Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Plaatje bij het paginaatje - altijd van een oud vrouwtje geweest (geboren 1921) en binnen gestald, er is wel wat "patina" aan de lak
733.jpg

De ADAS systemen van de racerij: Paar druppeltjes en de sensoren slaan op hol en de helft staat langs de weg, het moet niet gekker worden. Zo nat lijkt het momenteel niet eens te zijn, ze hebben wel eens in ergere omstandigheden gereden.

Ben benieuwd of ze het grid gaan resetten, omdat er veel natuurlijk plekken hebben verloren tijdens op de opwarm ronde.

Tja, mijn planning vandaag door de war.
De bedoeling was om meteen na de GP naar de Fransrijdersmeet te gaan. Dat gaat nu niet lukken.
Wordt waarschijnlijk nu de F1 achteraf kijken. Want dit kan nog wel even duren.

Mazda kan trouwens zo de F1 in. Mijn auto deed namelijk iets vergelijkbaars bij de eerste (forse) regenbui: alle ADAS viel uit (cruis control, lane-assist). :p
Mijn zwager had een 1e generatie ID4 en ook bij iets meer regen schakelde de radar al uit waardoor de ACC etc ook niet meer werkte. Terwijl de e-Niro het nog gewoon deed.

Tja, mijn planning vandaag door de war.
De bedoeling was om meteen na de GP naar de Fransrijdersmeet te gaan. Dat gaat nu niet lukken.
Wordt waarschijnlijk nu de F1 achteraf kijken. Want dit kan nog wel even duren.
Ik had ook al gehoopt zo dus te kunnen gaan hardlopen na de F1 zo na 11en. Nu ook later...

Het wordt wel kapot gereguleerd zo hè, gewoon geen regenrace meer, extra ronde achter de safety car, kunnen we eindelijk eens gaan racen vandaag?

Hadden we het al over dierendag gehad? Neem aan dat iedereen met een huisdier wel wat extra's gedaan heeft.
Extra’s? 4x per dag brok waarvan 2 keer met vers vlees erbij. Savonds een kauwstaaf en voor de nacht nog een hondensnoepje en voor dat alles hoeven die luie wezens alleen maar af en toe te blaffen. Tis hier al luilekkerland zat
:)

Onze hond had vandaag gelukkig weer een dag dat hij redelijk pijnvrij was na dinsdag gebeten te zijn.

Mijn vrouw heeft naam en telefoonnummer uitgewisseld met de baas van de bijter. Helaas niks gehoord en bij bellen hing hij op. Waardeloze kerel. Gelukkig weet ik via via waar ik hem kan vinden. Morgen of zo maar aangifte doen en een brief in zijn bus doen. Hij mag uiteraard, via zijn verzekering, onze dierenarts kosten betalen. Geeft hij nog steeds niet thuis speel ik het via mijn rechtsbijstand. Het is dat ik met 66 wat te oud ben hem op te wachten...

Bij de koppels met een verschillende moedertaal was het steevast hetzelfde liedje. Jaja, we gaan onze kinderen tweetalig opvoeden en Nederlands vinden we belangrijk.

Realiteit : taal op school / van het land wordt de taal thuis alle goede voornemens ten spijt.
Resultaat : geen van die kinderen kan met zijn grootouders communiceren; er zijn weinig 75+ ers uit BE die een vloeiende conversatie in het Frans, Engels of Spaans kunnen voeren namelijk.

Bij de koppels met een verschillende moedertaal was het steevast hetzelfde liedje. Jaja, we gaan onze kinderen tweetalig opvoeden en Nederlands vinden we belangrijk.

Realiteit : taal op school / van het land wordt de taal thuis alle goede voornemens ten spijt.
Resultaat : geen van die kinderen kan met zijn grootouders communiceren; er zijn weinig 75+ ers uit BE die een vloeiende conversatie in het Frans, Engels of Spaans kunnen voeren namelijk.
Klinkt bekend...

Terug
Bovenaan