S
Superleggera
Guest
is volgens mij een betere tip dan
Het is ook geen tip maar een vraag.
Hij heeft aangegeven wat er nog gedaan gaat worden, vandaar de vraag wat eerst.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
is volgens mij een betere tip dan
Daarna in willekeurige volgorde: remmen, onderstel, origineel xenon, respray.
hangt weer af van hoe lang ik de auto in bezit zal hebben......
Kennissen van me hebben een schade herstel bedrijf, dan blijft het duur, maar in ieder geval minder duur dan bij de schadehersteller op de hoek
Enneuh, het duurt nog wel even voor de beurs weer echt gaat stijgen, dus dan heb ik nogwel een paar jaar
FrankSplinter zei:Dit komt zeker en redelijk snel:
- 18" GT spaakvelgen, komen volgende maand -> gedaan
- origineel fabrieks xenon, via Ebay.de -> onderweg
- Q2 sper diff, rijdt stukken beter en is sterker dan het originele diff
- Squadra tuning -> gedaan
Dit komt waarschijnlijk maar op wat voor termijn weet ik nog niet:
- Autodelta Carbon Air Intake -> gedaan
- Wiechers veerpootbrug -> gedaan
- Alu bodemplaat -> geschrapt
Dit komt misschien:
- KW V1 of V2
- Madeno Racing einddemper -> gedaan, Novitec geworden
- 330mm remmen upgrade voor
- Audio -> gedaan
Wiesmann GT zei:Geslaagde upgrade
Mooie auto zo! Wel een beetje stoeprandschade op de velg![]()
FrankSplinter zei:Remschijf is van 305mm naar 330mm gegaan, dus dat merk je wel.
FrankSplinter zei:Waarom? Omdat dat beter remt....
s velthuis zei:FrankSplinter zei:Waarom? Omdat dat beter remt....
Dat snap ik dus niet. Harder remmen dan dat het ABS toestaat is toch niet mogelijk? Zonder ABS met piepkleine schijfjes of trommels is het ook gewoon mogelijk de wielen te blokkeren. Harder kan het niet gaan voor wat betreft de remmen. Waarschijnlijk zul je minder last hebben van fading, maar aangezien de oude remmen nog niet blauw uitgegloeid waren van de hitte heb ik het vermoeden dat je er weinig mee op het circuit rijdt. Het kan bijteriger aanvoelen, maar harder remmen zal het niet doen. Heb je het verschil in remweg daadwerkelijk opgemeten?
Wiesmann GT zei:
FrankSplinter zei:Ik zeg toch ook niet dat dat harder remt, als in kortere remweg, ik zeg dat dat beter remt. D.w.z. minder pedaaldruk nodig, beter doseerbaar, het gevoel is gewoon beter en zoals je zelf zegt, minder fading. En fading kom je echt niet alleen op het circuit tegen.....Tussen zachtjes remmen, stevig remmen en vol in het ABS zit veel "speelruimte", en juist in die speelruimte doen deze grotere remmen het gewoon beter.
FrankSplinter zei:Ik neem de GTA nooit mee het circuit op, behoudens het feit dat ik niet over bijzondere coureursrijkunsten beschik, hoort de GTA daar ook niet thuis in mijn ogen. Maar als andere/grotere remmen niet uit maakt, en een marketingkwestie is, vraag ik me toch af waarom in de racerij de remmen toch wel dermate belangrijk gevonden worden om deze te verbeteren.....
Ik rijd veel toerritten in binnen- en buitenland. Ook in de bergen en ik kan je vertellen dat je remmen daar behoorlijk warm kunnen worden als je redelijk tempo rijdt. Daar verwacht ik dus zeker ook een verbetering, zullen ze het langer volhouden. Net als bij hoge snelheidsritten op de Autobahn waar remacties van 240+ naar 120 of 100 soms gewenst zijn.......En zoals ik al eerder meldde, is de doseerbaarheid verbeterd en is er minder pedaaldruk nodig. Dat zit niet tussen de oren, da's gewoon een feitelijke verbetering wat helpt om beter te remmen zonder het ABS te "raken".
Ik benadruk nogmaals: Tussen zachtjes remmen, stevig remmen en vol in het ABS zit veel "speelruimte", en juist in die speelruimte doen deze grotere remmen het gewoon beter.
En nee, ik heb geen cijfers omdat te kunnen staven.
s velthuis zei:In de bergen zul je denk ik inderdaad verschil gaan merken. Maar zo onderbemeten is het standaard systeem van een GTA toch niet?
<foto's knip>
Het pedaalgevoel kan inderdaad wel veranderen, maar als je daar echt winst in wilt hebben moet je de remslangen vervangen door RVS slangen. Die zetten minder uit onder druk.
Desalniettemin: mooie auto![]()
CorZa zei:Sterker nog: vol blokkeren is nog korter. Schurend rubber op asfalt remt beter dan rollend rubber. Alleen dankzij ABS kun je sturen terwijl je remt...
Dus wat jij zegt is volgens mij deels waar![]()
Legacy3.0R zei:Dus misschien is het tijd om Geelhoed erbij te roepen![]()
Legacy3.0R 1
Corza 0