Teutonia LXV :Geschwindigkeit

IMG-6230.jpg

Vandaag deze zien rusten onder de Italiaanse zon. Mooie knipoog naar Twix z’n zoektocht maar ook zeker het artikel recent over de 4.8is

Altijd een zwak voor gehad en gehouden - de eerste generatie X5.

IMG-6230.jpg

Vandaag deze zien rusten onder de Italiaanse zon. Mooie knipoog naar Twix z’n zoektocht maar ook zeker het artikel recent over de 4.8is

Ik zag net nog een X5 M50d staan, ook lekker lomp. Sowieso heb ik het idee dat BMW het best verkoopt van de grote modellen. X3/5's, 330e's, 5-series, i4's, allemaal veel te zien, terwijl een nieuwe A6 of C/E-klasse opvalt.

Zag gisteren nog wel een nieuwe E-klasse in deze groene kleur rijden, erg geslaagd wat mij betreft.
mercedes-benz-e-klasse-e300e-phev-limousine-2024-review-foto4-2.jpg

Laatst bewerkt:
Zag gisteren nog wel een nieuwe E-klasse in deze groene kleur rijden, erg geslaagd wat mij betreft.
mercedes-benz-e-klasse-e300e-phev-limousine-2024-review-foto4-2.jpg
Zet maar voor de deur! Praten we nergens meer over.

IMG-6230.jpg

Die eerste generatie was inderdaad een heel goed ontwerp, na al die jaren nog steeds mooi.

De zoektocht hier kan echt nog alle kanten uit gaan. Zelfs de Japanse X5, de Mazda XC-70, kwam vandaag voorbij. Net als een paar modellen van Toyota.

Bij ons is het echt even de vraag of we voor het verstand gaan of dat we ons hart (weer) volgen.

Mijn vrouw is daar nog niet zo van overtuigd.
Maar ja……die wil ook geen Audi. Maar als ze roept: “Oh, dat vind ik een mooie auto!” dan is het 80% van de gevallen een Audi. :ROFLMAO:

6k voor een leuk lakje is toch wel heel duur. Ik zou toch lang aarzelen voor ik daar een vinkje bij zou zetten. Wel keuze dan uit heel veel prachtige kleuren!

Jullie kijken niet goed, het gaat juist om die "50 jaar BMW art cars" met 50% korting. :p

1754,50 EUR meerprijs tov een reguliere metallic lak.

• Leuk
Waarderingen: funf
Oh serieus? Dat had ik inderdaad niet gezien. Ik ben net bezig met een andere auto, maar heb dit niet voorbij zien komen. Dan wordt het wel interessant!

Mij bevalt verde silver meer dan goed. Het is weer eens wat anders dan zwart, zilver of grijs, en het is ook een makkelijke kleur waarop stof en vuil minder snel zichtbaar zijn. En de E-Klasse W/S214 is echt wel weer top en in veel opzichten ook een verbetering t.o.v. de W213. Vooral met Airmatic en akoestisch pakket met dubbel glas (beide altijd aanvinken) rijdt het echt als een S-Klasse, nog nooit heb ik zo'n comfortabele en stille auto gehad.

Laatst bewerkt:
Mij bevalt verde silver meer dan goed. Het is weer eens wat anders dan zwart, zilver of grijs, en het is ook een makkelijke kleur waarop stof en vuil minder snel zichtbaar zijn. En de E-Klasse W/S214 is echt wel weer top en in veel opzichten ook een verbetering t.o.v. de W213. Vooral met Airmatic en akoestisch pakket met dubbel glas (altijd aanvinken) rijdt het echt als een S-Klasse, nog nooit heb ik zo'n comfortabele en stille auto gehad.
Het is een wat lichtere kleur en dat is inderdaad wel praktischer. Je zou toch verwachten dat de E beter verkoopt, zeker als de auto rijdt zoals jij beschrijft. (y)

Vind de nieuwe E heel mooi. Maar is geen EV en de EQE vind ik helemaal niks. De nieuwe CLA mag ook nog, ben de enige die in de auto rijdt dus heb de ruimte niet per se nodig, maar die kan je vooralsnog enkel als Launch edition samenstellen.

Zou weer opnieuw voor een i4 kunnen gaan, maar dat is weinig vernieuwend.

Heb gelukkig nog even, kijk nog uit naar de neue klasse 3 en misschien zelfs de giulia als die op tijd is en het elektrische verhaal nog doorgaat daar.

De A6 heb ik ook samengesteld, kan ik opzich ook lekker uitrusten en is qua techniek iig echt weer een stap vooruit tov de i4 en ook de bovenstaande i5, maar hij trekt me gewoon helemaal niet. Vind het design niks (nog minder dan de i5) en we zeuren over het veelvoud van plastics in de nieuwe BMW's maar dat is bij audi al helemaal van den zotte met deze nieuwe generatie.. Ben sowieso nooit echt een Audi man geweest al heb ik er ook nooit heel erg iets op tegen gehad.

Verder weet ik het even niet. Voel mij enigzins beperkt wel met wat er momenteel op de markt is eerlijk gezegd.

• Leuk
Het is een wat lichtere kleur en dat is inderdaad wel praktischer. Je zou toch verwachten dat de E beter verkoopt, zeker als de auto rijdt zoals jij beschrijft. (y)
Ja dat verbaast mij ook wel. Ik denk dat het ook wel komt doordat BMW veel meer strooit met kortingen en aanbiedingen waardoor een nieuwe 5 veel voordeliger uitpakt dan een nieuwe E. En BMW lijkt bij de gemiddelde Nederlander nog steeds een wat beter imago te hebben…

• Leuk
Totdat je die achterlijke achterlichten ziet met die Mercedes ster als led. Afschuwelijk. De vorige achterlichten waren veel mooi. Sterker nog, dat model, zeker in station, is erg lekker.
Een auto laten staan om de indeling van de achterlichten is net zoiets als een Alfa Romeo laten staan om de links geplaatste kentekenplaat.

Laatst bewerkt:
Een beetje kitsch is het wel, die achterlichten, maar storend vind ik het niet. Bovendien, je merkt er niks van als je achter het stuur zit.;)

Natuurlijk kun je er iets van vinden. Voor mij hadden die sterren ook niet gehoeven, maar aan de andere kant is het ook wel weer onderscheidend in een tijd dat bijna elk merk gaat voor strakke led-lijnen en doorlopende ledstrips. En binnenkort hebben waarschijnlijk alle modellen sterren in de verlichting, de CLA ook in de koplampen en de facelift S-Klasse krijgt er zelfs 3 per unit.

• Leuk
Stoort mij ook niet zo, vind het minder lelijk dan de trend met zo'n verlichte gril. Welke toekomstige auto het ook wordt als dat er op zit gaat daar de zekering ervoor uit of het stekkertje los.

Blij dat wij die ellende nog niet hebben, in ES en DE nog gewoon diesel, en in de vs een fijne v8.
Over een jaar of 10, als je 400km kan laden in 5 min praten wel weer een keer.
Voor mij is elektrisch rijden geen kwestie van moeten, maar van willen. Iedereen moet natuurlijk voor zichzelf bepalen wat het beste bij hem of haar past, maar voor mij is het goed zo. De combinatie van fiscale voordelen en het feit dat het gewoon ontzettend prima rijdt, maken dat ik tot nu toe nog geen spijt heb.

Motorgeluid kan ik best waarderen, daar niet van. Maar voor mijn dagelijks vervoer is het niet echt nodig. Sterker nog, ik ervaar de stilte van een elektrische auto juist als rust. Geen gedender van de motor, gewoon serene rust. Misschien een beetje gek, maar ik vind het wel fijn.

En voor de leuk? Ja, voor de afwisseling houd ik nog altijd een benzineauto in de garage. Zo heb ik het beste van twee werelden, als ik dat nodig heb.

Als direct antwoord op jouw opmerking; Ik ben gisteren van Nijmegen naar Stuttgart gereden met onderwerg 1x 15 min laden en vandaag op de terugweg 1x 15min laden. Had je het met een benzineauto zonder stops of sneller kunnen doen? Vast, maar het stoort mij niet.

Goed, nogmaals ik probeer je niet te overtuigen, enkel te verklaren dat het voor mij wel werkt. ;)

Stoort mij ook niet zo, vind het minder lelijk dan de trend met zo'n verlichte gril. Welke toekomstige auto het ook wordt als dat er op zit gaat daar de zekering ervoor uit of het stekkertje los.
Dat vind ik nou juist wel weer leuk, eerst dacht ik “laat maar” maar ben nu toch wel blij dat ik dat aangevinkt heb. Vooral bij BMW vind ik het mooi, die fel verlichte contouren van de nieren.

Een auto laten staan om de indeling van de achterlichten is net zoiets als een Alfa Romeo laten staan om de links geplaatste kentekenplaat.
En dat vind ik dus knap van velen van jullie, die kunnen door dit soort punten heen blijven kijken naar het totaalpakket. Voor mij zal een Alfa zeker afvallen door de links geplaatste kentekenplaat en vind de nieuwe koers van Mercedes met alle sterren erg lastig, het begint aardig op een modemerk te lijken.
Maar ik ben niet representatief voor de doelgroep denk ik, voor mij moet een Mercedes strak gelijnd zijn en is de W212 pre-facelift de laatste fraaie E. Alles wat daarna komt is mij te organisch ontworpen, al zal de rijbeleving en kwaliteitsindruk ongetwijfeld prima in orde zijn.

Terug
Bovenaan