AsconaGT: Mercedes Benz C350e (2015) - VW Move Up! (2018) - Welke grill?

Gepost door AsconaGT 
Genieten inderdaad. Het valt nu ook op hoe snel de Mercedes de auto koelt, en nog meer hoe langzaam de Up koel word. Zelfs met volle bak blazen is het na 10 minuten nog steeds niet echt koud

Vandaag even naar de Benz dealer geweest hier vlakbij. Een oud collega werkt daar. De navigatie is inmiddels geupdate naar 2020 versie 14. Life traffic is voor 3 jaar geactiveerd. En het viel hem op dat ik geen originele vloermatten in de auto had. Hij had nog zo goed als nieuwe 'ergens' liggen die niet meer te verkopen was. Toen ik in stapte lag de oude set achterin en lagen er mooie matjes in de C klasse met Mercedes benz er op.

super! En was ook leuk om hem even te spreken, had hem al jaren niet meer gesproken terwijl ik vroeger veel met hem heb samen gewerkt.

Ook een rondje bij de dealer gemaakt. Man man wat een modellen heeft Mercedes, je beseft het pas als je daar rond loop. Bijna een wonder dat ze vrijwel alle gangbare modellen daar ook daadwerkelijk hadden staan C klasse coupe, cabrio station sedan, terreinwagen. E klasse cabrio, coupe , station sedan en terreinwagen. A klasse, A klasse station, sedan, GLA B klasse GLB, etc etc.

Ik zag wel dat de nieuwere modellen de optionele 'diamond grill' hebben. Heel mooi, stiekem zou ik dat ook wel willen. Kostte daar 800 euro zeiden ze nut smiley bumper moet er voor af. Imitatiegrille kost 150 euro, maar of dat wel zo mooi is?... Ik weet uit ervaring dat je hele mooie imitatie hebt, maar ook heel veel rotzooi
Nog steeds niet hoeven tanken nut smiley word wel dagelijks mee gereden

heb inmiddels de onderhoudhistorie ook in eigen bezit. stonden weinig gekke dingen op in de 176.000 km. Om er een paar uit te pikken;

- compressor van de airmatic vervangen (bekend zwak punt)
- stekker in de bumper vervangen
- voorbumper herspoten + kentekenplaathouden + plaat (kleine schade)

Verder vooral onderhoud

En wat op viel is de afleverbeurt. Afspraak was 'beurt bij aflevering', daar is toch wel veel voor gedaan, inclusief spoelen van de automaat eye popping smiley blijkbaar fabrieksvoorschrift

Datum KM stand Code Omschrijving
29-6-2020 176.304 4 banden vernieuwen, LV 2,5 RV 2,4 LA 2,5 RA 2,2                              
29-6-2020 176.304 Olie + filter aut.bak vernieuwen                                              
29-6-2020 176.304 Remschijven en remblokken aan de achterzijde vernieuwen                       
29-6-2020 176.304 Trekhaakkogel gangbaar maken                                                  
29-6-2020 176.304 Airco reinigen met schuim                                                     
29-6-2020 176.304 0 241 140 522 Bougie                                                                        
29-6-2020 176.304 40172 Innotec Ductcleaner                                                            
29-6-2020 176.304 24545170WK117M Hankook Ventus  95W K117 MO                                                   
29-6-2020 176.304 80015049 Shell ATF 134 FE Premium                                                       
29-6-2020 176.304 A000 420 36 02 Remblokset achterzijde                                                        
29-6-2020 176.304 A000 423 18 12 Remschijf achterzijde                                                         
29-6-2020 176.304 A000 998 08 52 Magneet                                                                       
29-6-2020 176.304 A004 990 35 12 Schroef                                                                       
29-6-2020 176.304 A166 830 02 18 Koolstoffilter (voorfilter motorruimte)                                       
29-6-2020 176.304 A169 540 16 17 Controlekabel remblok                                                         
29-6-2020 176.304 A205 820 45 03 Wisserbladenset voorzijde                                                      
29-6-2020 176.304 A205 835 01 47/64 Interieurfilter (interieurfilter)                                             
29-6-2020 176.304 A212 271 00 80 Automaatpakking                                                                
29-6-2020 176.304 A212 277 02 95 Automaatfilter                                                                
29-6-2020 176.304 A222 271 51 00 Overloopbuis                                                                   
29-6-2020 176.304 BEM Afvalbeheersbijdrage per band                                                 
29-6-2020 176.304 BMP Band plaatsen incl. monteren, ventiel vervangen en balanceren                 
29-6-2020 176.304 Benzine Benzine V-Power                                                               
29-6-2020 176.304 ECT Helix Ultra ECT 0W30                                                          
29-6-2020 176.304 F 026 400 480 Luchtfilter(s0480)                                                             
29-6-2020 176.304 F 026 400 503 Luchtfilter(s0503)                                                            
29-6-2020 176.304 F 026 407 166 Oliefilter                                                                    
29-6-2020 176.304 KM Kleinmateriaal                                                                
29-6-2020 176.304 KOEL Koelvloeistof                                                                 
29-6-2020 176.304 KTS Gebruik Bosch KTS tester                                                      
29-6-2020 176.304 MH Milieuheffing                                                                 
29-6-2020 176.304 N000 908 012 009 Schroefplug                                                                    
29-6-2020 176.304 ONDERHOUD Onderhoudsbeurt uitvoeren.                                                    
29-6-2020 176.304 RSA Ruitensproeiervloeistof                                                        
29-6-2020 176.304 WPL Werkplaatstarief                                                       
29-6-2020 176.304 Z225/50R17HAN Hankook Ventus S1 Evo2 MO 

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-08-2020 22:05 door AsconaGT.
Sodeknetter dat is een dure afleverbeurt geweest, gunstig! thumbs up
Valt wel mee toch? Lange lijst maar niet zo veel buiten gewoon een goede beurt. Desalniettemin heel netjes als afleverbeurt.
Dat is een serieuze beurt, doen ze netjes!
4 nieuwe banden, remschijven, blokken achter, automaatbak spoelen, om maar eens een paar dingen te noemen, is niet echt een standaard beurtje. Het gaat om een afleverbeurt, niet om een grote beurt. Misschien dat ik een lagere standaard gewend ben, maar ik vind dit echt een hele nette afleverbeurt.

En als TS zo blij is met zijn Benz, dan is de Renault al lang vergeten! Mooi!

4 nieuwe banden, remschijven, blokken achter, automaatbak spoelen, om maar eens een paar dingen te noemen, is niet echt een standaard beurtje. Het gaat om een afleverbeurt, niet om een grote beurt. Misschien dat ik een lagere standaard gewend ben, maar ik vind dit echt een hele nette afleverbeurt.

Zat bedrijven die bijvoorbeeld de banden hadden laten zitten of er een paar Rotella's/Hifly's onder fietsen.

En als TS zo blij is met zijn Benz, dan is de Renault al lang vergeten! Mooi!

stiekem mis ik wel het panoramadak een beetje, en door de vierwielsturing was de Renault veel meer gooi-en-smijt auto. Zeker op rotondes was het gewoon feest. De Mercedes kan het ook met alle gemak en ook wel vlot als het moet, maar het voelt niet zo speelt.

Maar ik zou niet terug willen hoor grinning smiley

Ik heb verder geen referentiekader, heb altijd auto's gekocht to nu toe met 'zo meenemen'. maar vind het ook zeer netjes. Waarschijnlijk was de auto aan een beurt toe volgens fabrieksvoorschrift. En spoelen van de automaat zal vast ook volgens fabrieksopgave moeten bij deze km stand/leeftijd. Bandjes waren nog meer dan 2 mm , zullen vast garages zijn die dat niet deden, al had ik het wel vooraf aangegeven om er goed naar te kijken. Maar dat heeft wel veel gekost deze beurt.

Maar ik ben inderdaad wel erg tevreden over de garage, mede omdat de auto daar vanaf het begin in onderhoud is geweest bij de eerste eigenaar, laat ik daar ook gewoon het onderhoud doen.
Onze garage onder het huis heeft de BMW en Renault nooit ingepast. Die schrapen over de hellingbaan. De Twingo en nu de Up past wel. Eerder in het topic al uitgebreid besproken destijds.

Op zich geen ramp, de garage word met name gebruikt voor klussen, onlangs stond er de inboedel van iemand als tijdelijke opslag. Altijd is er wel iets wat er gebeurd. Maar nu was de garage leeg , geen klussen, geen opslag van dingen, geen schilderwerk, geen fietsen die opgeknapt worden, gewoon helemaal leeg! en dus hét moment om eens te kijken of het past.

Uiteraard de eerste keer heel rustig om te kijken of de bodem niet schraapt, de voor of achterbumper nergens tegenaan komt beneden. Airmatic in de hoogste stand gezet. Heel rustig kruipen en met meerder mensen goed luisteren en kijken

En....

....hij past!

Nu kan het de volgende keer gewoon vlot. Het lijkt krap maar het is altijd nog ruimer dan een gemiddelde parkeerplek bij de supermarkt.

Waarschijnlijk ga ik hem er niet vaak in zetten maar met oud en nieuw of als ik hem wil poetsen of iets dan kan het dus wel smileys with beer Leuke bonus, thumbs up zonder airmatic had het niet gepast.

Hier is goed te zien hoe hoog de auto in hoogte stand staat, lijkt wel een audi allroad grinning smiley

heb er ook een video van, deze volgt

4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-08-2020 12:09 door AsconaGT.
Hehe,man,ik heb lang zitten wachten op deze uitslag!!drinking smiley

Maar wel fijn idd, zoals oud en nieuw, dan heb ik m ook binnen.
Staat 'm wel, die tractorstand maar ik vind een AllRoad ook leuk winking smiley Wel prettig om te weten dat het iig kàn.
Lekker hoor, voor sommige dingen heb je ook helemaal niet super veel ruimte nodig, maar is het gewoon fijn om hem binnen te hebben. Met poetsen ook prima, als je hem aan de ene kant strak langs de muur zet, doe je de andere kant je werk en vice versa!
Inderdaad! Op die manier is er ook genoeg ruimte om hem te poetsen of wat. Heel fijn dat het in ieder geval kan smileys with beer

Staat 'm wel, die tractorstand maar ik vind een Allroad ook leuk

Ik vind de cross country modellen van volvo altijd erg mooi, net als de allroad modellen van audi. Bij mijn auto is de koets er niet echt op aangepast waardoor het nogal gek oogt. Maar misschien met een leuke ruige bodykit.... nut smiley Maar boven de 80 km/h komt hij altijd automatisch weer naar beneden als je dat zelf niet doet. Vogens de boekjes met name bedoeld voor rijden in sneeuw en wat ruiger terrein waarbij iets meer bodemvrijheid gewenst is.

Hier nog de video, het houd echt niet veel over. Na verluid nog 1 cm onder de auto vrij

VIDEO
Net even afspraak gemaakt voor de Up voor onderhoud bij de dealer. Over 2 weekjes mag hij. Er staat al weer bijna 45.000 op thumbs up . Het zit vlak bij mijn werk dus neem dan gewoon leenfietsje mee. Gelijk even sterretje in de ruit maken. Ook moeten ze even kijken naar de afvoerkanalen van het water, want als het flink geregend en het is al wat vochtig buiten en je start de auto slaat alles helemaal dicht met condens. De airco in de Up is al niet overbemeten dus soms moet je hem dan gewoon een 5 minuten volle bak aan laten staan om fatsoenlijk zicht te hebben. Laatste half jaar geen problemen maar begint nu in de herfst waarschijnlijk weer te komen.

Ook heb ik dat er af en toe een relais blijft hangen, je hoort het heel duidelijk 'trrrrrrrr' 'trrrrrrrr' tijdens het rijden. Alles lijkt te functioneren , gebeurd maar af en toe maar geef het wel aan.

Verder prima ding voor wat hij moet doen thumbs up Blijft mij verbazen welke sprongen het A segment heeft gemaakt. Qua luxe, comfort, stoelen, dikke prima. En ook op de snelweg eigenlijk niks mis mee. Alleen daar komt het beperkte vermogen wel pijnlijk naar boven, wát traag is dat. Een TSI fo GTI heeft dan echt wel een toevoeging.
AsconaGT
(...)
Hier nog de video, het houd echt niet veel over. Na verluid nog 1 cm onder de auto vrij

VIDEO

Ha, dat je dit aandurfde. Dat is wel heel nipt, zeg.
Maar goed, nu je weet dat het kan is het wel perfect, natuurlijk.
Hier broertje van mijn mercedes staat nu ook TE KOOP bij het bedrijf waar mijn auto vandaan is gekomen.

deze 2 auto's hebben samen bij de 2 directeuren van een bedrijf gereden. op de wielen na exact de zelfde auto, zelfde opties, vrijwel zelfde kenteken. Wie o wie winking smiley

wel een stuk duurder zie ik nu (ex BTW prijs), zouden ze geschrokken zijn van mijn afleverkosten / beurt ? nut smiley

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-09-2020 09:27 door AsconaGT.
Hahaha, dat zal het zijn. Prijs valt me nog steeds mee, een bmw 330e vind ik niet voor dat geld.
Die van jou is mooier AsconaGT!
Vind het alsnog heel veel auto het geld.
Gisteren is de Up! voor onderhoud bij de dealer geweest. 45.000 km al weer!

Had nog aangegeven dat zodra het vochtig word de auto enorm beslaat, zo erg dat je na 500 meter rijden al weer moet stoppen om alles met een doek vrij te maken.

Antwoord VW dealer:

"Ja dat is een bekend probleem. Hier is niets aan te doen verder. Altijd de airco aan laten en niet met natte jas instappen helpt"

Echt? Maar het is gewoon gevaarlijk, maar nee, ze gingen er ook niet naar kijken. Nouja, we zullen zien hoe het deze winter gaat...

verder geen gekke dingen, iets koelvloeistof bijgevuld en de gebruikelijke zaken tijdens onderhoud. Op naar de 60.000
Heeft onze Up geen last van. Airco altijd aan vind ik pas gevaarlijk. Ding is dan niet meer vooruit te branden.
Bij lage temperaturen, net boven het vriespunt, stopt de (eenvoudige) airco met werken ivm mogelijke bevriezingsrisico's. De lucht kan dan 's ochtends enorm vochtig zijn door mist etc. Komt bij veel auto's voor.
Mijn C1 had dat ook. Ik heb nu altijd zo'n vochtvreter in een zak onder de stoel liggen. Wellicht scheelt het iets.
Kun je in de winter de ramen binnen en buiten krabben.
Reden te meer om de Mercedes te pakken.thumbs up

Reden te meer om de Mercedes te pakken.thumbs up

Ik pak de Mercedes sowieso wel, grinning smiley mijn vrouw rijd met name in de Up.

Ik herinner mijn nodig vorig jaar; ze reed een minuut eerder de de straat uit. 3 straten verderop zag ik haar al weer staan langs de kant en reed ik haar voorbij, driftig met een doekje de voorruit vochtvrij maken nut smiley

Bij lage temperaturen, net boven het vriespunt, stopt de (eenvoudige) airco met werken ivm mogelijke bevriezingsrisico's. De lucht kan dan 's ochtends enorm vochtig zijn door mist etc. Komt bij veel auto's voor.

dat klinkt wel logisch inderdaad, ik weet nog vroeger bij mijn calibra dat daar in de boekjes ook stond dat onder de 3 graden de airco niet meer werkte, als dat nog steeds zo is....

Met de Twingo hebben we nooit een probleem hier mee gehad. Die had weliswaar climat control en de up handmatige airco, maar dat zal het verschil ook niet maken qua aircosysteem lijkt mij. Maar we zullen zien hoe het dit jaar gaat.

maar verder bevalt de Up nog prima thumbs up ik pak hem zelf ook wel geregeld hoor, zeker die korte stukjes, even naar de supermarkt of naar de bouwmarkt en laatst zelfs een langer stuk even gereden, dat gaat ook zonder problemen. Het is met name het vermogen wat gewoon erg mager is, maar qua geluid, stoelen en sturen heb je ook dan weinig klagen. thumbs up
Wat moet dat een genot zijn, je auto even omhoog zetten ervoor. Fijne garage ook inderdaad om de auto veilig weg te zetten. thumbs up
Ik had in mijn Up de airco permanent aan. In de ochtend duurde het vaak lang voor er een beetje fatsoenlijk zicht door de voorruit kwam, kon ik gerust de boel even laten pruttelen op de parkeerplaats. Maar ook rijdend heb ik meerdere keren meegemaakt dat de auto van het ene op het andere moment compleet begon te beslaan, dan was snel alle regelaars vol op de voorruit ontwasemen zetten de enige oplossing. Vooral veel gehad als ik Ede naderde, komend vanuit het oosten, leek net of de overgang van bos naar bebouwing het triggerde.
Ja!

Eerlijk is eerlijk, hoe goed en fijn de auto ook is en goede garage, full options, dikste motor, maar de auto is net iets te duur denk ik. Ze hebben de koplampen gepolijst zie ik, velgen opgeknapt en wat andere zaken , ze hebben er in geïnvesteerd en hij staat er vast als nieuw bij zowel technisch als cosmetisch. Maar het is ook een van de duurste op marktplaats. Je moet net iemand vinden die zoveel geld er voor wil uitgeven. 1000 euro minder en ze zijn er zo vanaf denk ik.
Staat er netjes bij inderdaad! Misschien is dat ook hun manier van verkopen: alleen mooie exemplaren tegen een wat hogere prijs en de rest schuiven ze dan door.
Ze hadden de remklauwen nog wel even zilver mogen spuiten tongue sticking out smiley
Dat is inderdaad wel een beetje hun manier van verkopen volgens mij. Ik mag dat wel

Toen ik in de showroom stond stonden er ook wat oude saabs en volvo's en een oude RS6. Maar allemaal super strak en mooi voor elkaar.

je moet er alleen wel een liefhebber voor vinden, als je op internet een auto selecteert en je bent een van de duurste dan word je bij veel mensen al vooraf afgeschoten, dat maakt de verkoop wel lastig. de exacte staat van auto's is lastig vast te leggen op beeld.
Aan de andere kant zijn er inmiddels ook genoeg autozaken die je blij proberen te maken met een flink opgepoetste drol. Een auto die helemaal niet zo netjes is toch even (vluchtig) laten poetsen en dan vooral een flinke foto reportage waar alle minpunten goed gemaskeerd worden, goede verkoop tekst op een gelikte site en dan hopen dat er iemand zo gek is.

De eerlijke handelaar met nette auto's maar iets minder feeling voor goede foto's en een gelikte site heeft het dan wel moeilijk denk ik.

Je moet er als auto koper wel doorheen kunnen prikken.
Het is een keurige auto en wat bijzonders. Maar het is ook een Laguna en daar is niet iedereen van gecharmeerd en moet je net een liefhebber treffen.
En het is ook best veel geld voor een Renault van toch al 12 jaar oud.

En mij vallen de laatste onderhoudsbeurten zonder stempel op.
AsconaGT
Maar het is ook een van de duurste op marktplaats. Je moet net iemand vinden die zoveel geld er voor wil uitgeven. 1000 euro minder en ze zijn er zo vanaf denk ik.

Maar hij staat wel bij een Mercedes dealer, alleen al daarom is ie wel 1.000 euro meer waard winking smiley
Hij staat niet bij de MB dealer, het is een ex-saab dealer. Waarschijnlijk heeft het ooit wel bij het gelijknameige MB concern gezeten. Nu doen ze met name saab en Volvo dacht ik.

Ik zit al even te denken over een andere grille; de avantgarde grille oogt heel standaard en vind enkele andere opties veel meer uitgesprokener overkomen, maar twijfel uit 2 soorten;

GT-R grill, panamericana. Ik vind deze zeer fraai. Het enige wat mij tegen staat is dat het eigenlijk op een C63 AMG hoort af fabriek. Waarschijnlijk niemand die dat weet, maar ergens voelt het een beetje fout smiling smiley ook al zal ik er geen AMG badge in willen hebben, maar gewoon clean. zoiets dus;

En de andere is de diamond grille; optioneel voor de C-klasse (of zat in bepaald pakket destijds af fabriek)

twijfel twijfel
De AMG-grille is mijns inziens een beetje te agressief qua look dan past de diamond grille beter. Eerlijk gezegd vind ik je huidige grille niet misstaan. Je zou ook kunnen overwegen de dubbele chroomstrip rechts- en linksonder te plaatsen. Vind ik persoonlijk fraai.

EDIT: klik

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-10-2020 11:27 door Skeep.
De AMG grille vind ik niet passen en eigenlijk ook nog onmeunig lelijk (persoonlijk), ook op andere modellen uit de Mercedes stal.
De Diamond grille maakt de auto moderner (dichter bij huidige Mercedes range), maar het lijkt een beetje alsof Daewoo de Kadett heeft opgewarmd... smileys with beer.

De suggestie van Skeep is mijns inziens veel smaakvoller maar ... smaken verschillen!
Ik vind de AMG grille ook te potsierlijk met die verticale spijlen.

De diamond grille is leuk maar vind ik weinig toevoegen tov je huidige grille waar ook helemaal niks mis mee is. En ik vind het dan van voren zo op een a-klasse gaan lijken.
Die AMG-grille zou ik inderdaad links laten liggen. Ik vind 'm sowieso wat lomp, maar vooral heel erg wannabe. Dit gaan we veel zien op C 180's met C 43 en C 63-badges. Sterker nog, al bijna twee jaar geleden spotte ik een mooie, witte C 180 met AMG-pakket, Panamericana-grille en C 43 AMG-badges.

Dus ben je uitgekeken op je huidige grille, dan zou ik gaan voor de diamantjes. Op de voorbeeldfoto's staat het mooier dan verwacht!
Ik sluit me bij de rest aan: de Diamond-grille is een stuk mooier, subtieler en gewoon 'juister' dan een Panamerica-grille. Met die laatste is het een kwestie van 'willen, maar niet kunnen'.
Mijn keuze: Standaard grille mét de extra chromen lijstjes onder op (Hoe heten die plastic imitatie roosters?)
Die GTR grill is geen gezicht naar mijn bescheiden mening en eigenlijk past die diamond grill alleen als de auto rondom AMG pakket heeft.

Wat wel zou passen is de exclusive grill en dan de ster op de neus. Maar goed, allemaal persoonlijk natuurlijk. Lekker doen wat je zelf het mooist vindt.
Zonder dollen, die c63 grille is een pooierding op jouw mooie benz, dat is echt zonde. Die diamond is een leuke grille, maar de optie die Skeep aangeeft, is ook netjes!
uwbuurman
[s3.ap-southeast-1.amazonaws.com]

Dit is ook wel een fijn grilletje drinking smiley

Uit de stal van dat merk, samen met die van zijn grotere broer, is dat zeker de mooiste op dit moment. grinning smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-10-2020 14:46 door Jay DoubleYou.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.