simca,matra,talbot en sunbeam topic deel 2

Stif zei:
Vandaag zag ik in Geldermalsen een leuke licht blauwe Simca 1000 GLS AL-94-55.
Bekend hier?

Yep, uit het register is deze 1000 bekend. Helaas is veelmaar dan dat wat op de RDW.-site erover vermeld staat niet bekend, hetzij de data van de laatste 2 eigenaarswissels. Leuk te vernemen dat de auto dáár aldus rondrijdt.
Simcat.

Alle overig op de foto's zichtbare kentekens en dientengevolge de bijbehorende voertuigen zijn bekend bij het register, jongens.
Simcat

Matrancho zei:
Ik heb uiteraard de eigenaar gesproken in 2008!
Hij was aanwezig op het Oldtimerfestival van Steyl.
Hij vond juist dat de Rancho met deze velgen een stoerder uiterlijk kreeg.

Vroeger zag deze Rancho er nog heel anders uit!

823421.jpg

Zo vind ik hem er nog beter uitzien. Hoewel het zwart hem niet misstaat. Afgelopen jaar heb ik hem niet in Steyl gezien. Normaal kwam ik hem wat vaker tegen in Tegelen. Dus vond het nu weer opvallend dat ik hem weer eens zag.

Simcat zei:
Muddy Bandit zei:
Matrancho zei:
Wat is het kenteken van die geweldig mooie Rancho?

Even een gokje: 73-PN-NX ?... en anders lijkt die er wel verdacht veel op.

Dáár zou jij wel eens gelijk in kunnen hebben Muddy.
Simcat

Lijkt niet zo, de 73-PN-NX had in Zutphen nog grijze wielen en 2 zoeklampen. Het zou de KK-44-GJ kunnen zijn. Na wat speur werk. Let op de sticker op de achterruit. Ik hoop dat de link werkt, even scrollen. https://forum.fok.nl/topic/376259/2/25

Simcat zei:
grensrijder zei:
Geweldig, die Tagora in actie!!! Van wie is die? :D

De bedoelde Tagora is, helaas, al járen niet meer actief. Hij staat wel vermeld in een appart deel van het register jongens. Bij de RDW. is al jaren niks meer van de auto opvraagbaar. Eens per jaar loop ik de kentekens van dat deel van het register soor en tot nog toe komt het bijna niet voor dat alsnog één van de daarin opgenomen kentekens weer wordt aangemeldt.
Simcat

Ik heb ergens anders eens gelezen dat deze Tagora is gebruikt als donor (van de motor dus) voor een Murena.

929V6 zei:
Simcat zei:
grensrijder zei:
Geweldig, die Tagora in actie!!! Van wie is die? :D

De bedoelde Tagora is, helaas, al járen niet meer actief. Hij staat wel vermeld in een appart deel van het register jongens. Bij de RDW. is al jaren niks meer van de auto opvraagbaar. Eens per jaar loop ik de kentekens van dat deel van het register soor en tot nog toe komt het bijna niet voor dat alsnog één van de daarin opgenomen kentekens weer wordt aangemeldt.
Simcat

Ik heb ergens anders eens gelezen dat deze Tagora is gebruikt als donor (van de motor dus) voor een Murena.

Tja, zoals al zovelen hem voor zijn gegaan. Het had ook eens anders gekunt zeg, pfff... zucht.... Tegenwoordig redt men eerder een Tagora dan dat men, hoe mooi ook, de zóveelste Murena redt. Vele vergeten echter dat om te beginnen de cylinderkop van een Murena anders is door de extra steun eraan dan dezelfde van een Tagora. De kop van een Murena is echter vaak HET probleem. Ik wil niemand veroordelen die een Murena redt vanwege de sloop van een Tagora, dat moet vooral iedereen zelf weten, maar een Tagora is toch ook wel héél erg leuk.... Niet? Zeg nou zelf wie wil er niet óók één, nu het nog kan?! Over 5 jaar is het ECHT te laat...
Simcat

Had ik toch hoop tegen beter weten in..
Eindelijk een Fransman waar van ik dacht: een man een man, een woord een woord..
nou vergeet het maar.
Morgen zou ik de Simca F594 WML Lot 7 takel naar Nederland rijden.
om 11u zou Horizontaal plaats nemen achter het stuur...
Op vrijdag hebben de Fransman en ik nog het laatste contact...
Tot net....mailt die P.... du cheval dat hij hem verkocht heeft om 18u...
Voor Jan met de korte achternaam naar Frankrijk gereden...

kortom, ook dit unieke exemplkaar gaat Nederland voorbij...

Bij dit soort acties valt je toch niks meer in zeg.... Rij je vol goede moed naar Frankrijk, regel je een paar dagen vrij op je werk, neem je geld mee, regel je transport, etc., etc., etc. EN DAN DIT?! BÁÁÁLEN man....
:(:(:(:(:(
Niet alle Franssen zijn de meest gastvrije en meest betrouwbare lui... Ik ken dit soort praktijken. Ik heb ook wel al eens onderdelen gekocht en deze wezen ophalen aldaar en later bleek dat men ze gewoon even aan iemand anders verkocht had en er kon nog geeneens een kop koffie vanaf zeg... Jaaaa, nou zeg.... PFFFF....:(
Inmiddels heb ik wel betrouwbare contacten in de scene in Frankrijk opgebouwd. Dat duurde overigens járen....
Simcat

Leuk topic, had al eens eerder meegelezen hier.

Ik ben ook in bezit van Matra, zij het een set lm velgen van onder een Bagheera.

Zitten nu onder mijn Fiat 127.

tuin009.jpg

ik noem maar de benzinekosten heen en terug(4x) een importverzekering a 124 euro... boeide m allemaal niet..
is normaal gesproken ook n leuke investering voor als je wat mee naar huist neemt, maar als je met lege handen komt te staan is elke uitgegeven cent te veel :(

@Wrangler: misstaat dat Fiatje geeeneens !

zoals jullie weten ben ik al een tijdje op zoek naar een 3 drs 1100 2de type in een goede staat.
aangezien er al weer 2 jaar verstreken zijn zonder resultaat ben ik in mijn oude contacten,in de vakantie,wezen speuren en heb er diverse emails naar opgestuurd.
uit 1 van deze emails kreeg ik een berichtje dat er een 3 drs te koop was maar dat er nog een 1100 bij weg moest.
dus 2 auto`s overnemen anders ging het niet door.
nu kon ik deze 2 auto`s al want ik had ze al eens vluchtig gezien maar niet goed.
nu moest ik snel gaan reageren voordat ze ergens anders naar toe gingen.
via een mailtje doorgegevens dat ze waren gekocht en een afspraak gemaakt waarneer ik ze zou gaan halen.
dat was dus gisteren!
gisteren vroeg op pad met trailer om de eerste op te halen.
eenmaal aangekomen stond de eerste 1100 al klaar buiten.
EEN 1100 TI UIT 1974!in de kleur rouge sumatra.
van de eerste eigenaar en in 1982 voor het laatst gebruikt en in de schuur gezet!

DSC02192.JPG

de ti opgeladen,bakkie koffiegedaan ,en gauw op pad om deze naar de andere stalling te brengen.
zo op het eerste gezicht is deze ti geheel compleet en ziet er redelijk uit.
de eigenaar vertelde me nog dat er nooit een nieuw stuk plaatwerk op was gezet.
na een schoonheidsslaapje van 29 jaar is deze ti weer even wakker geworden!
het enigste wat niet origineel is,zijn de achterlichten die van het 2de type zijn.
eenvoudig te veranderen door er smalle units er in te zetten.

DSC02194.JPG

gauw op pad om deze naar een andere slaapkamer te brengen en om hem weer te laten slapen,wactend op betere tijden[restauratie].

DSC02195.JPG

DSC02200.JPG

DSC02206.JPG

daarna weer terug voor de 3drs.
ook deze stond inmiddels klaar om geladen te worden op de trailer.
deze talbot 1100 le is in een veel slechtere toestand dan ik dacht en is niet geheel compleet.

DSC02208.JPG

DSC02213.JPG

maar ondanks de vele roest die ik heb gezien ga ik deze in een later stadium eens heel goed bekijken of i het waard is om te restaureren.
alle papieren in ontvangst genomen en op naar het volgende adres waar deze gelost kon worden.
de dag was inmiddels al voorbij toen ik bij het laatste adres kwam om de 1100 te lossen.
deze staat nu vlakbij de3drs 1100 ti gestalt.
gauw nog even een peugeot 306 cabrio op de trailer zetten en die meegenomen naar huis.
deze heeft een nieuwe kachelradiateur nodig.

DSC02216.JPG

DSC02217.JPG

DSC02209.JPG

[welgeteld om 23.00 uur was ik thuis en kon ik terug kijken op een zeer geslaagde dag en ben weer een TI rijker.
mijn enigste grote wens is nu dat ik in mijn buurt een goede stalling kan vinden om er een TI in te restaureren.
ik goet u allen.
simca ti.

Wouw goed verhaal...alleen de foto's nog, ze komen op mijn comp. niet goed door.
Succes(y)

o_O
Dat is een heel bijzonder verhaal. Dat tref je natuurlijk bijna nooit!
Daar wordt ik al vrolijk van als ik het alleen al lees. Mooi verhaal en een strak dagje TI. (y)

Ik hoop dat de foto's nog komen want er staan nu alleen kruisjes. Gelukkig staan ze scheef!

Ik wens je er veel geluk en succes mee, het is een aardige uitdaging maar dat is jou wel toevertrouwd:D

Groet Harm

Met foto's nog mooier. Ik ben erg onder de indruk. Het blijven mooie auto's.

veel succes er mee.

Groet Harm

Een mooi nestje 1100's... je hoeft je voorlopig niet te vervelen.
Die '74 TI ziet er trouwens nog zeer goed uit... motor en remmen ook allemaal nog los na 29 jaar slapen?

de beide simca`s waren gelukkig rollend maar of de motor bij de ti los zit heb ik nog niet bekeken.
maar na zolang stil staan kun je op je vingers natellen dat alles uit elkaar moet wil het weer eens goed werken.
komt wel goed denk ik zo.

DSC02198.JPG

Ha die SimcaTI,

Een wáárlijk een memorabele dag gisteren...:p

Wàt een vondst mensen, waarbij nu EINDELIJK de bevestiging voor het ó zo belangrijke voertuig- en kentekenregister van de club dat deze 1100 TI van de eerste serie, daadwerkelijk, nog bestond.(y) Hetzelfde geld voor de 3 deurs LE.(y)
Ik had ergens al een grijs vermoeden dat het wel eens om deze TI zou kùnnen gaan. Eindelijk weet ik dan nu ook dat het respectivelijk om een 5 deurs TI en om een 3 deurs LE gaat. Meer dan de beide kenteken wist ik tot op heden nog niet van beide auto's . Jullie lezen het goed, jongens, ze MOETEN dus wel ooit een keer eerder door mij ergens op een foto gespot zijn of ik moet er op wat voor manier dan ook ooit van gehoord hebben. Maar goed dat voor de statistici onder ons, hahaha. De TI zal als eerste datum van toelating ein juli dan wel begin augustus 1974 moeten hebben, schat ik zo. Op dat tijdstip stond de tweede serie al te popelen op op de markt te komen. En dan te bedenken dat mijn 5 deurs TI (óók van de eerste serie en natúúrlijk óók in dezelfde kleur van 27 december 1974 (!) is ("DS" in het midden op het kenteken). Die heeft dus wel nog heel lang als nieuwe auto bij de dealer gestaan terwijl die tweede serie aldus al maanden op de markt was. Inderdaad vreemd dat de door SimcaTI gevonden wagen de 2e. serie-achterlichten voert. Vermoedelijk heeft er een keer een aanrijding plaatsgevonden waarbij meteen maar de auto werd "geupdate". Grappig toch dat de wandel van de geschiedenis zo gaat en dat wij vandaag zo'n auto juist weet terug ombouwen naar de oude serie zoals het in dit geval hoort, hahaha...
Ik herinner mij overigens vaag dat de LE volgens mij al eens ooit te koop heeft gestaan op Marktplaats. Dat moet dan in een periode zijn geweest waarin ik nog niet bijhield waar voertuigen te koop staan en vanaf wanneer tot wanneer.
Desalniettemin, hééééél bijzonder kerel, dat jij als TI-liefhebber in hart en nieren, DIT, geluk mag hebben en een ECHTE hollandse TI uit de oude serie boven water hebt mogen halen... Hélemaal kompleet nogdaarbij, "slechts" tot 1982 gereden. Dat zegt, doorgaans, niet dat een Simca die uit huidige zicht die, relatief korte, periode ook per definitie goed doorstaan heeft en dat zéker niet als rappe TI. Destijds was 8 jaar, althans voor een Simca en zéker voor een TI al behóórlijk lang. Vandaag lachen wij om deze feiten. Ik zou daarom wel eens graag de kilometerstand van de "Sumatra-rouge" TI i willen weten.
Daarintegen het feit dat deze auto van eerste eigenaar afkomt is vanuit huidig perspectief bezien schier niet te gelóóóven zeg, zóóó bijzonder is dat.... Wàt voor een práchtig verháál mensen...
Het zal beslist nòg mooier worden als de details bekend worden. Om zo'n auto, heden ten dagen te vinden MOET je welhaast uitverkoren voor zijn. Het KÀN bijna anders en zeker even zo zeer kan het niet mooier, dat deze schoonheid bij jou terecht kwam... De auto heeft maar liefst 29 (!) jaar op JOU gewacht die haar uit haar Doornroosje-slaap zou wakker kussen.... Om kippenvel van te krijgen... Wat zou ik DÁÁÁÁÁR maar wat graag bij zijn geweest mensen! Ik denk dat dat meerderen, zoniet allen van ons, op het forum hadden gewild. Aldus zien wij meer foto's van de auto's op het forum alsook zie ik de gegevens van beide auto's dan ook ontzettend graag tegemoet, kerel.;)
Simcat

Stif zei:

Klopt Stif,
Je zou haast zeggen dat als SimcaTI zijn 3 deurs niet gevonden had, dat deze wagen wel erg leuk zou zijn geweest. Hij had volgens mij best voor e.e.a. in aanmerking kunnen komen want deze blauwe 1100 3 deurs ziet er nog erg goed uit. Zoek maar eens een 3 deurs 1100. Geen wonder dat het voor hem zolang duurde voordat SimcaTI slaagde in zijn missie. Iemand anders interesse in deze zeldzame 2 deurs 1100?! NU hebben jullie een zeldzame kans!
Simcat

Wat een prachtig rijtje klokken heeft de rode Ti (34-DH-96). Heel anders dan de klokken van o.a. de GF-85-SX. Is de 34-DH-96 een speciale uitvoering of hadden alle Simca's van 1974 en ouder een dergelijk dashboard?

Stif zei:

normaal reargeer ik eigenlijk nooit in dit topic,maar vandaag is anders

o ja??,waarom dan wel ??

omdat ik vanmiddag in de gemeente leek (nabij groningen)een blauwe simca 1100 zag rijden met het kenteken ..ND..
en wat schetst mijn verbazing als ik dit draadje open ,ook hier zie ik hem staan ,en hij is ook nog eens te koop

the Fox zei:
Wat een prachtig rijtje klokken heeft de rode Ti (34-DH-96). Heel anders dan de klokken van o.a. de GF-85-SX. Is de 34-DH-96 een speciale uitvoering of hadden alle Simca's van 1974 en ouder een dergelijk dashboard?

Hallo The Fox,

Tja, mooi hè?! Dit 6 chrome-omrande klokkenspel van deze oude TI. Het is alléén op de Simca 1100 TI uit de eerste serie half '73 tot half '74 te zien. Er zijn grof onderverdeeld, 3 dashboardtypen in de Simca- dan wel Talbot 1100-reeks te vinden: 1 Vanaf half '67 tot half '69 (te herkennen aan de enkele, horizontaal liggende, rechthoekige, tellerunit, 2 vanaf half '69 tot half '74 (te herkennen aan de 2, losse, ronde tellerunits zoals bij de LS en andere goedkopere versies tot en met de 4 losse ronde units in de duurste versie (voorloper van de TI-reeks) de 1100 Spécial wat overigens zéér gelijkend is op het dashboard uit de duurdere 1301/1501 series alsook dat it de Chrysler-France.
Topper in die 2e. reeks was aldus de TI die wederom andere losse en ronde tellerunits had en dat zijn dus die práchtig mooie 6 chrome-omrande tellerunits. Als derde soort 1100 had je nog vanaf half '74 tot eind '81 (te herkennen aan het véél moderne, verhoogde, combiunit). De laatste (Talbot) 1100's met de laatste, dus de 3e. versie dashboards werden in 1982 op kenteken gezet.
Interessant is echter dat ondanks de productiestop van de sedanversies, sommige 1100 bestelversies, te weten de VF2 en de VF3 alsook de Pick-up verder zijn gebouwd en dat tot zelfs in 1985 (!). Laatste exemplaren zijn zelfs in 1986 (!) verkocht. Deze bestelversies hadden echter altijd het 2e. type dashboard (maar dan met slechts 2 klokken) erin gelijk bij de goedkopere versies zoals de eerdere LS-sen uit de periode half '69 tot half '74. Geen wonder dus dat (de meeste) TI-liefhebbers deze oude serie TI met de 6 chrome omrande tellers zoeken. Waarlijk een zéér fraai en klassiek dashboard!
Simcat

dat met die achterlichten heeft niets met een aanrijding te maken maar de vorige eigenaar vond deze achterlichten veiliger.
deze gaven meer licht af als de oude versie.
het leuke is dat het achterpaneel nog geheel in tact is[er is niet in gerommelt]dus de oude lichten kunnen er weer in.
evenals de achteruitrijverlichting die ik er bij heb gekregen met steun.
de kmstand van de TI is ongeveer 95000.
de vorige eigenaar heeft me ook verteld dat als je er een goede accu in zou zitten de motor zo weer zal aanslaan!
dit heb ik nog niet geprobeert aangezien ik geen accu bij me had en ik nog een druk schema had die dag.
de projecten zijn in ieder geval binnen en ga later eens beslissen wat als eerste aan de beurt is om gerestaureerd te worden.
eerst maar eens wat bijbeunen om wat te sparen voor diverse uitgave aan een restauratie.

DSC02197.JPG

DSC02199.JPG

Beste simca ti, ik vind het geweldig dat jij dit doet en er met veel liefde en vakmanschap een puike auto van gaat maken , die we in de toekomst allemaal kunnen bewonderen.(y)
Ik begrijp dat het niet gratis is en zeker de vrije onbetaalbare uren die je er in steekt zijn ontelbaar, eigenlijk zou je een sponsor moeten zoeken, of met de pet rond.
Ik zie het al voor me iemand aan de deur met een collecte bus, niet voor één of andere stichting maar voor red de 1100's!

Afgelopen zondag zag ik dit staan, en dat wil ik jullie natuurlijk ook laten zien.
Foto-CS6BLRHD-D.jpg
[/img]
Foto-4WLOQC6T-D.jpg
[/img]
Foto-U8C6BMI4-D.jpg
[/img]
Foto-TVO3JL7K-D.jpg
[/img]

28-PF-75
Simca 1005 GLS [rally replica]
Bouwjaar 09-08-1977
APK tot july 2012
Tenaamstelling 10-2008
Origineel rood.

Nergens stond een te koop bordje, al staat hij er wel een beetje tekoop/achtergelaten uit.
Aan de booskijkers te zien is de eigenaar niet echt een liefhebber.
De ruitenwissers ontbreken, dus hij zal wel niet meer de weg gebruiken, strerker nog het is op dit moment apk afkeur
Er licht een "plank" op en het linker voorscherm is iets gedeukt, voor de rest ziet hij er op afstand best nog wel leuk/goed uit.
Is ie bekend hier?

Weer een Simca die spontaan ergens opduikt. Grappig, ben benieuwd naar het vervolg. Waar is ie gespot ?

@ Simca ti: Volgens mij mag je deze Ti al als gerestaureerd beschouwen na een goede poetsbeurt van het in- en exterieur. Echt een hele mooie wagen.

Ik had op zijn minst die lat van die oranje Simca in die weide af gehaald. Dat ding bekrast de wagen alleen maar. Trouwens, wie zet zo'n auto zomaar zo in een weide? Volgens mij staat het ding er al best een tijdje want er zijn geen sporen althans geen omgeduwd gras te zien. Voor de komende natte en koude periode zeker geen goede (overwinterings)plek voor een Simca.
De auto is al langer bekend in het register, al vraag ik mij wel af in welke plaats de auto staat. Sinds 7-8-2006 is de auto al diverse keren van eigenaar veranderd. Wel goed te zien is dat deze 1000 al behoorlijk, door vermoeing van het veerbladstaal is doorgezakt aan de voorvering. Als je met twee mensen van 80 Kilo voorin gaat zitten en je gaat al rijdende de bocht om, trek je geheid het profiel van de voorbanden langs de schermuitsneden. Dat probleem hebben helaas veel duizendjes.
Helaas weten slechts weinigen af van dit typische probleem bij deze serie auto's en ontlasten niet de vooras door deze op te bokken gedurende het stallen van de wagen. Een steunpoot midden onder de veerpakketbevestiging vóóronder de wagen waardoor de wielen een centimeter van de grond af hangen is al voldoende. Even bijhouden als de wielen de grond raken ontlast het veerpakket en kan de wagen weer iets verhoogd totdat het veerpakket geheel ontlast is. Dat door vermoeidheid van het verenstaal doorzakken van de voorvering is overigens een belangrijk criterium wat ik een ieder aanraad te onthouden bij de eventuele aanschaf van ALLE typen duizend. Dit kwam natuurlijk mede ook omdat men er vroeger de dweilerige wegligging van de duizend probeerde te verbeteren door, jarenlang, met 50 kilo of meer aan zandzakken, hélemaal vooraan in de carrosserie, nog zelfs vóór de vooras in de reservewielbak, rond te rijden waardoor de voorvering met equivalent nòg meer kilo's werd belast dan de eigenlijke 50 Kilo zand.
Om het doorzakken van de voorvering tegen te gaan deed men vroeger zelfs vaak twee houtblokjes boven de veerpakketten, tussen het pakket en de beide chassisbalkjes te stoppen waardoor de auto weer als nieuw, lekker hoog, op de voorveren stond. Funest natuurlijk voor het chassis dat door de geplaatste blokjes op die kleine plekken extra zwaar werd belast, immers de krachten bij het rijden op de voorvering moeten ergens heen... Dit nog maar afgezien van alle andere problemen die ontstaan door deze "truuk".
Het kan dus beslist geen kwaad om bij een beoogde aankoop van een duizend eens goed onder het vóóronder van een wagen te kijken vooraleeer men de wagen gaat kopen dan wel gaat berijden of er niet van die blokjes of zelfs metalen bokken op het veerpakket zijn geplaatst danwel gelast om de auto aan de voorzijde op te hogen... Knoop het in jullie oren mensen!
Simcat

Hoi SimcaTI,

Ik zie dat het chassisnummer van jouw Ti beging met "750". Bij mijn TI, aldus óók eenzelfde oranjekleurige 5 deurs uit de oude serie, begint met "160"... Die auto is in december '74 op kenteken gezet ("DS") in het midden op hety kenteken. Dat is wel een héél groot verschil.... Ik kan het mij niet verklaren.... Van andere 1100's die in het register bekend zijn ontlopen de chassisinummers elkaar nooit zo gek veel als ze in ongeveer dezelfde periode op kenteken zijn gezet. Héél vreemd dus. Je zou haast denken dat mijn wagen véél vroeger geproduceert zou moeten zijn dan jouw exemplaar.
Simcat

Hoi SimcaTI,

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten.
Unieke auto, de origineel nederlandse TI uit 1974.
Nu maar snel de smalle achterlichten erin........
Voor de donor voor de gele zocht ik een betere basis als ik jou was.

Veel plezier met je nieuwe aanwinsten.

Simca1100.

Hoi Simca Ti,

Wat een mazzel! zoiets heb ik ook nog wel oren naar. op dit moment alleen druk bezig met een rubbertje van nog geen 1,5 cm die ervoor zorgt dat ik 3 liter koelvloeistof op de vloermatten heb staan. tevens nog spuiten van de velgen en derg dus werk genoeg.

Heel veel succes ermee!

Groet

simca1006 zei:
Weer een Simca die spontaan ergens opduikt. Grappig, ben benieuwd naar het vervolg. Waar is ie gespot ?

De oranje 1000 is gespot naast de doorgaande weg vlakbij Obdam, vanuit de Goorn. [NH]

Pff Probleem : alles reeds vervangen nieuwe bougies kabels rotor verdelerkap brandstofpomp helemaal uit elkaar gehaald en nu blijft hij op bepaalde snelheden inhouden en bokken en stoten en soms helemaal niet meer starten of starten en uitvallen, nu begin ik zef steeds meer te denken aan een defecte bobine ( heb al het andere vervangen dus wat blijft er over) weet iemand raad ?

Groet

@Simca 1100LE: Ik weet feitelijk niets van Simca motoren maar wat je beschrijft gebeurde vorig jaar bij mijn Kever. Door de Wegenwacht werd geconstateerd dat de spanningsregelaar defect was en het bimetaal van de carburateur moest worden bijgesteld.

Hallo Simca 1100 LE
Heb je de werking van de benzinepomp gecontroleerd op hoeveelheid en druk? En komt er wel benzine in de vlotterkamer? Kan ook nog een vervuild benzinefilter zijn evt. Op ontstekingsgebied kunnen het nog de contactpuntjes zijn. of heb je die er niet inzitten? Daar lees ik niks over bij jouw lijstje vervangen namelijk. Ook een slechte 12 V voedingsdraad naar de bobine of het kabeltje van bobine naar stroomverdeler kan slecht zijn. En ik heb ooit een sluiting gehad tussen contactpunten en buitenkant van de stroomverdeler.
Ik hoop dat je hier voorlopig iets mee kunt. Anders lees ik het wel

Succes en groet Harm

Hoi,

de contactpunten zijn vervangen en de carburateur is helemaal schoon tevens heb ik de pomp uit elkaar gehad en deze bouwt voldoende druk op en pompt genoeg benzine in de carb, na een korte test vanmiddag kwamen we erachter dat de vacuumvervroeging niet meer werkt deze smoort de motor dus wanneer ik vermogen vraag. hij rijdt nl prima in de 1-2 versnelling en zodra ik meer gas geef valt ie dood zeg maar compleet geen trekkracht en vermogen, nu even kijken waar ik zo een vandaan ga toveren. 4 weken stilstaan word ik nl niet vrolijk van zeg maar.

Groet

Heb net een oude nederlandse film gekeken op nostalgienet met een zeer hoog Simca gehalte.
Heel veel in beeld zijn een 1000 rallye eerste type gele Matra Bagheera 1100 TI Chrysler 180.
Geweldige film voor de Simca liefhebbers.
Gelukkig herhaald dit net altijd een paar keer alles per dag dus heb hem net op harde schijf kunnen zetten.
De film heet "De vijf van de vierdaagse".

Vandaag ben ik naar de meeting van de Simcaclub geweest.
Heerlijk meegereden met de Tagora van TTJan.

De Rancho moest vandaag helaas thuisblijven ivm benzinelekkage vanuit de carburateur.
Deze zal van de winter hersteld gaan worden.

Klik hier voor de foto's van vandaag.

matra zei:
Heb net een oude nederlandse film gekeken op nostalgienet met een zeer hoog Simca gehalte.
Heel veel in beeld zijn een 1000 rallye eerste type gele Matra Bagheera 1100 TI Chrysler 180.
Geweldige film voor de Simca liefhebbers.
Gelukkig herhaald dit net altijd een paar keer alles per dag dus heb hem net op harde schijf kunnen zetten.
De film heet "De vijf van de vierdaagse".
Beter gezegd heeft de film een zeer hoog Chrysler-gehalte, in de aftiteling staat Chrysler Nederland als sponsor vermeld. Ik heb de film ook maar eventjes op harddisk opgenomen, jammer genoeg is de bitrate van Nostalgienet betrekkelijk laag en de kwaliteit daardoor matig. Niettemin zijn er hoofdrollen voor een groene Simca 1000 Rallye 86-AU-05 en een gele Matra-Simca Bagheera (met niet te missen belettering op de zijkant) 02-DF-54
Bijrolletje voor een blauwe Simca 1100TI, waar de rechercheurs in zaten, en een groene Chrysler 180 (of was het een 200?) als wagen van "De Directeur".
Tikje gedateerd, wel een vermakelijke film overigens, met een cameo van Corry Konings voor wie van Nederlandstalig gekweel houdt. ;)

D. Elzinga zei:
Was deze Rancho al bekend?

Zeker weten!!!

De spiegelsteunen zitten alweer enige tijd op mijn Rancho!! :LOL:
De spiegelsteunen zijn uit de groene portieren geslepen, kijk maar eens goed op de foto.

50 JAAR SIMCA 1000

2011_Grote_Simca_1000_Meeting_front_Rallye_met_tekst_web600.jpg

Dit jaar is het 50 jaar geleden dat ik de wereld inrolde! En dat wil ik graag met jullie vieren op 25 september.
Ik mag terugkijken op een mooi autoleven. Als compacte gezinsauto heb ik veel mensen veel plezierige kilometers bezorgd. Ik kreeg een sportief zusje met een mooie slanke lijn. Later werd ik ook nog een stoere, snelle bink die op veel circuits races heeft gereden. En die had weer een sportief broertje als stoere coupé. Mijn familie luistert soms naar de naam Abarth, of CG.
Ik heb geen ouders meer, maar gelukkig wel pleegouders die ervoor zorgen dat ik ondanks mijn leeftijd nog altijd blinkend en vitaal op mijn wielen sta. Dat geldt ook voor mijn fraaie, gestroomlijnde zus en stoere broer.
Mijn gezamenlijke pleegouders, naast de Simca & Matra Sports Club is dat ook de Simca Automobiel Club Nederland, hebben een verjaardagsfeestje voor mij georganiseerd waarvoor ik je graag uitnodig. Deze uitnodiging geldt voor leden van beide clubs, maar ook voor andere bezitters en geïnteresseerden in de Simca 1000, 1000 Coupé en 1200 S Coupé, plus hierop gebaseerde auto's. We vieren het in Partycentrum-Brasserie De Lindenberg in Ommen op zondag 25 september.

Op het programma staat o.a.:

12.00 uur feestelijk ontvangst
uitdelen schriftelijk deel Simca 1000-quiz
13.30 uur korte (show)rit in de omgeving
14.30 uur terugkomst; quiz-antwoorden inleveren
15.00 uur finaleronde Simca 1000-quiz
15.30 uur prijsuitreiking en afronding

Wie wil kan ook blijven eten (voor eigen rekening).

De locatie zal geheel met Simca 1000-elementen worden versierd, er is een model-racebaan, natuurlijk met Simca's, en iedereen ontvangt een Simca 1000-herinnering. Ook niet-leden die wel een Simca 1000 of Coupé (1000 of 1200S) hebben zijn van harte welkom.

Aanmelden
In verband met de organisatie willen we graag tijdig weten wie er komt, met wat voor auto('s) en met hoeveel personen. Wil je je gegevens doorgeven via [email subject="Simca 1000 Feest"]evenementen@simcamatrasportsclub.nl[/email] (berichttitel: Simca 1000 feest)? Vast bedankt.

Partycentrum-Brasserie De Lindenberg, Balkerweg 17A in Ommen

Meer informatie
Uitgebreidere informatie is te vinden op de website van de Simca & Matra Sports Club
(Ga via 'Start' naar 'Club' en dan naar 'Evenementen'.)
Je kunt ook kijken in het op de clubsite aanwezige forum, in de rubriek clubevenementen.

Hoi Jan,

Is het echt een "1000 onderonsje" of zijn andere modellen ( leden ) ook welkom ?

Simca1100

Volgens mijn gegevens staat deze, geschorste, Horizon 1,5 GLS van 24-6-'83, vermoedelijk bij de 3e. eigenaar ervan, in Lunteren te koop. Ik heb gegevens van de verkoper. Dus wie geïnteresseerd is even een PB-tje.Laatste APK.-datum 19-9-2008.
Simcat

Terug
Bovenaan