A
Anoniem
Guest
Op de voorpagina van Autoweek, leveren artikelen over de benzineprijs doorgaans de meeste reacties op: iedereen vind er wat van, maar bijna niemand doet echt iets om zijn brandstofkosten omlaag te krijgen. Dit getuige het rijgedrag van de gemiddelde Nederlander...
Te hard rijden, niet genoeg afstand houden etc het is aan de orde van de dag. Maar ondertussen wel blijven klagen over de hoge brandstofprijzen: als wij met zijn alle nu gewoon de Nederlandse overheid gaan boycotten! Iedereen maximaal 90km/u op de autosnelweg, dan verbruik je minder benzine en harkt de staat minder accijnzen binnen.
Daarnaast met de (elektrische) fiets naar het werk, wanneer je niet zover van je werk af woont en boodschappen? Stja moet je daar echt 500meter voor rijden met de auto? Alles wat je bespaart, bij de zogenaamde discounters: geef je wel uit aan autokosten.
Natuurlijk door in België te gaan tanken, steek je ook al een middelvinger naar de Nederlandse overheid op. Want je betaald voor dezelfde peut in België, zo'n € 0,35 minder en zelfs al zou premium peut zoals V-Power tanken. Dan nog bespaar je € 0,15 per liter in vergelijking, met de E10 prijs.
Tevens als je minder rijdt met auto, slijt hij ook minder hard: als je er tenminste geen korte ritjes mee gaat rijden. Vooral de corona crisis heeft ons geleerd, dat veel vanaf afstand kan en je echt niet voor ieder wissewasje de auto hoeft te nemen.
Ja ik rij echt superweinig sinds ik met de fiets naar het werk ga en niet meer doe latten, maar samenwoon met ons nieuw gezinnetje. Maar als ik auto rij, dan is het meestal om gezellig erop te gaan en te wandelen. Of een paar daagjes weg, waarna ik een verbruik van 3,47L/100KM behaalde.
Dus ik hoef theoretische ook nooit in Nederland te tanken, dus dat is mijn geluk
Maar zelfs in de buurlanden is de benzineprijs stijgend, vooral in Duitsland is tanken niet meer zo interessant als vorig jaar door een extra C02 belasting bovenop de brandstofprijs. Echter nog steeds ongeveer € 0,20 goedkoper dan in NL.
Rekening houden met 2 euro per liter benzine, was het laatste nieuwsbericht in een weektijd over de stijgende benzineprijzen. En o.a de NOS, besteedde aandacht aan het tanktoerisme in België: door de stijgende benzineprijzen, steken nog meer Nederlanders de grens over om te tanken.
Te hard rijden, niet genoeg afstand houden etc het is aan de orde van de dag. Maar ondertussen wel blijven klagen over de hoge brandstofprijzen: als wij met zijn alle nu gewoon de Nederlandse overheid gaan boycotten! Iedereen maximaal 90km/u op de autosnelweg, dan verbruik je minder benzine en harkt de staat minder accijnzen binnen.
Daarnaast met de (elektrische) fiets naar het werk, wanneer je niet zover van je werk af woont en boodschappen? Stja moet je daar echt 500meter voor rijden met de auto? Alles wat je bespaart, bij de zogenaamde discounters: geef je wel uit aan autokosten.
Natuurlijk door in België te gaan tanken, steek je ook al een middelvinger naar de Nederlandse overheid op. Want je betaald voor dezelfde peut in België, zo'n € 0,35 minder en zelfs al zou premium peut zoals V-Power tanken. Dan nog bespaar je € 0,15 per liter in vergelijking, met de E10 prijs.
Tevens als je minder rijdt met auto, slijt hij ook minder hard: als je er tenminste geen korte ritjes mee gaat rijden. Vooral de corona crisis heeft ons geleerd, dat veel vanaf afstand kan en je echt niet voor ieder wissewasje de auto hoeft te nemen.
Ja ik rij echt superweinig sinds ik met de fiets naar het werk ga en niet meer doe latten, maar samenwoon met ons nieuw gezinnetje. Maar als ik auto rij, dan is het meestal om gezellig erop te gaan en te wandelen. Of een paar daagjes weg, waarna ik een verbruik van 3,47L/100KM behaalde.
Dus ik hoef theoretische ook nooit in Nederland te tanken, dus dat is mijn geluk
Rekening houden met 2 euro per liter benzine, was het laatste nieuwsbericht in een weektijd over de stijgende benzineprijzen. En o.a de NOS, besteedde aandacht aan het tanktoerisme in België: door de stijgende benzineprijzen, steken nog meer Nederlanders de grens over om te tanken.