Wouter82’s Sierra’s ('83 1.3 Custom, 1.6 L, 2.0 V6 GL, 2.3 V6 Ghia, '84 XR4i, '85 XR8, '85 Van 2.3D, '86 VEGE Cup, '92 Combi CLX) en ’90 P100 TD

Wouter82

Moderator

Het kan raar lopen, zo heb je één auto, zo heb je er drie :) Of eigenlijk drie-eenzesde want ik doe ook mee met het EMW Croma-project.

Voor wie geen zin heeft in een lap tekst, de foto’s staan in de volgende post :D

Al in februari kwam ik de advertentie tegen van een hele vroege, origineel Nederlandse Ford Sierra 1.3 Custom. Een bijzondere auto en ik had meteen al zo iets “die moet ik eigenlijk hebben”; want wát een gaaf ding! Maar ik ondernam geen actie en stelde het alsmaar uit; ik vond dat ik eerst belangrijker dingen moest doen, zoals het op de rit krijgen mijn net gekochte huis. Af en toe keek ik nog eens op de website en hij bleef maar te koop staan, en ook de prijs zakte gestaag. Toen ik anderhalve maand terug op een Belgisch Ford-evenement was werd het mij helemaal duidelijk (gemaakt*): die Sierra moet ik hebben! Want op dat evenement stond aardig wat mooi en bijzonder spul waar zo’n Custom absoluut niet voor onder zou doen. Ik zag het al helemaal zitten om het volgende jaar met de Custom te verschijnen. Inmiddels had ik al wel de Jaguar gekocht en op de vrijdag dat ik die kon ophalen maakte ik een afspraak met de garage in Winterswijk om de volgende dag de Sierra te komen bezichtigen. Na een treinreis naar de andere kant van het land werd ik bij het station afgehaald. Meteen bij de eerste blik was ik eigenlijk al verkocht, hij zag er gewoon echt netjes uit en het was ook an sich een mooie auto in een opvallende rood-bruine kleur. Uiteraard wel met wat mindere puntjes, met als dieptepunt een roestgaatje in de achterklep en een beschadigd knipperlicht. Ook was het dashboard gescheurd, een typische kwaal van vroege Sierra’s. Maar ik moest en zou hem mee naar huis nemen, dat stond eigenlijk meteen al vast!

Uiteraard wel eerst een proefrit gemaakt maar die strandde al na een paar honderd meter door gebrek aan benzine. Nadat dat met behulp van een jerrycan was opgelost kon ik alsnog een blokje om. Alles leek te werken en voelde goed aan. Dus gekocht en toen kon ik, na getankt te hebben, de lange reis naar huis beginnen. Af en toe trok een heftige trilling door het stuur en dat baarde mij even flink zorgen, maar het ebde ook weer weg. Verder reed het uitstekend en ook lang niet zo traag als ik verwacht had. Ook op de snelweg ging het probleemloos dus ik werd steeds blijer van de auto! En zodoende kan ik onderhand spreken van een klein wagenparkje :)

Dit geschiedde allemaal vier weken geleden en dat heb ik tot nu stil gehouden om een mooie grap uit te halen met Elk Merk Waardig. Want daar verwachtte iedereen dat ik met de Jag naar het evenement op 17 september zou komen. Het was dan ook een hilarische ochtend toen men opeens een vreemde Sierra zag staan en geen Jag. Gelukkig waren de reacties lovend! In die vier weken is er al wel het nodige gebeurd met de Sierra, allemaal ten goede:

Weer origineel én veilig
Bij de auto zat geen onderhoudsboekje, maar de vorige eigenaar stuurde met de reservesleutel ook een briefje mee waarop stond dat de auto 500 kilometer geleden nog een grote beurt had gehad met onder meer nieuwe olie en een nieuwe riem. Het enige andere bewijs van onderhoud dat ik had was een factuur voor vier nieuwe bougies uit 2009. Ironisch genoeg schoot juist een van de bougies er uit toen ik op dag 2 een ritje aan het maken was. Ik was toen nog geen lid van een pechhulp maar een passant kon mij gelukkig weer op weg helpen.

De auto stond niet meer op z’n originele wielen, maar op iets te brede banden en op standaard velgen met Ford-wieldoppen. Terwijl de Custom specifieke, zilvergrijze stalen velgen hoort te hebben met naafkapjes. Gelukkig al snel op Ebay de juiste velgen gevonden in Duitsland en via het Ford Sierra Forum kon ik aan de juiste naafkapjes komen. Vervolgens goede banden besteld, samen met de winterbanden voor de Jag. Ook via Ebay maar dan uit Engeland kwam het een nieuwe set knipperlichten voor de voorbumper.

De snelheidsmeter heeft overigens een stevige afwijking, 100 op de GPS is bijna 120 op de teller. Vandaar dat ik de auto al best snel vond aanvoelen!

Anderhalve week terug heb ik de auto naar een Ford-specialist in Den Haag gebracht. Sowieso voor de apk, die was weliswaar nog geldig tot december maar ik heb geen zin om middenin de winter verplicht naar buiten te moeten. Ik had gevraagd de auto goed na te kijken met als specifieke klachten het soms erg schudden van de auto en het matige starten. Het bleek dat de remklauw rechtsvoor slecht was en dus moesten beide kanten vernieuwd worden. Ook hingen de remleidingen los onder de auto. Verder was de motor niet goed afgesteld, hoe en wat weet ik ook niet precies maar iets dat op 1,5% moest staan stond op 6 à 7. Het was een dure grap, maar nu kan ik wel weer veilig de weg op. De garage heeft ook de wielen verwisseld zodat thuis de naafkapjes er op konden. Nu is die van buiten weer helemaal origineel. Van binnen nog niet want er liggen zwarte aftermarket-matten in.

Van forummer Vertmoari heb ik nog twee originele brochures gekregen inclusief prijslijst en technische specificaties. Helemaal geweldig! De rechter buitenspiegel bleek een optie van 58 gulden!

Gered van de sloop
Deze Sierra was al eerder gespot door forummers Sierra Ghia en Arrogat, die de auto in 2008 hebben bezichtigd toen die bij een bedrijf in Apeldoorn stond. De auto stond toen nog op z’n originele velgen. Daarvoor stond de auto op een sloperij met een kapotte versnellingsbak. Wie er nu een andere bak in heeft gezet weet ik niet. Wel zou ik de derde eigenaar zijn, afgezien van de garages. Dat zou dus betekenen dat de eerste eigenaar hem met de kapotte bak bij de sloperij heeft ingeleverd. De tweede eigenaar wilde er gas in zitten, maar besloot in plaats daarvan een oude Mercedes W124D te kopen. En nu heb ik hem, en mijn doel is de auto zo origineel mogelijk te maken en er zo lang mogelijk van te genieten! Want dit vind ik een van de meest bijzondere Sierra’s van Nederland, voor zover bekend is het mogelijk zelfs de enige origineel Nederlandse 1.3!

Hoe verder
Zoals gezegd is het dashboard gescheurd. Aanvankelijk wilde ik het dashboard dan ook vervangen, maar toen kwam ik er achter dat de Custom als enige Sierra geen speakerrooster bovenop heeft, maar een soort aflegvak. En daarom behoud ik dit dashboard, liever origineel en beschadigd dan netjes maar wat er eigenlijk niet in thuishoort. Nu werd ik getipt op het Passat B1-topic waar iemand een methode heeft bedacht om gescheurde dashboards te herstellen, misschien dat dat nog een optie is.

In de achterklep, half onder het raamrubber, zit een roestgaatje. Heel jammer, ik weet nog niet hoe dat op te lossen.

De gasveren van de achterklep hebben geen fut meer, een bezemsteel moet het nu even oplossen. Ik heb al nieuwe veren aangeboden gekregen dus dat komt goed.

De Sierra Custom
Het is dus een Sierra 1.3 Custom. Ofwel de allerkaalste versie met de kleinste motor. Het blokje van 1249 cc levert 60 pk en volgens de specificaties haal je daar uiteindelijk 152 km/u mee en als je je best doet haal je de 100 in iets meer dan 18 seconden. En hoe kaal is allerkaalst? Wel, op de portieren zit geen bekleding maar gewoon plastic. De neus is niet in kleur gespoten. Uiteraard geen stuurbekrachting en natuurlijk ook een vierbak. Geen interval op de ruitenwissers, geen klokje, geen getint glas, geen radiovoorbereiding (en dus speakers noch antenne), geen gordels achterin, geen cv. Wél aanwezig zijn een mistlamp achter en achterruitverwarming. Deze auto heeft een rechterbuitenspiegel maar dat was een optie van liefst 58 gulden. Gek genoeg heeft de eerste eigenaar ook metaallak besteld, een hele mooie rood-bruine tint die volgens mij Burnt Copper heet. De kilometerstand is 131.000 wat niet veel is voor deze bijna 29 jaar oude auto. De auto is in december 1982 geproduceerd in Genk en op 3 januari op kenteken gezet. Echt een hele vroege dus, want de Sierra werd in september 1982 gelanceerd.

Behalve de grijze neus heeft de Custom nog een aantal unieke kenmerken, zoals de witte binnenspiegel en de hangspiegels buiten. Die laatste zien er geinig uit, maar zijn nogal onpraktisch omdat je er maar weinig in ziet. Althans, ik krijg ze niet goed afgesteld. Maar dat mag de pret niet drukken :)

Foto’s in de volgende post :D

Oja, voor de goede orde, mijn 92er Sierra Stationwagon blijft gewoon ;)

* Met dank aan Grensrijder :)
 
Laatst bewerkt:
De foto’s

Net na het ophalen, auto staat nog op de verkeerde velgen:

custom1j.jpg


custom2h.jpg


custom3q.jpg


custom4.jpg


custom5.jpg


custom6.jpg


Naast de Stationwagen:
custom7.jpg


custom8.jpg


custom9.jpg


custom10.jpg


custom11.jpg


custom12.jpg


custom13r.jpg


custom14.jpg


Luchtslangetje was helemaal gaar…
custom15.jpg


Ducktape omheen gewikkeld, maar ook meteen weer verwijderd omdat het geen gezicht is. Inmiddels zit er een nieuw slangetje op.
custom16.jpg


En naast de Jaguar. Klein beetje contrast :D
sierrajag.jpg


Inmiddels zitten er de juiste velgen met naafkapjes op. Foto’s op het EMW Nazomerevenement afgelopen zaterdag, gemaakt door Grensrijder:
achterhoek005.jpg


achterhoek006.jpg


achterhoek065.jpg


achterhoek072.jpg


achterhoek083.jpg


achterhoek087.jpg


achterhoek092.jpg


En nog een foto van 929V6 van hetzelfde evenement. Kleedje is bescherming tegen vallende eijkels :)
img20461672140.jpg
 
Een erg mooie auto, geweldig om te zien dat er zoveel kleine wijzigingen zijn in vergelijking met de 1.6 L. (y)
 
Ik vond het een mooie list! Ik zou met Wouter meerijden vanuit Leiden om het EMW-evenement te bezoeken (en de Croma mee naar huis te nemen) en er stond dus ineens een schitterende oude Sierra voor m'n neus in plaats van de Jaguar die ik verwachtte o_O
Het is echt een prachtaankoop! Veel plezier ermee :)
 
Leuk om te lezen Wouter! Dashboard inderdaad origineel houden, een afwijkend exemplaar doet afbreuk aan de auto. En inderdaad een spiegel voor 58 gulden...
 
Wouter! het blijft een onwaarschijnlijk nette en unieke Sierra :)
Ik vind het echt heel erg leuk om te horen dat hij nu bij een liefhebber terecht is gekomen..
Het was 2008 dat ik met medeforummer Arogat bij die Sierra ben wezen kijken... hij stond er een beetje triest bij toen en het is geweldig om te lezen dat hij nu weer behandeld word zoals een oude Sierra behandeld moet worden ;)
Die cylinders voor de achterklep komen goed, en ik ga jouw topic zeker volgen... zet hem ook even in het Sierra topic voor de aanvulling :)
Grappig om te weten dat een Sierra Custom nu nog meer een collectors-item is dan een Ghia want in de hoogtij dagen van de Sierra was het een verguisde uitvoering, dat maakt hem nu alleen maar unieker!

We hebben contact! en geniet van deze beauty.
 
Geweldige Sierra! Extra leuk omdat het zo'n schaarse basisuitvoering betreft. Blijft een verbazingwekkend modern ogende auto voor 1983!
 
Gefeliciteerd kerel

Tis een niet alledaagse uitvoering, en daar moet je van houden.

iig veel plezier ermee;)

Mijn '86er Sierra heeft de orginele aankoopbonnen e.d. er ook nog bij, wel bijzonder om te zien wat radiovoorbereiding, mattenset, spatlappen en tectylbeurt toen kostten.

Knipperlicht zitten zeker barsten in? is een vaker voorkomend probleem;)
 
Wouter, kerel, je had ons beet ! Een superding zoals ik dat zaterdag heb mogen zien. Ik heb het je al gezegd, maareh.. veel plezier ervan !
 
Wat een uniek ding! Heerlijk basic. En inderdaad blijft het een nogal revoltutionair design na de conservatief gelijnde Taunus (die ik overigens ook leuk vind). Ik heb bijna 4 jaar met veel plezier in een 2.0 Laser uit 87 gereden. Probleemloos en verrassend comfortabel.
 
Wow! Wat een onwijs gave auto. Dit is de reden waarom ik liefhebber ben van auto's. Zo kunnen genieten van iets wat voor veel mensen als oud barrel beschouwd zou worden. Maar 'wij' weten wel beter! En helemaal bijzonder omdat het zo'n crisis-uitvoering is. Nooit geweten dat die een plastieken voorkant hadden en het is me ook nog nooit opgevallen om eerlijk te zijn.

Overigens zie ik wel enige gelijkenis met de Jag (wat was de opvolger van de Sierra, en waarop is de X-type gebaseerd?;)). Heel veel geluk ermee, maar dat komt wel goed!
 
Ondanks dat Ford niet mijn merk is, is deze Sierra toch wel heel leuk! :) Die zie je niet veel meer... Veel plezier ermee!
 
thanks.gif


We hebben contact! en geniet van deze beauty.

Zeker! Gaat helemaal goed komen :)

Blijft een verbazingwekkend modern ogende auto voor 1983

Toevallig kwam ik vlakbij de garage deze precies twee jaar oudere Fiesta tegen. Wereld van verschil inderdaad!
sierrafiesta.jpg


Knipperlicht zitten zeker barsten in? is een vaker voorkomend probleem

Een van de klemmetjes was afgebroken waardoor die niet meer goed vastklikte. Het glas zelf was nog wel gaaf. In het linkerachterlicht zitten trouwens wel een paar kleine putjes.

Probleemloos en verrassend comfortabel.

Ik vind hem echt verbazend goed rijden! Je komt nog redelijk mee met het verkeer en ook op de snelweg is het goed te doen. En ik zit er ruimer in dan in mijn Stationwagen en ook dan in de X-type o_O

Zo kunnen genieten van iets wat voor veel mensen als oud barrel beschouwd zou worden. Maar 'wij' weten wel beter!

(y) (y) (y) ;)

Overigens zie ik wel enige gelijkenis met de Jag (wat was de opvolger van de Sierra, en waarop is de X-type gebaseerd?

o_O Ergens kan ik je niet helemaal ongelijk geven :D
 
Wouter gefeliciteerd, veel plezier ermee en natuurlijk een leuke stunt zaterdag(y).
Ik kan me herinneren dat een kollega een dergelijke auto kocht en iedereen zich afvroeg, waarom hij een dergelijke "krisisuitvoering" kocht. Een maand later kwam een andere kollega aan met een Renault 9, en het bleek nog erger te kunnen. Die 9 was zo ongeveer de kaalste auto die toen te koop was, zelfs een Lada had nog meer luxe.
 
Ik ben helemaal fan van dit ding!!! Puurder kun je een Sierra niet krijgen. Vooral het grijze frontpaneel en de hangoorspiegels doen het 'm. :D Een meesterlijke actie, Wouter82, de aankoop van deze Custom. (y)
 
Superding hoor (y) Toen ik 'm bij EMW zag besefte ik het: ik ben absoluut Sierra-gek, want zelfs de absolute crisisuitvoering die niet vooruit te branden is vind ik ontzettend gaaf en karaktervol.

Kleine suggestie: zoek een afdekkapje en haal de rechterbuitenspiegel eraf, want opties horen helemaal niet op dit ding :D
 
Legacy3.0R zei:
Kleine suggestie: zoek een afdekkapje en haal de rechterbuitenspiegel eraf, want opties horen helemaal niet op dit ding :D
Dan moet je ook de lak eraf schuren, want metaallak was ook een optie van ruim 500 gulden. :LOL:
 
Cool, een Custom met hangende spiegels

Dank je! Maar wat het nut er nou van is? Zou het misschien iets aerodynamisch zijn of gewoon art pour l'art? Beiden opties lijken even onwaarschijnlijk ;)

Een maand later kwam een andere kollega aan met een Renault 9, en het bleek nog erger te kunnen. Die 9 was zo ongeveer de kaalste auto die toen te koop was, zelfs een Lada had nog meer luxe.

Ik kan het mij niet voorstellen :p Wat had die dan nog meer niet?

tsov zei:
Legacy3.0R zei:
Kleine suggestie: zoek een afdekkapje en haal de rechterbuitenspiegel eraf, want opties horen helemaal niet op dit ding :D
Dan moet je ook de lak eraf schuren, want metaallak was ook een optie van ruim 500 gulden. :LOL:

Tsss :( De eerste eigenaar wilde gewoon een mooi aangeklede 1.3 :D
 
Gave auto hoor!(y) Heel leuk, zo'n crisisuitvoering. Ik dacht dat de Laser kaal was, maar het kon nog minder, zo leer ik nu pas. Heel leuk dat je hem weer zo origineel mogelijk maakt!
 
Wouter82 zei:
Cool, een Custom met hangende spiegels

Dank je! Maar wat het nut er nou van is? Zou het misschien iets aerodynamisch zijn of gewoon art pour l'art? Beiden opties lijken even onwaarschijnlijk ;)

Heel simpel: de bekende stimuleringspolitiek van autofabrikanten. Ze maken het basismodel zo onaantrekkelijk dat iedereen een duurder type bestelt. Waarom denk je dat de meeste wieldoppen zo lelijk zijn?
 
D. Elzinga zei:
Wat had die dan nog meer niet?

Hoofdsteunen? Ik vind het vrij opmerkelijk dat zo'n kale Sierra ze toch heeft.

Dat is wel een goeie ja!

Heel simpel: de bekende stimuleringspolitiek van autofabrikanten. Ze maken het basismodel zo onaantrekkelijk dat iedereen een duurder type bestelt. Waarom denk je dat de meeste wieldoppen zo lelijk zijn?

Hm, op zich wel logisch. Maar bij wieldoppen kan ik het mij nog voorstellen, maar om nou andere spiegels te gaan ontwerpen en produceren alleen maar om een model minder aantrekkelijk te maken o_O
 
grensrijder zei:
Wouter82 zei:
Cool, een Custom met hangende spiegels

Dank je! Maar wat het nut er nou van is? Zou het misschien iets aerodynamisch zijn of gewoon art pour l'art? Beiden opties lijken even onwaarschijnlijk ;)

Heel simpel: de bekende stimuleringspolitiek van autofabrikanten. Ze maken het basismodel zo onaantrekkelijk dat iedereen een duurder type bestelt. Waarom denk je dat de meeste wieldoppen zo lelijk zijn?

Vaak worden die basisuitvoeringen door oudere mensen besteld. Die rijden er weinig mee en zijn er zuinig op, waarna liefhebbers van karige versies ze een kwarteeuw later ook nog kunnen koesteren.;)
 
Wouter82 zei:
Hm, op zich wel logisch. Maar bij wieldoppen kan ik het mij nog voorstellen, maar om nou andere spiegels te gaan ontwerpen en produceren alleen maar om een model minder aantrekkelijk te maken o_O

Zo werkt marketing nu eenmaal. De ronde koplampen van de basis Kadetts zitten nota bene een stuk gecompliceerder in elkaar dan de duurdere vierkanteo_O
 
Leuk ding! Gefeliciteerd met de aankoop van zowel deze als de mooie Jag!
 
Wouter82 zei:
D. Elzinga zei:
Wat had die dan nog meer niet?

Hoofdsteunen? Ik vind het vrij opmerkelijk dat zo'n kale Sierra ze toch heeft.

Dat is wel een goeie ja!

Heel simpel: de bekende stimuleringspolitiek van autofabrikanten. Ze maken het basismodel zo onaantrekkelijk dat iedereen een duurder type bestelt. Waarom denk je dat de meeste wieldoppen zo lelijk zijn?

Hm, op zich wel logisch. Maar bij wieldoppen kan ik het mij nog voorstellen, maar om nou andere spiegels te gaan ontwerpen en produceren alleen maar om een model minder aantrekkelijk te maken o_O

Dat lijkt inderdaad vreemd, maar het gebeurt wel. Zo heeft de simpelste Skoda Fabia blank glas, terwijl het volgens mij goedkoper is om voor alle typen getinte ruiten te laten produceren.
 
D. Elzinga zei:
Zijn er eigenlijk wel Sierra's zonder hoofdsteunen?

Kennelijk niet, maar misschien dat het per markt verschilt. Op de Custom waren deze vaste, open hoofdsteunen standaard, op de L had je verstelbare en beklede.
 
Wat ik me trouwens afvroeg, hoe groot is het verschil met je nieuwere Sierra? En dan vooral wat betreft rijgedrag enzo.
 
Weet zo gauw niet of er al wat over is gezegd, maar heb nog nooit een Sierra gezien met zulke spiegels. Hoort dat zo?
Verder mooie auto. Mijn vader heeft zelf een 87-er Turnier gehad. Grote auto voor die tijd!
 
JW01 (vanaf een Appel) zei:
Weet zo gauw niet of er al wat over is gezegd, maar heb nog nooit een Sierra gezien met zulke spiegels. Hoort dat zo?

Ja, deze hangspiegels zijn exclusief voor de goedkoopste uitvoering. Opdat iedereen kan zien dat je een schraper bent:p
 
Rob013 zei:
Wat ik me trouwens afvroeg, hoe groot is het verschil met je nieuwere Sierra? En dan vooral wat betreft rijgedrag enzo.

Breek 'ie net zo fijn van achteren uit als je laatst met de tweeliter in Waalre demonstreerde? :p
 
Wouter82 zei:
Ik kan het mij niet voorstellen :p Wat had die dan nog meer niet?

Geen hoofdsteunen, geen achterruitverwarming, rubberen- cq plasticachtige bekleding op vloer en cardan, rechter portier kon niet met de sleutel geopend worden, de deur kon alleen van binnen op slot gezet worden!!!
 
isla zei:
Wouter82 zei:
Ik kan het mij niet voorstellen :p Wat had die dan nog meer niet?

Geen hoofdsteunen, geen achterruitverwarming, rubberen- cq plasticachtige bekleding op vloer en cardan, rechter portier kon niet met de sleutel geopend worden, de deur kon alleen van binnen op slot gezet worden!!!

Zo zie je maar wat voor een patserige snobmobiel Wouter hier gekocht heeft. Hoofdsteunen, metaalkleur, achterruitverwarming, 2 buitenspiegels, ... wat een decadente Luxe heeft die Sierra toch allemaal!
 
Die stoelen komen volgens mij rechtstreeks uit een Fiesta/Escort, de hoofdsteunen kunnen niet versteld of verwijdert worden.. zelfs de bekleding doet mij linken aan deze type.
Leuk die reacties op deze Sierra... het is ook een erg zeldzaam ding, mijn 2.3 Ghia is nog minder schaars :)
 
Wat een geweldige wagen! Helemaal goed dat die nu bij een liefhebber is!
 
prachtig hoor. En een heel vroege ook. Ik meen dat ik de eerste Sierra's met JB als eerste letters op het kenteken zag.
 
grensrijder zei:
Rob013 zei:
Wat ik me trouwens afvroeg, hoe groot is het verschil met je nieuwere Sierra? En dan vooral wat betreft rijgedrag enzo.

Breek 'ie net zo fijn van achteren uit als je laatst met de tweeliter in Waalre demonstreerde? :p

Nee want de Custom staat op UniRoyal Rain Expert en niet op drie verschillende banden waarvan twee B-merk van de KwikFit :p

Maar serieus; de Station heeft exact twee keer zoveel vermogen en weegt zo'n 300 kilo meer. En is dus een heel stuk vlotter, maar ik vind de Custom over het algemeen misschien wel wat beter rijden (!). Wat stabieler en betrouwbaarder. De station heeft ook bijna 90.000 km meer gelopen en verkeert niet in concoursstaat en is door de bouw sowieso wat gevoeliger denk ik ;)

Legacy3.0R zei:
isla zei:
Wouter82 zei:
Ik kan het mij niet voorstellen :p Wat had die dan nog meer niet?

Geen hoofdsteunen, geen achterruitverwarming, rubberen- cq plasticachtige bekleding op vloer en cardan, rechter portier kon niet met de sleutel geopend worden, de deur kon alleen van binnen op slot gezet worden!!!

Zo zie je maar wat voor een patserige snobmobiel Wouter hier gekocht heeft. Hoofdsteunen, metaalkleur, achterruitverwarming, 2 buitenspiegels, ... wat een decadente Luxe heeft die Sierra toch allemaal!

:) Ik zal niet meer klagen :) Bizar trouwens hoe kaal een 9 dan kan zijn o_O

Sierra ghia zei:
Leuk die reacties op deze Sierra... het is ook een erg zeldzaam ding, mijn 2.3 Ghia is nog minder schaars :)

Ik kon op het forum geen foto's van je Ghia vinden, heb je die toevallig ergens? Ben ik wel benieuwd naar! :D
 
Legacy3.0R zei:
isla zei:
Wouter82 zei:
Ik kan het mij niet voorstellen :p Wat had die dan nog meer niet?

Geen hoofdsteunen, geen achterruitverwarming, rubberen- cq plasticachtige bekleding op vloer en cardan, rechter portier kon niet met de sleutel geopend worden, de deur kon alleen van binnen op slot gezet worden!!!

Zo zie je maar wat voor een patserige snobmobiel Wouter hier gekocht heeft. Hoofdsteunen, metaalkleur, achterruitverwarming, 2 buitenspiegels, ... wat een decadente Luxe heeft die Sierra toch allemaal!

Nu je ons hierop wijst, vind ik 'm ineens een heel stuk minder leuk. (n)

:p:T
 
Terug
Bovenaan