Micha D
Net ingestapt
ak2 zei:Alleen de oudere generatie kent wel deze merken nog.
Goh, dat ik met mijn 25 jaar onder de oudere generatie val had ik niet verwacht :T.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
ak2 zei:Alleen de oudere generatie kent wel deze merken nog.
Muddy Bandit zei:Klinkt allemaal als normaal onderhoud voor een oldtimer.
De auto is verder goed?
929V6 zei:Goed bezig, sceppie! Is er nog een beetje aan onderdelen te komen voor de 180 of heb je er een voorraadje bij gekregen?
Muddy Bandit zei:Fijn te horen dat de basis nog hard is, dat mag je gerust zeldzaam noemen.
Ik hoop dat je onder dat vinyldak geen bergen ellende tegen gaat komen, uit ervaring weet ik dat roestkevertjes daar graag nestelen.
Muddy Bandit zei:Misschien vind je het aanbrengen van een laadbak coating nog een bruikbaar alternatief voor een vinyl dak?
De vorige eigenaar heeft het dak van m'n Jeep Wagoneer daar ook mee behandeld, het zou niet mijn keuze zijn maar het ziet er verder wel strak en netjes uit.
Schoon maken is wel wat lastiger als een vinyl dak, kwestie van schrobben met een harde borstel.
Verkleuren (vaal worden) doet het ook, maar dat ga ik tegen door het dak 2x per jaar te poetsen met een in lijnolie gedrenkte poetslap.
Aan deze optie had ik in het geheel niet gedacht , zal het in mijn achterhoofd houden.
Dank
[
SportLeicht zei:
Evert 7402429 zei:Leuk dat deze 2 Litres nog bestaat, ik heb deze auto nog gerepareerd voor de apk toen deze van een clublid in Nieuwerkerk was.
ik heb zelf ook een 2 Litres van1977.
maarten1966 zei:Zo, we hebben er weer een Talbot op de weg bij. Ik zou graag een paar foto's plaatsen, maar hoe dat moet ben ik vergeten. Ik herinner me alleen nog dat het ingewikkeld was.
Hoe dan ook, de Talbot 1510 1.5 LS (FV-75-RR, 20-03-1980) is vandaag, daags voor zijn 41ste verjaardag dus, goedgekeurd tot 19-3-2023. De laatste keuring dateerde van 2012,...
Groet Maarten
Nee ik heb de foto's nog nergens online. Indertijd heb ik meen ik FlickR gebruikt, maar dat zou ik echt opnieuw moeten uitzoeken. Tenzij iemand een simpelere manier weet, dat hoor ik dan graag.929V6 zei:maarten1966 zei:Zo, we hebben er weer een Talbot op de weg bij. Ik zou graag een paar foto's plaatsen, maar hoe dat moet ben ik vergeten. Ik herinner me alleen nog dat het ingewikkeld was.
Hoe dan ook, de Talbot 1510 1.5 LS (FV-75-RR, 20-03-1980) is vandaag, daags voor zijn 41ste verjaardag dus, goedgekeurd tot 19-3-2023. De laatste keuring dateerde van 2012,...
Groet Maarten
Dat is heel leuk nieuws!Ik wist dat je ermee bezig was maar de eerste keer dat ik daar over las is al een hele poos terug. Dus dat zal best een project zijn geweest! Ik ken die auto al sinds 1998, een collega van mijn moeder reed er toen mee. Heb je de foto's al ergens online staan?
ginkelvanmichiel zei:ik gebruik tegenwoordig imgbb voor foto's. werkt goed. Handleiding: https://shotkit.com/imgbb/#:~:text=To%20upload%20a%20photo%20to,drag%20and%20drop%20your%20file.
als je dan bij de 'embed code' de code gebruikt tussen [img...[/img] en in je bericht plakt moet het lukken.
sceppie zei:@Maarten,
Wat bijzonder Talbot klassiekers en een MG Zs 180 .
Eigenlijk ook weer niet bijzonder aangezien ik ook dezelfde combinatie bezit.
Een Chrysler 2 litres en een Mg Zs 180 ( vergeet ff mijn 2 sunbeams )
Idd een distributie wissel is prijzig , ik ga altijd naar Terpstra in Kollum Frl.
Mvg Sceppie Theo Haverkamp
929V6 zei:ginkelvanmichiel zei:ik gebruik tegenwoordig imgbb voor foto's. werkt goed. Handleiding: https://shotkit.com/imgbb/#:~:text=To%20upload%20a%20photo%20to,drag%20and%20drop%20your%20file.
als je dan bij de 'embed code' de code gebruikt tussen [img...[/img] en in je bericht plakt moet het lukken.
https://postimages.org/ werkt nog makkelijker. Als je na het uploaden bij "Code's voor alle afbeeldingen:" "Hotlink voor fora" selecteert, kun je dat direct zo hier plaatsen en klaar is Kees.
@Wouter,
Zo zag hij er dus uit voor de restauratie.
Moderator
929V6 zei:@Wouter,
Zo zag hij er dus uit voor de restauratie.
Dank je. Ja, dat van die opvolgende getallen dat klopt. 1307, 1308, 1309, 1510.Stif zei:Mooi bezig, ik zie deze hatchback veel liever dan zijn sedan broertje (die je bij ons in de buurt veel meer zag, mensen gingen over van hun coole 1308 naar die sedan, jammer)
De solara had dan ook een naam de 1510 nog een getal dat paste in de lijn van opvolging (1308)
Jilger zei:Grappig... ik wist niet dat de 1510 ook als Simca geleverd is. Ik dacht altijd dat die alleen als Talbot verkocht was. Weer wat geleerd. Erg zeldzame verschijning trouwens.
Klassiekerrijder zei:Ja, die wilden wel roesten. Een kennis van me had een 1308, daar vielen binnen twee jaar al de gaten in.
Het was niet zozeer een overnamechaos. Het was vooral naamgevingschaos gecreëerd door Chrysler. Merknamen als Simca en Sunbeam werden 'gedevalueerd' tot modelnamen. Maar daarbij werd de historische volgorde wél gehandhaafd. Dus ontstonden er onmogelijke stapelingen als Çhrysler Simca Sunbeam'.... Chrysler had niet genoeg voeling met de Europese markt, waar merktraditie een grotere rol speelt. Toen de 160/180 (later 2-litres) als 'Chrysler' op de markt kwam (i.p.v bijv. Simca) was de verwarring compleet.Muddy Bandit zei:Jilger zei:Grappig... ik wist niet dat de 1510 ook als Simca geleverd is. Ik dacht altijd dat die alleen als Talbot verkocht was. Weer wat geleerd. Erg zeldzame verschijning trouwens.
Het was in die jaren nogal een overname chaos bij Chrysler Europe.
De naam Simca 1510 is in 1979 ontstaan als vervanger voor de serie 1307/-08/-09, dit is gebeurt na de overname van Chrysler Europe door PSA... en de naam Talbot is door PSA in 1980 in gebruik genomen als vervanger voor de naam Simca.... vandaar dat de naamgeving ook aardig door elkaar heen loopt voor dezelfde auto.
In 1984 is de naam Talbot afgeschaft en heeft PSA praktisch alles opgeruimd in de Talbot modellenreeks, alleen het nieuwste model (de Talbot Arizona) is aangehouden en door PSA onder de naam Peugeot 309 in de markt gezet. (in de eerste serie 309 zat nog gewoon de complete oude aandrijflijn van Simca)
Gelijk met het afstoten van de naam Talbot heeft PSA ook definitief gebroken met de samenwerking van het merk Matra waardoor de Talbot Matra Murena ook plotsklaps van het toneel moest verdwijnen, en in de door Matra net ontwikkelde opvolger van de Talbot Matra Rancho zag PSA ook helemaal geen heil.... Matra is vervolgens met Renault in zee gegaan en zo kreeg de opvolger van de Talbot Matra Rancho de naam Renault Espace.
De Simca 1307/-08/-09 werd in de beginjaren nogal eens uitgescholden voor een VW Passat kloon, de Passat B1 had een sterk gelijkende vorm maar was al 2 jaar eerder op de markt.
Hetzelfde gebeurde enkele jaren later ook met de Simca Horizon, die werd weer uitgescholden voor een Opel D-Kadett kloon.... maar merkwaardig genoeg was de Horizon toch net een klein jaartje eerder op de markt als de D-Kadett.