Tekentopic deel 4

Ik heb de kleinste zwarte Bamboo ;) Werkt prima tot nu toe, en ik heb (nog) geen last van het misschien wat kleine formaat. Wil je een formaatje groter, dan betaal je ook dik :(
Het is wel heerlijk dat je dikte kunt aangeven :)

heey melle, hoeveel kostte dat ding van jou en heb je hem nieuw of 2ehands gekocht, en waar?

ben namelijk ook op zoek naar zoiets

vanquishdesign.nl is overigens uit de lucht:confused:? weet iemand waarom? wou net die tutorials gaan bekijken om vervolgens te gaan tekenen

Ik zit er ook aan te denken om er eentje te kopen, en dan ook een klein formaat anders zijn ze zo duur :( Maar heb jij dan deze Melle? https://www.slashgear.com/gallery/data_files/1/4/6/wacom_bamboo2.jpg
Dit lijkt mij wel een mooie en is ook niet zo achterlijk duur. Alleen er staat bij dat die is gemaakt voor windows vista maar kan je hem ook gewoon gebruiken met windows xp? En kan je ze aleen via internet bestellen of weet iemand ook een winkel waar je ze kan kopen?

Hoi, ik weet niet waarom vanquishdesign.nl even uit de lucht is.
Gebeurde paar dagen terug ook fftjes, maar Vanquish komt na dit weekend terug, dan kunnen we weer erop:)
Hoop ik!

En ik moet even een wip laten zien voor de wedstrijd op vanquishdesign.nl voor de wedstrijd: ontwerp een station wagen. Maar dan doe ik het hier maar even.
DSCN0379.jpg

Een station wagen van Seat en een concurent voor de Audi rs4 Mercedes C AMG en en BMW m3.
Tips en comments?? ;)

@Aloys-b & Laurenss: Klopt, die heb ik! Je moet hier eens kijken waar je hem het goedkoopst kunt krijgen, de meeste sites zijn wel betrouwbaar ;) Ik heb hem nieuw voor rond de 70 euro. Het is gemakkelijk te installeren, ik heb ook XP, en ik heb hem net nog opnieuw geinstalleerd omdat ik een nieuwe computer heb gekocht (Vista is stom).

@Laurenss: Beetje kale stijl, met al die losse lijntjes. Probeer wat meer in te kleuren en probeer een wat uitdagendere hoek te nemen. De neus is verhoudingsgewijs wel wat log, houd daar rekening mee :T

Het is een wip, dus inkleuren zal hij waarschijnlijk wel. Daarbij was het bij deze wedstrijd verplicht een zijaanzicht te tekenen, als ik me goed herinner. Ik vind hem vet, maar een echte stationwagon is het niet....

Inderdaad het moest een zijaanzicht zijn en naturlijk ga ik hem ook nog inkleuren (y)
Maar wat bedoel je met dat de neus een beetje log is Melle? ;) en wat moet ik eraan veranderen om het dan meer op een stationwagon te laten lijken?

@ Laurenss, eigk moet hij een stuk langer om op een station te lijken ;)
Dan kom het wel goed, de makkelijkste manier is het verlagen van het dak+motorkap en de achterkant te verlengen.

scan0008.jpg

Hier is mijn WIP.

Mij ook alleen de neus vindt ik weer Nissan en dan vooral de 350z. Maar hij is wel heel mooi(y)

Hier mijn WIP:
DSCN0392.jpg

Ik verveelde me op school en toen dacht ik, laat ik eens een auto met pen tekenen en dan ook even proberen of ik er reflecties in kan krijgen. En dat is het resultaat:
Code:
[IMG]https://i294.photobucket.com/albums/mm95/bossie-_/BossiePU.jpg[/IMG]
Jammer dat mijn agenda net niet breed genoeg was om de voorkant af te krijgen.

geneva-08-preview-lancia-delta-more-photos-and-details_thumb.jpg

nissan_murano_2007_01.jpg

nissan_350zcoupe_base_2008_exterior_sideview_640x480.jpg

Vind dat je wel gelijk hebt over de delta, ga ik veranderen..
Wilde eigk op de Murano gaan lijken maar blijkbaar issie, onbewust though, op een lancia gaan lijkenxd

Btw @ de tekentablets, Ik heb een A5 Wide, die past precies bij een breedbeeldscherm dus das erg fijn.
Ik heb hem in HongKong voor 240 euro gehaald, maar hier kost ie volgens mij 400+. Das wel jammer natuurlijk.
Maar een bamboo is ook prima hoor ^^

Ik heb even een vraagje, wat is een beetje een redelijke prijs voor een 2e hands goede scanner.
Want ik zit op marktplaats te zoeken voor eentje omdat ik er een wil gaan kopen. ;)
En wat zal ik nog veranderen aan m'n stationwagon?

Ik denk dat die niet zo duur zijn. Maar probeer ze maar eens te vinden! Vooral door de introductie van de all-in-one en compatibiliteitsproblemen van XP en later ook van Vista kunnen de meeste mensen ze aan de straatstenen niet kwijt. Nieuw betaal je je inderdaad scheel aan, de goedkoopste die ik na even snel kijken bij FunPrice heb gezien is 54 euries, voor de duurste moeten ruim veertienhonderd (!) pietermannen neergelegd worden.

Je hoeft geen 1400 neer te leggen?
Ik heb een C4380 HP inktjet en scanner in 1 en die was maar 140 euro :)

@ Laurens ik zou je A stijl wat rechter laten lopen.
Het lijkt net of er nu een punt in zit ofsow?

O oke nou 54 euro valt nog mee.
Nog even één updatje :)
DSCN0403.jpg

Ojaa en vanquishdesign.nl doet het weer!! :D

@ Melle: Werkt dat een beetje fijn? Ik heb ooit eens getekend op een witte bamboo, maar ik vond het qua gevoeligheid en grootte echt niet fijn. Ik heb zelf een A4 USB 'Special Edition', en die is qua drukgevoeligheid en snelheid etc echt ideaal.. maar misschien ben ik daardoor ook wel een beetje verwend, dat zou kunnen;)

heyy,,
daar was ik ook weer (was op vakantie) heb met het gedoe met school geen tijd gehad om een tekening te maken:cry:

Haha het was eigk geen vraag maar eerder een verbaasde opmerkingxD

@ Qupix, ik vond de bamboo ook trager en minder precies in druk dan de duurdere modellen.
Hijs perfect voor schrijven en simpele tekeningen maar niet voor serieuze creaties.
Das eigk het verschil vind ik.

Ik heb een Trust 1200 weetikveel wattes. Het enige wat ik weet is dat ie het prima naar mijn zin doet. Aanradertje dus, want voor zover ik weet is ie niet belachelijk duur.

g_02100001.jpg

Over het forum: deze is weer online. Dit soort dingen lijken wel alleen te gebeuren als ik even weg ben. Gelukkig had Jz me gesmst waarop ik het kon regelen. Ik zat over de maximale bandbreedte heen, nu heb ik echter onbeperkte bandbreedte, dus ik zou zeggen: posten maar!

Ik weet niet veel, maar ik weet wel dat je nooit een Trust moet kopen. Wat een wanproducten zijn dat :(

Lage prijs, niet echt kwaliteit, en nooit zo goed als het product waar het van afgeleid is. Nou heb ik wel een aantal Trust muizen gehad, een trust microfoon, etc.. en die werken allemaal nog steeds. Zal ook wel afhangen van de gebruiker, hoe die ermee omgaat.

ik ben ook op zoek naar een tekentablet, maar de trust viel voor mij direct af. hij is wel erg goedkoop in verhouding met het formaat, en al helemaal als je ziet wat perridon er nog aan verdient...
voor een wacom van dat formaat ben je véél meer kwijt... dat kan toch niet?

ik heb nu een trust muis. alles werkt nog, maar veel meer heb ik er niet over te zeggen...:rolleyes:

dus je wilt zeggen dat melle grof met zijn spullen omgaat??:D
ik zou ook wel zo'n ding willen lijkt me wel handig.

Neuh, dat niet, maar wel dat een Trust ding opzích wel blijft werken als je er niet al te ruw mee omgaat. Maar aangezien het niet bepaald kwaliteit is kan het zelfs bij normaal gebruik gebeuren dat er iets kapot gaat.. dat is de prijs (haha dubbel:p) die je ervoor betaalt.

dat een trust goedkoop is en perridon er veel aan verdient komt dus omdat 't kwaliteit is van zuig me fluitje

wat is een beter keus, een Graphire4 Classic XL of een bamboo fun medium?

edit: het word dus een Graphire4 classic xl, maar waar zijn die nog te krijgen? :)

heeft iemand ervaring met een bamboo fun medium a5? ik wilde eigenlijk een Graphire4 classic xl maar die zijn nergens meer te krijgen, ook niet via marktplaats enz.

daarom vraag ik het ook wijsneus :p

een computerwinkeltje hier in de buurt probeerde me er een aan te smeren voor 210.- ,dat is wel veel voor zo'n ding, bij 4launch (waar ik hem denk ik ook ga bestellen) is die zo'n 40 euro goedkoper :)

dat prijsverschil ben je dan kwijt aan de verzendkosten, in eindhoven kan ik het gaan ophalen want dat is (redelijk) dichtbij ;) en bovendien hou ik niet zo van snickers...

Ik ben ook op zoek naar zo´n ding, heeft iemand misschien ook een paar tekeningen die er op zijn gemaakt??
Is het eigenlijk wel iets om gewoon op te tekenen i.p.v. papier?? :rolleyes:

.Sjoerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> heel eerlijk: ja, helemaal zelf verzonnen

Kan je me dan uitleggen hoe het komt dat je auto ongelooflijk veel lijkt op een door een vriend ontworpen model?
Jay06.jpg

Als je van iemand overtekent, moet je niet er zelf mee gaan pronken, jongeman.. Beetje jammer..

Edit:
Even ter vergelijking jouw plaatje erbij voor de duidelijkheid:
img010.jpg

huh? die auto's lijken echt niet op elkaar :confused:
als je het zo bekijkt lijkt die auto jou vriend op een kruising tussen een audi R8 en een Chevrolet Camaro

Tim etje zei:
Is het eigenlijk wel iets om gewoon op te tekenen i.p.v. papier??

Ik heb hem net, maar ik kan me niet voorstellen dat het ooit net zo makkelijk als papier gaat tekenen. Ik vind het zelfs vrij moeilijk, tenzij het om schetsen of het abstractere werk gaat. Maar je kunt hem natuurlijk op veel manieren inzetten, zo'n pen. Voor stripjes is-ie ideaal bijvoorbeeld. En een tip voor de nepperts onder ons: je kunt heel makkelijk overtrekken.
Dus, papier is het niet ;) Er zijn niet voor niets computertablets met beeldscherm erachter, maar dan moet je rijk zijn.

@Koenko: Erg origineel kan ik dat model van jouw vriend ook niet noemen. Wel erg mooi gemaakt!

koenko, die auto's lijken in de verste verte niet op elkaar. de enige overeenkomst is dat de lampen in een grille zitten.

@mellert[size=x-small]kwam ik tegen op vakantie, aanrader![/size]: veel tablets hebben een doorzichtig iets, waar je een blaadje onder kan leggen.

daarom wilde ik eigenlijk een graphire4 xl omdat die zo'n doorzichtig ding heeft, maar die heb ik nergens te koop kunnen vinden (tegen een redelijke prijs)

een andere goedkopere optie (of iig een alternatief) is, het kopen van een Wacom A5 wide of A4 tablet en daar dan je tekening overheen leggen.
De manier hoe je hem dan vastmaakt is mij een zorg. Kan met plakband, klemmetjes of gewoon op het oog :p
Maar ik vind die methode niet echt lekker werken omdat mijn tablet volledig samenwerkt met mijn scherm.
Daarmee bedoel ik, de plek waar ik mijn pen zet is ook meteen de plek waar de cursor komt te staan.
In photoshop kom je in het midden van de tablet nog wel uit, maar eenmaal aan de zijkanten zit me met die tools en hulpvenstertjes :)

@ Sjoerd, die lijkt idd niet op die auto.
Het is kort door de bocht om te zeggen dat die 2 ontwerpen lijken.

Iets van mijn kant..
met de wacom

pickupcopy.jpg

Jep jep veel foutjes :p Maar twas een van mijn eerste autoschetsen op de pc ^^

Wacom A5 wide, ik had hem voor 220 euro uit hong kong ...
Dus ja bijna 50% korting?

Terug
Bovenaan