Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Zat nog even naar die G31 te kijken en over de koffie te 'dagdromen' over hoe een op dit moment niet verantwoorde investering goed te praten (mansplaining cq male-onomics) en de Superb veel te vroeg te vervangen. Kwam er niet helemaal uit. Obv de nieuwwaarde (97K volgens advertentie...) iig niet in een zakelijke constructie met bijtelling. Dan is altijd een nieuwe gewoon de betere keuze. Voor minder heb je dan een mooie 530e in Business Edition met diverse pakketten, zelfs alcantara hemeltje, B&W en Merino leer.... voor mij in Belladonna Purple graag :)

KpHQpg4.jpeg
Dat is wel een plaatje! Alcantara is altijd leuk. Ik geniet er nu ook weer van. Heb zelfs een “Engelse” zonneklep besteld om die ellendige airbagstickers kwijt te raken…

Ik ben afgelopen zomer met mijn PHEV naar Engeland geweest, opladen is mij nergens gelukt dus heb de hele vakantie op benzine gereden. Was dus heel blij dat dat kon en dat ik niet van stekkeren afhankelijk was....
Ik doe dat ook meestal. Laden in het buitenland is toch vaak gedoe.

Ik weet niet of ik de enige ben hier, maar ik zit toch een beetje te wachten op wat foto's van een gepekelde groene M5 in schemerlicht. Tenminste ik neem aan dat je de achterkant wel mooi wit gekregen hebt intussen @funf ?

De tripjes met de phev in het buitenland heb ik eigenlijk alleen geladen als me dat een mooi parkeerplekje opleverde in een parkeergarage in een stad ofzo. Op doorreis sowieso nooit, ik denk ook niet dat je veel vrienden maakt als je langs de snelweg met een langzaam ladende phev een lader bezet houdt?

@S J 1001 da's voor mij persoonlijk wel te donker :)

Zat gister achter een fraai samengestelde 7-serie en nu net met wat tijd tussen calls zat ik lekker te pielen. Ik durf het bijna niet te zeggen... Maar ik vind het zo best een fraaie auto om te zien..

Oxford green x Tartufo uiteraard ;).

EUR 160k voor een i7 eDrive50 met vrijwel alle opties van belang. Valt oprecht wel mee.

downloaden.png

downloaden-(1).png

downloaden-(2).png
Schermafbeelding-2026-01-07-121611.png

Schermafbeelding-2026-01-07-121635.png

En toch vind ik het intussen wel een mooie auto. Ik heb er ook serieus naar gekeken, maar ik haakte af op de lengte. 5.4 meter. Dat parkeer je gewoon nergens meer fatsoenlijk.

die huidige 7 zie ik echt bijna niet, en als ik ze zie vrijwel altijd foute types. Je moet wel echt perse een bmw willen hebben om zoiets te kopen, terwijl je ook gewoon wel een mooie sedan kan krijgen in die klasse.

SZl2S1z.jpeg

die huidige 7 zie ik echt bijna niet, en als ik ze zie vrijwel altijd foute types. Je moet wel echt perse een bmw willen hebben om zoiets te kopen, terwijl je ook gewoon wel een mooie sedan kan krijgen in die klasse.

SZl2S1z.jpeg
Dit vind ik veel te saai en zie je hier nog veel minder rijden dan de 7 serie.

Laat een S-Klasse maar saai zijn, ik noem het tijdloos en elk model S-Klasse blijft ook in de toekomst mooi stijlvol. de huidige 7 is dan wel imposant, in de toekomst vergaat het hem waarschijnlijk net als de E65 en vinden we het een gedrocht. De F01/02 en de G10/11 waren ook saai (tijdloos), dat blijven prachtige auto's net als de E38 en modellen daarvoor.

Ik vind er niks tijdloos aan, het design loopt al jaren en dat is net zoals bij Audi ern zwakte het is nu al ouderwets en over 30 jaar al helemaal.

De S vind ik in de huidige vorm echt goed gelukt. Tijdloos en elegant. De 7 is meer eigentijds en in de juiste uitvoering wat mij betreft evenmin te versmaden. Kiezen zou ik nog lastig vinden…

SZl2S1z.jpeg
Ik vind de nieuwe S echt goed geslaagd. Ook de E in de juiste configuratie.

Zijn er hier overigens nog forummers die dit weekend naar het Autosalon van Brussel gaan?

Nee, ander soort beurs in Amsterdam begint dan. Ook leuk!
Wel jammer van Brussel want oud collega die nu bij MB België werkt had me uitgenodigd.

Volgend weekend wel Maastricht Interclassics!

Lang waren Japanse Mercedes youngtimers minder geliefd, die tijd lijkt wel voorbij. In nieuwstaat verkerende W126’s of W140’s met heel weinig kilometers zijn hier niet meer te vinden, daar dus wel

En wie zei er hier dat een W140 niet tijdloos is?

Terug
Bovenaan