Teutonia LXV :Geschwindigkeit

nieuwe cla vind ik ook niet tegenvallen, best leuk ding.

Ik geloof dat ik liever de land cruiser heb dan de lexus variant

Ik vind persoonlijk de Lexus mooier, zowel van binnen als van buiten. Plus, de Lexus-dealers leveren iets meer service. Niet onbelangrijk.

Volgens mij heb ik in Florida ook zo'n Lexus gespot. Ik wist niet dat die er al was, maar ik herkende het model als LandCruiser. Die je overigens ook best veel ziet daar!

Hier zie je ook best (nog) veel nieuwe Landcruisers rijden, allemaal op grijs kenteken en uiteraard allemaal op 2024.

tja, een nieuwprijs van € 177.850,- is ook nogal wat :ROFLMAO:

misschien kunnen ze voor de NL markt een 1.2 hybride bromtol monteren

Is echt een geweldig ding. Nu met de breedset helemaal. Op de winterbandjes stond ik bij de peage bij volgas 1 minuut te gummen:ROFLMAO:

En dat airmatic is best ideaal met wassen. Ff de beentjes omhoog zodat de wielkasten ook goed schoon gespoten kunnen worden.

We waren er voor de voorjaarsvakatie even een paar dagen tussenuit. Voor dit soort tripjes is de Expedition nog steeds bijzonder geschikt. Gisteren 580 km in 6 uurtjes. Mede door de volle benzinetank niet hoeven stoppen.

Ik heb wat problemen met de koppelomvormer, de garage had de bak gespoeld en zei dat het niet geholpen had. Bij het oppikken dacht ik dat ook, maar zowel heen als terug tijdens onze roadtrip lijkt het toch goed te gaan. Even in de gaten houden dus.

Ondanks het ouderwetse ontwerp vind ik het steeds een mooie auto.

t4rqns0czkg7xe.jpg

Het oude spul kan eindelijk weer naar buiten! Ik wilde eerst de Corvette aanslingeren, maar daarvan lijkt de accu het te hebben begeven. Accu uit de auto gehaald, hangt nu aan de lading, morgen weten we of ie het redt of dat er een nieuwe moet komen.
Dan maar de 280SEL, en die had er meteen zin in. Starten, lopen, bandjes op druk, en gaan! Heerlijke auto, back to the 70’s :cool:
r5qmYVt.jpeg

uvOCvLa.jpeg

Laatst bewerkt:
TR6 was het toch? Rijdt dat eigenlijk nog een beetje, ook voor wat langere personen?
Benieuwd naar de foto’s!
Klopt een TR6. Meer ruimte dan in de SL alhoewel dat ook weinig zegt. De R107 is in dat opzicht best een krappe auto. Snelweg is niets maar leuke dijkweggetjes zijn wel erg vermakelijk. Scheelt wel dat deze een overdrive heeft.

Klopt, een R107 is ook niet ruim. Ik zit er precies goed in met de stoel in de juiste stand, maar krapper had het niet moeten zijn. Scheelt al dat het de MOPF is, in een R107 van voor 1985 is het nog krapper want de stoel kan minder ver naar achter. Bij de facelift is er een aanpassing gedaan in de B-stijl, een uitsparing waardoor er net iets meer ruimte ontstond.

Klopt ik zit ook goed met mijn 1.73. Maar meer dan 1.80 moet je niet zijn. Ach daar heb ik gelukkig geen last van ;-)
Klopt, een R107 is ook niet ruim. Ik zit er precies goed in met de stoel in de juiste stand, maar krapper had het niet moeten zijn. Scheelt al dat het de MOPF is, in een R107 van voor 1985 is het nog krapper want de stoel kan minder ver naar achter. Bij de facelift is er een aanpassing gedaan in de B-stijl, een uitsparing waardoor er net iets meer ruimte ontstond.

Het is niet ruim, maar ik pas er goed in en het zit best comfortabel. Mooi contrast met tijdgenoot W116, daar stap je echt in, terwijl je de R107 meer “aantrekt”.

XqaEw84.jpeg

RRohGEi.jpeg
Prachtige combi. De SL hier is ook bijna klaar. Mistlampen met wenkbrauwen gemonteerd. Nieuwe beugel voor de kentekenplaat en een originele achterdemper ligt klaar. Laatste puntjes.

Dat had ik bij de r129 niet. Bij de r107 bekroop me dat gevoel wel meteen.

Ik ben over de 1.90 en heb met de r129 zeer comfortabel van Malaga naar Amsterdam gereden.

Ik wil in juni/juli met wat vrienden een paar dagen weg. Het zijn niet per se autoliefhebbers. Wel van goed eten en we zijn al wat ouder [richting de 40]. Iemand tips?

Ik ben over de 1.90 en heb met de r129 zeer comfortabel van Malaga naar Amsterdam gereden.

Ik wil in juni/juli met wat vrienden een paar dagen weg. Het zijn niet per se autoliefhebbers. Wel van goed eten en we zijn al wat ouder [richting de 40]. Iemand tips?
Waar wil je heen? Ik ben altijd wel fan van de Ardennen qua eten en rijden.

Wat een 560SL overigens nog iets krapper maakt is die bult in het tapijt onder het stuur. Nooit begrepen waarom die daar zit, terwijl de overige typen het niet hebben.

xzgsmO9.jpeg
Die 560SL in Astralssilber bij Grooten lijkt dat bultje niet te hebben. Vreemd...

Die 560SL in Astralssilber bij Grooten lijkt dat bultje niet te hebben. Vreemd...
Haha, heel toevallig was mij dat ook opgevallen :D

Die 560 is trouwens ook geheel Europees uitgevoerd (verlichting, bumpers, km-teller etc.) terwijl bijna alle 560SL's Amerikaans zijn. Wellicht is die bult ook een USA veiligheidseis (extra bescherming van de onderbenen of iets dergelijks...), anders kan ik het ook niet verklaren.

Het spoilertje achterop de 560 bij Grooten hoort er overigens niet op, origineel werd die alleen op de 500SL gemonteerd.

• Leuk
Waarderingen: funf

De Moezel werd hierboven al genoemd en is leuk, met als voordeel dat je je ook weer eens ergens de jongste kunt voelen.

Mijn andere favorieten voor een paar dagen weg:
  • Noord-Frankrijk: vanaf Duinkerken kun je over een prachtige kustweg naar Boulogne-sur-Mer. En als je 40 bent, ken je vast het verhaal van Sinterklaas en de zeerovers, dus naar Duinkerken moet je toch een keer. In Boulogne is een groot monument voor Napoleon. En als autoliefhebber is die weg de moeite waard.
  • Noord-Frankrijk: de Champagne is prachtig, met Epernay en Reims als hoogtepunten. En als je dan toch in Reims bent, kun je natuurlijk het plaatselijke automuseum niet overslaan.
  • Midden-Duitsland: Willem van Oranje kwam uit Dillenburg, waar de resten van Slot Dillenburg nog aan herinneren, net als de Wilhelsturm. Iets verderop kun je je in de geschiedenis van de fotografie verdiepen, want Leica heeft een mooi museum in Wetzlar (een plaats waar je bovendien interessant kunt doen over Goethe). En als je dan toch in die regio bent, kun je het Nationales Automuseum niet overslaan.

Afgelopen vrijdag was het heerlijk voorjaars weer en ik was een dagje vrij.
Dus wat doe je dan, natuurlijk heerlijk toeren.
Wat een genot deze E89 Z4, de mix van comfort en sportiviteit is heel erg goed in balans.
Untitled by bofkont OEM, on Flickr
Untitled by bofkont OEM, on Flickr
@BofkontZ4 Voor mijn gevoel is zij niet zwart. Ik denk dat zij groen/blauw is.

Maar welke kleur het ook is, ze is mooi

Dankjewel Minicooper rc!
De kleurcode is blacksaphire 475, zit idd wel een twist in.
Gepoetst en schoon een prachtige kleur.

Ik lees juist dat de ID.Buzz heel handzaam is dankzij de kleine draaicirckel en goede overzicht. Heb wel een beetje verkend wat zo een ding moet kosten, de vernieuwde lange uitvoering met een leuke uitrusting (zou onze redelijk volle Q5 vervangen dan)...90k is wel gek zat voor wat het is. Dan kom je in het vaarwater van bijv. een Q6 en die is qua techniek wel wat meer bij de tijd. Wellicht dat (Duitse) dealers gruwelijk veel korting geven maar ik laat eerst wel afschrijving z'n werk doen en het staat me ook wat tegen qua interieurbeleving zo een stap terug te doen.

Gefeliciteerd met de S212! Geijkte keuze natuurlijk maar daar die raak je tenminste wel kwijt later. Als ik naar mijn gebruik kijk zit ik zo tussen de 10 a 11l/100 km, wel met een sedan. Braaf 100 en langer dan een half uur rijden maakt 'm wel een klap zuiniger overigens.
Interieur is niet super, maar afschrijving is gigantisch en zeer veel ruimte. Vind een idd buzz zeer praktisch. Volkomen terecht 5 sterren in de Britse pers. Ideale gezinsauto

Is dit het neusje van de zalm op E90 gebied?

Ben benieuwd wat jullie er van vinden. Ik vind m wel gaaf, alleen de uitlaten vind ik iets te groot.
De kleur is bijzonder fraai! en de motor is geniaal zolang deze heel blijft haha.
Maar die uitlaten en tuning bah bah, pops en bangs dan haak ik direct al af.
Ook de kmstand is vrij fors voor een sportieve auto.
Zeker geen 21500 euro waard denk ik.
Kocht ik liever zoiets, knap origineel exemplaar.

Terug
Bovenaan