Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Evert1 zei:Ik begrijp die hele discussie niet over de E39.Je bent een liefhebber of je bent het niet.
Als je geen liefhebber bent ga je geen geld in zo'n auto stoppen!
Ik vind het een geweldige auto en een mooi vormgegeven model.
Dat is puur persoonlijk en gaat niet over restwaarde en probleempjes en reparaties.
Een hobby kost geld.En voor de reageerder die bij de BMW dealer in Nederland heeft gewerkt
heb ik niet zoveel geloof,gezien mijn ervaringen met een 3 tal dealers, zondermeer slecht en geen verstand van zaken en service. Gelukkig heb ik de auto nu in Duitsland in onderhoud.
De auto heeft een respectabele leeftijd,hij is van 1997 528i en in de garage wordt hij "die Alte Lady"
genoemd,vanwege de km stand van 594.000!!
En nog steeds de eerste automaat en originele uitlaat.
Dus Het heeft geen zin om te discusieren over een liefhebberij waar ik graag wat voor over heb .
Fryske Hynder zei:De tijd gaat door, inmiddels is zo'n E39 echt een verouderde auto. Besteed er niet teveel geld aan, straks is zo'n BMW werkelijk niets meer waard. Geniet er wel van, het is absoluut een goede auto.
Evert1 zei:Ik vind het een geweldige auto en een mooi vormgegeven model.
Dat is puur persoonlijk en gaat niet over restwaarde en probleempjes en reparaties.
Een hobby kost geld.
Weide1 zei:Wij zijn benieuwd. Trouwens, is die 530i van jou handgeschakeld?
Alpinaa zei:Wat een shit-dag vandaag. Mijn vader was op weg naar de huisarts, en na ongeveer 1 km voelde de auto niet lekker meer aan en kwam er blauwe rook uit de voorkant. M'n vader stopte, en wat bleek lekke band en iets aan de as. Auto is opgehaald door de ANWB en naar de dealer gebracht. Wel erg toevallig dat hij met dezelfde auto gisteren apk heeft gehad. En een as breekt niet zomaar. Er zou dan toch al iets van een scheur of zo moeten zijn geweest. Of het is wel heel erg toevallig, of ze hebben iets verzwegen.
Edit: Zojuist van mijn vader alles uitgebreid te horen gekregen. De auto is door zijn linkervoorveer gezakt en waarbij de as dus beschadigd is geraakt. Laat dit nu net de kant zijn waar ze gister met apk de motorsteunrubbers hebben gecontroleerd. Waarschijnlijk zijn ze daarbij iets te bruut omgegaan en hebben ze iets beschadigd of verergert. De voorkant hing bijna op de grond en het afslepen werd dus een probleem. De auto kon nog maar net een vrachtwagen op gereden worden en is zo dus weggebracht naar de dealer. Hierbij is wel de voorspoiler beschadigd, maar dat wordt waarschijnlijk vergoed door de verzekering. Om bij ons sleepoog te komen zit er een klep in de vloer van de kofferbak, daar had de garage gister al iets aangedaan omdat deze volgens hun niet goed meer openging. Maar nu kreeg mijn vader hem pas na lang proberen open, klopt dus ook niet helemaal. De dealer durft nog niks te zeggen over de oorzaak van de schade, maar geeft wel toe dat hij zoiets bijna nooit bij bmw's is tegen gekomen. Dus misschien wil hij met ons nog wat regelen. Alle dealers zijn eigenlijk hetzelfde, de klantvriendelijkheid staat er vaak op een tweede plaats.
Casanova zei:Afbrekende veren komen wel eens vaker voor bij E39's.
Hansv2 zei:Ha, die Liefhebbers;
Mixed feelings vandaag; de Vijf staat op Marktplaats en ik wilde er wat knappe foto's bij plaatsen. Vanmiddag stralend weer,
dus even door de krasstraat (schaam, schaam, weet ik) en wat plaatjes gemaakt. Hier een deel van het resultaat:
![]()
![]()
![]()
![]()
Gemengde gevoelens dus. Niet omdat er iets mankeert aan de 530i (of het moet de motor van zijn opvolger, een E38 750iL zijn), maar juist het enorme plezier dat zo'n auto biedt. Vergeleken met zo'n dikke Zeuven voelt de Vijf met zijn handbak, M-onderstel, gretige zespitter en de directe & lekker 'vlezige' besturing bijna aan als een kart. Zo anders maar oh, zo lekker....
Vandaar dus; enerzijds genieten om er lekker weer eens in te sturen anderzijds toch wat weemoedig omdat ik hem te koop heb gezet.
Het is dat het me te duur wordt om twee van die bakken voor de deur te hebben, want volgens mij kan die drieliter zespitter ook best wel met de ZF-automaat en de Zeuven uit de voeten. Of de handbak van de Vijf tegen het geweld van de V12 opgewassen is betwijfel ik daarentegen.
Dus helaas (voor mij), maar de Vijf gaat toch echt in de verkoop....
Alpinaa zei:Dat was m'n vader idd. Ik weet dat de automaten van de X5 niet de meest betrouwbare zijn, maar dat zijn die van de E39 ook niet. Bovendien zit in de X5 een andere automaat dan in de E39, namelijk een 6-traps ipv een 5-traps. Die E39 automaat zat in het pre-facelift model. Aangezien mijn vader een van de laatste E53 X5'en wil kopen, dus van 2006/2007, neem ik aan dat de kans op een kapotte bak weer iets kleiner is dan bij een 2001/2002 model. Onze E39 is nu ook al de 230000 km gepasseerd en heeft nog nooit automaat problemen gehad. Rustig rijden, warm laten worden etc. scheelt vaak ook veel. Ik zou trouwens ook niet willen weten wat voor een andere auto we zouden moeten kopen. Een E70 is nog te duur en een 530x is weer te klein.![]()
T. van Bakel zei:Goedenavond Mede-fans!
Ik ben eigenlijk op zoek naar een mooie 530i..
Op dit moment heb ik een 530d, maar ik ben van werk verandert, waardoor ik nu max. 400km per week rij...
Wie kan me helpen???
Hansv2 zei:Ha, die AFW;
Voilá:
![]()
Style 32 in 8 en 9 x 18". Niet echt ideaal voor de winter dus. Ik vind style 33 stiekem wel iets mooier,
maar style 48 past in mijn ogen op de een of andere manier wat beter bij een faceliftmodel. En ook
omdat mijn reservewiel een style 48 is.
T. van Bakel zei:Heren mede-fans!!
Een vraag..
Voor mijn gevoel geven mijn origineel fabrieks xenon weinig licht.
3 jaar geleden zijn er nieuwe koplampunits ingezet, maar voor mijn gevoel zijn de lampen toen niet vervangen.
Zijn dan de xenon lampen bijna versleten of kan dit niet?
Zo ja, kun je hier gewoon andere lampen in zetten??
Iemand een advies en/of een adresje waar dit kan?
ik heb nml geen zin om 200 euro voor 2 lampjes te betalen.. hoor dat het ook met lampen via andere kanalen dan de dealers kan..
maar heb er zelf geen ervaring mee..
ben benieuwd naar jullie reactie??
Groetjes!
T. van Bakel zei:ja inderdaad.
heb gewoon de originele xenon met angel-eyes..
waar heb je deze laten vervangen?
heb je originele lampen gebruikt?
waar heb je deze vandaan..
vertel vertel!
ik heb zelf 2 linkerhanden, dus laat dit liever doen..
ik woon zelf tussen eindhoven en den bosch in..