Tips voor (het aanschaffen van) goedkope brikken

Drie spotgoedkope auto's: voor welke kies jij?


  • Totaal aantal stemmers
    302
  • Opiniepeiling gesloten .
Opel kadett E , zijn oersterke auto's vooral motorische . ze starten ook in de vrieskou.
ze zijn ook heel betrouwbaar . onderdelen zijn heel goedkoop , die kun je op de sloop krijgen voor een paar tientjes.
Let op roest . bij de achterwiel kasten en dorpels bij de deuren. Kadett is een hellegoed keuze.
goedkoop rijden voor weinig geld.

ik heb ook een kadett gehad 1.4 uit 1990. 3 deurs een rode .
lekker simpel en goedkoop vervoer.
 
viktor zei:
Opel kadett E , zijn oersterke auto's vooral motorische . ze starten ook in de vrieskou.
ze zijn ook heel betrouwbaar . onderdelen zijn heel goedkoop , die kun je op de sloop krijgen voor een paar tientjes.
Let op roest . bij de achterwiel kasten en dorpels bij de deuren. Kadett is een hellegoed keuze.
goedkoop rijden voor weinig geld.

ik heb ook een kadett gehad 1.4 uit 1990. 3 deurs een rode .
lekker simpel en goedkoop vervoer.

Is het niet logisch dat een auto ook start bij vrieskou? En dat je onderdelen goedkoop op de sloop kunt krijgen? (al zal dat wel minder worden)
Dat ze goed kunnen roesten klopt wel, maar daar dat is bij zo ongeveer elke auto van 20-25 jaar oud die niet binnen heeft gestaan en/of getectyleerd is. Maar het zijn inderdaad leuke auto's!
 
Het verschil tussen een kadett-E en een andere auto van 25 jaar oud, is dat een andere auto een beetje kan roesten rond de wielkasten en dat een Kadett volledig wegroest. Verder vind ik een Kadett erg onplezierig rijden. Mijn buurvrouw heeft een oude lapjeskat-Kadett gehad. Daar werd wekelijks in ingebroken. Je komt er ook zo makkelijk in; een schroevendraaier is genoeg. Toen ik bij mijn Suzuki een inbraak nodig had, omdat de auto op slot stond met de sleutels erin, heeft de ervaren inbreker toch vele minuten nodig gehad om de auto open te krijgen. De palletjes en stangetjes bij een Suzuki lopen horizontaal ipv. verticaal, waardoor het inbreken met een verbogen metalen kapstok een stuk lastiger wordt.
Verder is de Kadett-E bijna volledig uitgestorven in het Nederlandse straatbeeld. Dus zou je nog wel onderdelen op de sloop kunnen krijgen?
 
Aangezien mijn opleiding bijna begint en ik nog aan het twijfelen ben tussen een auto en de trein (eerst ff wachten tot er een goede treinoccassion komt :p), heb ik me al wat verdiept in het autoaspect....

Beoogd is een Ford Fiesta (Classic) 1.3i uit ong 2002 (scherpe lijnen model)
Ford Fiesta Classic 1.3i

Nu gaat het me vooral om maandelijkse kosten, omdat ik in de 9 maanden dat ik er naar toe moet rijden nog geen inkomsten heb (maar daarna gaat het rollen :)

Snelle berekeningen zijn ongeveer 170 pm en dit is minimaal onderhoud en 4 x 80 km (2 x 160 km op en neer = 320) x 32 weken ( 9 maanden) = 2880 km voor school-studiekm (Nijmegen - Tilburg).

Paar eisen naast weinig wegenbelasting, goedkoop in onderhoud en in Duitsland tanken (cheap cheap :) moet het ook comfortabel zijn. Ik heb een slechte rug en 160 km heen en terug is geen kattepis.
Eventueel met vervanging stoelen naar leer.

Zou de Fiesta Classic wat kunnen zijn?

En zou dit opwegen tegen 4 x 23/18 euro heen en terug met de trein?
 
Ik heb toevallig een Fiesta van dat model en ik ben er wel tevreden over. Stuurt verbazend goed, maar het blijft natuurlijk wel een goedkoop karretje van 13 jaar oud. Ik weet niet of je heel fris uit zo'n wagen komt na 80 km als je ook nog een slechte rug hebt.
 
Dacia logan sedan (2005-2008) . betrouwbare oude Reanult techniek . de auto is goedkoop te onderhouden.
leuk als studenten auto.
 
Momenteel ben ik op zoek naar een kleine, zuinige en vooral goedkope auto. Het liefst zo goedkoop mogelijk in gebruik, dus verbruik, wegenbelasting en betrouwbaarheid zijn voor mij erg belangrijk.

Natuurlijk uitgekomen bij de geijkte kandidaten Suzuki Alto en Subaru Vivio. Maar mijn interesse is ook aangewakkerd in de Kia Pride na het zien van de 'value for money' die je hierbij krijgt. Het oerlelijke uiterlijk vind ik niet onoverkomelijk, en de Kia Pride is te vinden met acceptabele kilometerstanden (rond de 100.000 km) met een, in vergelijking tot de Suzuki Alto en Subaru Vivio, ronduit luxueuze uitrusting, voor scherpere prijzen als Suzuki Alto's en Subaru Vivio's doorgaans te koop staan.

Uiteraard heb ik alles wat ik kon vinden doorgelezen over de Kia Pride, wat betreft testverslagen, reviews enz.

Maar het enige wat ik me afvraag is wat ik kan verwachten als gemiddeld verbruik. Ik lees verbruikscijfers tussen de 1 op 12 en de 1 op 19, waarbij ik 1 op 12 ronduit slecht vind, en 1 op 19 prima. Ik hoop op een verbruik van 1 op 18 gemiddeld. Is dat reeël met de 1.3 in de Kia Pride?
 
De Kia Pride was bij de introductie al verouderd, ik kan mij niet voorstellen dat zo'n auto gemiddeld 1 op 18 doet. Ik kan mij wel herinneren dat ik jaaaaren geleden in zo'n auto heb meegereden, en het een rammelbak pur sang was. Volgens mij zijn het kwalitatief niet al te beste auto's. Ik zou dan toch voor een Alto of een Cuore gaan.

Dit schreef AW er ooit over:

De Pride doet netjes wat hij belooft. Met zijn gemeten top van ruim 155 km/h en een acceleratie tot 100 km/h in krap 13,5 seconden komt hij uitstekend met de ’grote jongens’ mee. Wanneer daar - zoals bij deze test - veel kilometers buitenweg bij zitten, lust de kleine Koreaan wel een flinke slok Euro méér dan de theoretische EG-consumptie, maar zelfs dan is een verbruik van 1:12,5 zeker niet alarmerend.

https://www.autoweek.nl/autotest/187/kia-pride-glx
 
Mechanix bedankt voor je reactie! (y)

Ik ben ook zo veranderlijk als het weer, om één of andere reden trekt momenteel de Peugeot 205 mij enorm als potentiële budget-aankoop.

Ze zijn met bosjes te vinden in de prijsklasse 400 tot 800 euro. Heb gelezen dat de 1.1 en 1.4 motoren makkelijk 1 op 16 moeten kunnen halen, aandrijfassen schijnen een zwak punt te zijn.

Zijn er verder nog bekende minpunten bekend van de 205? Heb al een kijkje genomen op een 205 forum en daar zag ik dat iemand z'n 205 in onderdelen verkocht omdat de dakconstructie (?!) door roest zou zijn aangetast. Is dit een bekende kwaal bij de 205? Want ik dacht dat roest niet echt een issue was bij de 205.

Verder lijkt het mij een heerlijk rij-ijzer met de ideale combinatie van comfort, ruimte, rijplezier en lage kosten. Veel mooier dan zo'n Kia Pride ook. :p
 
Op zoek naar een leuke hatchback voor rond de 1000 euro, ik ga de auto een jaar gebruiken en is dus voor overbrugging nodig. Ik ga hem niet veel gebruiken, vooral in de weekeinden en af en toe door de week. Ben op zoek naar ongeveer een 1.4 motor (1.3 - 1.6 ) met een zuinig verbruik en graag ook laag in de wegenbelasting. Alvast bedankt. Ohja, stuurbekrachtiging en een nieuwe radio zou leuk zijn :)
 
Vdijk000 zei:
Op zoek naar een leuke hatchback voor rond de 1000 euro, ik ga de auto een jaar gebruiken en is dus voor overbrugging nodig. Ik ga hem niet veel gebruiken, vooral in de weekeinden en af en toe door de week. Ben op zoek naar ongeveer een 1.4 motor (1.3 - 1.6 ) met een zuinig verbruik en graag ook laag in de wegenbelasting. Alvast bedankt. Ohja, stuurbekrachtiging en een nieuwe radio zou leuk zijn :)

Beetje weinig concrete info, ik weet namelijk niet wat voor jou een lage wegenbelasting en zuinig is (laat staan ook nog leuk), maar hier zitten wel wat op het oog nette karretjes tussen:

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/mitsubishi/m959142712-mitsubishi-colt-1-3-gli-1997-blauw.html
https://ww3.autoscout24.nl/classified/272700850?asrc=st
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/toyota/m960814989-toyota-starlet-1-3-xli-12v-e2-1994-wit-apk-juli-2016.html
https://ww3.autoscout24.nl/classified/274280024?asrc=st
https://ww3.autoscout24.nl/classified/267350382?asrc=st
https://ww3.autoscout24.nl/classified/267965470?asrc=st
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/ford/m961150610-ford-fiesta-1-3-16v-ghia-1998-blauw.html
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/rover/m960731168-rover-25-1-4-3dr-ascot-2000-groen-airco.html
https://ww3.autoscout24.nl/classified/276001495?asrc=st
https://ww3.autoscout24.nl/classified/267951518?asrc=st
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/honda/m959066668-honda-civic-1-5-i-ls-vtec-e-1996-paars.html
https://ww3.autoscout24.nl/classified/276236401?asrc=st
https://ww3.autoscout24.nl/classified/275419625?asrc=st
https://ww3.autoscout24.nl/classified/267709891?asrc=st
 
Ik heb een budget van 500 euro voor een klein simpel autootje.

Mijn eisen zijn: Niet zwaarder dan 850 kilo. Zuinig. Verder maakt het mij niet zo veel uit.
Het moet ook wel een beetje een leuk modelletje zijn.

Iets japans spreekt mij wel aan (Starlet/Swift/Charade/Micra) En iets Frans en Italiaans ook wel (Seicento/Cinquecento/Punto/205/106/Clio/Twingo)

Ik neig van die paar auto's het meest naar de Swift/Punto/Twingo toe...
 
Ik weet niet of het nog nuttig is een paar maand na vragen, maar ik heb nog wel wat info betreffende de Peugeot 205 (Deze info gaat ook op voor de 106).

Roest is bij de 205 inderdaad geen issue. De eerste jaren hadden ze nog wel eens de neiging om te roesten in de hoek rechtsonder (bestuurderskant, links passagierskant) bij de portieren (de dorpels, als ik het goed zeg, dus de portieren zelf niet). Rond 87-88 heeft de auto een update gekregen en is het ook gedaan met de roest.

De 106 Phase 1 kan last hebben van roest in de wielkast bestuurderskant voor. Ik heb dit ook wel gezien bij de Citroën SAXO. Is geen APK afkeur, maar natuurlijk niet fraai. De 106 is ook goed beschermt tegen roest, hetzij (voor mijn idee) minder goed dan de 205. Phase II kan ik overigens niets over zeggen (geen ervaringen mee).

Motorisch gezien (bij benzine) zijn de TU motoren zuinig (verbruik tussen de 1:14 en de 1:18-20 is mogelijk) en snel (1.1 met 60 pk komt al lekker van z'n plaats, met de 1.4 met 75 pk kun je al gaan plagen bij de stoplichten).

Veel technische problemen zijn er niet, maar let wel op het volgende:
De koppaking kan bij de TU-motoren lekken(heb het zelf ook gehad met de 106). Dit kunnen prijzige reparaties worden die de auto economisch gezien al total-loss maken. Betekent overigens niet dat je er niet mee door kunt rijden (volgens mij ook geen APK-afkeur). Verbuik olie gaat wel omhoog en op den duur kan het de motor fataal worden.

Afgezien van dat probleem zijn het degelijke auto's die met een beetje onderhoud gemakkelijk tonnen kunnen rijden!
 
Heerlijke wagentjes die 205. Ik heb er zelf een gehad. Een 1.4 Generation uit 1997. Ze zijn betrouwbaar, snel en toch zuinig in verbruik. Heb er in die 2 jaar alleen de remcilinder laten vervangen. Ze zijn ook verrassend ruim, omdat de achterbank in zijn geheel plat kan. Roesten doen ze niet of nauwelijks.
 
Klinkt als een prima auto inderdaad. Ben ook opzoek naar iets redelijk goedkoops en betrouwbaars dus ga zeker eens kijken naar de 205.

Sowieso een erg nuttig topic dit, heb al veel opgestoken van alleen het doorlezen van dit topic!
 
Opel kadett D en E . bouwjaar 1979 tot 1991 zijn hele sterkte auto's.
motor is heel serk maakt niet uit welke motor je neemt.
daar kan je wel jaar in rijden. de auto's zijn niet meer gewild.
maar je kan er zelf ook aan sleutelen. makkelijk te doen . pimpen aan de buitenkant is ook makkelijk te doen
onderdelen zijn er zat van . maak er een leuk autootje van.

gewoon als goedkoop autootje er bij . niet te veel eisen aan de kadett stellen.
voor spullen te vervoeren of boodschappen in de beurt. lekker goedkoop voor er bij.
als je kinderen hebt is een goedkoop autootje altijd handig.
 
Idd de W124 is en blijft het sterke model van MB, maar wat te denken van de Passat B3 met de 1.8 benzine motor, rotten doen ze bijna niet en die 1.8 motor gaat al helemaal niet stuk, ook nog goedkoop in onderhoud.

Van de Opel vond ik de 1.2 wel de sterkste motor die ze hebben gehad, mijn hemel wat kon je dat blok mishandelen en dan gewoon vrolijk door blijven tuffen. Alleen dat koetswerk van Opel was in die tijd zo erg dat de modellen in de brochures al stonden te rotten.
 
viktor zei:
Opel kadett D en E . bouwjaar 1979 tot 1991 zijn hele sterkte auto's.
motor is heel serk maakt niet uit welke motor je neemt.
daar kan je wel jaar in rijden. de auto's zijn niet meer gewild.
maar je kan er zelf ook aan sleutelen. makkelijk te doen . pimpen aan de buitenkant is ook makkelijk te doen
onderdelen zijn er zat van . maak er een leuk autootje van.

gewoon als goedkoop autootje er bij . niet te veel eisen aan de kadett stellen.
voor spullen te vervoeren of boodschappen in de beurt. lekker goedkoop voor er bij.
als je kinderen hebt is een goedkoop autootje altijd handig.


O mijn f*cking god. Hebbie die halve gare ook weer met z'n Kadettjes.

Hoeveel heb je er ondertussen naar de sloop gebracht sinds je onleesbare topic over de vakantie naar Parijs??
 
viktor zei:
Opel kadett D en E . bouwjaar 1979 tot 1991 zijn hele sterkte auto's.
motor is heel serk maakt niet uit welke motor je neemt.
daar kan je wel jaar in rijden. de auto's zijn niet meer gewild.
maar je kan er zelf ook aan sleutelen. makkelijk te doen . pimpen aan de buitenkant is ook makkelijk te doen
onderdelen zijn er zat van . maak er een leuk autootje van.

gewoon als goedkoop autootje er bij . niet te veel eisen aan de kadett stellen.
voor spullen te vervoeren of boodschappen in de beurt. lekker goedkoop voor er bij.
als je kinderen hebt is een goedkoop autootje altijd handig.
Helaas roesten de Kadett E en de Astra A nogal, dat is geen verstandige keus. Daarbij worden ze zeldzaam en daardoor duurder.
 
Astra A? Die kwam uit in 1962 de Kadett E kwam in 1984
De Astra A heet dan ook gewoon Kadett A ;)

De aller eerste Astra was de F, aangezien ze doorgingen met letteren maar de modelnamen gelijk wouden trekken met Vauxhall, die al sinds de D over de Astra spraken
 
Ik ben opzoek naar een auto voor deze zomer om rond te rijden. Het wordt mijn eerste auto en ik kan er niet meer dan 1000 euro aan uit geven.
Een paar eisen:
-De auto is redelijk zuinig, 1/13 ongeveer
-De auto is snelwegwaardig
-Een beetje comfort voor 4 personen het liefst dus een 4/5 deurs
-Redelijk betrouwbaar zijn, ik ga hem waarschijnlijk gebruiken voor een vakantie
Zelf kwam ik uit op de volvo 440, die is echter erg weinig beschikbaar. Een vriend van me (die wat meer van auto's weet dan ik) vertelde dat ik beter uit was met een bmw 316i e36 of een audi 80 aangezien hier een stuk meer aanbod van is en de onderdelen ook goedkoper zullen zijn bij onderhoud. Ook vertelde hij me dat auto's die al veel kilometers gelopen hebben een betere koop zijn dan minder, bijvoorbeeld een auto met 200k op de teller is beter dan een met 100k.
Graag hoor ik jullie advies, ik ben zelf namelijk niet helemaal overtuigd van de audi 80 en de bmw.
 
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/peugeot/m1062690029-peugeot-306-1-8-xt-originele-lage-kmstand-nw-apk.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr&pos=27
$_85.JPG

Leek mij een leuke aanbieding! Hoe zijn die automatenbakken van Peugeot?
 
jan boss zei:
Ik ben opzoek naar een auto voor deze zomer om rond te rijden. Het wordt mijn eerste auto en ik kan er niet meer dan 1000 euro aan uit geven.
Een paar eisen:
-De auto is redelijk zuinig, 1/13 ongeveer
-De auto is snelwegwaardig
-Een beetje comfort voor 4 personen het liefst dus een 4/5 deurs
-Redelijk betrouwbaar zijn, ik ga hem waarschijnlijk gebruiken voor een vakantie
Zelf kwam ik uit op de volvo 440, die is echter erg weinig beschikbaar. Een vriend van me (die wat meer van auto's weet dan ik) vertelde dat ik beter uit was met een bmw 316i e36 of een audi 80 aangezien hier een stuk meer aanbod van is en de onderdelen ook goedkoper zullen zijn bij onderhoud. Ook vertelde hij me dat auto's die al veel kilometers gelopen hebben een betere koop zijn dan minder, bijvoorbeeld een auto met 200k op de teller is beter dan een met 100k.
Graag hoor ik jullie advies, ik ben zelf namelijk niet helemaal overtuigd van de audi 80 en de bmw.

Het waren toen best goede auto's maar zijn inmiddels wel erg oud, eigenlijk moet je zoeken op heel goed onderhouden, en nette auto's, de kilometerstand is van minder belang. En niet auto's die door scheur neuzen worden gebruikt. Denk dus aan wat minder voor de hand liggende auto's (die zijn goedkoper), die een degelijke techniek hebben.

Ik zat zelf te denken aan een Citroen Xantia, Peugeot 406 (of 306), Chevrolet/ Daewoo Nubira, Chevrolet Alero, Opel Omega.
Ze zijn niet allemaal even zuinig.
 
Een eerste type Kia Rio zou ook kunnen, of een Kia Shuma. Geen slechte auto's maar tweedehands niet gewild en daarom goedkoop te vinden.
 
Hallo mensen, ik ben 1 van de velen die ook opzoek is naar een kleine auto. Ik ben student en heb weinig verstand van auto's daarom ben ik benieuwd wat jullie mij aanraden. Mijn budget is 2000 euro en ik zal hem voornamelijk in de zomer gebruiken en misschien verkoop ik hem wel weer als ik naar school toe moet. Waar hij wel aan moet voldoen is:
- Ongeveer 20-30euro wegenbelasting per maand
- Snelweg waardig
- betrouwbaar
- en niet een heel oud brik, vanaf 2000 liefst jonger

Alvast bedankt.
 
https://ww3.autoscout24.nl/classified/292167292?asrc=st|as
keurige corsa cdx voor 999 euro
0292167292001.jpg
 
De startpost mag wel eens geupdate worden. Alle modellen die daarin genoemd worden, liggen al lang en breed op de sloop!:)
 
Citroen Xsara 1.6 I 16V Exclusive 2002 Blauw 90dkm
€ 2.450,00
https://link.marktplaats.nl/m1075676892
Leuke import met alles erop en eraan. De Exclusive was in Nederland alleen met 2 liter te koop, maar deze 1.6 is een erg lekkere motor. Fel en zuinig. Vond het fijne auto's die Xsara's, voor ons net even te krap. Let op de achteras, die heeft soms een revisie nodig.
 
Wat vinden jullie van een Suzuki Swift GLX 1.6 uit 1995?
hieronder https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/suzuki/m1102446803-suzuki-swift-1-6-glx-1e-eigenaar-lichtmetalen-wielen.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr&pos=2
 
Is het niet handig om de beginpost eens een update te geven? Enkele andere auto's zijn inmiddels heel betaalbaar geworden. Anderen zijn in een andere prijscategorie belandt. 8 pagina's doorscrollen voor de laatste tips is misschien een kleine moeite maar het grote nut van dit topic was juist dat je in het begin meteen een mooi overzicht had met zelfs plus en minpunten. Eventueel een uitbreiding met betaalbare 'leuke' auto's. (Paseo, 100NX, MX5, 306 cabriolet of wat snellere compacte auto's bijvoorbeeld (beweer hiermee niet dat deze modellen ook daadwerkelijk geschikt zijn voor dit topic).
 
Volvo 340 en 440.
Daewoo Nexia.
Ford Escort 1995 tot 2000
Renault 19 vanaf 1992
Citroen AX van 1991
Opel Astra 1995 tot 1998.
opel Kadett D en E 1979 tot 1993.
zijn goedkope goede betrouwbare auto's
te vinden van 400 euro tot 1000 euro
 
https://ww3.autoscout24.nl/classified/308958273
niet verkeerd dacht ik voor 1450 euro.
0308958273016.jpg
 
Danny van Vliet zei:
Hallo mensen, ik ben 1 van de velen die ook opzoek is naar een kleine auto. Ik ben student en heb weinig verstand van auto's daarom ben ik benieuwd wat jullie mij aanraden. Mijn budget is 2000 euro en ik zal hem voornamelijk in de zomer gebruiken en misschien verkoop ik hem wel weer als ik naar school toe moet. Waar hij wel aan moet voldoen is:
- Ongeveer 20-30euro wegenbelasting per maand
- Snelweg waardig
- betrouwbaar
- en niet een heel oud brik, vanaf 2000 liefst jonger

Alvast bedankt.
Snelweg waardig zijn alle auto's wel hoor ;)
 
2de hands auto's is altijd de rotzooi van een ander kopen, maar je kan geluk hebben. Dat is loterij ook. Als je een koopt, ga altijd uit van achterstallig onderhoud, want de auto is door vorige eigenaar niet voor niets weggedaan. Zeker bij de goedkope auto's.
Nieuw tot redelijk nieuw (jong gebruikt) zijn aan de prijs. Goedkope auto's zijn goedkoop in aanschaf, maar weer duur in onderhoud. In beide gevallen ben je best veel geld kwijt, hoewel bij laatste 'gespreid' de kosten kan betalen en bij nieuw gelijk in 1 keer moet aftikken.

Dat hangt echt af van je financiële situatie. Als je eigenlijk geen auto kan betalen, neem dan ook geen. Kijk dan naar fiets of scooter.

Heb je geen enkele balen verstand van auto's, neem dan een echte Japanner. Honda of Toyota. Andere merken zijn niet slechter, maar behoeven meer aandacht cq liefde voor langdurig plezier. Zo zie ik het.
 
Voor de 4e keer een Coltje gekocht.
Eerste was een 1.6 GLXI uit 1992
Vervolgens een 1.3GLI uit 1997,
1.3GLXI SE automaat uit 1999
En nu een 1.6 GLXI SE uit 1999

Erg betrouwbare autootjes, de eerste vond ik tot dusver de leukste met z'n 113pk.

De laatste komt denk ik van een ontzettend onaardige eigenaar aangezien de motorkap bekogeld lijkt met zoutzuur oid. Rare plek en allemaal spetters daaromheen dat echt ingevreten is. Rijdt er niet minder om. Nieuwe apk alle opties zitten erop en de airco is ijskoud. Voor die paar 100 rijd ik weer een paar maanden verder. Helaas staat er nu niet te koop wat ik zoek en ben ik er sowieso niet helemaal uit wat ik precies wil. De 5-serie wilde ik echter niet meer door de APK halen omdat t niet de juiste uitvoering was. Op dergelijke momenten dat ik dus 'in-between-cars' zit koop ik altijd een Coltje. Rijden volwassen, zijn betrouwbaar en goedkoop in aanschaf. Enige vervelende aan die auto's is dat cv op afstand niet leverbaar was. Knotsgek natuurlijk. Wel stoelverwarming, airco, enz enz maar geen cv op afstand..
 
Renault Laguna 1.6 RTE 1998 Bruin
€ 975,00
https://link.marktplaats.nl/m1226532953?utm_source=android_social&utm_medium=android_social&utm_content=vip&utm_campaign=socialbuttons

Veel waar voor je geld.
 
Ik kom nu ook iets tegen wat uitstekend in dit topic past: een heel nette Mitsubishi Colt uit 2000, met maar 80dkm op de klok. Zelfs een set winterbanden erbij. Kost: €850!!
<https://www.speurders.nl/overzicht/autos/alles/f_particulier_zakelijk-particulier/f_brandstof-benzine/page/3/mitsubushi-colt-2000-1-3-80-000km-174833733.html>

Koopje!
 
Dat zie je wel vaker, oude a- of b-segmenters met weinig kilometers, vaak weinig voormalige eigenaren en toch een heel vriendelijke vraagprijs. Ideaal voor wie goedkoop en betrouwbaar wil rondrijden.

Dit is ook een leuk voorbeeld, kost amper iets (zowel qua aanschaf als om te bezitten) en ziet er nog goed uit.
 
Die Citroen ziet er zeker nog goed uit, nog geen 3300km per jaar gereden! Voor wie geen bezwaar heeft tegen een oud model een goede keus.
 
En het Coltje is zonder op of aanmerkingen door de keuring gerold. Denk dat ik m maar aan mn zusje geef. Toch wel een goede deal geweest. 650,- voor een auto met jaar apk en ijskoude airco en andere opties. Nu weer door de APK en enkel twee lampjes vervangen het afgelopen jaar (als één koplamp het lampje defect is vervang ik ze altijd beiden). Goede vriendin heeft ook op aanraden een Colt 1.6glxi gekocht en is er ook helemaal blij mee. Vind het zelf de perfecte 'baggerbak' zoals wij ze noemen. Goedkoop brik zo je wil.
 
Is een Peugeot 205 Generation nog een aanrader? Volgens mij staat de 205 sowieso goed bekend en het lijkt mij dat de generation goed door ontwikkeld is. Zijn namelijk erg goedkoop en vooral erg licht en toch een B segmenter. Oude A segmenters (Alto Cuore ed) zijn écht geen optie. T zijn nog best charmante dingetjes ook en denk dat de 1.4 voldoende power heeft om mee te komen.
 
Op zo'n generation zit denk ik net zoveel als een vroege 206. Elektrische raampjes, cv op afstand en dat is het. 206jes zie je ook vrij veel nog zonder airco. Voordeel is dat de 205 echt een pak lichter is. 206 zelf gehad, 2 zelfs. Fijne dingetjes vond ik dat toen.
 
Terug
Bovenaan