Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Rikkert vernielt auto’s. Er wordt over roest heengespoten. Is scheutig met de zinkspray. En bij normaal gebruik ziet de bodem na een jaar eruit of die een heel zwaar leven heeft gehad. Hij scoort er goed mee maar ik heb al diverse voorbeelden gezien waar de rillingen me over de rug lopen.
Hmm, niet best.
Over Best gesproken, dat pand staat te koop. Z’n collectie is al verkocht.

Misschien gaat ie weer wat kleinschaliger worden. Vroeger z’n werk wel bewonderd en ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk was.
Nu lijkt het een grote tell sell reclame geworden.. ik zit nog in z’n mailbestand en schrik soms van de onbenullige knulligheid en schrijffouten.
 
Ik zag bij Halle77 een stukje over stralen met droogijs. De onderkant van een Calibra werd weer fabrieksnieuw omdat alle beschermende was, die ook vuil aan trok, eraf werd geblazen. Mooi, maar dat beschermlaagje moet er daarna snel weer op. En ik heb ook een aantal van die foto’s gezien waar Michel op doelt, daar zie je wat er gebeurt als je het kaal en schoon maakt maar niet opnieuw beschermt.
 
Gisteren bij Youngtimers Holland geweest in Mijdrecht. Leuke voorraad. Prachtige 2012? CLS350 op ‘luft’. Shooting break zwart/zwart. Toch erg verleidelijk… distronic zat erop.

Wat me wel opvalt is dat de automaten van Mercedes minder fijn schakelen dan die van bmw uit dezelfde periode. De Infiniti heeft ook een veel fijnere automaat en die is van 2009.

De CLS raakte wel de juiste snaren.
 
Ik denk dat je voor een goede poetsbeurt of interieurbehandeling prima bij hem terecht kunt,
Ik heb als onwetende onbenul die matt cleaner een keer gebruikt voor mijn interieur. Gevolg:
- Verf van het stuur na 1x al naar de vernieling
- Coating achter het paneel met ook het LCD scherm voor de temperatuur regeling (is soort zwart gespoten) wat beetje losliet

Beide zijn wel ook gevoelige dingen bij deze generatie BMWs maar bizar dat dit na 1x al gebeurde.

Al doende leert men
 
Laatst bewerkt:
Toch agressief goedje dan. Maar er zijn idd wel wat kwetsbare delen in de F10/11, bij mij kwamen er heel snel krassen in het leer van het stuur en het kunststof rondom de ventilatieroosters begon af te bladderen.
 
Wij hebben vrijdag proefgereden in een GX550. Een witte Premium Plus, het enige model beschikbaar bij de dealer.

We konden niet lang rijden, maar genoeg om te concluderen dat dit een heel fijne auto is. Allereerst is er voldoende vermogen om lekker vlot met het verkeer mee te komen. Daarbij is het verrassend stil in het interieur. De derde zitrij is zoals de meeste derde zitrij aan de krappe kant voor mijn lengte.

Ik had op internet vanuit reviews begrepen dat de Overtrail de comfortabelste is, dit door het instelbare onderstel. De Overtrail wordt echter niet met een derde rij geleverd.

Al met al een zeer goede en fijne auto, die ook nog eens een alleskunner is.

We hebben geen haast en dat kan ook niet. Ze gaan als warme broodjes over de toonbank. Maar het is wel een serieuze kandidaat om de X5 op te volgen.
 
Ik heb als onwetende onbenul die matt cleaner een keer gebruikt voor mijn interieur. Gevolg:
- Verf van het stuur na 1x al naar de vernieling
- Coating achter het paneel met ook het LCD scherm voor de temperatuur regeling (is soort zwart gespoten) wat beetje losliet

Beide zijn wel ook gevoelige dingen bij deze generatie BMWs maar bizar dat dit na 1x al gebeurde.

Al doende leert men
Die mat cleaner is sowieso troep 1e klas! idd super agressief.
Dit is een van de beste van leder cleaners op de markt, deze hydrateerd ook.

Leder sealant.

probleem van modern leder is dat het heel anders is opgebouwd dan traditioneel oud leder van auto's.
Moderne lederen stoelen en sturen zijn voorzien van een topcoating en daar moet je eigenlijk zoveel mogelijk afblijven!
Heel mild reinigen met een zachte warme vochtige theedoek is eigenlijk voldoende.
 
Mijn Z4 is voorzien van een keramische coating van Labocosmatica, en ook het interieur is behandeld met producten van dat merk. Sindsdien is het een stuk eenvoudiger om hem netjes te houden.

Wel een lekker voorjaartje zo, kan mij niet heugen wanneer we al zo vroeg in het seizoen zoveel open hebben kunnen toeren.
yBPa9bZ.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Die injectoren waren lekker aan het tikken.. Is natuurlijk beetje BMW eigen maar bij die M5 op dat filmpje dacht ik wel oei..
Een gegeven paard…

De meeste ‘weggeef’ auto’s zie je daarom vrijwel direct op MP verschijnen. Voor de meeste stervelingen is het onderhoud aan die exoten ook onbetaalbaar.
Toch kijk ik altijd met veel plezier naar die video’s. Soort guilty pleasure.
 
Toch kijk ik altijd met veel plezier naar die video’s. Soort guilty pleasure.
Oh ik ook wel hoor. Het is niet mijn type mens maar ik heb verder wel respect voor het opzetten van zo’n business en echt als ondernemer lekker opportunistisch met bravoure de wereld in kijken. Zouden meer mensen moeten durven. Wel altijd eerlijk blijven ;)
 
Heb de laatste weken weer wat auto’s gekeken. Ik weet weer waarom ik niet graag bij de meeste handelaren kom. Vaak toch van die ‘types’.

schuifmans is met dit heerlijke voorjaar inderdaad heerlijk! Soms denk ik ook; had ik maar een cabrio. Maar goed, m’n vrouw en dochter vinden het met schuifmans open vaak al te fris.

Denk dat ik de zoektocht redelijk heb kunnen afbakenen:

C coupe (204) of E coupe (212). Facelift modellen. Met 7G. Klopt het dat dat 204 alleen met de 1.8T geleverd is en niet met de 2.0? 200/250 is prima voor mij. Maar zie ook wel eens een 350 of 400..


Zoals dit..

GX550 vind ik heel gaaf trouwens! Lijkt me een supergoede keuze. De Infiniti heeft weer last van ouderdomskwalen. Cruise control knop werkt soms niet, aux ingang en slot LV hetzelfde. Van mossel reageert zo traag op verzoeken voor onderdeelprijzen. Reservesleutel 3 maanden op moeten wachten 2 jaar terug. Waardeloos. Maar wel de hoofdprijs vragen..
 
Auto heeft zo'n 9 jaar stil gestaan? Een aardige risicofactor met vastzittende seals, inspuitventielen, zuigerveren etc....
 
Ik had hetzelfde blok in de A207, fijne motor. Niet supersnel (het is de terug getunede versie van de E350), wel heel comfortabel en met een mooi geluid.
 
SLK

Ik kwam vandaag toevallig -ik moest tanken-op doorreis langs een gaaf bedrijf. Is de plaatselijke Ford dealer. M’n oog viel op een welhaast nieuwe ONK E28 525e in de showroom. Daarnaast een ONK SLK van eerste eigenaar. Zie link.
Bedrijfseigenaar wil z’n collectie langszaamaan verkopen. Staat ook een oer Quattro en een 190 23-16….ik leek in een soort van hemel op aarde terecht gekomen.
Bijzonder aardige correcte man ook. Het is dat ik niet op zoek ben naar iets anders, maar de MB SLK lijkt een buitenkansje…
 
ha, Bij Erik geweest? Superaardige kerel inderdaad, ik weet nog dat hij die quattro net had gekocht, heeft hij lang over gedaan om mooi te maken (y)
 
  • Leuk
Waarderingen: ENTE
Heeft prachtig spul staan! Ik ken hem -Erik dus- niet maar de E28 was voor hem en mij een reden om er even iets langer te vertoeven.
Ook waanzinnig mooie Fords daar!

Die SLK is een topper. Heerlijk puur en onverprutst. Verbaas me om de vraagprijs, is volgens mij veel meer waard. Hopelijk komt ie goed terecht, vandaar dat ik ‘m hier even plaats.
 
Ik heb afgelopen maandag een werkelijk waar schitterende oranje Alpina B7 E24 gezien op de snelweg omgeving Den Haag. Kreeg ook even een hele dikke duim van mij wat de eigenaar (jonge kerel mijn leeftijd) natuurlijk ook wel mooi vond en even gas gaf.

Ik was zelf ook aan het rijden dus logischerwijs geen foto’s , maar man wat een mooi ding was het ! Iemand deze eens ergens gezien op een show oid? Zoiets unieks moet wel ergens hebben gestaan.
 
Lijkt mooie auto, prijs lijkt me ook prima als alles in nieuwstaat is.
Is zeker niet gek geprijst ook. Rijd nu een paar maanden in de s212. Moet zeggen dat het echt wel een hele fijne auto is. Voor woon werk verkeer rijdt die 1 op 10. Maar als het moet is het qua vermogen zeker geen stumper. Van 0 naar 100 in 5,2 seconden. Als je van snel en anoniem houdt is dit een prima alternatief voor een AMG. Wolf in schaapskleren.
 
Ik kijk er ook nog steeds naar zo nu en dan. De W212 was de beste auto die ik zelf gehad heb. Een S212 350 CGI zou me prima staan denk ik. :) Of misschien de diesel ook nog wel. Eentje opzoeken met weinig kilometers en doorrijden tot een half miljoen ofzo. Mag dan vast de stad niet meer in op gegeven moment, maar dat wil ik meestal ook helemaal niet. Wel een pré facelift, met de gedeelde koplampen en ster op de neus.
 
Laatst bewerkt:
Ik kijk er ook nog steeds naar zo nu en dan. De W212 was de beste auto die ik zelf gehad heb. Een S212 350 CGI zou me prima staan denk ik. :) Of misschien de diesel ook nog wel. Eentje opzoeken met weinig kilometers en doorrijden tot een half miljoen ofzo. Mag dan vast de stad niet meer in op gegeven moment, maar dat wil ik meestal ook helemaal niet. Wel een pré facelift, met de gedeelde koplampen en ster op de neus.
Qua verbruik ontloopt het elkaar niet veel. Dan maar een v8 ;)

Hier zit de facelift neus erop. Toch net wat frisser.
 
Prachtig(y). Hele mooie en zeldzame kleur, zie je weinig op een 107.

Ruitenwisser is wel iets te lang, schiet over de raamlijst heen. Ik denk dat er wissers van een W116 op zitten.
 
Prachtige sl, heerlijk kleurtje inderdaad.
Die bmw met dat interieur kan toch ook alleen maar in Duitsland geleverd zijn, wat je daar soms tegenkomt in jaren 90, begin 2000 autos :cool:
 
Laatst bewerkt:
Prachtige 320CI hebben jullie ook staan zeg! Is dat leer origineel BMW Individual? Heel bijzonder, zo zal er vast geen 2e zijn.
b7gW1rf.jpeg
Dat was iemand met lef en heeft dat even goed uitgepakt. Knalt er echt uit. Is origineel zo geleverd.

Overigens net als die gele Golf. Is net een rijdende arceerstift :ROFLMAO:
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen zaterdag even met de Corvette naar de jaarlijkse Stingray meeting in Wezep geweest. Prachtig weer en grote opkomst van 330 auto’s. Traditioneel opent André Boer (waar ik mijn Vette ook gekocht heb) dan ook de deuren van zijn museum, met de grootste Corvette verzameling ter wereld. Je weet niet wat je ziet! Naast het Amerikaanse spul staat er ook een prachtige collectie nieuwstaat Benzen, waarin het bedrijf naast Corvette ook gespecialiseerd is. Een zeer geslaagd evenement!
0RnalvM.jpeg

eMRdjdO.jpeg

2dczL0k.jpeg
L08VCgi.jpeg

u5rcpPz.jpeg
 
Mooi! Ik zag inderdaad al veel Corvettes in de buurt rond rijden. Jammer dat je geen vrolijk bakkie koffie met slagroomsoesje meer kan halen bij Coelenhage…

Dat zilvergrijze rijtje, wow wat gaaf!
Mooiste kleur voor een Benz:cool::ROFLMAO:
 
Jammer dat je geen vrolijk bakkie koffie met slagroomsoesje meer kan halen bij Coelenhage…
Ja, en het kon zelfs weleens de laatste keer zijn geweest. Coelenhage gaat plat en er komen appartementen voor terug, dus van het grote parkeerterrein zal dan weinig meer overblijven. Geen ruimte meer dus om dit evenement te kunnen houden…
 
Leuk ding idd, maar 4 jaar oud met twee ton op de klok voor dertig k lijkt wat veel. Rijd daar nog 2 jaar mee rond en je krijgt er niks meer voor. Het is ook maar een 320,
 
Terug
Bovenaan