S J 1001
Petrolhead
Dat wijnrood is prachtig!
Versie met zo een roldakje vind ik echt heel leuk
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dat wijnrood is prachtig!
Moderator
Wel irritant dat die laadpoort bij die modellen linksvoor zit. Ik wil m rechtsachter… heb geen zin om vooruit op de oprit te parkeren namelijk.
epautoimport.nl
Moderator
Moderator
WLTP is prima. Op lange afstanden kan je dan wel 250km van 10 naar 80 procent, en dan met minimaal 100kW laden.En wil je dan 400 km praktijk wat het rijbereik betreft, of WLTP?
Daar kwam ik laatst ook achter... Een e-Golf is praktisch even duur als een e-Golf.Hoe kan die eUp! zo duur zijn? Mijn egolf verkocht voor <10k en was net zo oud en had 68k gelopen..
Moderator
Als je niet zoveel lange afstanden rijdt, misschien niet blindstaren op het snelladen?WLTP is prima. Op lange afstanden kan je dan wel 250km van 10 naar 80 procent, en dan met minimaal 100kW laden.
Maar eigenlijk rijden we echt heel weinig zulke afstanden.
Mijn Zoë is nu volgens mij net zo duur als 2 jaar terug... wat ik er voor betaalde. Destijds 35k km of zo, nu 55k km.
De prijs van een tweedehands elektrische auto blijft stevig dalen. In 2025 kostte een elektrische occasion in Nederland gemiddeld €34.600, blijkt uit cijfers van AutoScout24. Dat is 8,7% minder dan in 2024 en zelfs 28,4% lager dan in 2022. In december 2025 zakte de gemiddelde prijs verder naar €33.390.
Daarmee daalt de EV-prijs in Nederland harder dan in Duitsland en België. Wel blijft een elektrische occasion duurder dan een benzine- of dieselauto, die in 2025 gemiddeld rond de €20.000 lag. (..)
www.knac.nl
Hoe kan die eUp! zo duur zijn? Mijn egolf verkocht voor <10k en was net zo oud en had 68k gelopen..
Moderator
Eens, maar 100kW is niet eens heel snel. Maar als ie dat heeft kan je er wel langere vakantieritten mee doen en dat is wel wenselijk.Als je niet zoveel lange afstanden rijdt, misschien niet blindstaren op het snelladen?
Ik gebruik het ook alleen op vakantie zoals het nu lijkt, bijvoorbeeld.
Ik heb hem destijds tweedehands gekocht voor €10.950, bij een vakgarage met garantie, maar daar ging subsidie vanaf. Als ik nu zoek naar vergelijkbare auto's met koopaccu, scheelt dat niet veel.Onzin, EV’s schrijven af als een raket!
Ik heb hem destijds tweedehands gekocht voor €10.950, bij een vakgarage met garantie, maar daar ging subsidie vanaf. Als ik nu zoek naar vergelijkbare auto's met koopaccu, scheelt dat niet veel.
Moderator
Als ik nu zoek naar vergelijkbare auto's met koopaccu, scheelt dat niet veel.
Ik heb vandaag een nieuwe Micra mee. Optisch het minder goed gelukte zusje van de R5, wat mij betreft.
Hij komt best fors over, behalve de lengte. Hij zit ook goed. Ik zit graag laag, maar de stoel kan niet te laag want het dashboard is vrij hoog. Je zit dus hoger dan in de gemiddelde oudere auto en echt op SUV hoogte. Toch valt het overzicht mij tegen, maar dat geldt eigenlijk voor bijna elke nieuwe auto. Weinig zicht rondom. De achterruit is bijvoorbeeld erg klein en dan zitten er ook nog drie hoofdsteunen voor.
Moderator
Ik vind zo'n ID.polo op de foto's echt een zielloos ding, jouw Golf is veel beter geslaagd imo.Ik herken heel veel van jouw punten Joost. ID.Polo zal praktischer zijn, een Epiq zeker, maar het is idd de vraag of ze net zo leuk zijn.
Dat Android Automotive is top. Netjes alle laadlocaties op de kaart.
Overigens zit je in zo’n Micra op Enyaq hoogte, en zo voelt het ook voorin. Tot je achterom kijkt
Maar de Golf was weer fijn thuiskomen vanmiddag. Zicht rondom en ruimte. Had deze maar de aandrijflijn van de 5!
Moderator