AutoWeek

ab 4438906
ab 4438906
ab 4438906
Fraai interieur, burmester, Distronic-plus, zit-comfort pakket, acoustiek comf pakket en nog meer extra's.
Geen trekhaak zo te zien. Achteraf inbouwen is nog best prijzig, hou rekening met ruim 1000€.
ab 4438906
ab 4438906
Wel schade gehad, dus navragen wat dat is geweest. Dat moet in Duitsland worden gemeld en kan ook erg meevallen. Wordt zeker voor jonge auto's vaak volgens MB specs gerepareerd en zijn dan rapporten van. Kan MrWheelson ook voor je uitzoeken en als het je niet aanstaat dan verder zoeken.
Z
ZS80085
Z
ZS80085
Die C klasse vind ik nog wel meevallen qua prijs, wil er sowieso wel iets af hebben maar in duitsland zijn ze niet veel goedkoper. Helemaal niet als je distronic wil, kom veel C klasse tegen die dat niet hebben en achteraf inbouwen is of onmogelijk of erg duur.
ab 4438906
ab 4438906
Nee de C is gewoon relatief duur momenteel tov de E. Daarom al zou ik zelf voor E kiezen, en voor die prijs een 2021 auto nemen. Die 2019 C zal denk ik vlotter afschrijven, ook iets om rekening mee te houden. Bij een E zit bijna altijd al Distronic plus en dat wil je inderdaad wel hebben.
ab 4438906
ab 4438906
Vakgarages in het algemeen heb ik wel goede ervaring mee. Mijn vorige C daar ook de laatste twee jaar in onderhoud gehad en ze weten prima wat ze doen.
ab 4438906
ab 4438906
Ook met mijn ruim 15 jaar oude hobbyauto met complex 6-cilinder blok weten ze goed raad. Ik had die bij een andere vakgarage gekocht met 6 mnd Bovaggarantie en toen nog vanalles onder garantie laten oplossen. Tuurlijk is de ene vakgarage de andere niet, maar in de basis wel betrouwbaar.
ab 4438906
ab 4438906
Maar ze doen in principe geen grondige kwaliteitscheck zoals Junge Sterne doet. Ga er maar vanuit dat die auto gewoon zoals ingeleverd weer te koop is gezet (+poetsbeurtje). Die garantie is dan om de dingen die je zelf constateert in de 6 maanden af te dekken.
Z
ZS80085
Dat laatste is een beetje mijn zorg, er kan van alles toe zijn aan vervanging. Ik zou dan denk ik eerder voor 30k die C uit 2019 halen met alles er op en er aan met Mercedes zekerheid, dan voor paar duizend meer de E die me wellicht veel gedoe en geld kan kosten. Misschien ben ik er iets te angstig in, maar dat doet 10+ jaar zakelijke lease met je haha
ab 4438906
ab 4438906
Ja ik snap je gevoel helemaal omdat ik ook altijd 'zorgeloos' geleased heb (ruim 20 jaar). Ja je zult een keer tegenvallers hebben (voor defecten of ongeval), maar de beste remedie is daarvoor een potje reserveren van ca 5k€ (naast je voorspelbare onderhoudspotje).
ab 4438906
ab 4438906
Ik heb het nog niet nodig gehad, maar als het wel zo is doet het minder pijn. Onder de streep rij ik nu wel veel meer auto voor minder geld dan lease (uitgaande van de bijtelling) en ook over de jaren heen zullen die tegenvallers nivelleren als je zorgvuldig auto's koopt bij betrouwbare dealers en geen bovenmatige brokken maakt.
Z
ZS80085
En weer in het weekend tref ik een mooie E klasse aan in Duitsland. Dit keer een zwarte, veel overeenkomsten met de E die ik hier in NL heb gereden alleen aangevuld met burmester en HUD. 7k km meer gereden dan de NL maar wel inclusief import ruim 3k goedkoper.
Z
ZS80085
Gelijk via mr wheelson en ze hebben me net, een zaterdagavond, even gebeld om wat zaken door te nemen. reservering gemaakt en nu hopen dat ze maandag ochtend de eerste zijn bij de dealer :)
ab 4438906
ab 4438906
Oh top op de zaterdag, netjes van ze. Wat ik zei, ze zitten er echt goed bovenop.
Welke auto heb je nu op het oog? Als ie net geadverteerd is zal ie er nog wel zijn maandag.
Was die andere hierboven (met schadehistorie) idd niet goed?
Z
ZS80085
Die zag er goed uit maar bij navraag al verkocht. Mercedes is blijkbaar erg traag met auto’s van de site halen na verkoop.

Heb nu deze op het oog: https://www.emilfrey.de/auto-kaufen/mercedes_benz/e_300/467493

Is vrijdag er op gezet, tenzij iemand de showroom is ingelopen zaterdag en hem gekocht heeft zal de auto er morgen nog wel zijn.
Z
ZS80085
Is wat dat betreft best compleet qua relevante opties. Had toch liever een trekhaak gehad ipv dat schuifdak maar heb ook bij mrwheelson aangegeven dat bij de onderhandelingen een trekhaak er uit slepen fijn zou zijn.

Had nog liever vol lederen stoelen gehad ipv dat stuk stof in het midden maargoed als dat alles is
ab 4438906
ab 4438906
Ja je merkt dat je snel moet schakelen als er een goed aanbod langskomt, dat doet MrW keurig.
Ik ben idd ook geen fan van die stoffen bekleding, was voor mij een no-go maar er zijn veel auto's zo uitgerust... Artico was ok geweest, dat komt iig nog over als leer.
Maar je moet ergens een concessie doen. Dit is wel een nette auto met Burmester, Distronic, HUD en Panodak voor rond de 30k. Benieuwd hoe het loopt!
  • Leuk
Waarderingen: ZS80085
Z
ZS80085
Ja ik heb wat dat betreft niet de tijd om daar een auto op af te wijzen. Het scheelt dat als ik er in zit, ik de stoel toch meestal niet bekijk. Wellicht in de toekomst het laten vervangen door iets wat meer luxe uitstraalt, met dat bijna alle e klasse die ik de afgelopen dagen/week tegen kom deze stoelen hebben.
Z
ZS80085
Gister ochtend was deze E klasse ook al verkocht. We blijven het proberen
Terug
Bovenaan