Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

zojuist reed ik met FSD bij laagstaande zon, dat is niet helemaal waar Tesla goed in is. In een paar honderd meter 2x ingegrepen omdat ‘ie eerst het groene licht niet zag (dus zelf maar gas gegeven) en daarna groen aanzag voor rood (dus zelf maar gas gegeven)

Eigenlijk is gas geven altijd de oplossing
Als je het snel overruled met gas geven is dat prima. Zo rij ik ook op de ACC: vaak een tikje gas als ie gaat inhouden.

Eigenlijk is gas geven altijd de oplossing
Die gaan we onthouden :cool:

Leuke ervaring Fer, mijn werkgever heeft ook 2 teslas en het het er van de week ook over. Hij was ook onder de indruk van de rijkwaliteiten van de Tesla. Hij zelf woont in NL, bedrijf zit in duitsland. Dus bij de grens geeft de auto netjes aan dat het stuur weer over genomen moet worden. :)

Hier nog in dilemma over de te nemen route voor ons weekje weg.
Gewoon door NL, oersaaie N-wegen waar je eigenlijk nooit 100 kunt rijden en zelfs voor langere tijd constant 90 kunnen rijden al winst is. Wel lekker zuinig.
Hou wel ff in de gaten dat vrijdag een feestdag is in Duitsland. Ik weet niet wanneer je gaat rijden, maar dit kan wel invloed hebben op de verkeersdrukte.

Ziet er goed uit daar Kristian en Rembrandt, 2 jaar geleden hadden wij de zomervakantie die kant op, wij verbleven in Montecatini, Lucca, Pisa, Florence en daarna richting La Spezia en Cinque Terre.

Hier weer terug van 5 dagen Londen, heerlijke stad, veel gelopen veel gezien, lekker gegeten en heerlijk genoten van de zon, de musea en de stad zelf! Nu weer aan het werk, thuis vandaag om nog even bij te komen van de drukte. Lize was al aan het kijken waar ze volgend jaar heen zou willen.

@Fer, leuke ervaring, zoals je het omschrijft is het zeker geen toekomstmuziek meer. Bizar eigenlijk.

Leuk! Londen staat ook nog op mijn lijstje, misschien later dit jaar nog eens doen. Lijkt me prachtig. Wij doen morgen nog Florence en zaterdag vliegen we weer terug. Het is hier echt fantastisch trouwens.

Wij zijn nu Rome aan het verkennen.
We hebben een appartement in de straat naast de Spaanse trappen. Da’s trouwens ook een duur winkelstraatje…….:oops:
Vandaag o.a. Sint Pieter gehad. Morgen Colosseum en omgeving.

Het is hier wel warm voor stadstruinen (25 graden en volle zon), maar we klagen niet…..:cool:

Mijn vrouw gaat in augustus met de oudste nog naar Londen.

Heerlijk, die regio Italie wil ik ook nog wel een keer naar toe. maar dan wel in deze tijd van het jaar inderdaad. Ben wel eens in toscane geweest in augustus, voor mij echt te warm. Was toen continu boven de 35 graden.

Stevige brand vandaag op de Veluwe. Ik zit op werk op de vijfde verdieping en zag rond kwart voor twaalf een wat gekke gestrekte wolk, met daarachter tot aan de grond oranjebruine lucht. Achter de berg tegenover kantoorpand je nog de witte rookwolken omhoog komen. Bijzonder om te zien, het was toch zeker 40km verderop. Eenmaal thuis stonk het in huis ook licht, terwijl de meeste rook toch een 20 kilometer noordelijk van ons langs trok. Klein landje!

Het is ook kurkdroog, de tuin hier ook, dan is er maar iets nodig om het helemaal uit de hand te laten lopen. Hoewel ik heel erg geniet van dit prachtige weer is een flinke regenbui ook zeer welkom. auto zit ook helemaal onder het stof en zand, keek gisteren uit het raam en ook de zonnepanelen ligt een laag zand en stof op.

Geniet er nog even van, voor de vakantiegangers. Zo langzaam beginnen we er weer naar uit te kijken, als we de afbeeldingen zo zie kom je wel in de stemming.

Mooi Jimmy dat jullie zo'n leuke stedentrip hebben gehad, en het Lize ook goed bevallen is. Grappig dat ze nu zelf met voorstellen gaat komen waar het heen gaat.

Ja, het is inderdaad erg droog. Vooral de harde oosten wind, icm. sapstromen in grassen/heide die nog niet echt op gang zijn gekomen maakt dat het wel een hoog risico is op snelle branduitbreiding. Benieuwd waar het de komende dagen heen gaat, als de mensen in het weekend ook nog meer de natuur in trekken.....

Na een jaar toch een mankementje aan de Mokka ontdekt.....rammelende stabilisatorstang. Dus die moet vernieuwd worden. Schijnt dat je dit vrij eenvoudig zelf kunt, dus maar eens een blik onder de auto werpen de komende dagen.

Stevige brand vandaag op de Veluwe

Mijn collega zat op een vakantiepark in Nunspeet en is accuut naar huis vertrokken omdat hele gezin last van de luchtwegen kreeg.

Wij zijn dinsdag gelukkig al thuis gekomen na werkelijkwaar een dikke week met alleen maar strakblauwe luchten en prachtig weer. Maar wij zaten op het Oostelijk-Zuidoostelijk deel van de Veluwe en hadden er met deze windrichting sowieso geen last van gehad. Maar was daar ook al kurkdroog. Hier ook trouwens want de droogtescheuren zitten in voor- en achtertuin.

Gisteren werkte ik in Assen en reed rond 18:20 langs Zwolle. Net voorbij de IJsselbrug was de A28 potdicht en werd ik richting Kampen geleid.
Bleek idd dat de A28 van Zwolle tot Harderwijk afgesloten was. Gigantische drukte, maar heb erg mooie plekken gezien onderweg (door Noordeinde en het centrum van Elburg. Mooi hoor!)

Thuis stonk het wel naar rook, maar gelukkig had HPv1 alle deuren en ramen al gesloten. Binnen viel het wel mee.

Florence was mooi. Kinderen zitten niet op musea te wachten en na een uurtje of 5 slenteren is het dan ook wel mooi geweest. Zou hier de minste dag van de week zijn, maar was alsnog warm en zonnig zat.

Voor komend zomer hebben we nog niks geboekt. In januari zagen we dat veel (ook voor kinderen) leuke campings in Frankrijk al helemaal volgeboekt waren. Waren er toen ook wel klaar mee. Avonden zoeken en mailen zonder succes. Wordt er niet leuker op als iedereen tegenwoordig een jaar van te voren al boekt. Maar goed, wel zullen vast nog wel iets tegenkomen. Met de meivakantie verder weg ook prima om het wat dichterbij te zoeken in de zomer. Zuid Frankrijk doe je mij dan sowieso geen plezier mee, veel te warm dan.

Komt vast nog wel iets voorbij lijkt me, anders inderdaad wat meer in de buurt.

Florence vond ik een mooie stad, maar ik vond Lucca veel leuker.

Voor komend zomer hebben we nog niks geboekt. In januari zagen we dat veel (ook voor kinderen) leuke campings in Frankrijk al helemaal volgeboekt waren. Waren er toen ook wel klaar mee. Avonden zoeken en mailen zonder succes. Wordt er niet leuker op als iedereen tegenwoordig een jaar van te voren al boekt. Maar goed, wel zullen vast nog wel iets tegenkomen. Met de meivakantie verder weg ook prima om het wat dichterbij te zoeken in de zomer. Zuid Frankrijk doe je mij dan sowieso geen plezier mee, veel te warm dan.
Geen idee of je wensen/eisen hebt voor een camping, maar wij boeken soms een week van tevoren een camping voor een paar dagen en zien dan de rest wel. En eigenlijk nooit echt bot gevangen.
Maar wij hoeven geen animatie, geen zwembad met glijbanen, geen 100+m2 plekken, geen discotheek, geen 4 sterren, etc.

Wat vaak erg mooie campings heeft is https://www.sites-et-paysages.com/

Herkenbaar Kristian, al komt dat voor mijn gevoel wel voornamelijk voor bij de grote campings. Die worden een jaar van tevoren geboekt.

We hebben vorig jaar op camping ": Le Solei Fruité" gestaan. Een wat kleinere camping, met mooie ruime plaatsen, net sanitair en een mooi zwembad en kleine speeltuin. En je zit nabij de grote stad Valence. Wat dat betreft een aanrader.

Wij hebben afgelopen weekend net de zomervakantie in Oostenrijk geboekt, we zitten daar in de buurt van Klagenfurt. Met onze kids van 2 & 4 jaar is een kleine camping met een paar speeltoestellen en een zwembad voldoende. Als de kids in de toekomst ouder zijn, zwemdiploma's hebben en zelfstandig op pad gaan zouden we ook wel kijken naar een camping met wat meer beleving voor de kids.

De Astra mag komend jaar dus stevig aan de bak als trekauto. :) Zat wat dat betreft de laatste tijd nog een beetje te kijken naar Insignia's en ook de Volvo V60. Dan valt de Insignia met zijn ouderwetse techniek wel door de mand, de 2.0T mag maar 1500kg trekken en heeft een hoog verbruik. Als je dat afzet tegen de Mild Hybrid V60 is die laatste echt in het voordeel, en met een hoger trekgewicht.

Mogguh!

Nog 1 week en dan vakantie! Veel zin in.
De afgelopen weken te veel met de neus op de minder mooie kanten van leven gedrukt, dus dan is het wel fijn om uit te kunnen kijken naar iets leuks.

@ Fer: leuk om je ervaring te lezen. Zodra het werkt is het een mooie uitvinding, maar het risico op 'luie' bestuurders wordt zo wel groot.
Dat zie je nu al met verlichting: als het mistig is, of slecht zicht door regen dan letten mensen niet op de verlichting. Gaan er vanuit dat het automatisch gebeurd.

@ Brand: best bizar dat er schietoefeningen zijn als het zo droog is. Maar goed, gelukkig is het allemaal met een sisser afgelopen.
Mijn ouders zitten deze week in die omgeving, wel iets minder weer maar in elk geval geen rookoverlast ;)

Wij hebben afgelopen weekend net de zomervakantie in Oostenrijk geboekt
Heerlijk! Oostenrijk vond ik een heel fijn vakantieland. Komt misschien ook omdat ik mij prima kan redden met de Duitse taal, maar ik vond de mensen ook heel vriendelijk en gastvrij.

Oostenrijk vind ik ook erg fijn land, vriendelijke mensen en mooie natuur. zwitersland vind ik nog mooier maar ook een stuk prijziger.
Onze kinderen willen wel vaak een zwembad (al dan niet in de buurt) en een meer, beetje speeltuin maar veel meer hebben ze ook niet nodig. zolang er in de buurt maar wat te doen is vind ik het prima, ik hou er sowieso niet van om de hele dag op de camping te 'hangen.

Wij gaan naar denemarken en zweden , vrij eenvoudige campings ook. ten eerste omdat je die grote franse campings uberhaupt niet gaat vinden in zweden maar ook om de kosten een beetje te drukken.

eergisteren met de 5 weer een OTA update, toch wel fijn met moderne auto's dat op afstand allerlei verbeteringen kunnen worden doorgevoerd, schijnen afgelopen jaar ook hier en daar wat functies of extra instellingen bij te zijn gekomen.

55250982541_8b611f47c3_b.jpg

Laatst bewerkt:
Grappig..mijn nieuwe electrische fiets had vandaag ook een update. Had op een flinke vermogenstoename van 70 Nm naar 100 Nm gehoopt... :) Daar viel helaas mijn motor van Bosch niet onder.

Leuke vakantieplannen allemaal! Denemarken hebben we ook nog voorbij laten komen maar we houden van veel bos/woud, riviertjes en heuvels / bergen en veel wandelen en dan vinden we Denemarken toch te kaal en te veel op NL lijken. Oostenrijk stond daarbij ook hoog maar onze jongste zoon is nog net wat te jong voor wandelingen in de bergen. De kids waren unaniem en daarom gaan we lekker weer twee weken naar Rheinland Palz in Duitsland.

Vant weekend in het vorige model Octavia van vrienden van ons gereden. De 1.0 tsi is top maar verder mis ik echt wel het sportievere en stuggere van de Astra.
De Octavia is vooral heel comfortabel.
Hoop dat dat bij het nieuwste model in RS iV of iV PHEV allemaal wat sportiever is. Die staan namelijk ook op mijn lijstje.

De laatste Octavia voelt aan als veel meer auto dan de generatie er voor.
Duitsland en Oostenrijk zijn heerlijk.
Wij gaan in juni naar Noorwegen en in september naar Tenerife. Maar ik wil ook nog met de Mini naar de Eifel en met de Golf naar Dresden, Karlsbad en Wroclaw.

Denemarken lijkt mij ook een leuke vakantiebestemming. al blijft bij ons Italië wel favoriet, maar eens kijken net als Kristian om in de meivakantie volgend jaar die kant op te gaan.

Hier nog steeds Indonesië op de planning, maar door een aankomende operatie bij K. waar nog geen definitieve datum aan hangt, maar waarschijnlijk in juni, is de kans dat we ook daadwerkelijk gaan steeds kleiner aan het worden ivm. de herstelperiode van minimaal 4 weken.

@Joost, de Scenic heeft ook al enkele updates ontvangen, werkt inderdaad erg goed.

Denemarken gaan wij alleen heen voor dagje legoland en dagje lego huis, en nog een een dagje kust, daarna door naar zweden. ze hebben echt hele mooie stukken natuur, net als nederland maar ook hele stukken niet heel bijzonder qua natuur. daarvoor gaan we dus daarna naar zweden

n januari zagen we dat veel (ook voor kinderen) leuke campings in Frankrijk al helemaal volgeboekt waren. Waren er toen ook wel klaar mee. Avonden zoeken en mailen zonder succes. Wordt er niet leuker op als iedereen tegenwoordig een jaar van te voren al boekt.

Ja dat frustreert mij ook al jaren. Toch kom je ook wel plekken tegen waarbij je pas vanaf een bepaalde datum kunt reserveren. Aan de andere kant, er zijn genoeg mensen die jaarlijks op dezelfde camping of zelfs plek willen staan. Tsja, waarom dan niet (bij wijze van) bij vertrek al weer reserveren?

Wij hebben afgelopen weekend net de zomervakantie in Oostenrijk geboekt,

Oostenrijk is heerlijk! Eigenlijk in alles. Wij vertoeven er deze zomer op de terugweg van Kroatië ook nog een weekje.

De schoonheid van Scandinavië wil ik ook nog graag een keer zien, maar ik/we willen daar de zonvakantie met 30 graden nog niet voor op geven. Het kan niet allemaal en/en dus blijft keuzes maken.

Volgend jaar wordt denk ik weer eens Italië, Frankrijk is ook al lang geleden en Spanje lonkt ook wel. Spanje ken ik alleen nog maar van de culturele plekken als Calella, Salou, Mallorca etc :)

Dat zie je nu al met verlichting: als het mistig is, of slecht zicht door regen dan letten mensen niet op de verlichting. Gaan er vanuit dat het automatisch gebeurd.

Schuldig!
Ik kwam er vorige week pas achter dat als ik de regensensor niet geactiveerd heb, hij de verlichting ook veel later inschakelt. Logisch, want er was toen in principe voldoende daglicht maar ivm de regen was het wel handig geweest.

Ik heb de tic dat ik de regensensor zo lang mogelijk uit laat, dat voorkomt weer een onnodige veeg over een voorruit met een paar druppels regen en vooral veel stuifmeel. Plus dat als de auto pas gewassen is ik zeker boven de 70 km/u de ruitenwissers niet nodig heb als het niet al te hard regent.

Grappig..mijn nieuwe electrische fiets had vandaag ook een update. Had op een flinke vermogenstoename van 70 Nm naar 100 Nm gehoopt... :) Daar viel helaas mijn motor van Bosch niet onder.

Daar zijn ook oplossingen voor ;)
Mijn vader heeft zijn elektrische fiets met Bosch motor gechipt :D

En ik snap hem wel. Erg fijne fiets, maar bij 25 a 26 km/u voel je (heel natuurlijk) dat hij iets tegen begint te werken. Ook als je de ondersteuning minimaal hebt staan. Als je de motor uit zet dan kun je wel harder bij bijv wind mee.
Nou is 26 km/u hard zat doorgaans, maar toch heb ik zelf ook ervaren dat je op die fiets sneller en vaker op dat punt zit dan je zou verwachten. Met de aanpassing fiets je nu 25 - 27 km/u en heb je dat gekke tegenwerkende gevoel dus niet.

Plus dat hij vaak lange afstanden met lange rechte fietspaden fietst (bijv naar ons of mijn broertje), dan is op standje turbo naar huis soms ook wel prettig. En nee, dat is geen 30+ zo verstandig is hij dan ook wel weer.

Hier nog steeds Indonesië op de planning, maar door een aankomende operatie bij K. waar nog geen definitieve datum aan hangt, maar waarschijnlijk in juni, is de kans dat we ook daadwerkelijk gaan steeds kleiner aan het worden ivm. de herstelperiode van minimaal 4 weken.

Gezondheid gaat voor natuurlijk. Beterschap!

@ Italie: daar wil ik heel graag weer naar toe. Dat is mij elke keer wel zo goed bevallen: zowel de sfeer, de cultuur als het eten... heerlijk.

Oostenrijk vind ik ook erg fijn land, vriendelijke mensen en mooie natuur. zwitersland vind ik nog mooier maar ook een stuk prijziger.
Zwitserland is absoluut mooi, maar ik hou wel van het 'kneuterige' van Oostenrijk.

Denemarken hebben we ook nog voorbij laten komen maar we houden van veel bos/woud, riviertjes en heuvels / bergen en veel wandelen en dan vinden we Denemarken toch te kaal en te veel op NL lijken.
Ik vond Denemarken voor een kortere periode wel leuk, maar inderdaad: lijkt in bepaalde gebieden ook wel erg op NL

@ Jimmy: sterkte alvast, gezondheid is prio. Daarna weer volop genieten ;)

Hoop dat dat bij het nieuwste model in RS iV of iV PHEV allemaal wat sportiever is. Die staan namelijk ook op mijn lijstje.
Octavia vind ik een mooie auto (tu) snap dat die op het opvolgerslijstje staat.

Ik heb de tic dat ik de regensensor zo lang mogelijk uit laat, dat voorkomt weer een onnodige veeg over een voorruit met een paar druppels regen en vooral veel stuifmeel.
Ohja, dat doe ik ook! Maar heb bij beide auto's de verlichting standaard op 'aan' staan. Moet er alleen aan denken om dat weer in te stellen zodra de auto terugkomt van de garage...

Inderdaad een leuk verslagje! Ding ziet er ook nog splinternieuw uit. Krijgt de nodige zorg zie ik..:)

Wel grappig hoe ouder iedereen geworden is...dat gaat wel door...dacht ik laatst ook al bij het filmpje van Jimmy...:):)

Mogguh,

Leuk filmpje Barry, wist niet dat je er aan mee had gedaan. 10.000km per jaar is niet veel, maar het zijn met een EV wel hele comfortabele km. en op het moment financieel gunstig. :cool:

Wel grappig hoe ouder iedereen geworden is...dat gaat wel door...dacht ik laatst ook al bij het filmpje van Jimmy..
Ja inderdaad, vooral als je foto's van enkele jaren terug ziet.....

Ohja, dat doe ik ook! Maar heb bij beide auto's de verlichting standaard op 'aan' staan. Moet er alleen aan denken om dat weer in te stellen zodra de auto terugkomt van de garage...

ahh dat doe ik ook. om die zelfde reden heb ik zowel bij de BMW als renault het automatisch wissen bij versnelling in achteruit ook gelijk uitgezet

Leuk filmpje Barry, wist niet dat je er aan mee had gedaan. 10.000km per jaar is niet veel, maar het zijn met een EV wel hele comfortabele km. en op het moment financieel gunstig.

en als compacte auto is het gewoon perfect. geen traag lawaaierige 3-cilinder , lekker automaat. en 10.000 km per jaar is voor een 2e auto ook best redelijk denk ik. auto ziet er inderdaad ook nog als nieuw uit. ik zou hem lekker nog houden zolang het bevalt.

Wordt er niet leuker op als iedereen tegenwoordig een jaar van te voren al boekt.

Zal daar niet ook een effect in zitten dat vele werkgevers steeds vroeger een vakantieplanning / data willen ontvangen?

Bij ons was het een jaar of twee, drie nog mogelijk tot einde februari voor de zomervakantie verlof in te dienen.
Nu moest dit al voor de kerstdagen geregeld zijn..

Denk dat er ook een groep mensen is, die inderdaad telkens naar hetzelfde stekkie willen maar denk dat sommigen ook 'vroeg' boeken zodat ze bij de baas al vooraf kunnen zeggen: ja, maar ik 'moet' die weken wel vrij hebben want ik heb al geboekt en aanbetaald..

Ja dat laatste is ook wel een dingetje heb ik gemerkt bij mijn vorige werkgever waarbij er collega's ieder jaar perse de eerste 3 weken wilde ivm. reeds geboekt.

ik heb er ook zo'n hekel aan, in september komen de vragen al weer over mensen die de bepaalde weken willen claimen voor zomervakantie het jaar er op omdat ze de camping alvast willen boeken. ik ben dan echt totaal niet met zomervakantie bezig en waar ik naar toe wil. Vaak gaan we ook met vrienden dus is dat ook even afstemmen. als ik in december/januari er eens over nadenk krijg ik dan altijd scheve gezichten omdat ik mijn vakantie dan plan terwijl veel anderen dan ook al weg zijn. ze hebben het er maar mee te doen.

Herkenbare situaties. Ik hoef zelf, in zeker zin, niet echt tijdig te plannen en ben er dus helemaal niet vroeg mee bezig. Al komt het onderwerp vakantie/even weg sinds aanschaf van de caravan wel veel vaker ter sprake.

Mijn vriendin is soms wel weer erg vroeg, ook omdat partners van collega's dan weer vaste weken hebben door bijv. bouwvak.

Vriend van mij had het jaren terug een paar jaar nog leuker. Hij moest in de bouwvak vrij, want bedrijf dicht (niet eens bouw gerelateerd). Zij werkte in de zorg en mocht/kon niet in de bouwvak want ze hadden nog geen kinderen en collega's met kinderen hadden voorrang

Nu vind ik de alles dicht met de bouwvak niet ideaal, maar hoe het soms bij overheden gaat is ook niet optimaal. Daar gaat iedereen in een tijdsbestek van twee maanden op vakantie. Je hebt dus grofweg twee maanden grofweg een halve bezetting, dat geeft wel eens gedoe qua werkzaamheden. Al loopt dat ook altijd wel weer los.

Ja, wanneer doe je het goed.

Kameraden van ons, gaan vaak naar grotere/luxere campings in de populaire regio's, plannen tijdens hun vakantie alweer de toch voor volgend jaar. En die wordt in de regel dan ook direct gereserveerd.
Dus ja, ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die dit optijd willen weten. Waar ligt dan de grens.....

Vriend van mij had het jaren terug een paar jaar nog leuker. Hij moest in de bouwvak vrij, want bedrijf dicht (niet eens bouw gerelateerd). Zij werkte in de zorg en mocht/kon niet in de bouwvak want ze hadden nog geen kinderen en collega's met kinderen hadden voorrang
Voorrang ja, maar geen alleenrecht. Een gezin bestaat uit alle personen, alle personen hebben invloed op de vakantietijd. Gooit een bedrijf de deuren dicht in een bepaalde periode, dan is het logisch dat de partner in die weken ook deels aan vakantie gebonden is.
Scheelt kinderen hebben 6 weken vakantie, dus daarmee ben je nog flexibel.

Tot op heden zijn we bij ons op het werk nog redelijk vrij, maar kan ook een keer anders worden. We gaan het zien :)

Tja, die vakanties is me wat. De ene doet netjes in overleg, de andere schiet 'm gewoon in.
De andere 'claimt' de weken al een jaar in het voren omdat de partner 3 weken verplicht vrij is. En de rest moet het maar uitzoeken. Heerlijk.

Het is jammer dat mijn vrouw in het onderwijs werkt, anders had het me allemaal niks uitgemaakt. ;)

Bij mijn huidige werkgever zijn ze wel aardig op tijd: sommigen boeken de camping gelijk weer voor het volgende jaar (wel in overleg)
Ik ben er eigenlijk dan nog helemaal niet mee bezig; bij mij begint het normaalgespoken pas in mei/juni te kriebelen.

Zij werkte in de zorg en mocht/kon niet in de bouwvak want ze hadden nog geen kinderen en collega's met kinderen hadden voorrang
Ja, die is ook fraai inderdaad. Die kreeg ik ook al eens naar mijn hoofd: 'maar jij hebt geen kinderen, dus jij moet je aanpassen'
Kon ik wel uitleggen dat mijn vrouw in het onderwijs werkte, maar alsnog: 'Je hebt geen kinderen en mensen met kinderen hebben voorrang'

Nouja... ook die mensen heb je, zolang ze maar niet in het management zitten ;)

@ Berry: erg leuk filmpje en prima resultaat!

Ja hier ook een vrouw in het onderwijs en een kind, maar goed tot op heden heb ik er nooit een probleem mee gehad en in overleg komt het meestal ook wel goed. Alleen die prijzen in de vakantieperiode die gaan helemaal nergens meer over.

Was vorige week nog bij de BMW dealer. BMW kreeg een nieuwe startmotor ivm terugroepactie. Heb daar 2 uurtje gewerkt, ze hadden een eigen 'kantoortje' gereserveerd, lekkere koffie. dikke prima.

Ook nog rondje door de BMW dealer, en nee, ik word gewoon nog steeds niet enthousiast over de BMW modellen, de uitgaande 3-serie vind ik dan wel mooi in juiste configuratie. Huidige 5-serie / I5 wel aardig maar werd er ook niet gelijk wild van en zoals anderen al zeiden , moderner dan mijn BMW maar ook meer plastic van binnen.
Maar ook de Neue klasse IX3 was van binnen wel aardig voor een moderne auto maar van buiten helemaal vond ik het maar een lelijk ding. Kans is klein dat de opvolger een BMW word of het moet een van de laatste 3-series worden of iets.
Maar de 5-serie bevalt ook nog helemaal prima, komt wel geregeld voor dat hij een paar dagen stil staat met dit mooie weer en dus weinig kilometers maakt. als het zo door gaat, dan gaat hij over 5 jaar pas door de 200.000 km grens.

Ik hoop dat de BMW 5/i5 gaat opknappen van het Neu-Klasse dashboard dat er naar verwachting inkomt. Buitenkant mogen ze dan ongeveer gelijk houden.

als het zo door gaat, dan gaat hij over 5 jaar pas door de 200.000 km grens.
Nou Joost, dan is dan nog best netjes. Onze astra zit na 10 jaar net tegen de 90.000km aan, en gaat er de komende 10 jaar bij ons ook geen 90.000 bij-op krijgen.

Ben het met je eens dat ik ook weinig mooie nieuwe BMW's voorbij zie komen, ook Mercedes komt nu al met modellen met een rare snuit. Ik vind dat toch allemaal maar niks.

Dit weekend voorbereidend bezig geweest met de tuinverlichting. Plan was om een 12v kabel door de tuin aan te leggen en daar de verlichting op aan te sluiten, reden is dat het minder storingsgevoelig is voor vocht. Echter, blijkt dat bij 12v er snel teveel weerstandverlies optreed bij een langere kabel. De achtertuin rond kom ik op 80 meter kabel, dat is met 12v niet te overbruggen.
Dus nu naar een 220v systeem. En dan met waterdichte lasdozen (dmv giethars) gaan werken.

Nu nog hopen op redelijk weer met hemelvaart, dan kan ik 80 meter aan sleuf gaan graven om de kabels plus de sproeiwaterleiding in weg te werken.

Astra zit nu bijna op 140k...in juni voor apk en beurt..denk nog een jaartje doorrijden en dan volgend jaar maar eens kijken hoe de markt ervoor staat en met wat voor aandrijving. Kijk eerst vooral welke auto's mij prettig op het netvlies liggen en veel ruimte bieden en betrouwbaar zijn. Bovenaan staan wel de V60, Skoda Octavia Combi, 3-serie, Cupra Leon ST. Het liefst gewoon weer een wat sportievere en strak rijdende SW.

Jah..het is jammer....BMW bouwde mooie auto's maar dat gaat nu echt de verkeerde kant op. Al heb ik misschien weer wat hoop met de nieuwe I3 al moet ik die neus ook eerst in het echt zien.

Vanaf de 5 / I5 vind ik het al misgaan..

Toppunt vind ik wel de IX2..man die lijkt wel door een kleuter ontworpen...hoe kan je zo'n lelijke achterkant maken.. en gezien de frequentie dat ik hem zie rijden, wordt hij blijkbaar toch verkocht...

Laatst bewerkt:
De iX3 Neue Klasse kan ik wel waarderen. Vind het uiterlijk niet slecht (voor een SUV), interieur is een stuk beter dan bij de 5-serie/i5. Het brede Panoramic Vision scherm (over de volle breedte van de voorruit) schijnt echt heel prettig en functioneel te zijn.

800km WLTP range en snelladen tot 400 kW zijn ook getallen waarbij stress mbt actieradius en/of laadtijden er niet zoveel meer toe doen. Voeg daar 2000kg trekgewicht aan toe en ik zou hem wel willen tzt als het een EV moet worden.

De prijs is voor BMW begrippen ook best oke. Vanaf 70k en voor 80k ben je eigenlijk wel klaar met vinken. De versie met kleinere accu en minder vermogen moet nog komen, die is nog een stukje goedkoper. Trekgewicht daarvan is nog niet bekend volgens mij, ik hoop op minimaal 1800kg.

Alles is relatief natuurlijk. Blijft een bak geld, maar voor 80k klaar is voor BMW begrippen bijkans een koopje. Zelfs een 3-serie of X1 klik je al ruim over de 100k als je wilt...

Een Model Y blijft lelijk, maar ook een koopje. Die is er vanaf 40k, de longe range (gelijk ook luxere uitvoering) voor 52k. Prima bereik, mag 1600kg trekken en volgens mij qua techniek nog altijd het beste wat er te krijgen is. Zeker voor dat geld.

Soms denk ik wel eens, waarom niet gewoon zo'n ding halen en de autoliefhebberij opzij zetten. Leuke en mooie auto's rijden wordt meer en meer onbetaalbaar, dan maar zoveel mogelijk waar voor je geld. Tesla heeft zich wel bewezen qua techniek wat mij betreft, goed laad netwerk. Het is de moderne Kadett/****, maar doet daarmee ook niets verkeerd

Nou Joost, dan is dan nog best netjes. Onze astra zit na 10 jaar net tegen de 90.000km aan, en gaat er de komende 10 jaar bij ons ook geen 90.000 bij-op krijgen.

Ben het met je eens dat ik ook weinig mooie nieuwe BMW's voorbij zie komen, ook Mercedes komt nu al met modellen met een rare snuit. Ik vind dat toch allemaal maar niks.

Dit weekend voorbereidend bezig geweest met de tuinverlichting. Plan was om een 12v kabel door de tuin aan te leggen en daar de verlichting op aan te sluiten, reden is dat het minder storingsgevoelig is voor vocht. Echter, blijkt dat bij 12v er snel teveel weerstandverlies optreed bij een langere kabel. De achtertuin rond kom ik op 80 meter kabel, dat is met 12v niet te overbruggen.
Dus nu naar een 220v systeem. En dan met waterdichte lasdozen (dmv giethars) gaan werken.

Nu nog hopen op redelijk weer met hemelvaart, dan kan ik 80 meter aan sleuf gaan graven om de kabels plus de sproeiwaterleiding in weg te werken.

Een combi van 12v en 220v is niet mogelijk? Of bedoel je dat juist?
Giethars maakt het 100% dicht, maar geeft wel gedoe als je er nog eens bij moet. Een goede waterdichte lasdoos zal toch ook wel volstaan?

Ik heb een jong gebruikte robotmaaier op de kop getikt, dus moet binnenkort ook nog even draad door de tuin leggen.
De garage zou mooi recht onder een buitenstopcontact kunnen staan, maar dan moet ik de bestrating loshalen voor het perimeterdraad. Dat krijg je er nooit weer zo strak in en daar ga ik mij dus aan irriteren.
Dus nu ga ik hem naast de schuur zetten, moet ik daar nog een gat in de zijwand boren voor wat stroom.

Ik heb nog even. Gras moet toch nog even goed op komen na het verticuteren.
Afgelopen weekend net de laatste laurier struikjes eruit gespit, dat moet nog even netjes gemaakt worden. Nog even bedenken wat daar dan weer terugkomt.
Achter in de tuin een klein stukje loze bestrating eruit en gras er weer in (gras groeit inmiddels bijna net zo hard tussen de bestrating namelijk).

Misschien is het de leeftijd cq volwassenheid, maar heb inmiddels wel aardigheid aan wat geknooi in de tuin. Ook omdat het niet te groot is (vergeleken met onze andere woning), je dus in een middag nog wat meters maakt qua klusjes én het financieel ook een stuk leuker is.

Effe lekker de handjes laten wapperen is ook heerlijk als je de hele dag op kantoor en/of achter de pc zit.
Effe "praktisch" bezig zijn, is best wel eens fijn!

ik heb gewoon phillips hue in de tuin. vanzelf gaan lampen aan en uit wanneer je wil. altijd is de tuin mooi verlicht zodra de zon onder gaat en inderdaad gewoon op 230V. Ik zou overigens niet zo snel met giethars onder de grond werken. Had het eerst ook voor de verlichting aan de schutting en gaf toch na jaren problemen. nu heb ik gewoon een verdeelpunt waar ook een stopcontact zit boven de grond en het tuinhuisje is een verdeelpunt. niets meer onder de grond aan elektrische verbindingen en kan altijd zaken aanpassen of uitbreiden indien nodig. Heb ook alles nog voor de zekerheid in een grijze 19mm buis gelegd. kost bijna geen extra moeite of geld maar als je een keer ooi met de schop er in hakt of iets dan is er niets aan de hand.

Effe lekker de handjes laten wapperen is ook heerlijk als je de hele dag op kantoor en/of achter de pc zit.
Effe "praktisch" bezig zijn, is best wel eens fijn!

heerlijk inderdaad!

Robotmaaier is mijn gazon te klein voor en heb er wel aardigheid aan om even gras te maaien. heb wel zo'n ding op accu.

Het brede Panoramic Vision scherm (over de volle breedte van de voorruit) schijnt echt heel prettig en functioneel te zijn.
ja is heel fraai! ik was bang voor het peugot 308 gedoe met tellers hoog en gek stuur. maar in de BMW is het juist heel prettig en maakt een HUD ook haast overbodig. Technisch is dat ding top natuurlijk, exemplaar waar ik in zat was wel 89.000 euro . gaat echt helemaal nergens over, maar dat weet je bij die merken.

blijft inderdaad wel bijzonder dat je voor 50K bij tesla zoveel auto, luxe en techniek krijgt voor je geld. Ik vind het zelf echt helemaal niks maar begrijp wel dat veel mensen er voor kiezen. (en er nog maar weinig echte concurrenten zijn qua totaal pakket)

Laatst bewerkt:
Een Model Y blijft lelijk, maar ook een koopje. Die is er vanaf 40k, de longe range (gelijk ook luxere uitvoering) voor 52k. Prima bereik, mag 1600kg trekken en volgens mij qua techniek nog altijd het beste wat er te krijgen is. Zeker voor dat geld.

Soms denk ik wel eens, waarom niet gewoon zo'n ding halen en de autoliefhebberij opzij zetten. Leuke en mooie auto's rijden wordt meer en meer onbetaalbaar, dan maar zoveel mogelijk waar voor je geld. Tesla heeft zich wel bewezen qua techniek wat mij betreft, goed laad netwerk. Het is de moderne Kadett/****, maar doet daarmee ook niets verkeerd
Kans is groot dat ik dat na de zomer wel ga doen. Een nieuwe MY als prima vervoermiddel en de Z4 er naast voor de fun. Eerst nog even met de 3-serie op vakantie. Eigenlijk is de Standard de meest slimme keuze want echt een koopje, maar liever wel een Premium.

nu heb ik gewoon een verdeelpunt waar ook een stopcontact zit boven de grond en het tuinhuisje is een verdeelpunt. niets meer onder de grond aan elektrische verbindingen en kan altijd zaken aanpassen of uitbreiden indien nodig.

Dat is ook hoe ik het heb, maar als ik Ruud zo inschat heeft hij dat ook of gaat hij dat doen.
HUE is natuurlijk erg mooi, maar als je daar mee wil beginnen en gelijk een hele tuin wil doen is het ook prijzig.

Robotmaaier is mijn gazon te klein voor en heb er wel aardigheid aan om even gras te maaien. heb wel zo'n ding op accu.

Is hier ook onzin eigenlijk, maar toch wilde ik er een.
Straks als het kunstmest weer goed zijn werk doet moet ik toch zeker 1 a 2 keer in de week maaien. Uit ervaring weet ik dat dat niet altijd lukt, want te druk, ik denk er niet aan, het regent etc etc Binnenkort doet de robotmaaier om de dag een rondje. Plus dat mijn grasmaaier wat minder begint te worden en een nieuwe grasmaaier kost ook geld.

Heb nu een jong gebruikte, helemaal nagekeken, nieuwe mesjes etc voor ongeveer de helft van een nieuwe.

Kans is groot dat ik dat na de zomer wel ga doen. Een nieuwe MY als prima vervoermiddel en de Z4 er naast voor de fun. Eerst nog even met de 3-serie op vakantie. Eigenlijk is de Standard de meest slimme keuze want echt een koopje, maar liever wel een Premium.

Ik snap het wel hoor. Als ik er rationeel over nadenk is er weinig mis mee. Heb nog nooit in zo'n ding gereden, maar zou denk ik prima kunnen wennen aan de tech die er in zit.

Ik heb er genoeg over de zeuren , zon nieuwe model Y, ondanks hij zoveel beter is dan de vorige. maar het rijd wel gewoon goed. En je kunt er prima aan wennen, en dan zie je de lelijke achterkant ook niet.

HUE is natuurlijk erg mooi, maar als je daar mee wil beginnen en gelijk een hele tuin wil doen is het ook prijzig.

ik heb met name veel GU10 lampjes in spotjes bij de poort en grond, die zijn nog wel eens in de aanbieding en valt het heel erg mee. als je met kleuren gaat werken, strips of andere gekkigheid word het idd duur.

lekkere kleurencombi

0-c179db7c0f3c26024da9f3ef5b0de14a.jpg

46000 euro met demo voordeel is wel fors, krijg er een beetje het meriva OPC van weleer gevoel bij

Terug
Bovenaan