• Beveel je je auto iedereen aan of kun je niet wachten tot de dag waarop je je volgende auto ophaalt? Of heb je er gewoon niet zoveel op aan te merken en moet iedereen dat ook weten? Doe nu mee aan het Auto Tevredenheidsonderzoek en laat weten wat je van je auto vindt.

Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Zal ik je eerlijk zeggen dat het nieuwe spul me steeds minder interesseert...bekijk de homepage van AW maar eens..staat helemaal vol met de zoveelste elektrische suv. Hetzelfde geldt voor de weg..ik herken nauwelijks meer de verschillen tussen de zoveelste Audi etron Q SUV nog wat en een chinese suv..maar ook bij Peugeot en Renault weet ik echt niet meer het onderscheid tussen al die SUV's binnen het gamma.

Nee..het wordt er allemaal niet leuker op...of word ik gewoon oud..:)

Dat ik een Audi A3 PHEV de fijnste nieuwe auto vind die ik de laatste tijd heb gereden zegt genoeg. Al die grote SUV eenheidsworst doet mij niks. Geef mij maar iets kleiners en wendbaars.

Ben het met Rob eens dat je het momenteel niet meer kunt bijbenen.
Zeker bij de Premium merken is het haast niet te doen. Wat betreft die merken, allejezus wat heeft BMW gedaan.
Die maken momenteel echt geen enkel model meer wat niet heel hip /chinees wil zijn. Echt om te janken dat design.

Dat deed ik ook inderdaad al niet, maar nu is het ook niet meer bij te houden en dat is niet enkel omdat we oud worden. Het merendeel van nieuwe auto's is SUV, ik hoop dat toch nog even uit te stellen in de nabije toekomst.

De Fiat 500 is vandaag, zonder aanmerkingen door de APK gekomen, zijn de uitgaven van afgelopen 2 jaar (remmerij, accu, banden, draagarmen en velgen) weer recht getrokken. Binnenkort even tijd maken om hem klaar te maken voor de verkoop.

Ik bleef voorheen altijd wel op de hoogte van de laatste nieuwtjes rondom nieuwe auto's. Interessant voor een eventuele opvolger ooit.

Natuurlijk zit ik in een andere levensfase met andere prioriteiten dan auto's maar merk dat de huidige markt van nieuwe auto's zover weg staat van waar ik met auto's sta.

Elektrisch is voor mij als particulier totaal nog niet interessant en veel te duur en met de onbetrouwbare overheid wordt je vanzelf wel weer ergens genaaid.
Ook met suv's of hoge auto's heb ik nog helemaal niks. Iets anders kan je bijna niet meer krijgen..
En de prijzen van alle auto's (conventioneel of elektrisch) gaan tegenwoordig nergens meer over.

Maar goed...ik ga binnenkort toch elektrisch leasen via het werk.....

maar dan op de fiets.... :)

Zo'n elektrische A6 mogen ze hier wel op de stoep zetten. Vind de Lucid modellen ook wel heel gaaf. Maar onbetaalbaar. Ik volg het allemaal ook niet zo meer. Maar de Q6 e-tron zie ik wel overal rijden. Terwijl dat niet echt een koopje is lijst mij.

De Fiat 500 is vandaag, zonder aanmerkingen door de APK gekomen, zijn de uitgaven van afgelopen 2 jaar (remmerij, accu, banden, draagarmen en velgen) weer recht getrokken. Binnenkort even tijd maken om hem klaar te maken voor de verkoop.

populair modelletje, technisch top, goede kleur. Die is vast zo weg!

Ik ken mensen die een 500 zoeken. Ze zijn de Chevrolet Spark die ze hebben een beetje zat.
In welke prijs range zit jullie 500?

500C is ook veel leuker!
Rijdt leuk en smoelt goed, en nu ik in een Twingo heb gereden van 2017 (die heb ik teruggegeven, wat een drama). Nu tijdelijk een 108 rijdt van 2016 moet ik eerlijk zeggen dat onze Fiat 500C van 2012 op alle vlakken een heel stuk beter in elkaar zit en rijdt. Rustiger, soepeler, schakelt lekker, koppeling pakt goed op, vlot,

Ik moet nog even kijken wat de prijzen een beetje doen. Daar heb ik me nog niet in verdiept.

@Rob, lekker, ik had er bij Toyo ook 1, en die heb ik mee kunnen nemen na mijn ontslag, dat is wel fijn!

Elektrische fietsen. Dat lijkt me echt niks....

Actieradius valt tegen, bij wind tegen is je verbruik ook veel hoger. In de winter is je actieradius ook nog eens slechter.
Ze zijn erg diefstalgevoelig, de accu's zijn brandbaar.... en E-fietsers worden ook nog vaak bevoordeeld met aparte stallingsplekken om te laden. En dan veelal ook nog gratis laden op kosten van een ander, terwijl de gewone fietser dat voordeel niet heeft. En als je de ondersteuning niet gebruikt trappen ze mega zwaar.....neej, dat elektrisch fietsen is me niks. :p:p:p:p

Collega rijdt sind een maand woon-werk verkeer in een Peugeot E-208, komende vanuit een benzine auto. Hij is super enthousiast over het EV rijden. Zijn brandstofkosten zijn met 60% gedaald, betaald (in duitsland) geen wegenbelasting, krijgt nog een subsidie-bonus en spaart aanmerkelijk bij onderhoud.

Ik blijf erbij, als je een compacte EV niet als hoofdauto hoeft te gebruiken, thuis/werk goed en betaalbaar kunt laden (dus regulier thuis tarief) en met een acculading je doel goed kunt halen is een EV echt wel fijn. Doe je aan één van beiden echte concessies, dan kan de balans snel omslaan. Ben je bijv. van een openbare laadpaal afhankelijk, is het voordeel al snel weg.

Ik heb vorig jaar een ebike gekocht, een fijne Gazelle. Kreeg een voucher via het werk dus uiteindelijk kostte ie me maar €900. Daarvoor wilde ik het wel proberen. Ik vind 'm net iets te langzaam gaan, want ik trap steeds net door de ondersteuning heen. Maar het zorgt er wel voor dat ik net iets vaker de fiets pak. Als ik in een stad zou wonen zou ik echt alleen nog maar fietsen.

Ik heb vorig jaar een ebike gekocht, een fijne Gazelle. Kreeg een voucher via het werk dus uiteindelijk kostte ie me maar €900. Daarvoor wilde ik het wel proberen. Ik vind 'm net iets te langzaam gaan, want ik trap steeds net door de ondersteuning heen. Maar het zorgt er wel voor dat ik net iets vaker de fiets pak. Als ik in een stad zou wonen zou ik echt alleen nog maar fietsen.
Da's wel interessant dan, voor dat bedrag kan je ook niks gebeuren. Heb zelf ook een e-bike, en herken precies wat ook jouw ervaring is. Bij de betaalbaardere modellen zit je inderdaad snel aan die grens.
Maar het fietst wel fijn en ja, wij pakken nu ook sneller de fiets als wanneer die ondersteuning er niet was.

Ik ga ook voor een gazelle maar dan vrijwel het topmodel met extra grote accu en extra power en een hybride model.

Ik fiets nu al redelijk veel maar ga dat dan zeker weten nog meer doen.

Kost je qua lease maar iets meer. Tis dat er een aantrekkelijke regeling komt maar los zou ik hem ook niet kopen voor 4500 euro... :cool: en over drie jaar kan ik weer een nieuwe uitkiezen.

Ik blijf erbij, als je een compacte EV niet als hoofdauto hoeft te gebruiken, thuis/werk goed en betaalbaar kunt laden (dus regulier thuis tarief) en met een acculading je doel goed kunt halen is een EV echt wel fijn.

Zeker..maar als je op je werk niet kunt laden zoals ons wordt het al een stuk minder aantrekkelijk. En de overheid gaat je ook steeds meer pakken. We wachten nog wel even...

Ik ga ook voor een gazelle maar dan vrijwel het topmodel met extra grote accu en extra power en een hybride model.

Ik fiets nu al redelijk veel maar ga dat dan zeker weten nog meer doen.

Kost je qua lease maar iets meer. Tis dat er een aantrekkelijke regeling komt maar los zou ik hem ook niet kopen voor 4500 euro... :cool: en over drie jaar kan ik weer een nieuwe uitkiezen.

Zeker..maar als je op je werk niet kunt laden zoals ons wordt het al een stuk minder aantrekkelijk. En de overheid gaat je ook steeds meer pakken. We wachten nog wel even...
Wat betekent de term hybride in de context van een e-bike? Ik neem aan dat daar geen benzine in gaat..

Ik doe 90% van mijn woon-werk kilometers met de e-bike. Enkele reis 12 km. Dan is een e-bike echt supergeschikt. Als ik een tip mag geven, kijk eens bij een Cube. Prijs-kwaliteit veel beter dan een Gazelle wat in verhouding een kleine speler is. Ik heb eentje met derailleur, die trapt heerlijk licht, veel minder weerstand dan met een 7- of 9 versnellingsnaaf. Bosch middenmotor, accu in het frame verwerkt echt een top fiets.

Ik heb een Cube mtb...ook fijn. Cube wordt lastig ivm geselecteerde dealers.

Maar voor mijn e-bike wil ik geen derailleur.
Ik heb al proefgereden op betreffende gazelle en ik vind het juist een fantastische fiets. Erg fraai design, strakke en degelijke afwerking. Deze is ook erg luxe met riem ipv ketting ( geweldig stil), bosch extra krachtige middenmotor, kleurenscherm, hydraulische schijfremmen, accu in frame, kabels en alles mooi wegewerkt in stuur en frame, enz...
Maar jah..goedkoop is ie idd niet.

En hybride is in dit geval een iets sportievere fiets ipv de klassieke herenfiets met hoog stuur.

Mijn broer kent iemand die bij gazelle werkt en heeft ook via diegene het topmodel gekozen (met fikse korting). klinkt als de zelfde fiets. Fietst wel heel fijn inderdaad, maar wat een geld.

zou ook even letten op de afmontage zodra je de fiets hebt, want dat was gewoon matig. Bij aflevering zat een kabel niet goed in de geleider, , een onderdeel was beschadigd doordat iets rammelde. Boutje ergens los en nog wat kleine dingen. Geen schokkende dingen maar niet iets wat je verwacht. zeker niet van zo'n dure fiets. zijn vrouw heeft exact de zelfde maar dan het vrouwen model en was ook slordig afgemonteerd. Misschien maandagochtend in elkaar gezet :p

Hier is het een beetje kip/ei verhaal. Ik fiets niet super veel omdat ik mijn fiets niet fijn vind en geen e-bike is. Heb geen zin om lange afstanden er op te doen van meer dan 5/6 km. Ik gebruik mijn fiets niet veel dus. Maar als je er wel 1 hebt ga je hem ongetwijfeld weer meer gebruiken en scheelt weer autoritjes. Maar juist die ritjes tot 15 km die je dan vaker op de fiets doet pakken we de twingo en kost ons ook vrijwel niets. Fiets is wel wat gezonder. tjah...

Hier moeten we ons dak vervangen van ons huis. denk over precies een jaar. Dus daar eerst maar eens voor sparen ipv een fiets. Ons huis heeft dakshingles, iets wat leuk is op tuinhuisjes, niet op woonhuizen. Goedkope oplossing is gewoon weer een laagje dakshingles er op smijten en klaar. Maar ga liever voor een duurzame oplossing en dat zou dan dakpannen zijn en gelijk een heel dik pak isolatie er onder van buiten. Dakramen vervangen, lood. etc.

Nu kijkt een kennis van mij of de dakconstructie dit aan kan. als dat lukt (waarschijnlijk wel) kijken naar mogelijkheden. en dan komt het moeilijkste; de gemeente vergunning vragen of ons huis 10 cm hoger mag worden door de extra isolatie en of we het type dakbedekking mogen aanpassen naar gewone dakpannen. Dat laatste is super duurzaam maar in de praktijk doet de gemeente daar om onduidelijke redenen heel moeilijk over.

Laatst bewerkt:
Ik heb een Cortina stadsfiets, Middenmotor met grotere accu. Inmiddels 5 jaar en bijna 9000 km oud, maar ben er nog erg tevreden mee. Ik fiets nu wel ene heel stuk minder, maar voor korte ritjes pak is altijd de fiets, heerlijk! Ook ik zit regelmatig tegen die limiet aan te trappen, maar nu hij van mijzelf is kan ik eens zien of ik dat niet kan aanpassen :).

Wel een flinke klus Joost, dakpannen zou wel een langdurig goede oplossing zijn lijkt mij.

Dak vervangen...das een flinke klus en ook een flinke kostenpost denk ik.

Ach jah..wat komt er tegenwoordig niet uit China...hij is iig zojuist besteld.

Heb ook al een paar jaar een elektrische fiets; helemaal blij mee.
Zit nu veel meer op de fiets; eigenlijk heb ik een hekel aan fietsen.

Trouwens deze week mijn baan opgezegd, dus op zoek naar wat anders!
Afhankelijk daarvan wat we met de auto's gaan doen.
Heb al iets op loopafstand gezien ;)

@Joost; dat is wel een project! Bij aanvraag gemeente zou ik dan vooral focussen op duurzaamheidsaspect.
En misschien zijn er wel mooie platte dakpannen die visueel vrij in de buurt komen?
Of ander soort dakplaten oid?

Nee, ik zit er inndie functie niet helemaal op mijn plek merk ik :) dus niet leuk zo'n keuze te maken, maar dan toch maar verder zoeken.

Bedrijf en collegas ga ik wel ontzettend missen; mooi volk (y)

Elektrische fietsen zitten wij ook al een tijdje over in dubio. Hier in het dorp niet echt nodig.
Op fietsafstand buiten het dorp zit ook niet zoveel eigenlijk. Opa's/oma is 10 a 15 minuten met de auto, met de elektrische fiets toch al snel 45 minuten. Werk voor ons beide gaat ook niet op de fiets.

Met elektrische ondersteuning wordt het fietsgebied wel iets groter, maar om daar nou duizenden euro's voor uit te geven...

Mijn vader woont in de "stad" daar is het echt ideaal, ben je met veel dingen net zo snel of soms zelfs sneller als met de auto.
Nee, ik zit er inndie functie niet helemaal op mijn plek merk ik :) dus niet leuk zo'n keuze te maken, maar dan toch maar verder zoeken.

Bedrijf en collegas ga ik wel ontzettend missen; mooi volk (y)

Lastig, maar dat weet je inderdaad van te voren niet.
Hopelijk komt er snel iets op je pad!

De Fiat is gewassen schoongemaakt en op de foto gezet, even kijken of ik morgen tijd vind om ene advertentie te maken en op Marktplaats te zetten.. 2012, net onder de 100K, grijs, sportstoelen, Climate controle, Blue & Me, Strakke 15 inch velgen met nieuwe banden. Ziet er gewoon goed uit. Als ik zo even snel kijken kan ik 6K wel als echte ondergrens aanhouden als particulier.. denk dat ik hem voor 6750,- ga aanbieden. Zakken kan altijd nog.

We gaan t zien, hij gaat er zo op :)

Wordt morgen.
Wat marktplaats met die foto's doet weet ik niet maar, dat was niet zoals ze op mijn laptop zijn. Kwaliteit gaat wel erg naar beneden, ga morgenavond even nieuwe foto's maken.

Laatst bewerkt:
Mogguh!

@ Gerwin: Jammer dat het niet geworden is wat je gehoop had, wel knap dat je zo besluitvaardig bent.
Succes met de zoektocht naar iets anders leuks.

@ Joost: Dat is een best en kostbaar karwei, maar éénmaal aangepakt levert het wel veel comfort op.

@ Jimmy: Zoals menig keer gezegd, populair model en goed onderhouden. Daar zul je niet te veel moeite voor hoeven doen om kwijt te worden.

We zijn thuis met de orientatie verder om de leijstenen vloer eruit te tikken, ondervloer eruit en dan vanaf de betonvloer opnieuw opbouwen. Omdat we op de vloer moeten isoleren zijn we nu de beste opties aan het bekijken. Vermoed dat het een soort noppenplaten gaan worden met isolatie eronder. Die afstorten, en dan PVC erop.

We zijn thuis met de orientatie verder om de leijstenen vloer eruit te tikken, ondervloer eruit en dan vanaf de betonvloer opnieuw opbouwen. Omdat we op de vloer moeten isoleren zijn we nu de beste opties aan het bekijken. Vermoed dat het een soort noppenplaten gaan worden met isolatie eronder. Die afstorten, en dan PVC erop.

zo is dat hier ook gebeurd. hadden ook weinig keuze. de leistenen vloer was niet gelijmd maar in cement gelegd. Die dekvloer kwam los van het beton waardoor alles los kwam. Toen gewoon alles er uit en opnieuw opgebouwd.
Voordeel is wel dat je de vloer los geïsoleerd kan worden van de muur ook. Viel uiteindelijk allemaal reuze mee qua werk en kosten behalve dat de nieuwe dekvloer 1 cm per week moet uitharden (en dus 6 weken geen vloer en dus geen meubels)

@ Joost: Dat is een best en kostbaar karwei, maar éénmaal aangepakt levert het wel veel comfort op.

klopt, en vind het ook wel leuk. behalve dat het veel geld kost. Maar het voorbereiden, uitzoeken. overleggen. regelen. dingen tot in de puntjes voorbereiden tot 1 dag waarbij alles goed moet lopen. Ik ga daar wel goed op.

Enige wat ik niet leuk vind is het gedoe met de gemeente. huis word 10cm hoger door isolatie en andere dakbekleding. gaat een hele hoop gedoe met vergunningen opleveren. dus moet veel gooien op duurzaamheid en plannen aanleveren en dan overgeleverd aan de bereidwilligheid van een ambtenaar. want het lijkt soms volstrekte willekeur wat wel en niet mag (welstandscommissie)

Nieuwe foto's zijn gemaakt, een stuk beter en duidelijker. Vanavond even op MP zetten, kost tegenwoordig ook al €35,- . Dan de prijs maar iets verhogen :).

De voorloopauto Opel Corsa is van de baan, er is nog een nieuwe collega aangenomen die start per 1 juli en is alleenstaand. Die gaat in de Corsa starten, ik verander naar een Renault Megane station E-tech, Plug in Hybrid, per 2 juni. Ben benieuwd. :) Tot einde jaar, dan kan ik zelf iets kiezen.

@Joost, zijn er al buren die dit hebben gedaan, of ga je het samen met andere buren doen? maakt het misschien makkelijker?

Keurige advertentie en hopelijk zijn jullie hem zo kwijt. Prijs vind ik nog wel vrij stevig voor een pre facelift model maar je moet ergens beginnen.
Het is niet een hele sprankelendere kleurstelling voor zowel in- als exterieur (wat een 500 eigenlijk wel nodig heeft), maar ook hier zijn vast liefhebbers voor. En hij lijkt er hartstikke netjes uit te zien.

Wij hebben juist gezocht naar een rustige kleurstelling. Dat half wit/creme in het interieur vinden we spuuglelijk :p. 2012, rond de 100K, best luxe met goede stoelen.. zit wel tussen de 6 en 7,5.. heb hem op 6450,- gezet :)

Laatst bewerkt:
Gewoon een nette wagen. Nette advertentie zal ook helpen.
Als ik filter op dit bouwjaar, km stand en prijsklasse dan staan er weinig/geen in een spannendere kleur. Veel wit, maar dat vind ik niet perse mooier.

De vraag is, is er animo voor dit type auto?

Mijn auto staat bij de garage. Kreeg maandag een melding dat de bandenspanning te laag was. Rondom mocht er wat bij, maar linksachter was iets erger. Nog wel rijdbaar, dus ook gedaan.
's Middags werd de auto wat ongeduldiger en idd, linksachter nog een tiende lager. Even checken.... schroef erin.

Gisteren auto niet gebruikt, gisteren de band op spanning gezet en vanochtend was er nog niets uit. De schroef zit er dus goed in :D
Garage stelde nog een prop voor, maar de schroef zit redelijk richting de rand, precies in een naad van het loopvlak. Tevens liggen nieuwe banden al een tijdje klaar, al zijn de banden nog niet op. Heb het daarnaast sowieso niet zo op een prop. Lees tevens ook wat tegenstrijdige berichten mbt runflat banden en een prop.

Heb gezegd dat ze het maar goed moeten checken. Banden liggen in de kofferbak in elk geval.

Prop is niet echt iets mis mee, alleen als hij inderdaad te dicht bij de wang zit. Maar in jou geval, met al nieuwe banden in huis zou ik die keuze maken.

Animo zal er wel zijn, Ik kijk al een tijde naar dit type op MP, Maar degene onder de 5K met 170-200K op de teller gaan het snelst. heb gene haast, ik denk dat 6K als ondergrens ene nette prijs is, auto ziet er prima met normale gebruissporen voor een auto van 13 jaar oud.

Terug
Bovenaan