A3-White: C3 ‘79, Clio ‘99, CX-5 ‘19, M3 ‘19

A3 White

Kilometervreter
Het is weer zover; een nieuwe lease auto uitzoeken.

Na 29 maanden in een overheerlijke Golf V -1.9 tdi - dsg te hebben gereden moet er een andere auto voor de deur komen.

55000 km/jr - volledige KM registratie, geen bijtelling.

Ik heb al in verschillende auto's gereden, met uitzondering van de A3 (dit staat voor maandag 17-08 op de planning).

Wat staat vast ;
1 - DSG
2 - een grote entree naar de kofferbak
3 - niet te veel het uiterlijk van een familie auto

Uiteindelijk zal het weer een Golf worden of de A3 (1.9 tdi of 2.0 tdi Attraction Pro Line Business - met enkele opties - kleur of Wit of Dakar Beige)

Wie rijdt er met een A3 - of wie kan mij iets aanraden.

Oh, je wacht de proefrit af en je hoeft deze vraag niet meer te stellen. Sterker nog, zet de foto's naast elkaar van ex- en interieur en bestel morgen na de proefrit een fraaie dakarbeige A3. :p

Ik rijd ook in een A3, wel zonder DSG trouwens.

Ik raad de A3 aan, met name vanwege de grote entree naar de kofferbak en hij heeft niet te veel het uiterlijk van een familie auto (y)

Als je zegt dat een Audi A3 2.0TDI Attraction Pro Line Business (met enkele opties en metallic-lak) moet kunnen, dan moet een BMW 1-serie zeker ook kunnen. Daar zou ik dan ook eens naar kijken! Heb je daar ook al eens in gereden? Zo'n 1-serie blijkt in de lease een verdomd aantrekkelijke keuze te zijn. Waarom?

Hierom:
- BMW 118d Corporate Lease-uitvoering (136 pk ipv 143 pk)
- Business Line uitvoering
- CupSport

We hebben het hier dan over een al aardig complete 1-serie (met airco, 17" e.d.) voor maar €31475,- (bekijk het eens maar even in de BMW-configurator). Wil je nog metallic-lak en wat ander grut, dan nog blijf je onder de prijs van jouw genoemde A3 DSG.

Goed, je moet wel van het harde onderstel van de 1-serie houden, maar als ik voor dezelfde keuze stond, zou ik het wel weten...

26/8 topic-opening
17/8 proefrit Ik heb al in verschillende auto's gereden, met uitzondering van de A3 (dit staat voor maandag 17-08 op de planning).

Dan weet je toch al hoe hij rijdt? :LOL:

Het mag er niet uitzien als een familie-auto. Dan vallen beiden DUS af... o_O

Een Alfa 147 ziet er niet uit als een familie auto, of een Seat Leon.
Maar een Golf en een A3... :rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Mag er niet uitzien als een familie auto? en je hebt het liefst een golf of een A3? A3 ok mar een golf is toch de uber familieauto?

:TEen BMW 1??? Ja, een 118d voor 31 mille :eek: kan wel (belachelijk duur voor zo'n klein gedrochtje, maar dat terzijde), maar dan heb je geen automaat. En dat TS die wil, staat vast volgens openingspost.
Een Alfa 147 is al over de uiterste houdbaarheidsdatum heen en een Leon ... is nu aardig, over een half jaar ben je weer vergeten welke Seat nu welk type is, Leon, Altea, Toledo ...
Nee, gewoon een mooie A3, met de DSG, en als bruin het kan trekken de sportback versie (waarmee het dan wel weer een familieauto wordt ...)

Een familie auto is voor mij een Touran (Picasso, Scenic, Tino) en daarom viel hij af, een golf of A3 veel minder (ook al past de familie er goed in).

Dan de proefrit ; deze A3 2.0 tdi kon mij niet bekoren. Bij optrekken hoorde je de roffel van een V8, en niet eens door het hele toerental heen. Kan niet geloven dat dit zo bij alle A3 tjes is.

Heb ook de financien er eens bijgehaald, en de must have opties;
A3 Sportback Proline Business (navi - airco metallic) - 1.9 tdi Sporttronic - Lichtpakket, elec. spiegels + verwarming - L.M. 16" - zonnescherm achter - bagageruimte en opbergpakket - hill hold - licht en regensensor )

Met als laatste wens nog het leer pakket / verwarmbare stoelen, maar moet dit goed op mij laten inwerken.

Als alles toch te duur wordt, dan een Golf met zelfde pakketten als hierboven.

Trouwens ik heb nu een RNS 300 navigatie 18 maanden oud in de aanbieding, werkend te zien.

Ik heb destijds (6mnd geleden) ook zitten kijken naar een golf versus a3. En ik heb uiteindelijk de a3 gekozen. Veel liever een a3 met iets minder opties dan een golf. Maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak. Ik vind de a3 veel mooier en van binnen straalt de a3 veel meer kwaliteit uit ( standaard ) dan een golf.
Ik rijd de 2.0tdi proline business en ben daar heel erg tevreden over. Ik heb tussendoor een golf meegehad toen mijn auto (2 weken oud!) voor schadeherstel weg was. Wat was ik blij dat ik m'n a3 weer terug kreeg zeg! En wat een verschil in auto's waarvan je zou zeggen dat ze hetzelfde zijn.

DSGRIJDER Schreef:
-------------------------------------------------------
> mijn keuze is nu op de A3 gevallen.
>
> wie heeft ervaring met Leer zonder
> stoelverwarming?

Ik heb leer met stoelverwarming in een A4 cabrio. Gebruik de stoelverwarming eigenlijk nooit, is overbodig.

Vandaag bij Pouw in Zwolle geweest +
Hadden wat mooie wagens staan / en de actie aanbieding van leer voor Euro 895. Netjes ingebouwd en kwam op het lugubere idee :

A3 in het wit met zwart interieur waarbij al het stof in Mocca bruin wordt uitgevoerd. Denk dat ik mijn keuze heb gemaakt.

@DSGRIJDER
Check even of je zomaar wit mag bestellen bij je leasemaatschappij. Translease rekent bijvoorbeeld 5% extra op de leaseprijs.

de auto is besteld,
A3 SB 1.9 tdi s-tronic, Pro-line business, mistlampen, opbergpakket / kofferbakpakket / lichtpakket / regensensor / elec. spiegels verwarmbaar / leer / wielen ATP 16" bi-color

Kleur ; WIT ; geen meerprijs van de lease maatschappij;

Rijden ; wk 03/2008

Wow, lekkere wagen gaat dat worden.
Jammer dat je geen 17" heb. Dat smoelt veel beter bij wit.

Wit hoort op een topversie, en met een dik uiterlijk...(y)

erikjuhh,

Je hebt helemaal gelijk daarom rijden er zo weinig witte auto's rond!

Beetje comfort wil ik nog wel houden. Het enige wat mij opzienbaarde was de belabberde bekerhouder onder de armsteun. Door plaatsing van de navigatie is alleen een kaartenbakje beschikbaar.

A3 is imho een overgewaardeerde opgeleukte Golf voor te veel geld.

Heb zelf 3 jaar geleden een A3 1.9 tdi gekocht en voor mij nooit meer een Audi. Het ziet er leuk en netjes uit, maar ik heb er veel problemen mee gehad. Krakende ophanging (na vier garagebezoeken met kosten voor leenauto(!) nooit opgelost), na 3 maanden nieuwe stoelbekleding, een compleet scheef ingehangen deur, etc.. En wat een lawaai voor een dergelijke dure auto. Daarvoor had ik een Leon tdi en die is natuurlijk lawaaiig. De Audi was echt nauwelijks stiller (maar wel veeel duurder) en ik kreeg geregeld opmerkingen van passagiers da ze vonden dat ie zoveel lawaai maakte. Geen waar voor je geld.

Ik zou de Golf gekozen hebben. Zelfde auto voor minder geld.

Henna

PS (ik geloof niet dat ik hier vrienden mee ga maken, maar dit is mijn mening)

A3 is een mooiere keuze dan de suffe Golf. Maar vind wit een beetje jammer.. kan in mijn ogen alleen met bv S-line pakket en dikke velgen. Geen 'normaal' model met 16". Sowieso is het wel erg een modekleur die over paar jaar wellicht niks meer waard is. Ik zag laatst ook een witte S-max. Met grauw weer ziet het er gewoon uit alsof het een bedrijfsauto is..

MCW Schreef:
-------------------------------------------------------
> A3 is een mooiere keuze dan de suffe Golf. Maar
> vind wit een beetje jammer.. kan in mijn ogen
> alleen met bv S-line pakket en dikke velgen. Geen
> 'normaal' model met 16". Sowieso is het wel erg
> een modekleur die over paar jaar wellicht niks
> meer waard is. Ik zag laatst ook een witte S-max.
> Met grauw weer ziet het er gewoon uit alsof het
> een bedrijfsauto is..

Wit was 20 jaar lang een 'mode'kleur, tot circa 10 jaar beleden.

Nieuws :
De auto wordt in wk 47 geproduceerd, dan nog leer erin; Volgens de dealer kan ik week1/2007 rijden. Leasemaatschappij is accoord, dus ik ben blij.

Denk dat ik mijn leaseauto net voor de kerst inlever, want tot nieuwjaar werk ik toch niet meer, en dan op 2 januari met het openbaar vervoer naar de dealer.

@ Henna

Ieder z'n mening idd, maar ik denk eerder dat jij gewoon een enorm slecht "exemplaar" hebt gekregen. De klachten die jij hebt zijn zeker niet normaal voor een audi. Die kwaliteit is namelijk zeker wel oke. Maar ik kan me voorstellen dat wanneer je zoiets een keer gehad hebt dat je dan volgende keer voor een ander merk kiest. Maar toch, ligt denk echt aan de auto die jij gehad hebt en niet aan het feit dat het een audi is.

Ik rij regelmatig met een Audi A3 Sportback, 2.0 tdi met 140pk en DSG. En eerlijk gezegt is dat een van de meest fijne auto's waarmee ik ooit gereden heb, rijdt zelfs beter dan diverse auto's uit het 'exclusieve' segment.

Een Golf V met DSG rijdt ook heerlijk, alleen de A3 is net ietsjes verfijnder.

Succes met je keuze!

Rij regelmatig een A3 SB 2.0 FSI. Heerlijk rijdende mooie, sportieve, degelijke auto, redelijk ruim en nog behoorlijk zuinig ook. Ik zou de volgende keer alleen niet de Ambition (sport) uitvoering nemen, is vrij hard geveerd (sportonderstel).

Afgelopen week had ik een nieuwe Peugeot 207 als leenauto. Zag er mooi ruim en luxe uit, maar moeilijk in zijn achteruit te krijgen en door de vreemde vorm van het koppelingspedaal kon je die nauwelijks behoorlijk indrukken (gewoon gevaarlijk). Dan merk je wel dat je met Audi's verwend bent, daar zit alles goed in elkaar.

@bolide
Helaas geen 2.0 tdi, maar de 1.9 tdi. De golf V die ik nu heb heeft nu 156000 km fantastisch zijn werk gedaa, en verwacht van de audi minimaal hetzelfde.

@tim2005
Niks geen blackbox, gewoon doodeenvoudig met een agenda die altijd in de auto aanwezig is. Hij is zwart en kan hem in een doosje doen, dus toch black-box voor de belasting!!

@meeuw
Ik krijg/heb geen ambition, maar de attraction, en heb geen koppelingspedaal, dus ben extra verwend in deze auto.

A3 SB, WIT, 1.9 tdi s-tronic, Attraction Pro-line business (airco - navigatie - BIS), mistlampen, opbergpakket / kofferbakpakket / lichtpakket / regensensor/ coming home functie / elec. spiegels verwarmbaar / leer - ammoretto / wielen ATP 16" bi-color, zwarte hemel, zonwering.

Mooie bak, vooral die velgen. (y)
Krijg onder mijn A6 dezelfde alleen een slag groter (18 inch/245)

Zijn het deze ?

M99_3D.JPG

Heeeeel mooi !! (y)

YEP,op mijn 21" scherm is deze picture real life.

net Lease Plan gebeld, en zij leveren niet een auto zonder verzekering?? Beetje vreemd, maar zal dan wel zo zijn.

52 euro meer dat std 16" lmv af fabriek, dus weet wel zeker dat de dealer op deze ATP's meer verdienen, anders werd dit niet aan mij getoond.

Trouwens, jij krijgt je A6 begin januari, ga je dan ook direct de winterbanden plaatsen, of hou je de de zomerbanden erop?

Wagen komt direct met WB.

Zit regelmatig in Duitsland en dan is het sowieso een must.
Met regen rijdt het trouwens ook beter.

Neem direct aan dat de dealer aan die ATP meer kan verdienen want bij ons kwamen ze ook meteen zelf met een hele lijst mogelijkheden qua velgen.

Ik moet 3 x per jaar naar DK, echter moet ze zelf bij profile om laten zetten. Wel fun, na 3 km rijden banden wisselen.

Volgens mij doen alleen grotere dealers dit, was eerst in lelystad, toen harderwijk en er werd alleen std velgen getoond, Zwolle kwam direct met het boekwerk.

Misschien ook wel omdat ik zelf al wist wat voor een auto het moest worden en dat de velgen het laatste was.

Maar goed we wachten af wanneer de auto komt, heb nog geen bericht gehad, ook niet na mijn mail. Zal eens een reminder sturen.

@ DSGRIJDER

Gefeliciteerd met je keuze! Veel plezier!

Voor onder een Golf Optive wordt voor dezelfde velgen 1.046€ gevraagd! Vreemd, dit verschil... Ruilt in beide gevallen een setje stalen velg + band in voor directset.

Op een optive zit al LM 16" Ronal velg volgens mij. Dus niet eens staal voor LM, maar LM voor LM.

Maar ja beter duur dan niet te koop.

Optive lijkt te zijn vervangen voor 60 edition, maar of en hoe lang deze nog leverbaar is weet ik niet.

De golf plus is ex LM, meerprijs 450 voor type atlanta.

Dat de Ronal niet mooi zijn, YEP, daar heb jij helemaal gelijk in.

Niets gehoord van de dealer deze week, ook geen bevestiging of de wagen daadwerkelijk is geproduceerd.

Zal morgen maar eens bellen, als hij bij alba staat voor leerinbouw moet ik maar even langs gaan.

De laatste KM in de golf blijven prettig,

Terug
Bovenaan