeta velgen bij voor de zomer, geen goedkoop merk maar ik zie 'm liever toch gewoon op originele velgen staan. De schakelpook heeft wat slijtage dus die zal ik tzt gaan vervangen en de deurgreep aan de binnenkant bestuurderskant is wat aan het "vervellen" dus ik ga eens kijken of dat ding los vervangen kan worden. Verder is het geluid uit de stereo wel aardig maar krijg het niet helemaal naar m'n zin afgeregeld dus wellicht dat ik de standaard speakers nog eens op ga waarderen, misschien zelfs een versterkertje maar dan wel zo dat je er niets aan ziet.

Voor de rest gewoon een kwestie van regelmatig wassen, poetsen, onderhouden en lekker genieten :)

https://nl.bmwfans.info/parts-catalog/E46-Cabrio/Europe/318Ci-N42/L-N/feb2003/browse/vehicle_trim/armrest_front/

Zadelsnuiver zei:
Ha Joop, bedankt! Eigenlijk geen bijzondere plannen met deze auto. Eerste prioriteit is om de roestblaasjes weg te laten werken en daarna ga ik op zoek naar een set originele BMW velgen voor de zomerbanden. Nu zit er een set 16" EtaBeta velgen bij voor de zomer, geen goedkoop merk maar ik zie 'm liever toch gewoon op originele velgen staan. De schakelpook heeft wat slijtage dus die zal ik tzt gaan vervangen en de deurgreep aan de binnenkant bestuurderskant is wat aan het "vervellen" dus ik ga eens kijken of dat ding los vervangen kan worden. Verder is het geluid uit de stereo wel aardig maar krijg het niet helemaal naar m'n zin afgeregeld dus wellicht dat ik de standaard speakers nog eens op ga waarderen, misschien zelfs een versterkertje maar dan wel zo dat je er niets aan ziet.

Voor de rest gewoon een kwestie van regelmatig wassen, poetsen, onderhouden en lekker genieten :)

Geen grote projecten, prima te doen. Op duitse ebay betere speakers en versterkertje scoren?
Voor de rest regelmatig Bofkonten. Ontstresst en levert een schitterend glimmende bolide op. Is hier in huis ook al een begrip geworden:LOL:.

@Bofkont: Bedankt voor deze handige site, wat een schatkamer aan onderdelen! (y) Bestel jij daar zelf ook altijd?

Jp053 :)(y)

Beste Enzo,

Nee dat niet ik bestel ze via de Bmw ekris webshop, prima service en snelle levering.
https://bmwshop.ekris.nl/
Kun je trouwens precies dezelfde tekeningen vinden als je op kenteken gaat zoeken, echt ideaal!!

Zojuist deze speakers van Rainbow audio besteld voor de Coupé:

https://www.caraudiodirect.co.uk/rainbow-il-c6-2-bmw-e46-coupe-front-part-no-231233

Specifiek ontwikkeld voor de E46 Coupé en passen gewoon plug&play op de originele plaatsen. Werken mooi in combinatie met de standaard radio maar zijn zwaar genoeg om er in de toekomst nog een versterker tussen te hangen.

@Ralph, Dank je! Het model is erg stoer, lange motorkap, laag profiel, mooie kont maar de kleur maakt hem dan weer wat meer elegant vind ik.

@Bofkont, even afwachten wat het brengt maar heb hele goede verhalen gehoord over Rainbow. Levertijd is als het goed is ongeveer 3 dagen dus hopelijk van 't weekend aan de slag! Heb ze overigens niet besteld van die Engelse webshop maar gewoon van een Finse, had die Engelse even gelinkt ivm de taal.

Speakers zijn binnen!

20170317_173428.jpg

Van het weekend inbouwen en beide auto's even flink grondig reinigen.

Gaaf! Hoop dat het een mooi vol geluid gaat geven! Ik moet ook mijn subwoofer eigenlijk vervangen, want die is overduidelijk kaputt :cry:

Maar wordt een duur geintje helaas.... even op termijn een keer plannen...

Nou ze zitten er in! Het ging best makkelijk maar ik heb gewoon erg rustig aan gedaan, wilde niets stuk trekken oid.

Het resultaat is echt heel goed, helder, diepe bas en gaat gewoon hard totdat het onaangenaam begint te worden. Voor iedereen met een E46 kan ik deze Rainbow set van harte aanbevelen (y)

Kijk eens aan! Niet treuzelen en meteen stappen zetten. Goed bezig! Mooi dat het resultaat goed bevalt.

Een goede geluidsinstallatie is eigenlijk wel noodzakelijk in een auto, ik ken rainbow niet maar het zal zonder twijfel goed zijn. Mijn ultieme audio dieptepunt was in een nieuwe compleet standaard fiat panda met welgeteld 2 speakers, nog nooit zo'n waardeloze set gehoord wat een drama, snap niet dat men daar mee kan leven.

Je hebt ook gewoon mensen die nooit radio luisteren in de auto hoor... Ik heb in mijn Panda (van 30 jaar oud dan wel) ook gewoon twee speakertjes en dat bevalt me eigenlijk best prima. Past goed bij het autootje. Ik ben best een groot muziekliefhebber en heb thuis een mooie stereo staan, maar in de auto zit ik toch niet voor de muziek. Overigens is een Panda (moderne) gewoon een goedkope, simpele auto waar je zo min mogelijk op wilt hebben. Als je beter geluid wilt kun je daar gewoon een vinkje voor zetten op de optie-lijst...

Maar goed bezig ZaSnu (y). Gave auto ook trouwens, dat had ik volgens mij nog niet gezegd :T.

Bedankt heren!

@SLB BMW we zouden eens moeten tellen hoeveel E46 er zijn op het forum, best een leuk clubje denk ik.

@Damian ik hou ook van muziek in de auto, en als je het met een simpele upgrade flink kan verbeteren, waarom niet? Zo blijf je ook lekker bezig :)

@Micha ik zat inderdaad maar te wachten op jouw reactie! ;) maar leuk om te horen dat de BMW in de smaak valt. Het is wel even anders van een Punto naar een C4 en nu een BMW. En echt de C4 was een hele fijne auto, maar gewoon niet helemaal mijn smaak achteraf gezien.

Zojuist het interieur van de BMW aangepakt met leder cleaner en daarna met balsam van auto glym. Een flink klusje maar het resultaat is erg fijn, en de kleine beschadigingen in het leder zijn er allemaal vrijwel uit. Morgen bij daglicht maak ik wel een fototje.

@micha Kwestie van smaak, een goede installatie in een auto is een must voor mij. Bij een panda van 30 jaar oud veracht je geen (goede) stereo, lijkt me sowieso een leuk ding om eens gereden te hebben. Ik bedoel een moderne panda maar dat was waardeloos, dan kun je m beter uit laten.

Mooi bezig, lederonderhoud met resultaat geeft vast voldoedoening!

Lekker bezig geweest met de nieuwe speakers en ook maar meteen een opfrisbeurt voor het leder, goed hoor!
Voor de dagelijkse kilometers vind ik een goede audio installatie ook wel een must. Gewoon om een lekker muwiekje te hebben tijdens het rijden, heerlijk! In de Cadillac zit een geweldige stereo van Bose met super geluid maar daar luister ik dan weer net zo lief naar de soundtrack van de V8. Al is dat bij continue snelheid ook nietheel bijzonder, dan gaat die stereo weer aan. ;)

Het is hier wat stil, ben gewoon aan het genieten van de BMW zeg maar, zelfs de saaie ritjes van en naar het werk zijn gewoon leuk. De radio klinkt nu echt zo ontzettend lekker met de Rainbow speakers, ongelooflijk wat een geluid komt er uit die krengen! Wellicht wel net ff een tandje te veel want vrijdag viel zomaar uit het niets mijn rechterzijspiegel-glas van de auto af! Was net de snelweg opgedraaid dus kon niet even stoppen en later nog gekeken maar het was nergens meer te vinden. Wel even lastig rijden zo maar hopelijk morgen een nieuw glaasje halen van de sloop.

Zojuist de auto even afgespoten in de wasbox en gelijk wat plaatjes gemaakt, dat hadden jullie nog van me tegoed.

Weer schoon..
20170402_225316.jpg

20170402_225950.jpg

20170402_225751.jpg

20170402_220109.jpg

20170402_220347.jpg

Nog een slechte foto van het interieur, nog steeds erg mooi na het reinigen/voeden van een paar weken terug:
20170402_230107.jpg

Af en toe moet er nog wat benzine in. Het verbruik Is met ongeveer 9 liter op 100 km helemaal niet slecht, zelfs zuiniger dan de C4!
20170402_225500.jpg

Komende week ga ik naar de spuiter, die gaat even kijken wat de mogelijkheden zijn mbt de roestbubbels op de wielkastranden en tevens zit er nog een licht deukje in het achterscherm wat ik er graag uit wil hebben. Ben benieuwd!

Blijft mijn favoriete topper de E46 , mooi dat hij zo goed bevalt.
Staat er ook prachtig bij (y)
Maar dat verbruik doe ik ook met mijn 3.0 zes lijn :)

@Thomas, Dank je! Soms zie ik een zwarte BMW voorbij rijden en dan denk ik "ja, da's toch ook mooi.." maar dan zie ik m'n eigen kar en weet ik gelijk weer waarom ik voor deze kleur gekozen heb :D

@Rene, Ja het bevalt echt uitstekend! Had achteraf gezien veel eerder aan de BMW moeten gaan. Het verbruik van jouw Z4 is ook vrij gunstig dan! Maar je moet weten dat ik echt veel korte stukjes rijd en omdat ik weet dat het slecht is trek ik hem dan een paar keer lekker open wanneer de olie op temperatuur is. Ach eigenlijk boeit het me niet zo, als ik zuinig wil rijden pak ik de Prius wel.

Lukt mij niet hoor Bofkont. Gemiddeld 1L: 9,3km. Maar daar zit het nodige stadsverkeer bij. Op de snelweg haal ik 1L: 12,5km.

Staat er mooi bij zadelsnuiver. (y)
Ik ben benieuwd naar het resultaat van het aanpakken van de roest bij de wielkasten. Moet bij helaas ook gebeuren.

SLB BMW zei:
Lukt mij niet hoor Bofkont. Gemiddeld 1L: 9,3km. Maar daar zit het nodige stadsverkeer bij. Op de snelweg haal ik 1L: 12,5km.

Staat er mooi bij zadelsnuiver. (y)
Ik ben benieuwd naar het resultaat van het aanpakken van de roest bij de wielkasten. Moet bij helaas ook gebeuren.

Merci (y)
De neef van m'n vrouw heeft zijn eigen spuiterij, echt een vakman en gelukkig kan ik voor een vriendenprijsje bij hem terecht. Hopelijk kunnen we het in Juni laten doen, dan ben ik op vakantie en heeft lekker 3 weken de tijd om in de loze uurtjes de BMW aan te pakken. Het is jammer dat we er allebei last van hebben maarja, na 14 jaar en 200.000+ kilometers eigenlijk niet eens zo heel gek dat de lak wat minder is geworden.

Heerlijke foto's, Zadel! Blijft echt een geweldige kar en je wagenpark is gewoon onwijs cool. Mooie en nette Prius voor het rationele en een genietmobiel voor de rest. (y)

Mooie woorden Rob, ga er bijna van naast m'n schoenen lopen ;) Maar ik voel me inderdaad erg in m'n nopjes met deze 2 toppers, en natuurlijk soms goed om er even bij stil te staan hoe dankbaar ik ben voor de dingen in m'n leven (y)

Heb je helemaal gelijk in Zadelsnuiver (y)

Beste SLB,

Ja veel stadsverkeer is aardig funest voor het verbruik.

Leuke foto's weer. Goed om te lezen dat de BMW je erg bevalt. De kleur is wel echt heel mooi, was me op eerdere foto's nog neit zo opgevallen.

Zeer netjes! Misschien nog een leuk idee om het interieur wat op te leuken met aluminium- of houtstrips?

@Dirk, niet slecht he voor telefoon foto's :D moet er nog eens op uit met de dslr, wanneer het weer wat warmer wordt wellicht. De kleur blijft echt magisch, snap niet waarom niet meer mensen er toendertijd voor hebben gekozen.

@Brent, Dank je! Zo op de foto's komt hij vrij smetteloos over maar er is wel wat werk aan de winkel hoor. Over een paar maandjes hopelijk wel echt in showroomstaat (y)

@BlueZ hmm ja ik heb me er nog niet echt in verdiept, ik zou eens kunnen uitvogelen wat de mogelijkheden zijn. Ik zag laatst een E46 M3 met wat piano-zwart gelakte interieurdelen, dat was best tof maar hout kan ook heel mooi zijn natuurlijk. Er zit nu (af-fabriek) een soort rubber met carbon-patroon, nu niet echt helemaal mijn smaak dus als dat niet teveel moeite kost om te vervangen dan zou dat zeker een optie kunnen zijn (y)

Zo wat een kleur! Ik zou zelf nog een setje 72 sloffen er onder leggen. Verder een prachtige wagen, is het een beetje leuk leven in Finland?

Bmwe46csl zei:
Zo wat een kleur! Ik zou zelf nog een setje 72 sloffen er onder leggen. Verder een prachtige wagen, is het een beetje leuk leven in Finland?

Een set style 72 zie ik zeker wel zitten, he'd al 2 verschillende setjes gevonden maar 2 keer niets meer van de verkoper gehoord. Officieel mogen sinds eergisteren de zomerwielen er onder maar ik laat de winter sloffen mooi nog even zitten; zijn mooier en het ís nog net iets te koud naar mijn smaak.

Verder is het hier goed toeven hoor, winter duurt een beetje lang dit jaar maar verder niets te klagen (y)

Hier vandaag slechts 13 graden..... maar in de zon voelt t gelukkig warmer :p

Inderdaad een zeer geslaagde kleur en model, die E46 coupé gaat gewoon nooit vervelen.
Ben benieuwd naar wat meer foto's inderdaad :)

omniradius zei:
Hier vandaag slechts 13 graden..... maar in de zon voelt t gelukkig warmer :p

Inderdaad een zeer geslaagde kleur en model, die E46 coupé gaat gewoon nooit vervelen.
Ben benieuwd naar wat meer foto's inderdaad :)

Mazzelpik! Laatste keer dat het hier 13 graden was is denk ik al 6 maanden geleden!

Foto's komen tzt, kan niet wachten op het goeie weer :D

Nico GTR zei:
En een Style 71? :D

Niet bang op kleurverschil trouwens met het spuiten in zicht?

Style 71 vind ik wel Ok maar lang niet zo mooi als 72. Vraag me tevens af hoe een set Aplina's zouden staan..

Kleurverschil.. ja ik weet het niet, lijkt me zeker een moeilijk kleurtje om te spuiten met maar dat laat ik aan de professionals over. Ik weet alleen dat als het resultaat me niet bevalt dat ze het gewoon nog een keer mogen proberen :) familie of niet, wel gewoon vakwerk leveren vind ik. Hij heeft in het verleden ook eens wat aan m'n eerste Punto gespoten en dat was gewoon heel netjes dus heb er wel vertrouwen in.

Zadelsnuiver zei:
Mazzelpik! Laatste keer dat het hier 13 graden was is denk ik al 6 maanden geleden!

Foto's komen tzt, kan niet wachten op het goeie weer :D

Wist je dat t hier vorige week 21 graden was? :p

Ik zou het Finse klimaat echt niet volhouden denk ik... ik vind NL al negen vd tien keer te koud.
Maar goed ik ben ook echt een mooiweer mens. Had eigenlijk in zuid Italië of nog beter California moeten wonen :rolleyes:

Ja ach, de winter is lang en donker en koud maar daarintegen zijn de zomers wel weer heel mooi: eindeloos mooi weer, zon die nooit onder gaat, 170.000 meren om in te zwemmen etc. Helaas is dat dan weer een seizoen van hooguit 2 maanden en dan begint de leende weer :D gelukkig hebben we nog het lekkere Finse eten *proest! Kuch!*

Zit even een lijstje te maken van dingen die ik nog aan wil pakken met de BMW. Het e.e.a. is een beetje afhankelijk van wat het spuiten gaat kosten en op welke termijn het gaat gebeuren maar dit zijn de dingen die ik in elk geval wil gaan bestellen/aanpakken de komende maanden:

- nieuw BMW logo voor motorkap
- interieurdelen in een ander kleurtje, eventueel zelf proberen met zgn "hydro dip kit"
- armsteun
- Style 72 of Alpina's in 18"

Heerlijk toch! Je gaat van het ene in het andere uiterste. Ik blijf liever wat op hoogte Gothenburg of 50 tot 100 km daarboven in Zweden, maar wat is dat altijd genieten zeg!

Nederland is niet leuk meer, eeuwig gezeik over alles, geen winter meer, teveel mensen, niemand kan meer enig tolerantie jegens elkander opbrengen. En geen leuk werk. ;)

Nico,

Terugverhuizen naar Drenthe-Friesland.
Leuk werk geen gezeik weinig mensen, volop tolerantie, er is immers toch geen mens om tegen aan te zeiken :)
Geen winter is alleen maar een voordeel, brrrr wat heb ik daar een pleuris hekel aan!!

Terug
Bovenaan