zoals jullie weten ben ik al een tijdje op zoek naar een 3 drs 1100 2de type in een goede staat.
aangezien er al weer 2 jaar verstreken zijn zonder resultaat ben ik in mijn oude contacten,in de vakantie,wezen speuren en heb er diverse emails naar opgestuurd.
uit 1 van deze emails kreeg ik een berichtje dat er een 3 drs te koop was maar dat er nog een 1100 bij weg moest.
dus 2 auto`s overnemen anders ging het niet door.
nu kon ik deze 2 auto`s al want ik had ze al eens vluchtig gezien maar niet goed.
nu moest ik snel gaan reageren voordat ze ergens anders naar toe gingen.
via een mailtje doorgegevens dat ze waren gekocht en een afspraak gemaakt waarneer ik ze zou gaan halen.
dat was dus gisteren!
gisteren vroeg op pad met trailer om de eerste op te halen.
eenmaal aangekomen stond de eerste 1100 al klaar buiten.
EEN 1100 TI UIT 1974!in de kleur rouge sumatra.
van de eerste eigenaar en in 1982 voor het laatst gebruikt en in de schuur gezet!
de ti opgeladen,bakkie koffiegedaan ,en gauw op pad om deze naar de andere stalling te brengen.
zo op het eerste gezicht is deze ti geheel compleet en ziet er redelijk uit.
de eigenaar vertelde me nog dat er nooit een nieuw stuk plaatwerk op was gezet.
na een schoonheidsslaapje van 29 jaar is deze ti weer even wakker geworden!
het enigste wat niet origineel is,zijn de achterlichten die van het 2de type zijn.
eenvoudig te veranderen door er smalle units er in te zetten.
gauw op pad om deze naar een andere slaapkamer te brengen en om hem weer te laten slapen,wactend op betere tijden[restauratie].
daarna weer terug voor de 3drs.
ook deze stond inmiddels klaar om geladen te worden op de trailer.
deze talbot 1100 le is in een veel slechtere toestand dan ik dacht en is niet geheel compleet.
maar ondanks de vele roest die ik heb gezien ga ik deze in een later stadium eens heel goed bekijken of i het waard is om te restaureren.
alle papieren in ontvangst genomen en op naar het volgende adres waar deze gelost kon worden.
de dag was inmiddels al voorbij toen ik bij het laatste adres kwam om de 1100 te lossen.
deze staat nu vlakbij de3drs 1100 ti gestalt.
gauw nog even een peugeot 306 cabrio op de trailer zetten en die meegenomen naar huis.
deze heeft een nieuwe kachelradiateur nodig.
[welgeteld om 23.00 uur was ik thuis en kon ik terug kijken op een zeer geslaagde dag en ben weer een TI rijker.
mijn enigste grote wens is nu dat ik in mijn buurt een goede stalling kan vinden om er een TI in te restaureren.
ik goet u allen.
simca ti.