AutoWeek

ab 4438906
ab 4438906
ab 4438906
ab 4438906
Daarom dus echt ongezien gekocht en afgegaan op het feit dat het een Niederlassung MB dealer was (in Mainz) en Mr Wheelson had daar al eerder een auto gekocht (met goede ervaring). Hoewel ik me instelde op evt teleurstelling van bijv gebruikssporen hier of daar, werd mijn verwachting overtroffen.
ab 4438906
ab 4438906
Zo kan het ook gaan, soms gewoon niet te bang zijn of evt kleine tegenvaller die binnen de kwaliteitsmarges vallen kunnen accepteren. Maar het JS label is er niet voor niets, zo'n dealer heeft ook de naam hoog te houden.
Z
ZS80085
Het lijkt een keer goed te gaan, als het goed is staat er momenteel een zwarte E klasse voor mij gereserveerd. Iets meer KM dan ik oorspronkelijk zocht (103k dat valt nog erg mee, eerste eigenaar leaserijder) en mist de burmester speakers, ik zal dus achteraf nog wat speakers en een sub moeten laten inbouwen t.w.v. zo’n 2k.
ab 4438906
ab 4438906
Goed te horen, heb je een linkje, want ik zie er niet zoeen op de MB/traumsterne sites?
Verschil normale audio en Burmester durf ik je niet te zeggen, ik ken alleen Burmester. Overigens vond ik die in de C-klasse niet spectaculair, die in deze E-klasse is echt wel beter.
ab 4438906
ab 4438906
Ik weet niet hoe lang je de auto van plan bent te hebben en hoe 'slecht' normale audio is, maar die 2k zul je bij verkoop niks van terugzien. Dan kun je het misschien beter reserveren voor je volgende auto.
Z
ZS80085
Ze hebben hem van de website afgehaald bij mercedes, en op de dealer site staat er gereserveerd of verkocht. Ik begreep dat ie gisteren door de importeur voor mij is gereserveerd dus dat zal dan wel kloppen.

Sommige dealers zijn snel met aanpassen op de website en sommige laten het nog een week of meer er gewoon opstaan.
Z
ZS80085
Ben wel van plan om een jaar of 5 er in te rijden, misschien ook wel langer als het goed bevalt. Geluid vind ik zelf erg belangrijk en tijdens mijn proefrit in de E zonder burmester was het niet vreselijk maar ook niet geweldig. Dan moet ik er wel bij zeggen dat ik in mijn Model y echt geweldig geluid hebben zitten dus dat is ook lastig om over te stappen
ab 4438906
ab 4438906
Via MrWheelson of andere partij geregeld?
>5 jaar is idd wel een periode om audio upgrade te overwegen. Ben zelf ook audiokritisch, al is het toch altijd onvergelijkbaar met mijn huis setup :)
Z
ZS80085
Nu via Dasimport, zij waren gewoon sneller. Heb beide partijen aangeschreven, verder is de prijs ongeveer gelijk bij beide partijen. We zullen zien of DAS het voor elkaar krijgt, korting op de auto was in ieder geval lastig maar ik laat het ze nogmaals proberen, al is het een symbolisch bedrag, vind 0 euro speling ook zo saai.
ab 4438906
ab 4438906
Vergelijk je totaalprijs incl transport en bij je thuis afleveren? Goed te weten dat het dan dicht bij elkaar ligt.
Hopelijk idd nog wat van de prijs af, was in mijn geval 700€ zonder dat ik er om vroeg. Was sam-sam met Wheelson, dus netto 350€; ik vond het wel redelijk gezien hun effectieve handelen.
ab 4438906
ab 4438906
Ik probeerde extra (of evt prijsgunstig) nog winterwielen te regelen, maar ze hebben dat zelden liggen. Moet daar dus nog achteraan voor de winter. Er zijn maar heel weinig velgenopties voor de E300e, eigenlijk alleen 18" (of misschien) 19" breedset. Komt mn door de hoge belastingsindex van 100 (voor) en 103 (achter) die nodig is.
Z
ZS80085
Goed nieuws, koopcontract getekend, we gaan er voor.

DAS is inderdaad zonder thuislevering, daardoor zijn ze iets goedkoper dan mrwheelson. Tel ik thuislevering er bij dan zijn ze weer gelijk. Uiteindelijk geen korting kunnen krijgen, er stond namelijk alweer een andere importeur in de wachtrij voor deze auto. De autos voor deze prijzen zijn gewoon erg gewild denk ik.
Z
ZS80085
Winterbanden zal ik ook wat mee moeten, maar dat is een zorg voor later. Eerst maar uitkijken naar de komst van de auto.
Z
ZS80085
Ik kijk nog eens naar jouw opties, wat een volle uitrusting zeg. Hoeveel was je daarvoor kwijt?
ab 4438906
ab 4438906
Wat mooi, ik verwacht dat het je wel gaat bevallen!
Omdat mijn C350e echt vol was uitgerust mis ik nu nog wel wat dingen, maar inderdaad is het nog steeds wel prima. Alles is/voelt net weer nieuwer. Die stoelen zijn heerlijk, in de bochten geven de lendesteunen automatisch tegendruk. Prachtig.
ab 4438906
ab 4438906
Ik was er 35200€ in Duitsland voor kwijt (700€ korting, daarvan ging 350 naar MrW). Hier bovenop kwam dan de normale factuur van MrW van ca 2150€ (import/RDW/BPM/transport). Dus totaal nog geen 38k€. Ben ook wel blij met de relatief lage km stand (40k km). Ik rij momenteel max 20k km per jaar, dus over uiterlijk 5 jaar is het dan nog prima verkoopbaar.
Z
ZS80085
Klinkt zeer goed, voor mij wellicht de volgende na zo'n 5+ jaar. Ik heb helaas het budget moeten terugschroeven i.v.m. verbouwing had voor mijzelf een max gezet rond de 30k, dan is het nog best goed geslaagd met een uiteindelijke prijs van 31k.

Als ie binnen is dan update ik wel even met wat foto's en review
ab 4438906
ab 4438906
Ja leuk, ben erg benieuwd. Mooie prijs hoor, een jaar geleden was het nog tegen de 40k geweest.
Op een of andere manier is de E best rap in prijs gezakt. Vorig jaar was het vergeleken met een 5-serie andersom en lag een mooie E-buiten mijn (toen) gestelde budget van 40-45k voor een 2021 auto. Nu is een vergelijkbare 5-serie gewoon te duur.
Klein maandje verwachte levertijd?
ab 4438906
ab 4438906
Strategisch verwacht ik dat deze E-klasse PHEV wel goed in de markt blijft liggen. 40km bereik is niet enorm, maar is wel goed voor de ritjes rondom het huis. Daarnaast heb je gewoon een potente en comfortabele reisauto.
Toen ik mijn vorige C350e kocht waren er allerlei spookverhalen maar de markt bewijst vooralsnog echt anders. De overgesubsidieerde EV markt is juist gecrashed.
Terug
Bovenaan